Plaatsen van cilinderkopbeschermers

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2019, 20:55
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Bovenkarspel

Plaatsen van cilinderkopbeschermers

Ongelezen bericht door Vincent »

Goedemorgen ;
Ik ben zojuist eigenaar geworden van een R850RT uit 1997 erg blij mee. Heb alleen een vraag, wilde gisteren twee zwarte kunststof cilinderkop beschermers plaatsen twee bouten ( voor en middenonder) kon ik zo vastschroeven alleen de achterste niet welk draadgat moet ik gebruiken, is het degen waar een zwart kunststof afdekkapje opzit? Ga mij uiteraard vandaag ff voorstellen plus tot erbij
Gr Vincent
fransgabler

Re: Plaatsen van cilinderkopbeschermers

Ongelezen bericht door fransgabler »

Ik neem aan dat je het over de linker cilinder hebt? Aan de rechterkant wijst het zich vanzelf wel.

Bij de linkercilinder zie je net onder het onderste boutje van het zwarte kunststof afdekplaatje een aansluiting waar je de derde bout van je cilinderprotectie in kunt schroeven. Het is even frutten, maar dat zal wel lukken.

Zie foto van de R1150RT, maar die zal niet verschillen van de 850 uitvoering . Eigenlijk verschillen ze alleen in abs, doorsnede van de zuiger en slag van de krukas.
2362.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2019, 20:55
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Bovenkarspel

Re: Plaatsen van cilinderkopbeschermers

Ongelezen bericht door Vincent »

Dankjewel voor je reactie ik ga er morgen mee aan de slag en als het gelukt is stuur ik een bericht, het ging idd om de linker achterzijde bout Gr Vincent
concours
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 jun 2013, 23:18
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Locatie: Zaanstad

Re: Plaatsen van cilinderkopbeschermers

Ongelezen bericht door concours »

En daarna hebben we nooit meer iets van Vincent gehoord........ _001
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Plaatsen van cilinderkopbeschermers

Ongelezen bericht door EileRT »

Hulp zoeken en ook die hulp (vanuit de ervaring) terugkoppelen is niet alleen heel fijn maar kan ook heel leerzaam zijn.

Het laatste inlog moment van Vincent is slechts twee dagen geleden. Wellicht kan hij het hier nog even posten voordat ik dit topic sluit . . .

Vincent schreef: 10 jun 2019, 18:10 Dankjewel voor je reactie ik ga er morgen mee aan de slag en als het gelukt is stuur ik een bericht, het ging idd om de linker achterzijde bout Gr Vincent
concours schreef: 27 jun 2019, 21:11 En daarna hebben we nooit meer iets van Vincent gehoord........ _001
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2019, 20:55
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Bovenkarspel

Re: Plaatsen van cilinderkopbeschermers

Ongelezen bericht door Vincent »

Goeieavond er is blijkbaar wat fout gegaan bij het reageren van mijn kant, nogmaals bedankt voor de info probleem met monteren is door de info opgelost mvg Vincent
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Plaatsen van cilinderkopbeschermers

Ongelezen bericht door EileRT »

Geen probleem Vincent. Bedankt voor je reactie en fijn dat het is opgelost middels dit draadje. _004
Vincent schreef: 22 okt 2019, 18:34 Goeieavond er is blijkbaar wat fout gegaan bij het reageren van mijn kant, nogmaals bedankt voor de info probleem met monteren is door de info opgelost mvg Vincent
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”