roest bij rechter handvat

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: roest bij rechter handvat

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Heb je dit links ook? Anders is er misschien een keer remvloeistof op die stuurhelft gelekt.
Misschien even goed kijken of er niets lekt. Zou anders zonde zijn van je werk.
PorcupineTree
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2016, 21:45
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: roest bij rechter handvat

Ongelezen bericht door PorcupineTree »

Ik heb hetzelfde gehad. Toch gemorst bij het verversen van de remolie. Ik heb de knoppenset losgehaald, daarna de boel schoongeschuurd en met zwarte lak en een kwastje opnieuw dichtgemaakt. Niet superstrak, maar slechts een klein stukje van het zwart is onder de knoppenset zichtbaar en ik vond het belangrijker dat de roest gestopt werd. De R blijft voor mij een gebruiksvoorwerp.
Grtz,
PorcupineTree
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2016, 21:45
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: roest bij rechter handvat

Ongelezen bericht door PorcupineTree »

RonDenHaag schreef: 05 jul 2019, 12:30 Hoe haal je die knoppensetje los? is er iets om op te letten? en hoe heb je het gedaan met de remoliereservoir? Jouw oplossing is wat ik zoek, maar nu weer andere vragen dus naar aanleiding van jouw oplossing
Oef, de details weet ik niet meer exact, maar het was echt niet ingewikkeld. Een paar boutjes, en het remreservoir blijft zitten en zit in ieder geval niet in de weg. Het zijn vooral plastic kapjes die je eraf haalt.
PorcupineTree
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2016, 21:45
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: roest bij rechter handvat

Ongelezen bericht door PorcupineTree »

RonDenHaag schreef: 08 jul 2019, 15:41Maar gashendel + kabel blijft ook zitten dan als het alleen maar plastic kapjes zijn?
Gashendel zelf wel. De kabels kan je makkelijk even uit het wieletje uithaken.
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”