vergelijkende test tills r1200 injector vs tills boxerbooster injector r1150rt

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

vergelijkende test tills r1200 injector vs tills boxerbooster injector r1150rt

Ongelezen bericht door stryker »

De test is nog niet volledig afgelopen dus updates gaan nog volgen.

Aangezien ik graag test ben ik bezig met een injector test op mijn r1150rt van 2002.
voor een goed overzicht qua verbruik kunnen jullie het hier volgen. https://www.spritmonitor.de/en/detail/981759.html
Ik ben begonnen met de test op 69255km dus alles ervoor is met de originele injectoren gereden.
Verder heb ik een k&n luchtfilter en iridium bougies en de rose code plug.

Nu mijn review over de boxerbooster injector https://www.tills.de/boxerbooster.html.
Ik heb deze geplaatst en daarna alles gesynchroniseerd. op 70045km heb ik mijn motor nieuwe olie gegeven en de kleppen gesteld.
De test is beeindigd op 70766km.
ik heb meestal woon-werk verkeer gereden en een paar mooie ritjes.
Nu mijn bevindingen: Ik weet niet goed hoe ik het moet formuleren maar toen ik na het monteren via een omweg naar mij werk reed was ik blij dat ik wat vroeger vertrokken was en zo via een omweg naar het werk kon rijden. De motor reageert vlotter op het gas, het vermogen was direct aanspreekbaar zonder enige vorm van kfr. kortom het toverde een grote glimlach op mijn gezicht. ook het doortrekken in de toeren ging extra vlot. het voelt echt aan als een nieuwe motor. Mijn rijstijl met deze injectoren heb ik ongeveer hetzelfde proberen te houden als met de oem injectoren maar het heeft mij veel moeite gekost want Jezus wat was dat moeilijk met zo een fijn rijdende machine. op de ritjes niet woon-werk verkeer heb ik met een vlotte rijstijl gereden en regelmatig vlot doorgetrokken. Elke keer toverde het een grote glimlach op mijn gezicht.
Ik dacht ook oei nu gaat mijn autonomie er fors op achteruit met deze injectoren maar ook dat viel zeer goed mee. Het verbruik is ongeveer hetzelfde gebleven zoals je kan zien op spritmonitor. Na een dikke 1500km met deze injectoren gereden te hebben kan ik alleen maar zeggen dat deze TOP zijn en een echte aanrader.

Omdat de fiets zo fijn reed had ik eerst niet zoveel zin om de r1200rt injectoren https://www.tills.de/product-14.html te testen maar als ik het niet zou doen zou ik nooit het verschil weten en zoals eerder gezegd test ik graag.
Dus een paar dagen geleden van mijn hart een steen gemaakt en de r1200rt injectoren geplaatst en weeral via een omweg naar het werk gereden.
Aangezien ik bij het schrijven nu een 100tal km gereden heb met deze injectoren kan ik hier nog niet zoveel over kwijt. dit gaat zeker nog volgen.

***Update***
Ik heb de test beëndigd.
Ik heb een kleine 900km gereden met de r1200 injectoren van Tills.
Mijn bevindingen zijn dat ze iets beter zijn als de oem injectoren maar heel veel verschil zit er niet tussen.
zodoende dat ik terug de boxerbooster injectoren terug heb geplaatst.
Na het installeren ben ik een heel klein ritje gaan rijden.
Van de eerste meter af had ik alweer het geweldig gevoel van Jezus ik heb weer een nieuwe machine.
en weer een grote Big RT Smile op mijn gezicht.

Conclussie
beide sets van Tills zijn geweldig en als je de aanschaf van zo een set zou overwegen zou ik zeggen ga voor de boxerbooster injectoren want het is een groot verschil t.o.v. de oem en r1200 injectoren en het verbruik is er niet echt hoger door. Maar het rijplezier vergroot enorm.

Ik volg ook avondonderwijs technicien motortechniek en onze leraar een een tuner van de motogp en de speedway, ik had aan hem ook de boxerbooster injectoren laten zien en hij zei ook dat dit soort injectoren de brandstof nog beter mengt met de lucht om zo nog een betere ontbranding te laten ontstaan.

Omdat ik zo graag test en de boxerbooster injectoren zo goed vind heb ik ook een John Gemi chip besteld op maat van deze injectoren en met mijn k&n luchtfilter. als deze chip aangekomen is en hij is geplaatst om mijn motor zal ik hier ook mijn bevindingen neerschrijven.
Daar mijn budget beperkt is heb ik voorlopig alleen een chip laten maken voor de boxerbooster injectoren. misschien in de toekomst ook een vergelijkende test met de 1200 injectoren+ Gemi chip vs boxterbooster +Gemi chip maar dit kan ik niet beloven.

Deze test heb ik met eigen budget bekostigd zonder sponsering en heb ik go goed mogelijk proberen te doen. als er vragen of opmerkingen zijn hoor ik het graag.

Greetz Koen
Laatst gewijzigd door stryker op 16 sep 2019, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Fred FJS
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2019, 13:04
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Coevorden

Re: vergelijkende test tills r1200 injector vs tills boxerbooster injector r1150rt

Ongelezen bericht door Fred FJS »

Nou weet je al wat meer? wat is het verschil?
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: vergelijkende test tills r1200 injector vs tills boxerbooster injector r1150rt

Ongelezen bericht door Baird »

Mooi dat je dit laat weten! Ik roep dit al jaren, ook hier op het Forum, en het is gebaseerd op eigen ervaring en van een paar anderen!!!!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

Re: vergelijkende test tills r1200 injector vs tills boxerbooster injector r1150rt

Ongelezen bericht door stryker »

Ik doe mijn best om alles zo snel mogelijk te doen maar ik heb ook niet alle tijd om alleen aan mijn motor te sleutelen en te rijden. spijtig genoeg heb ik ook nog een fulltime job en volg avond onderwijs en heb ook een gezin dat ook aandacht nodig heeft :D
maar de vergelijkende test is (voorlopig) :D afgerond
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”