R1100rs start niet meer.

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Ray
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:57
Type: R1100RT
Land: Deutschland
Woonplaats of omgeving: Laer

R1100rs start niet meer.

Ongelezen bericht door Ray »

Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb bij mijn fiets de benzineslangen vervangen en er gelijk snelkoppelingen ertussen gezet.
Verder heb ik de meeste stekkers even losgehaald en met contactspray behandeld.
Nadat ik alles weer gemonteerd had start de motor niet meer.
Nog een keer alles nagelopen, maar ik kan niets vinden.
Als ik wat remreiniger in het luchtfilter spuit start de motor gelijk.
De brandstofpomp hoor ik duidelijkheid als ik het contact aanzet.
Benzineslang is niet geknikt.
Geen losse stekkers meer.
Verder heb ik nog even de startkabels erop gezet maar zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand van jullie nog een tip heeft wat het eventueel kan zijn.

IMG_20191114_163830.jpg
Bvd,
Ray
Laatst gewijzigd door Ray op 14 nov 2019, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Repelsteeltje144
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 apr 2019, 09:15
Type: R1100RT
Bijz: 20 jaar oud en geheel origineel
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoorn NH

Re: R1100rs start niet meer.

Ongelezen bericht door Repelsteeltje144 »

Benzineleidingen verkeerd om aangesloten?
Ray
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:57
Type: R1100RT
Land: Deutschland
Woonplaats of omgeving: Laer

Re: R1100rs start niet meer.

Ongelezen bericht door Ray »

Nee, ik denk het niet.
De benzineslang waar de de brandstof uitspuit als je het contact aanzet op de bovenste leiding van de drukregelaar aangesloten, op de onderste de retour.
Repelsteeltje144
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 apr 2019, 09:15
Type: R1100RT
Bijz: 20 jaar oud en geheel origineel
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoorn NH

Re: R1100rs start niet meer.

Ongelezen bericht door Repelsteeltje144 »

Dan bij de basis beginnen.
Is er een ontstekingsvonk?
Komt er brandstof in de cilinders.

Aan een van beide moet het toch echt liggen.

Omdat je aan het brandstofsysteem gewerkt hebt blijft die verdacht. Dus een injector uit het gasklephuis loshalen en boven een bakje hangen terwijl je start. Moet absoluut brandstof geven.
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: R1100rs start niet meer.

Ongelezen bericht door Isaac »

De motor slaat aan als je rem reiniger in spuit. De ontsteking werkt dus.
De brandstofpomp geeft op de bovenste leiding brandstof. De pomp/toevoer werkt dan ook.
Dan blijft er niet zo veel over. Of de injectoren worden niet meer aangestuurd. Deze staan parallel dus beide worden wel of niet aangestuurd.
Of de regelaar zit toch verkeerd om aangesloten. Dan komt er geen druk op de injectoren.
Het meest simpele is een brandstof slang los nemen van een injector en dan weer starten. Daar zou dan benzine uit moeten komen.
Komt dat er wel dan de test uitvoeren zoals Repelsteeltje144 aan gaf. Injector los nemen en wederom starten.
Doet deze nog niets dan even de bedrading nazien of er toevallig geen pennetje in de plug van de injectoren (komen onder de tank bij elkaar) soms toevallig niet meer goed zit. Ik verwacht het laatste.
We gaan het horen.
Ray
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:57
Type: R1100RT
Land: Deutschland
Woonplaats of omgeving: Laer

Re: R1100rs start niet meer.

Ongelezen bericht door Ray »

Als eerste bedankt voor de tips.
Er kwam inderdaad geen brandstof aan bij de injectoren aan. Brandstofpomp werkt wel.
Blijkt gewoon de nieuwe snelkoppeling niet in orde te zijn die ik ertussen heb gezet.
Even een ander stuk benzineslang zonder snelkoppeling ertussen gezet en de motor start weer zonder problemen.
Deze week de koppeling even ruilen.

Soms is de oplossing niet zo moeilijk als men denkt.

Groet,
Ray
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: R1100rs start niet meer.

Ongelezen bericht door Isaac »

Wat fijn dat je de fout gevonden hebt. Zelf zal ik er nooit een koppeling tussen zetten. Alles wat er extra tussen zit kan ellende geven. Vermoedelijk heb jij een snelkoppeling die afsluit als deze los genomen wordt van de afgaande leiding. Die zijn er om te voorkomen dat de vloeistof toch uit de leiding zou lopen. Een 2e soort heeft deze afdichting niet en dan krijg je nog steeds het effect dat de vloeistof gewoon door blijft lopen na het los nemen.
Bij de 1100 zitten de slangen, vind ik althans, gunstig vast. Bij een gevulde tank zet ik een griptang (ronde bekken) op de slang en sleutel op gemak de slang los. Eenmaal los draai ik een M10 bout, voorzien van teflon tape, in de slang zodat ik de griptang weer los kan maken.
Als ik kijk naar hoe vaak de tank er af gehaald moet worden (weinig) dan heb ik er vrede mee met deze manier van los nemen van de leidingen.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: R1100rs start niet meer.

Ongelezen bericht door Baird »

Bij de R1150RT/GS gaat de tank er vaker af omdat het onvolprezen remsysteem daaronder zit met een klauwtje aan nippels die gebruikt moeten worden bij de remvloeistof wissel. De originele kunststof slangkoppelingen van Herr BMW zijn bagger, heb al bij 2 motorfietsen een gebroken 'mannetje' gehad, in beide gevallen de 'mannetjes' vervangen vervangen door de stalen varianten en vanaf dat moment nooit meer problemen gehad. Bij het koppelen een beetje vaseline op de o-ringetjes.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”