Hallo allen,
Een tijde terug heb ik mijn accu vervangen, hierbij heb ik bij de eerste start niet de gashendel 3x op en neer bewogen om de throttle valve positions in te leren.
Wel heb ik via de GS911 een reset van de adaptions gedaan(al doet hij hier geen instellingen voor de throttle valve positions) en geeft de GS911 bij gesloten gashendel 0% aan en bij geopende gashendel 100.1% aan.
Dien ik de throttle valve positions alsnog in te leren?
throttle valve positions
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:02
- Type: R1200RT
- Bijz: 2011
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Geleen
-
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: throttle valve positions
De klep moet synchroon lopen met de handel. Dit gebeurd alleen als beide einden van het bereik zijn aangetikt. Bij een onbekende stand (spannings onderbreking) is het aan te raden om dit tijdens stilstand te doen. Tijdens het rijden komt het ook goed alleen moet dan wel het gas een of meerdere keren even vol open gedraaid worden. Dat is gebeurd bij jou want hij loopt van 0 naar 100%. Het nogmaals doen heeft geen meerwaarde maar kan ook geen kwaad. Niet iedereen trekt de gashandel tijdens het rijden vol open. Die moeten dus wel in stilstand synchroniseren.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:02
- Type: R1200RT
- Bijz: 2011
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Geleen
Re: throttle valve positions
Mijn idee was ook; GS911 geeft keurig 0% en 100% aan dus zal wel snor zitten.
Daarnaast word bij een adaption reset het 0 punt van de vlinderkleppen opgezocht, al staat dit wel los van de TPS
Daarnaast word bij een adaption reset het 0 punt van de vlinderkleppen opgezocht, al staat dit wel los van de TPS