throttle valve positions

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
goombaaking
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:02
Type: R1200RT
Bijz: 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geleen

throttle valve positions

Ongelezen bericht door goombaaking »

Hallo allen,

Een tijde terug heb ik mijn accu vervangen, hierbij heb ik bij de eerste start niet de gashendel 3x op en neer bewogen om de throttle valve positions in te leren.
Wel heb ik via de GS911 een reset van de adaptions gedaan(al doet hij hier geen instellingen voor de throttle valve positions) en geeft de GS911 bij gesloten gashendel 0% aan en bij geopende gashendel 100.1% aan.
Dien ik de throttle valve positions alsnog in te leren?
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: throttle valve positions

Ongelezen bericht door Isaac »

De klep moet synchroon lopen met de handel. Dit gebeurd alleen als beide einden van het bereik zijn aangetikt. Bij een onbekende stand (spannings onderbreking) is het aan te raden om dit tijdens stilstand te doen. Tijdens het rijden komt het ook goed alleen moet dan wel het gas een of meerdere keren even vol open gedraaid worden. Dat is gebeurd bij jou want hij loopt van 0 naar 100%. Het nogmaals doen heeft geen meerwaarde maar kan ook geen kwaad. Niet iedereen trekt de gashandel tijdens het rijden vol open. Die moeten dus wel in stilstand synchroniseren.
goombaaking
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:02
Type: R1200RT
Bijz: 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geleen

Re: throttle valve positions

Ongelezen bericht door goombaaking »

Mijn idee was ook; GS911 geeft keurig 0% en 100% aan dus zal wel snor zitten.
Daarnaast word bij een adaption reset het 0 punt van de vlinderkleppen opgezocht, al staat dit wel los van de TPS
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”