Werking alarm icm centrale vergr en afstandbediening

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
SanderB
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2020, 21:17
Type: R1200RT
Bijz: 2015, Full options behalve radio
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Werking alarm icm centrale vergr en afstandbediening

Ongelezen bericht door SanderB »

Dag allemaal,

Ik durf het bijna niet maar vragen staat vrij toch? :oops:

Zelfs na het lezen van de gebruiksaanwijzing en beetje klooien snap ik nog steeds niet helemaal hoe e.e.a. werkt aangaande alarm, centrale vergrendeling en afstandsbediening.
Ondertussen begin ik me wel erg te irriteren aan het automatisch inschakelen alarm terwijl ik wil tanken of nog met de koffers bezig ben....

Allereerst:
Wat is nu precies de functie van de knop afstandbediening met daarop een pijl en wat is de functie van de knop met daarop het bmw logo?
1 voor het alarm en 1 voor centrale vergrendeling? Gaat alarm erop en eraf als je knop centrale vergrendeling gebruikt? Wat is dan het nut van de andere knop? _001

In de instellingen kan je kiezen voor automatisch inschakelen. Maar dat gebeurt dan al 30s na motor uitzetten met knop contact (uitschakelen contact)...Is het ook mogelijk dat alarm er pas op gaat zodra je erbij wegloopt (met je sleutel?) Zodoende heb je wat tijd om je koffers te openen, tanken, nog even motor te verplaatsen zonder dat ie aanstaat, etc.

De koffers sluiten niet automatisch als je wegloopt bij de motor. Maar als het alarm aan staat gaat deze ten alle tijden wel af zodra je een koffer opent?

Nou ja...beetje domme vragen misschien en ik zal er ook wel achter komen na nog wat langer pielen.
Wellicht wil iemand me deze tijd besparen met wat uitleg.

Gr
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Werking alarm icm centrale vergr en afstandbediening

Ongelezen bericht door EileRT »

Vragen staat inderdaad vrij en domme vragen bestaan niet. En ja, op dit forum zijn veel ervaringsdeskundigen. Er is dus altijd hulp. _004

Wellicht handig ook voor het beantwoorden van je vraag om aan te geven welk type BMW je rijdt. In je avatar geef je aan een Honda te rijden en dat je van plan bent een BMW RT te kopen. Wellicht goed om dit even aan te passen . . . ;)
SanderB schreef: 14 mei 2020, 22:31Nou ja...beetje domme vragen misschien en ik zal er ook wel achter komen na nog wat langer pielen. Wellicht wil iemand me deze tijd besparen met wat uitleg.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
SanderB
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2020, 21:17
Type: R1200RT
Bijz: 2015, Full options behalve radio
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Re: Werking alarm icm centrale vergr en afstandbediening

Ongelezen bericht door SanderB »

Ha,

Dank je.
R1200RT LC 2015. Alle opties behalve radio. Big RT Smile
Gebruikersavatar
Mello
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 aug 2010, 19:40
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nieuweschans

Re: Werking alarm icm centrale vergr en afstandbediening

Ongelezen bericht door Mello »

SanderB schreef: 14 mei 2020, 22:31
Wat is nu precies de functie van de knop afstandbediening met daarop een pijl en wat is de functie van de knop met daarop het bmw logo?
1 voor het alarm en 1 voor centrale vergrendeling? Gaat alarm erop en eraf als je knop centrale vergrendeling gebruikt? Wat is dan het nut van de andere knop? _001
Heb op mijn afstandsbediening geen pijl of logo staan, maar begrijp dat je een key-less LC hebt welke ik niet heb.
De kleinste knop op de afstandsbediening is voor centrale vergrendeling en alarm. Kort, goed, indrukken is voor de vergrendeling. Langer indrukken en het alarm gaat er ook op. Wordt bevestigd door de RAW en een piep.
De grotere knop is voor het ontgrendelen en alarm eraf. Of contact aan dan gaat alarm eraf maar blijft de vergrendeling erop.

In de instellingen heb ik het automatisch inschakelen uit staan. 30 seconden is inderdaad veel te weinig en kan je niet veranderen. Wellicht dat de dealer deze tijd langer kan maken _001
Maar het indrukken van het knopje is een kleine moeite.

-groet- Johan
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 762
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Werking alarm icm centrale vergr en afstandbediening

Ongelezen bericht door siebke »

De werking van de AB staat ook in de gebruiksaanwijzing. Gebruiksaanwijzing kun je ook gewoon ff Goegelen als die ontbreekt.....

https://manuals.bmw-motorrad.com/manual ... 0RT_06.pdf
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Wil maas
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2020, 15:13
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hulsel

Re: Werking alarm icm centrale vergr en afstandbediening

Ongelezen bericht door Wil maas »

tijdens het tanken of wanneer ik met de koffers bezig ben laat ik het contact aan staan, pas wanneer ik klaar ben sluit ik de koffers en zet het contact uit en loop ik weg van de motor, na ongeveer 30 sec wordt het alarm geactiveerd. -1200- -groet-
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Werking alarm icm centrale vergr en afstandbediening

Ongelezen bericht door HansD »

Die automarische instellingen gaan gauw irriteren. Ik heb ze uitgezet en doe alles met de hand. Eerst contact op het stuurslot, dan 1x klikken voor centrale vergrendeling en dan nog 1x klikken voor alarm. Als ik terug kom hoef ik alleen het contact aan te zetten, en evt. de koffers ontgrendelen via knop op het stuur.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Werking alarm icm centrale vergr en afstandbediening

Ongelezen bericht door Baird »

Doe ik ook een munt in het zakje .....

Ik heb onderstaande sleutel (Keyless) en het BMW alarm, geen centrale vergrendeling. Mijn handleiding zegt niets over waar welke knop voor dient. Het DWA staat OFF in de software. Ik kan door allerlei combinaties van beide knoppen de knipperlichten 1x, 2 x of 3x laten knipperen. 3x weet ik inmiddels: wat ze vroeger de 'veerboot' stand noemde: wel alarm maar niet reageren op beweging. Een logische verklaring voor de andere knippers en knoppen zou handig zijn, het blijft nu een beetje knoeien en hopen dat het goed gaat. Ook het piepje zou ik graag horen en van mij mag hij ook de gewone claxon aansturen maar dat schijnt niet te kunnen/mogen in NL.

Wie?
Sleutel_05.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Werking alarm icm centrale vergr en afstandbediening

Ongelezen bericht door Baird »

Heb via een handleiding van een oudere K-serie gevonden hoe het moet, opgelost dus. :D
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
wannesie
2024
2024
Berichten: 159
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:43
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT LC uit 2014
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zutphen
Contacteer:

Re: Werking alarm icm centrale vergr en afstandbediening

Ongelezen bericht door wannesie »

Wil je de oplossing misschien met ons delen Baird? :geek:
Baird schreef: 22 jun 2020, 22:16 Heb via een handleiding van een oudere K-serie gevonden hoe het moet, opgelost dus. :D
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”