Verschillen in cilinderkop 1342008
- Kuijpers
- 2023
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19 nov 2018, 15:46
- Type: R1150RT
- Land: brabant
- Woonplaats of omgeving: Veldhoven
Verschillen in cilinderkop 1342008
R1150RT 2002 80000km
Helaas heb ik bij het verwijderen van een draadeind voor de bevestiging van de uitlaat, de kop behoorlijk verknoeid, niet meer te redden. Nieuwe kop heb ik besloten, en dat lijkt ook de goedkoopste oplossing. Nu kom ik twee types tegen beiden voor single spark. Ik heb een 1342008 (1112134 2684) hierop zitten 3 draadeinden bij de uitlaat. Maar er is ook een type met 2 draadeinden 1342114
Weet iemand wat de verschillen zijn en wat de achtergrond ervan is? Is het bv uitwisselbaar muv de uitlaat montageflens?
groeten,
Helaas heb ik bij het verwijderen van een draadeind voor de bevestiging van de uitlaat, de kop behoorlijk verknoeid, niet meer te redden. Nieuwe kop heb ik besloten, en dat lijkt ook de goedkoopste oplossing. Nu kom ik twee types tegen beiden voor single spark. Ik heb een 1342008 (1112134 2684) hierop zitten 3 draadeinden bij de uitlaat. Maar er is ook een type met 2 draadeinden 1342114
Weet iemand wat de verschillen zijn en wat de achtergrond ervan is? Is het bv uitwisselbaar muv de uitlaat montageflens?
groeten,
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: Verschillen in cilinderkop 1342008
En een type schroefdraad-insert is geen optie ?
- Kuijpers
- 2023
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19 nov 2018, 15:46
- Type: R1150RT
- Land: brabant
- Woonplaats of omgeving: Veldhoven
Re: Verschillen in cilinderkop 1342008
Nee, vlees eromheen is afgebroken.
Wat zijn de verschillen tussen de koppen?
Wat zijn de verschillen tussen de koppen?
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Verschillen in cilinderkop 1342008
Als de kop er af is kan hij ook naar een revisie bedrijf om te repareren, dan weet je dat je in ieder geval de juiste cilinderkop terug plaatst ....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- mkoskamp
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: Verschillen in cilinderkop 1342008
Wat ik zo kan vinden is dat 1342114 de rechterkop is van een R1150RT monospark en de 1342008 de rechterkop van een R1100RT.
- Kuijpers
- 2023
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19 nov 2018, 15:46
- Type: R1150RT
- Land: brabant
- Woonplaats of omgeving: Veldhoven
Re: Verschillen in cilinderkop 1342008
Dat is niet juist op een 1150RT kan ook een 2008, zie realoem website .
- mkoskamp
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: Verschillen in cilinderkop 1342008
Kan ik zo niet vinden, omdat de OEM site andere nummers gebruikt.
Ik vind deze:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?i ... 21341996 voor de 1100RT en 850RT tot 2001. Maar die kan niet op een 1150.
En deze:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/part? ... 121342684 voor de 1100RT vanaf 1997 en die past ook op de 1150 mono spark.
Welk partnummer heb jij bij die 2003 gevonden?
Ik vind deze:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?i ... 21341996 voor de 1100RT en 850RT tot 2001. Maar die kan niet op een 1150.
En deze:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/part? ... 121342684 voor de 1100RT vanaf 1997 en die past ook op de 1150 mono spark.
Welk partnummer heb jij bij die 2003 gevonden?
- Kuijpers
- 2023
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19 nov 2018, 15:46
- Type: R1150RT
- Land: brabant
- Woonplaats of omgeving: Veldhoven
Re: Verschillen in cilinderkop 1342008
Ik heb die onderste uit de R22 reeks van OEM. Maar terug naar de vraag wat zijn de verschillen in de koppen. Al zoekende kom ik 2e hands koppen tegen die zouden moeten passen , denk ik op basis van bouwjaar type etc maar dat niet doen. Kijk hier eens naar
https://www.motorparts-online.com/nl/bm ... GAEALw_wcB
De aansluiting van de uitlaatpoort is met twee studs en niet met 3.
Nou kan ik begrijpen dat het uiteindelijk gewijzigd is want de 3e stud zit op een onmogelijke plaats.
Het vermoeden is dat er niet consequent met de nummers is omgegaan.
Dan kunnen er nog verschillen in de nokkenas zitten, obv de nummers vind ik dat niet zo snel
https://www.motorparts-online.com/nl/bm ... GAEALw_wcB
De aansluiting van de uitlaatpoort is met twee studs en niet met 3.
Nou kan ik begrijpen dat het uiteindelijk gewijzigd is want de 3e stud zit op een onmogelijke plaats.
Het vermoeden is dat er niet consequent met de nummers is omgegaan.
Dan kunnen er nog verschillen in de nokkenas zitten, obv de nummers vind ik dat niet zo snel
- mkoskamp
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: Verschillen in cilinderkop 1342008
Is heel lastig te zien op de foto's. Maar als ik inzoom op deze foto van je advertentie, zie ik twee draadeinden bij de uitlaatpoort:
https://img.motorparts-online.com/p/e/e ... ccd6ee.JPG
https://img.motorparts-online.com/p/e/e ... ccd6ee.JPG
Re: Verschillen in cilinderkop 1342008
Bij Max Motorcycles USA : onderdeelnr. 11121342684 : 12 diagrammen, waaronder 2x 1150RT
onderdeelnr 11121341996 : 8 diagrammen, en geen 1150RT.
Als je dan na 11121242684 doorklikt op bvb. het laatste diagram van een 1150RT en vervolgens timing gear... zie je oa. de onderdeelnrs van bijvoorbeeld de kleppen. Als je nauwkeurig kijkt zie je dat alnaargelang de productiemaand de nrs. van bvb de uitlaatkleppen niet hetzelfde zijn.
Als je doorklikt na 11121341996 op bvb het laatste diagram van een 1100RT zie je ook daar de onderdeelnrs van de kleppen, en je ziet dat die anders zijn dan van een 1150.
onderdeelnr 11121341996 : 8 diagrammen, en geen 1150RT.
Als je dan na 11121242684 doorklikt op bvb. het laatste diagram van een 1150RT en vervolgens timing gear... zie je oa. de onderdeelnrs van bijvoorbeeld de kleppen. Als je nauwkeurig kijkt zie je dat alnaargelang de productiemaand de nrs. van bvb de uitlaatkleppen niet hetzelfde zijn.
Als je doorklikt na 11121341996 op bvb het laatste diagram van een 1100RT zie je ook daar de onderdeelnrs van de kleppen, en je ziet dat die anders zijn dan van een 1150.
- Kuijpers
- 2023
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19 nov 2018, 15:46
- Type: R1150RT
- Land: brabant
- Woonplaats of omgeving: Veldhoven
Re: Verschillen in cilinderkop 1342008
Ja, ik zie het andere kleppen .
Mooi site die van MAXBMW.COM. Bedankt voor het meedenken . Inmiddels heb ik een goede kop er weer opzitten.
bedankt voor het meedenken.
Mooi site die van MAXBMW.COM. Bedankt voor het meedenken . Inmiddels heb ik een goede kop er weer opzitten.
bedankt voor het meedenken.
- mkoskamp
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: Verschillen in cilinderkop 1342008
Fijn dat je een passende hebt gevonden!