Hallo, ik ben onlangs in het bezit gekomen van een r1150rt, maar deze heeft sinds kort een rammelend / ratelend geluid in de linker cilinder bij warme motor, en vanaf 2500 toeren, heeft iemand een idee of dit ook aan de kettingspanner zou kunnen liggen of is die rammel dan alleen bij koude motor? Met koude motor hoor ik niks en als de motor warm is hoor ik stationair ook niks!
Grt Harry
R1150rt tikkend geluid
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 jul 2017, 18:34
- Type: R1200RT
- Bijz: Geen
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Millingen aan de Rij
- QuickFix
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: R1150rt tikkend geluid
Kettingspanner kan heel goed.
Is de kilometerstand boven de 200.000km (dat had ik namelijk destijds ook bij mijn R1100RT)?
Voor zover ik weet kan het geen kwaad (de garage gaf destijds aan dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken).
Zie ook deze post van 8 jaar geleden.
Is de kilometerstand boven de 200.000km (dat had ik namelijk destijds ook bij mijn R1100RT)?
Voor zover ik weet kan het geen kwaad (de garage gaf destijds aan dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken).
Zie ook deze post van 8 jaar geleden.
Freude am Fahren
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150rt tikkend geluid
Als ik een rammelend of tikkend geluid hoor bij een warme motor dat pas begint vanaf 2500 rpm dan wil wel weten wat het is ...
Als het de geleider van de nokkenasketting zelf is kan het een aardige reparatie zijn. Ook kan er te veel speling op de tuimelaarassen zitten, dat is een kwestie van afstellen, moet je wel een beeeetje handig voor zijn en wat juist gereedschap voor hebben ...
Links zit de kettingspanner op zijn kop en loopt leeg, dan alleen een paar seconden een rammel bij koud starten, daarna niet meer. Als je die rammel hebt vervangen voor eentje van de eerste serie 1200 blokken.
Als het de geleider van de nokkenasketting zelf is kan het een aardige reparatie zijn. Ook kan er te veel speling op de tuimelaarassen zitten, dat is een kwestie van afstellen, moet je wel een beeeetje handig voor zijn en wat juist gereedschap voor hebben ...
Links zit de kettingspanner op zijn kop en loopt leeg, dan alleen een paar seconden een rammel bij koud starten, daarna niet meer. Als je die rammel hebt vervangen voor eentje van de eerste serie 1200 blokken.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km