Bevestiging spiegel ringetje 1150 RT

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Heandrik
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2019, 19:22
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Bevestiging spiegel ringetje 1150 RT

Ongelezen bericht door Heandrik »

Ik ben op zoek naar ringetjes ter bevestiging van de spiegel. Op bijgevoegde foto zit het ringetje vast aan de tiewrap. Mijn vaste garagist weet er niet aan te komen. Reacties voor andere oplossingen zijn natuurlijk van harte welkom! Alvast bedankt _004 Big RT Smile
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
fransgabler

Re: Bevestiging spiegel ringetje 1150 RT

Ongelezen bericht door fransgabler »

Heandrik schreef: 28 jul 2021, 15:23 Ik ben op zoek naar ringetjes ter bevestiging van de spiegel. Op bijgevoegde foto zit het ringetje vast aan de tiewrap. Mijn vaste garagist weet er niet aan te komen. Reacties voor andere oplossingen zijn natuurlijk van harte welkom! Alvast bedankt _004 Big RT Smile
Het is niet alleen je garagist die er niet aan weet te komen, het bewuste ringetje is niet als los onderdeel te bestellen. Het ringetje is wel met zijn twee maatjes te verkrijgen als nieuw onderdeel bij een nieuwe grondplaat à 65 dollar. Zie hieronder, onderdeel no 8 bij de R1150 RT.
.
Schermafbeelding 2021-07-28 om 16.37.18.png
.
Na lang zoeken - ook naar het weggesprongen ringetje zelf - heb ik het destijds opgelost met een sleutelringetje, waarvan ik een winding verwijderde en het ringetje rondom een puntbek-tangetje 'verkleinde'. Dat anderhalf gewonden ringetje plaatste ik over het parapluutje waar de minste druk op komt van de rijwind, de onderste/achterste. Heeft daar jaren zonder problemen goed gewerkt.

Goed invetten met bijv keramisch of kopervet helpt bij het lossen met de ' R1150 RT Chris Harris Blow".. Let op wat Chris na 0.40 over 'the band'' oftewel het bewuste losse ringetje te melden heeft.

Een smalle en dubbel gewonden tie wrap kan ook, alleen rekt die nauwelijks mee en houdt het kogeltje van de behuizing om die reden niet goed vast in het parapluutje van de grondplaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Heandrik
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2019, 19:22
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: Bevestiging spiegel ringetje 1150 RT

Ongelezen bericht door Heandrik »

Bedankt Frans, inmiddels drie sleutelringetjes gekocht:-) Volgens mij komt Chris thuis wat te kort :D
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Bevestiging spiegel ringetje 1150 RT

Ongelezen bericht door Wullum »

Mijn idee zou zijn om bij een BMW sloop een compleet beschadigde spiegel te bestellen voor reserveonderdelen en daar de grondplaat van over te zetten, of alleen de ringetjes...

"Been there, done that" zeg maar...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Heandrik
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2019, 19:22
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: Bevestiging spiegel ringetje 1150 RT

Ongelezen bericht door Heandrik »

Ja, da's een mooie aanvulling.
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”