Olie

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Boggie
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2016, 11:25
Type: R1200RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Leuven

Olie

Ongelezen bericht door Boggie »

Voor mijn R 1200 RT heb ik de eerste 10.000 KM minerale 20W-50 olie ( Castrol )gebruikt . Na deze stand ben ik overgeschakeld op Liqui Moly 15W-50 Street 4 T ( API SL + JASO MA 2 ) , in de overtuiging dat deze olie een half -synthetische formule was . Nu wordt deze olie op verschillende sites als volledig synthetisch verkocht !? Op de verpakking wordt vermeld : based on Synthese Technologie . Wie kan meer duidelijkheid verschaffen ? Persoonlijk ben ik , wat mijn boxer betreft , helemaal geen voorstander van full-synthetic ( cfr. Chris Harris ! ) .
Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Re: Olie

Ongelezen bericht door Edward1968 »

Zie de site van de fabrikant:

https://products.liqui-moly.com/olien/m ... treet.html

Hier valt te lezen: "...High performance motorolie op basis van synthesetechnologie...". Het betreft hier (in de volksmond) een half-synthetische olie.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Olie

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Ik gebruik Motorex Boxer 4T 15W50, gewoon goed!
motorex.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Olie

Ongelezen bericht door EileRT »

+ 1 ;)
PanEuRoel schreef: 06 nov 2021, 16:57 Ik gebruik Motorex Boxer 4T 15W50, gewoon goed!
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Boggie
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2016, 11:25
Type: R1200RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Leuven

Re: Olie

Ongelezen bericht door Boggie »

Bedankt voor de reacties . Ik heb via een ander kanaal vernomen dat in Duitsland andere verplichtingen zijn qua vermelding of de motorolie al dan niet vol-synthetisch is of niet . De Liqui Moly Street 4 T 15W-50 mag in de rest van Europa en de USA verkocht worden als vol-synthetisch maar niet in Duitsland !Deze olie wordt dus gemaakt op basis van minerale basis en er wordt een HC -methode gebezigd ; hydro-cracking , in tegenstelling tot de PAO -methode die een volledig synthetische olie produceert . PS : heb een aspirine genomen na het lezen van het technische jargon van de ingenieurs terzake ;-)
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”