Binnenmaten RT-P koffers

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Binnenmaten RT-P koffers

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik ga (of mag) na het verplichte thuiswerken weer vaker naar kantoor. Vanwege files en parkeergemak uiteraard met de RT. Alleen is het wat gedoe om de forse bedrijfslaptop mee te nemen. Ik heb voor mijn werk een 17" HP met zware grafische 3D mogelijkheden, en die past niet in de zijkoffers. Een rugzak of grote topkoffer wil ik niet dagelijks mee rijden, dus gaat-ie momenteel in een waterdichte rollbag onder twee spanbanden op de buddy.

Maar de RT-P koffers hebben hele andere afmetingen, en zijn misschien wel groot genoeg.
Kan iemand checken of een laptoptas van ongeveer 44x32x10cm er in past ?

Als dat het geval is wordt de kans dat mijn volgende RT een RT-P wordt een flink stuk groter :D
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 850
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Binnenmaten RT-P koffers

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Hou er rekening mee, dat wanneer je de P-koffers wilt monteren, je daar ook de frames voor moet monteren. Je kunt ze niet zomaar een op een uitwisselen. Voor zover ik weet is het ook niet een kwestie van en/en maar van of/of. 😊

Voor P-koffers en montage kun je een kijkje nemen bij BoonstraParts.

Een topkoffer maakt de zaak een stuk eenvoudiger.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Binnenmaten RT-P koffers

Ongelezen bericht door AGVerheij »

PanEuRoel schreef: 18 feb 2022, 00:31 Hou er rekening mee, dat wanneer je de P-koffers wilt monteren, je daar ook de frames voor moet monteren. Je kunt ze niet zomaar een op een uitwisselen. Voor zover ik weet is het ook niet een kwestie van en/en maar van of/of. 😊
Dat is mij bekend, kan een lastige en prijzige klus worden om achteraf aan te passen. Ik wil het daarom vooral weten voor een eventuele volgende RT. Ik vind de combinatie van beugels en smalle koffers mooi om te zien en praktisch in de file vanwege de beperkte breedte. Met de geplande renovatie van de A27 gaat het aantal files op mijn woon-werk route niet echt afnemen de komende jaren. Ik rij zelf nu om die reden nu met de platte city-deksels van NedPlex.
PanEuRoel schreef: 18 feb 2022, 00:31 Een topkoffer maakt de zaak een stuk eenvoudiger.
Eens, inderdaad eenvoudiger. Ik heb de kleine topkoffer waar de laptop overigens niet inpast die ik af en toe gebruik om helm en handschoenen op te bergen op locatie. Maar ik vind de toegenomen zijwindgevoeligheid niet prettig rijden (ook bij minder wind dan vandaag en gisteren :D ) en dat wordt nog erger met die grote topkoffer lijkt mij.
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Binnenmaten RT-P koffers

Ongelezen bericht door HansD »

AGVerheij schreef: 18 feb 2022, 08:50 Maar ik vind de toegenomen zijwindgevoeligheid niet prettig rijden en dat wordt nog erger met die grote topkoffer lijkt mij.
Ik rijd al jaren elke dag woon/werk met de grote topkoffer en heb nergens last van.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Binnenmaten RT-P koffers

Ongelezen bericht door Dingeman »

HansD schreef: 18 feb 2022, 10:17
AGVerheij schreef: 18 feb 2022, 08:50 Maar ik vind de toegenomen zijwindgevoeligheid niet prettig rijden en dat wordt nog erger met die grote topkoffer lijkt mij.
Ik rijd al jaren elke dag woon/werk met de grote topkoffer en heb nergens last van.
"Nergens last van".
Helemaal mee eens.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 850
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Binnenmaten RT-P koffers

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

HansD schreef: 18 feb 2022, 10:17
AGVerheij schreef: 18 feb 2022, 08:50 Maar ik vind de toegenomen zijwindgevoeligheid niet prettig rijden en dat wordt nog erger met die grote topkoffer lijkt mij.
Ik rijd al jaren elke dag woon/werk met de grote topkoffer en heb nergens last van.
Ik ben het helemaal eens met Hans!
Dit tesamen met je al plattere kofferdeksel een voor jou ideale combinatie. 😊
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Binnenmaten RT-P koffers

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ok, die zijwindgevoeligheid zit misschien tussen mijn oren :oops:
Maar daarmee is mijn openingsvraag nog steeds niet beantwoord....
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 850
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Binnenmaten RT-P koffers

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Vraag het eens na bij Boonstra. Dat zijn de beroerdste niet.
Niet geschoten is altijd mis! 😊
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”