hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub ?

Nieuws uit de media en weetjes over BMW motoren

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten

Ik ben lid van:

De BMW-Club-Nederland (de club voor BMW)
3
7%
Een algemene motor toerclub (groter dan 25 leden)
17
40%
Een kennissen/vrienden toerclubje (tot 25 leden)
23
53%
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
sacuL
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 nov 2013, 21:27
Type: R1150RT
Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub ?

Ongelezen bericht door sacuL »

Dag Forumbeheerders,

Een interessante poll. misschien om eens te peilen hoeveel leden van dit RT-Forum nu ook nog lid zijn van:

De BMW-Club-Nederland.( de club voor BMW )
Een algemene motor toerclub.(groter dan 25 leden)
Een kennissen toerclubje (tot 25 leden)

En te kijken of er met deze uitkomst bij BMW een ontwikkeling in gang zou kunnen worden gezet om een BMW LIDMAATSCHAPSKAART te gaan ontwikkelen
Om met een bepaalde korting allerlei zaken te kunnen aanschaffen zoals bijv. onderdelen,intrede,verzekering,inruiltoeslag op een nieuwe BMW en nieuwsbrief verspreiding
De voordelen voor BMW zouden kunnen zijn; klanten binding, indv. test koppelingen in de div. landen op te zetten,uitwisselingservaringen van BMW motorrijders naar de fabriek toe enz. enz.
Met als doel natuurlijk het MERK BMW zo positief mogelijk te promoten.

[groet] sacuL.
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

De poll is geplaatst. Ben benieuwd naar de uitslag.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
doov650

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door doov650 »

uhh waarom mag ik maar 1 stem uitbrengen?
Lidmaatschap van de ene club sluit het voor een andere toch niet uit?
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door japachap »

Uiteindlijk moet je ook 'Geen Lid' als optie hebben...
Ik rijd namelijks alleen, met de RTForum, of af en toe met mijn 'schoonzus' de een nieuw rijdster is.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door Dingeman »

Volgens mij moet je ook een keuze hebben naast een algemene tourclub (niet merkgebonden) voor een merken toerclub. Er zijn nl ook nogal wat regionale BMW-clubs die echt merkgebonden zijn. En niet al die leden zijn dan ook lid van de BMW-club Nederland.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
sacuL
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 nov 2013, 21:27
Type: R1150RT
Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door sacuL »

Dank je Jos voor Plaatsing, _004

Geachte RTers,

In reactie,

Natuurlijk mag je lid van meerdere clubs lid zijn, al dan niet merkgebonden.
En je mag ook geen lid zijn van een club Vrijheid/Blijheid, maar dan heeft stemmen geen zin,aanmelden in een later stadium wel.
Het gaat erom om misschien in een groot BMW motoren cluster de fabriek warm te krijgen voor het in bovenstaande opgestarte draadje,
Door lid te zijn van een toerclub spreek je n.l. je toerleden met een BMW die niet op dit RT-forum zitten en daarmee bereik je de grootste aantal rijders dat is de insteek.
Na deze inventarisatie zou de volgende stap in een poll.kunnen zijn "wat zouden we kunnen vragen en waarin zou de fabriek ons kunnen ondersteunen bijv".

DUS BMW rijders STEM en verenigd U voor dit mogelijk te proberen doel.

[groet] sacuL.
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door HansD »

sacuL schreef: Het gaat erom om misschien in een groot BMW motoren cluster de fabriek warm te krijgen voor het in bovenstaande opgestarte draadje,
Door lid te zijn van een toerclub spreek je n.l. je toerleden met een BMW die niet op dit RT-forum zitten en daarmee bereik je de grootste aantal rijders dat is de insteek.
Sorry, ik begrijp hier niets van.
Wat is nu het voordeel in jouw ogen van het lidmaatschap van een toerclub?En wat wil je daarmee precies bereiken?

Volgens mij heeft dit forum incl. Facebook pagina, volop de aandacht, ook van Bmw. Dat is bij de recente problemen met de nieuwe RT LC wel gebleken. Dus waarom zou ik behalve lid van dit forum ook nog lid worden van een "officiēle" toerclub?
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Dat van een motorclub kan ik me nog iets bij voorstellen.
Iets dat in je buurt zit en waar je met meer mensen leuk dingen kan doen.

Als je op dit forum zit kan je hetzelfde ongeveer doen en bijvoorbeeld een Chapter maken met wat mensen van het forum die in je buurt wonen en zo ook een soort motorclub binnen het forum maken.
Maar met beide opties is het gewoon zo dat je lekker wilt motorrijden met wat meer mensen.
Voor een ieder die dit op zijn eigen manier kan invullen.

Ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Volgens mij is de rode draad gezellig motorrijden. _004
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door japachap »

sacuL schreef:de volgende stap in een poll.kunnen zijn "wat zouden we kunnen vragen en waarin zou de fabriek ons kunnen ondersteunen bijv".
Hmmm. Je heb hoge verwachtingen van 2015, dus. Hopelijk zal je niet gauw telurgesteld worden....
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door Dingeman »

@sacul,
Met jou doelstelling voor ogen, begrijp ik ook de meerwaarde niet van deze poll.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik snap ook eigenlijk de zin van deze poll niet. Ik rijd ik soms met enkele familieleden maar ik heb persoonlijk geen club nodig . Die beperkt namelijk alleen mijn vrijheid die ik heb met de motor. Als er tijd is rijd ik soms met vrienden maar clubs zijn voor mij niet ideaal. Hoe groter de groep hoe moeilijker het word om dingen samen te doen en om dingen af te spreken. Meer een blok aan mijn been als ik eerlijk mag zijn.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 29 dec 2014, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
doov650

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door doov650 »

sacuL schreef:Dank je Jos voor Plaatsing, _004

Geachte RTers,

In reactie,

Natuurlijk mag je lid van meerdere clubs lid zijn, al dan niet merkgebonden.
En je mag ook geen lid zijn van een club Vrijheid/Blijheid, maar dan heeft stemmen geen zin,aanmelden in een later stadium wel.
Het gaat erom om misschien in een groot BMW motoren cluster de fabriek warm te krijgen voor het in bovenstaande opgestarte draadje,
Door lid te zijn van een toerclub spreek je n.l. je toerleden met een BMW die niet op dit RT-forum zitten en daarmee bereik je de grootste aantal rijders dat is de insteek.
Na deze inventarisatie zou de volgende stap in een poll.kunnen zijn "wat zouden we kunnen vragen en waarin zou de fabriek ons kunnen ondersteunen bijv".

DUS BMW rijders STEM en verenigd U voor dit mogelijk te proberen doel.

[groet] sacuL.



Ik ben lid van 2 clubs, dus stemmen lijkt me zinloos zo lang ik maar 1 stem mag uitbrengen.
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door Arjan W »

Hallo allemaal, zelf ben ik geen lid van een club. Ik rijd twee of drie ritten per jaar mee met het forum en een of twee ritten vanuit de locale kroeg. Als ik eens zin heb in een tocht met wat vrienden wordt dit meestal door de week op de what's ap besproken. Ik heb nu niet de behoefte, wellicht ooit eens in de toekomst.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

sacuL schreef:En te kijken of er met deze uitkomst bij BMW een ontwikkeling in gang zou kunnen worden gezet om een BMW LIDMAATSCHAPSKAART te gaan ontwikkelen
Om met een bepaalde korting allerlei zaken te kunnen aanschaffen zoals bijv. onderdelen,intrede,verzekering,inruiltoeslag op een nieuwe BMW en nieuwsbrief verspreiding
De voordelen voor BMW zouden kunnen zijn; klanten binding, indv. test koppelingen in de div. landen op te zetten,uitwisselingservaringen van BMW motorrijders naar de fabriek toe enz. enz.
Met als doel natuurlijk het MERK BMW zo positief mogelijk te promoten.

[groet] sacuL.
Leuk idee, maar ik twijfel over de haalbaarheid. Wordt de BMW Club Nederland niet al ondersteund door BMW? Wat zou het nut zijn van een extra 'eigen' club? Korting op originele onderdelen klinkt leuk, maar daar zal BMW nooit officieel aan meewerken. Krijgen ze onmiddellijk problemen met hun eigen dealers.....

Maar goed, ik heb wel gestemd. Ben wel lid van een motorclub, zelfs een van de toercommissarissen. Het leuke is niet met zijn 40-en tegelijk op stap gaan, maar het organiseren van de toerritten, lange weekenden, etc., waarbij we elkaar voor en na de rit(ten) treffen om gezellig bij te praten en na te kletsen.
Laatst gewijzigd door PaPinkelman op 31 dec 2014, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Vroeger lid geweest van een grote motorclub met ongeveer 200 leden en zette daar ieder jaar een tweetal ritten uit.
Een club rit (zondagsrit) en een open evenement.

Er moest altijd vertrokken worden vanuit dezelfde plaats (geen moeite mee) maar de rit moest altijd ongeveer 325 km lang zijn met een afkorting tot 250 km.
Jaar in jaar uit 9 zondagen per jaar evenveel kilometers en altijd naar het zuiden of het oosten.
Op een gegeven moment is de koek op, er komen (bijna) geen nieuwe wegen meer bij, zeker niet die de moeite waard zijn.
Mijn voorstel om een rit te organiseren van 400 km of meer/minder om in ieder geval (gedeeltelijk) ook eens op andere plaatsen te komen werd niet aangenomen.
Dit heeft mij doen besluiten om na 11 jaar er maar mee op te houden en nu ga ik met enkele vrienden zelf ritjes maken, de ene keer langer en de andere keer weer iets korter. Aangezien ik al 35 jaren in de Ardennen, Eifel, Moezel etc rondtoer denk ik wel een leuke rit uit te kunnen zetten.
Ik mag (moet) altijd voorop en de rest, maximaal 6, volgt.
Waarheen maakt ze allemaal niets uit omdat ze weten dat ik de mooiste routes uitzet (van horen zeggen :mrgreen: )

Wie wil van dit forum mag gerust een keer mee, lijkt mij zelfs heel leuk!
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Leuk. Maak het tzt maar kenbaar op het forum . . . -top-
WaltzingMatilda schreef:Wie wil van dit forum mag gerust een keer mee, lijkt mij zelfs heel leuk!
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: hoeveel leden van dit RT-forum zijn lid van een toerclub

Ongelezen bericht door Franky »

Jos WRSM schreef:Leuk. Maak het tzt maar kenbaar op het forum . . . -top-
WaltzingMatilda schreef:Wie wil van dit forum mag gerust een keer mee, lijkt mij zelfs heel leuk!
+1 Big RT Smile
Grts Franky
Gesloten

Terug naar “BMW Motorrad nieuwtjes”