R69

Nieuws uit de media en weetjes over BMW motoren

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

R69

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik zag deze net. Normaal houd ik niet van veel van de rare aanpassingen die veel hobbyisten doen maar deze vind ik toch wel zeer mooi. Niet praktisch maar wel mooi om te zien.
[youtube]ntw8Lq87sYo[/youtube]
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: R69

Ongelezen bericht door EileRT »

Wow . . . Wonderschoon . . . !
Laatst gewijzigd door EileRT op 17 jan 2016, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: R69

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Hiel sjoen..en nu maar hopen dat er geen houtwormen lucht van krijgen :$ :D
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: R69

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Past trouwens goed bij dit filmpje:

https://vimeo.com/49445992
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Kees BMW
Berichten: 615
Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
Locatie: Harlingen

Re: R69

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Dat is geen R 69 het motorblok is denk ik van ± 1979 ?
Gr-Kees.
Kees BMW
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: R69

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Kees BMW schreef:Dat is geen R 69 het motorblok is denk ik van ± 1979 ?
Gr-Kees.
Even lezen wat er onder het filmpje staat Kees. Het frame is van de R69
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: R69

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Zo stonden er zeker een stuk of 10 op de BMW dag in september in Formial - Spanje. Er zaten daar echt pareltjes bij (heb er wel geen foto's van :( )
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: R69

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik weet wel dat dit tegenwoordig de mode is, maar het kan mij eerlijk gezegd niet zo bekoren _001
Ieder zijn smaak natuurlijk.....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: R69

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ach ik ben gewoon een liefhebber van de tijd toen motoren nog motoren waren. Niet te gladjes en er hoeft niet teveel op te zitten. En dan zie ik liever de oudere BMW's dan de huidige modellen. Voor mij was een gewone R75 voldoende geweest of een R90S. Ik vond de oude 500cc boxers geweldig mooi. Jammer dat er nog maar weinig echte motoren gemaakt worden. Maar ja het blijft een kwestie van smaak.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 15 dec 2015, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Duiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 aug 2010, 19:18
Type: R1100RT
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze
Locatie: Correze

Re: R69

Ongelezen bericht door Duiker »

Dit ben ik helemaal met je eens Ton.

[groet] Fred _004
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
kees356
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
Type: R1200RT
Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Houten

Re: R69

Ongelezen bericht door kees356 »

Hoe geweldig het er ook uitziet, het orgineel is imho niet te verslaan.

Ik vind die koperkleur pijpen echt super....

Nog steeds happy met mijn 28K oude R75/5 dame,
elke keer dat ik er mee naar mijn werk rij krijg ik duimpjes omhoog op de A2. _004

Maar als ik de ruimte / geld had....
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: R69

Ongelezen bericht door Ton1959 »

kees356 schreef:Hoe geweldig het er ook uitziet, het orgineel is imho niet te verslaan.

Ik vind die koperkleur pijpen echt super....

Nog steeds happy met mijn 28K oude R75/5 dame,
elke keer dat ik er mee naar mijn werk rij krijg ik duimpjes omhoog op de A2. _004

Maar als ik de ruimte / geld had....
Het blok en de bochten vind ik mooi en de trommelrem. Voor de rest blijft origineel het mooist. Het uiterlijk van de oude BMW's is moeilijk te verbeteren . Niks mooier en dan wel in het zwart met een mooie bies.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: R69

Ongelezen bericht door EileRT »

Jullie hebben gelijk, er gaat niets boven het origineel. De oude BMW's vind ik ook schitterend. Helaas heb ik er niet een. Voor iedereen die er wel een heeft: rijden, genieten en zuinig op zijn. En ja, in het zwart met een mooie bies. Wie weet koop ik er ooit een . . .

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: R69

Ongelezen bericht door Bert M »

Fantastische looks, maar als ik remtrommels zie en een houten zadel, dan krijg ik spontaan de zenuwen en een zere kont bij de gedachte alleen al. Da's geen motor om eens lekker een paar uurtjes mee door het Peak-District te gaan dollen...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: R69

Ongelezen bericht door EileRT »

Beste Bert,

Niet alle oudere BMW's hebben een houten zadel. Natuurlijk hebben de comfortzadels van vandaag de dag een veel betere zit dan de zadels van de oudere BMW modellen. En die trommelrem, ja dat remt heel anders dan de schijfrem op de hedendaagse BMW's. Je bent logischer wijs gewend aan het comfort en de rijeigenschappen van jouw huidige BMW. Dat is op dat gebied niet te vergelijken met de oudere BMW motoren. Wat mij aanspreekt is de belevenis van het hebben en rijden op een originele oudere BMW. Het is voor mij pure nostalgie. Ik zou graag zo'n motor naast mijn RT willen . . .

Ik begrijp overigens heel goed dat jij op jouw BMW een paar uurtjes door het Peak-District wil gaan dollen! Big RT Smile

[groet] Eilert

Bert M schreef:Fantastische looks, maar als ik remtrommels zie en een houten zadel, dan krijg ik spontaan de zenuwen en een zere kont bij de gedachte alleen al. Da's geen motor om eens lekker een paar uurtjes mee door het Peak-District te gaan dollen...

[groet]

Bert M
Laatst gewijzigd door EileRT op 18 jan 2016, 00:41, 26 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: R69

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bert M schreef:Fantastische looks, maar als ik remtrommels zie en een houten zadel, dan krijg ik spontaan de zenuwen en een zere kont bij de gedachte alleen al. Da's geen motor om eens lekker een paar uurtjes mee door het Peak-District te gaan dollen...

[groet]

Bert M
Tuurlijk niet Bert. Met deze hoef je niet zo ver. Je gaat naar de eerste de beste pub met een mooi terras je zet je motor neer en je gaat zitten met je Guinness en geniet van je motor die daar buiten in de zon staat te glimmen terwijl jij geniet van je pint. En dan altijd weer die mensen die je wat willen vragen over de motor. Desnoods nog cod and chips erbij en een leuk uitzicht over die haven met al die kreeftenkooien voor een leuke achtergrond. Zie je het al voor je? Big RT Smile
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: R69

Ongelezen bericht door Bert M »

Ton1959 schreef:...Je gaat naar de eerste de beste pub met een mooi terras...
Die ligt exact op 641 meter van mijn voordeur, wat op zich een voordeel is: kan ik rustig lopend terug naar huis na een paar neuten... :D
...je zet je motor neer en je gaat zitten en geniet van je motor die daar buiten in de zon staat te glimmen terwijl jij geniet van je pint. En dan altijd weer die mensen die je wat willen vragen over de motor.
Op zondagochtend in het dorpje Matlock (poort van The Peak District) met zowel de mini-GS als met het Teutoonse zwaargewicht, nooit gebrek aan 'aandacht' tijdens mijn Cappuccino-break. BMW is tegenwoordig een zeldzame verschijning in het Engelse straatbeeld... (veel KTM en Triumph)
Desnoods nog cod and chips erbij en een leuk uitzicht over die haven met al die kreeftenkooien voor een leuke achtergrond.
Dat van die haven is lastiger: daar moet ik minstens twee uur voor op dat houten zadel zitten... :shock:
Zie je het al voor je? Big RT Smile
Ja, eigenlijk wel... Bedankt voor het mooie plaatje! _005
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: R69

Ongelezen bericht door Bert M »

EileRT schreef:Beste Bert,

Niet alle oudere BMW's hebben een houten zadel. Natuurlijk hebben de comfortzadels van vandaag de dag een veel betere zit dan de zadels van de oudere BMW modellen. En die trommelrem, ja dat remt heel anders dan de schijfrem op de hedendaagse BMW's. Je bent logischer wijs gewend aan het comfort en de rijeigenschappen van jouw huidige BMW. Dat is op dat gebied niet te vergelijken met de oudere BMW motoren. Wat mij aanspreekt is de belevenis van het hebben en rijden op een originele oudere BMW. Het is voor mij pure nostalgie. Ik zou graag zo'n motor naast mijn RT willen . . .

Ik begrijp overigens heel goed dat jij op jouw BMW een paar uurtjes door het Peak-District wil gaan dollen! Big RT Smile

[groet] Eilert
Ik hink met deze BMW een beetje op twee gedachten. Hij is echt mooi, zoals ik al zei: fantastische looks... Maar voor een klassieker is deze eigenlijk te mooi. Het lijkt me fantastisch om een oude BMW uit de 50'er jaren te bezitten, maar dan mag, of eigenlijk zelfs moet, de tand des tijds er al wat invloed op hebben gehad. Ik zag nog niet zolang geleden een Jaguar uit 1968. Deze was dermate ingrijpend gerestaureerd, dat hij meer geperfectioneerd was, dan dat de fabriek ze destijds bouwde en afleverde... En dan klopt er voor mijn perceptie iets niet. Het wordt dan een soort museum-stuk, een relikwie. En dat is mijn gevoel bij deze ook. Met name door het fabuleuze houtwerk: echt een topvoorbeeld van ambachtelijk handwerk. Schitterend om te zien, maar eigenlijk te mooi geworden om er echt op te rijden.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
DickL

Re: R69

Ongelezen bericht door DickL »

Even terugkomend op zadels : Ik vond het zweefzadel wat ik op mijn NSU Quickly bromfiets had zitten qua comfort verre superieur aan alles wat er tegenwoordig op motorfietsen wordt gezet (hoewel natuurlijk niet geschikt voor echt sportief rijden). Met deze bromfiets legde ik destijds vele honderden kilometers per dag af en nooit last gehad van houten kont. Trouwens, ook de buddyseat op mijn vroegere R 80 RT vond ik qua zitcomfort veel beter dan die zadels op mijn 1100RT en mijn huidige 800 ST.
Maar ja, zoals altijd : smaken verschillen.

gr. Dick
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: R69

Ongelezen bericht door Ton1959 »

DickL schreef:Even terugkomend op zadels : Ik vond het zweefzadel wat ik op mijn NSU Quickly bromfiets had zitten qua comfort verre superieur aan alles wat er tegenwoordig op motorfietsen wordt gezet (hoewel natuurlijk niet geschikt voor echt sportief rijden). Met deze bromfiets legde ik destijds vele honderden kilometers per dag af en nooit last gehad van houten kont. Trouwens, ook de buddyseat op mijn vroegere R 80 RT vond ik qua zitcomfort veel beter dan die zadels op mijn 1100RT en mijn huidige 800 ST.
Maar ja, zoals altijd : smaken verschillen.

gr. Dick

Tja als je kijkt hoeveel mensen het niet volhouden op de BMW zadels van deze tijd dan stel ik ook dat niet alles beter werd. Al zijn wij natuurlijk ook ouder geworden. Met mijn bromfiets met zweefzadel zat ik 7 uur achter elkaar in het zadel soms. Van Tilburg naar Domburg deden we ook met de bromfiets.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: R69

Ongelezen bericht door Baird »

Nadeel van die zweefzadels is wel dat je iedere 10 jaar een ander exemplaar moet opsnorren want dan zijn ze kompleet uitgescheurd, mijn R25 (bouwjaar 1951) mag weer een nieuwe hebben want je kijkt er dwars doorheen en zitten ho-maar :cry:
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: R69

Ongelezen bericht door EileRT »

Volgens mij denken wij hierover hetzelfde Bert. Ik ging in mijn gedachtengang even off-topic en keek niet naar de R69 custom uitvoering zoals aan het begin van dit draadje, maar naar een originele oude BMW en daar moet de tand des tijds inderdaad enige invloed op hebben gehad.

Ik zie het al voor me . . . wij met twee van die oude BMW's die lekker ploffen door het Peak-District! Big RT Smile Big RT Smile

[groet] Eilert
EileRT schreef: . . .Wat mij aanspreekt is de belevenis van het hebben en rijden op een originele oudere BMW . . .
Bert M schreef:. . .Het lijkt me fantastisch om een oude BMW uit de 50'er jaren te bezitten, maar dan mag, of eigenlijk zelfs moet, de tand des tijds er al wat invloed op hebben gehad. . .
Laatst gewijzigd door EileRT op 18 jan 2016, 18:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: R69

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ze mogen bij mij meteen een R75 brengen of een R90S in dezelfde staat als mijn motor dan mogen ze de R1100R meteen meenemen. Ik geef de voorkeur aan de oudere modellen.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: R69

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ton1959 schreef:
DickL schreef:Even terugkomend op zadels : Ik vond het zweefzadel wat ik op mijn NSU Quickly bromfiets had zitten qua comfort verre superieur aan alles wat er tegenwoordig op motorfietsen wordt gezet (hoewel natuurlijk niet geschikt voor echt sportief rijden). Met deze bromfiets legde ik destijds vele honderden kilometers per dag af en nooit last gehad van houten kont. Trouwens, ook de buddyseat op mijn vroegere R 80 RT vond ik qua zitcomfort veel beter dan die zadels op mijn 1100RT en mijn huidige 800 ST.
Maar ja, zoals altijd : smaken verschillen.

gr. Dick

Tja als je kijkt hoeveel mensen het niet volhouden op de BMW zadels van deze tijd dan stel ik ook dat niet alles beter werd. Al zijn wij natuurlijk ook ouder geworden. Met mijn bromfiets met zweefzadel zat ik 7 uur achter elkaar in het zadel soms. Van Tilburg naar Domburg deden we ook met de bromfiets.
Vergelijk de leeftijd van die RTérs (met alle respect overigens) eens met jouw leeftijd toen je 7 uur bromfiets aan het rijden was....
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: R69

Ongelezen bericht door Ton1959 »

WaltzingMatilda schreef:
Ton1959 schreef:
DickL schreef:Even terugkomend op zadels : Ik vond het zweefzadel wat ik op mijn NSU Quickly bromfiets had zitten qua comfort verre superieur aan alles wat er tegenwoordig op motorfietsen wordt gezet (hoewel natuurlijk niet geschikt voor echt sportief rijden). Met deze bromfiets legde ik destijds vele honderden kilometers per dag af en nooit last gehad van houten kont. Trouwens, ook de buddyseat op mijn vroegere R 80 RT vond ik qua zitcomfort veel beter dan die zadels op mijn 1100RT en mijn huidige 800 ST.
Maar ja, zoals altijd : smaken verschillen.

gr. Dick

Tja als je kijkt hoeveel mensen het niet volhouden op de BMW zadels van deze tijd dan stel ik ook dat niet alles beter werd. Al zijn wij natuurlijk ook ouder geworden. Met mijn bromfiets met zweefzadel zat ik 7 uur achter elkaar in het zadel soms. Van Tilburg naar Domburg deden we ook met de bromfiets.
Vergelijk de leeftijd van die RTérs (met alle respect overigens) eens met jouw leeftijd toen je 7 uur bromfiets aan het rijden was....
Dat zei ik dus al. Al moet ik zeggen dat ik smiddags nu ook wel eens ga rijden en dan is het ook een ritje van 400km. Dus op mijn aangepast zadel kan ik gemakkelijk 800 tot 900 km afleggen zonder problemen. Ik moet dan wel op de goede wegen blijven.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: R69

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ton1959 schreef:
WaltzingMatilda schreef:
Ton1959 schreef:
DickL schreef:Even terugkomend op zadels : Ik vond het zweefzadel wat ik op mijn NSU Quickly bromfiets had zitten qua comfort verre superieur aan alles wat er tegenwoordig op motorfietsen wordt gezet (hoewel natuurlijk niet geschikt voor echt sportief rijden). Met deze bromfiets legde ik destijds vele honderden kilometers per dag af en nooit last gehad van houten kont. Trouwens, ook de buddyseat op mijn vroegere R 80 RT vond ik qua zitcomfort veel beter dan die zadels op mijn 1100RT en mijn huidige 800 ST.
Maar ja, zoals altijd : smaken verschillen.

gr. Dick

Tja als je kijkt hoeveel mensen het niet volhouden op de BMW zadels van deze tijd dan stel ik ook dat niet alles beter werd. Al zijn wij natuurlijk ook ouder geworden. Met mijn bromfiets met zweefzadel zat ik 7 uur achter elkaar in het zadel soms. Van Tilburg naar Domburg deden we ook met de bromfiets.
Vergelijk de leeftijd van die RTérs (met alle respect overigens) eens met jouw leeftijd toen je 7 uur bromfiets aan het rijden was....
Dat zei ik dus al. Al moet ik zeggen dat ik smiddags nu ook wel eens ga rijden en dan is het ook een ritje van 400km. Dus op mijn aangepast zadel kan ik gemakkelijk 800 tot 900 km afleggen zonder problemen. Ik moet dan wel op de goede wegen blijven.
400 km en dan 's middags vertrekken?
Dan moeten het toch allemaal grote wegen zijn.
Als ik een toertochtje uitzet van ongeveer 400 km zijn dat zulke kleinere wegen dat bij goed doorrijden de gemiddelde snelheid zo'n 45 km/u is.
Tel er nog eens een uurtje pauze bij en je bent 10 uur onderweg...
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: R69

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Klopt ga de snelweg op naar Vlissingen vandaar binnendoor naar Westkapelle Domburg Zierikzee En Goes. En hier en daar wat foto's en een terrasje. Ik loop graag even langs de kust . Ik heb niks met een binnendoor ritje over al die drempels hier. Daar is mijn rug niet echt gek op. Maar ik ben wel graag aan zee. Neemt niet weg dat ik graag in de omgeving van Cochem rijd. Maar in Nederland vind ik de Veluwe Zeeland en Limburg mooi.
Ik heb al plezier als ik op mijn motor zit . Ik heb al zoveel binnendoor wegen gezien in Nederland en na een tijdje word boederderij stukje gras en een stuk kanaal ook al net zo gauw saai als die snelweg. Voor het mooie ga ik dan ook liever wat verder weg. Maar de zee trekt me altijd wel aan. Geeft een beetje hetzelfde gevoel van vrijheid als de motor als je heerlijk op het terras zit en uitkijkt over het strand en de meeuwen ziet vliegen in de wind. Iedereen vind gelukkig iets anders leuk. Natuurlijk doe ik wel graag rondje Alpen. Ritje rond de Mont Blanc en dat soort dingen.
Gesloten

Terug naar “BMW Motorrad nieuwtjes”