Terug-roep actie BMW (USA)

Nieuws uit de media en weetjes over BMW motoren

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Inspector Gadget

Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik weet niet of we een aparte groep moeten maken over de terug-roep acties van BMW, maar ik kwam deze tegen:
http://www.nytimes.com/2014/01/07/autom ... .html?_r=2

En de bijhorende PDF;
RCDNN-13V617-4608P.pdf
Het is de "bekende" issue volgens mij.
Die je ook kunt oplossen via;
http://www.beemerboneyard.com/rk12fuelpmpclmp.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RTeetje

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door RTeetje »

Dat zijn een hoop motoren die terug mogen. Maar of ze ook in Europa worden teruggeroepen blijft volgens mij altijd nog de vraag.
Maar als,
Het is de "bekende" issue volgens mij.
Die je ook kunt oplossen via;
http://www.beemerboneyard.com/rk12fuelpmpclmp.html
kan je toch beter naar de dealer gaan kost dan nl niets, of zie ik dat verkeerd.
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

In de US zijn ze inderdaad heel veel scherper voor wat betreft productaansprakelijkheid e.d. _004
Daarin verzuimd het "Brusselse" m.i. best wel, jammer genoeg. :(

Het is inderdaad afwachten óf en wanneer het in NL ook geadopteerd wordt.
Maar misschien dat dit al reeds van toepassing bij BMW dealeRTs in NL maar wordt het niet aan de grote klok gehangen? _001
Kwestie van navragen bij een BMW dealeRT waar je een goede, lees eerlijke, relatie mee hebt.

Terug-roep acties worden in 1e instantie door de BMW dealeRT zelf bekostigd en wordt door BMW NL (deels?) terugbetaald na autorisatie. In het BMW wereldwijde systeem die de BMW dealeRTs gebruiken kunnen ze op basis van jou VIN-nummer tot op het laatste schroefje oproepen wat de volledige historie van jou motor is, inclusief eventueel openstaande terug-roep acties, reparaties, modificaties en zo voort.

En is in dat geval van een formele terug-roep actie inderdaad geen kosten voor de eigenaar van het voertuig, normaal gesproken.

De aangehaalde "modificatie" via BeemerBoneYard is een niet-officiële (uiteraard) modificatie van de (plastic!) quick-disconnect aansluiting op de brandstofpomp.
Je kunt er ook voor kiezen die plastic quick disconnect te vervangen door een messing versie.

Het beste kan je dus ff contact opnemen met je BMW dealeRT. ;)
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Verplaatst naar: BMW Motorrad nieuwtjes
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Had dit ook al gezien en heb gisteren een vraag naar mijn dealer gestuurd hierover.
Of dit ook voor Nederland gaat gelden.
Zodra ik antwoord heb zal ik het melden.
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Top!
Alvast bedankt!
_004 Big RT Smile
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben benieuwd!
Met de recentste vervanging (op mijn kosten!) van het meetlint tbv de brandstofmeter hebben ze riant de mogelijkheid gehad om de aanpassing te doen.

gr v Ciske
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De brandstof-meetstrip is helaas geen terugroep-actie maar coulance.
Terugroep-acties zijn volgens mij alleen wanneer er gevaarlijke of milieubelastende situaties zouden kunnen ontstaan.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Vandaag melding terug van mijn dealer.
Ze waren door een klant hier ook al op gewezen.
BMW Nederland heeft nog niets losgelaten of dit ook hier een terugroepactie word.
Met andere woorden, het is stil aan de overkant.
Zodra mijn dealer meer weet hoor ik het.
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dank je wel voor het laten weten. _004
Ich bin gespannt!
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door ciske »

Ich auch.

gr v Ciske
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Mocht BMW NL er niets aan doen dan is een group-buy voor zo'n klem misschien een optie?
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De eerder aangehaalde klem werd ooit gemaakt door 10ovr en verkocht via BeenerBoneyard.
Naar verluid zou BMW ook een dergelijke maatregel genomen hebben, naast een extra ring en een reductie in aanzet-moment van de verbinding;
Het is een "noodmaatregel" voor het probleem dat flens die op brandstofpomp zelf zit en een (vrouwelijke) brandstof-quick disconnect (vaak ook plastic) ingedraaid zit, kan gaan barsten, waardoor lekkage van brandstof kan ontstaan.

Naast deze speciale 10ovr klem, wordt aangeraden ook "JB Weld" (= 2-componenten epoxy) te gebruiken als je al barstjes constateert.

Want het defect zit dus óp de brandstofpomp zelf en zal dus vervangen moeten worden, begrijp ik uit de documentatie van de NHTSA.

Ik heb zelf een dergelijke ring én betere kwaliteit quick-disconnects al aangeschaft bij BeemerBoneyard;
http://www.beemerboneyard.com/cpcqkdisconr12.html

Ik zal navragen wat de voorraad-positie is & of ze eventueel nog bijgemaakt gaan worden.
En of een "groupbuy" aantrekkelijk is.
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En ondertussen reeds een reactie gehad van BeemerBoneYard;

Er zit niet veel marge op die clamp (http://www.beemerboneyard.com/rk12fuelpmpclmp.html), dus daarin is bij een group-buy geen korting mogelijk.
Daarentegen kan bij een grotere hoeveelheid wel bespaard worden op de verzendkosten versus per clamp.
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door scan »

Waarom moet zo'n clamp van overzee komen?
Moeten hier toch ook ergens te verkrijgen zijn.
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik ben het nog niet tegen gekomen, 10ovr maakte wel meer zaken die vrij uniek te noemen zijn.

Aan de andere kant als je het US verhaal zo leest, begrijp ik er uit dat BMW (US) ook een vergelijkbare oplossing heeft? _001
..The first, found in the after-market, is an aluminum clamp designed to reinforce the fuel outlet threaded flange. The second is BMW’s own remedy, appearing in early 2011, following introduction of the aftermarket clamp. It, too, involves a metal collar designed to support the fuel outlet threaded flange...
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Is dit gevalletje nou niet iets voor de M.A.G. ? Zal het Bert een voorleggen . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door scan »

Beetje druk op de ketel is niet verkeerd. Doen!
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Ton1959 »

BMW is niet zo vlot met terugroep acties. En ik denk niet dat iemand daar iets aan zal veranderen. Er moeten toch wel minstens drie tot 5 motoren helemaal in rook opgaan voordat er iets gedaan word. De Duitsers zijn nog steeds niet net als Japanners met dit soort acties. Die roepen zelfs nog auto's terug als ze eigenlijk alleen nog maar geschikt zijn voor de sloop om er alsnog een nieuwe brandstofpomp op te zetten terwijl we nooit geen problemen met lekkage hadden gezien. Zelfs nieuwe draagarmen vanwege roest terwijl er van de rest van de auto niks meer over was.
Mercedes had ook altijd zo'n afwachtende houding met terug roep acties.
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door scan »

In Engeland wordt nu ook de terugroep actie gestart door BMW UK.
Kan NL dan achterblijven of moeten we meer druk zetten op de dealers?
Allemaal gaan vragen bij de dealer hoe het zit en of ze even willen controleren of het bij jouw exemplaar wél goed zit.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Baird »

Jos wRSm schreef:Is dit gevalletje nou niet iets voor de M.A.G. ? Zal het Bert een voorleggen . . . .
Lijkt me niet Jos, de MAG houdt zich bezig met de belangen van de motorrijders op het vlak van verkeer, weg-inrichtingen en overdreven regels van de diverse nivo's van overheden, etc. Als een bepaalde groep motorrijders een mogelijk conflict heeft met de leverancier van haar product dan zijn daar al genoeg verenigingen voor, denk aan de Consumentenbond, KiesKeurig, Radar en Bovag etc.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door scan »

Dé bovag?
Is dat niet de nederlandse adac _003 ?
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door ciske »

Bovag is de afkorting van Bond van garagehouders. Hoewel zij hun best doen zich te presenteren als consumenten belangen organisatie zijn zij dat dus nadrukkelijk niet!
ADAC is de Duitse zusterorganisatie van de ANWB. De laatste tijd staat deze ADAC door eigen toedoen in een kwaad licht.

Gr. v Ciske
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik denk dat we toch echt op BMW Nederland zelf moeten wachten.
Alle genoemde andere organisaties ten spijt, BMW heeft zijn eigen agenda's en trekt zich over het algemeen weinig van aan.

Of je kunt zelf de genoemde onderdelen aanschaffen & eventueel Kenny/Niels vragen. _001
Gebruikersavatar
Corné
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 nov 2009, 16:57
Type: R1250RT
Bijz: 2021, adaptive, comfort, dynamic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Oeffelt
Locatie: Oeffelt, Gelderland

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Corné »

dutchmidiman schreef:Ik denk dat we toch echt op BMW Nederland zelf moeten wachten.
Alle genoemde andere organisaties ten spijt, BMW heeft zijn eigen agenda's en trekt zich over het algemeen weinig van aan.

Of je kunt zelf de genoemde onderdelen aanschaffen & eventueel Kenny/Niels vragen. _001
Wat als IEDEREEN die op de motorbeurs komt even vriendelijk de vraag aan de balie bij BMW stelt of en wanneer BMW Nederland zijn verantwoordelijkheid gaat nemen en een terugroepactie gaat starten? En of je met achterlaten van je gegevens hier een antwoord op krijgt.

"In Nederland hebben consumenten conform het Burgerlijk Wetboek recht op gratis reparatie of vervanging door de verkopende partij van goederen die, gelet op de aard van het product en de informatie die door de verkopende partij is verstrekt, niet de eigenschappen hebben die de koper redelijkerwijs kon verwachten conform de koopovereenkomst".

Ik geloof dat dat opgaat voor producten waarvan je mag verwachten dat ze zolang meegaan. In het geval van een motorfiets toch zeker 10 jaar.
Of dat ook voor 2e en 3e eigenaar geldt? Of ik nu 1e, 2e of 3e eigenaar ben, het blijft een RT van BMW waar je op zit als je voor het stoplicht in brand vliegt door een peuk die uit een raam gegooid wordt. Slechte PR voor BMW (en de rokers lobby). En het ruïneert je hele dag. Oia
Misschien is er iemand op het forum is die rechten heeft gestudeerd en er iets meer over kan zeggen.

Corné
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik ben de 2e eigenaar van mijn 1200RT en de nog uitstaande terugroep-actie (ben ff vergeten welke ook al weer _002 ) werd door de BMW dealeRT gewoon gehonoreerd, gratis.

De vraag is of & wanneer de terugroep-actie van BMW USA ook gaat gelden in onze regio's. _001

Natuurlijk kan je dat op de motorbeurs vragen maar ik vraag mij af of daar ook lieden staan die dergelijke machten hebben. _001
Maar je kunt altijd proberen dat vuurtje op te rakelen. :twisted:
concours
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 jun 2013, 23:18
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Locatie: Zaanstad

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door concours »

http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/1 ... -tank.html
Update: In Europa worden de betrokken motoren niet teruggeroepen naar de dealers maar mogen eigenaren zelf kiezen of ze het betreffende onderdeel direct laten vervangen of een volgende servicebeurt afwachten. BMW zegt hierbij de problemen niet als kritiek in te schatten.
Is deze geadviseerde modificatie dan gratis of niet?
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Alleen terugroep acties zijn gratis, volgens mij.

Dit zal dan waarschijnlijk een "coulance"-regeling worden;
Is er niets te zien, dan is het pech.
En anders wordt het meegenomen bij een servicebeurt en betaal je er waarschijnlijk wel iets aan mee.
_001
Gebruikersavatar
Corné
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 nov 2009, 16:57
Type: R1250RT
Bijz: 2021, adaptive, comfort, dynamic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Oeffelt
Locatie: Oeffelt, Gelderland

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Corné »

Ik heb op de Motorbeurs hierover gesproken met een senior meneer en die zegt dat er in Nederland geen terugroepactie komt.
Dat het in America overdreven wordt ivm schadeclaims en dat het probleem hier eigenlijk niet voorkomt.
Maar, indien je een service beurt laat uitvoeren, en je vraagt er expliciet om, dan zullen ze het vervangen, alleen als er inderdaad scheurtjes in de seal zitten. Anders niet. Ze gaan geen gratis sela's leveren voor eigen montage. Hij zei verder dat je speciaal gereedschap nodig hebt om die seal te monteren. Anders beschadig je die. (Ik zie dat niet in mijn service handboek).
Er zijn nog geen BMW's gesignaleerd waar de benzine onderuit gutst. Als je echter benzine ruikt nadat je de motor in de garage zet maak dan z.s.m. een afspraak.

Een andere oplossing is een nieuwe RT.

Succes ermee dus.
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is zondermeer waar dat men in de US of A veel reactiever is in verband met de productaansprakelijkheid.

Er zijn wel meer terugroepacties die redelijk onder de radar blijven;
http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/1 ... 800st.html
http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/1 ... 00gtl.html
http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/1 ... r-bmw.html
http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/1 ... -meer.html

En zo is voor elk merk waarschijnlijk wel een lijstje te produceren.

Meer belangrijker is een goede verstandhouding en relatie te hebben met een BMW dealeRT, die zal echt zijn best doen te zorgen dat je motor wat dat betreft veilig is. Als er nog iets aan moet gebeuren qau terugroepactie, zullen zij niet schromen.
Althans, dat is mijn persoonlijke ervaring met mijn 1200RT.
Gebruikersavatar
wil_kok
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 jul 2009, 08:50
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Locatie: Amersfoort

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door wil_kok »

Er komt volgens MotoPort Zelhem inderdaad geen terugroep actie.
Ze hebben wel op eigen initiatief de modificatie uitgevoerd, nadat voor de 2e maal de lint voor het benzine niveau moest worden vervangen. Beide uitgevoerd onder garantie.
Prima service dus!!

Onderstaande hoort eigenlijk niet in dit draadje, maar toch:
Gelijk een uur of 3 kunnen sturen met de nieuwste R1200RT LC. Moest toch wachten. :D
Om maar gelijk met de duur in huis te vallen. Die rijdt super. _005
Hij reageert goed op het gas. Soms zelfs een beetje zenuwachtig. Maar wel een enorm soepel blok.
Veel instel mogelijkheden, duurt wel een uurtje, onder het rijden voor je alle instellingen hebt gehad.
Hoewel het zadel voor mij iets te laag was, is de ergonomie prima.
Doordat het zadel wat lager stond, zat ik meer in de motor. Dat is wel even wennen, je gaat iets anders de bocht in.
Ook door het slechte weer vrijdag en een zo goed als nieuwe motor rij je extra voorzichtig en toch anders. :twisted:
Enige minpunt is de versnellingsbak, soms erg hakkerig ;)

Terug op mjn oude motor, vond ik deze zeker niet veel slechter. Ben ik natuurlijk aan gewend, maar gezien de prijs voor de nieuwe, mag mijn 2007 RT nog wel wat jaren mijn maatje zijn.
Big RT Smile

Wil
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door aantzeetje »

concours schreef:http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/1 ... -tank.html
Update: In Europa worden de betrokken motoren niet teruggeroepen naar de dealers maar mogen eigenaren zelf kiezen of ze het betreffende onderdeel direct laten vervangen of een volgende servicebeurt afwachten. BMW zegt hierbij de problemen niet als kritiek in te schatten.
Is deze geadviseerde modificatie dan gratis of niet?

Klopt, ook mijn dealer gaf aan dat ze het tijdens een onderhoud vervangen maar als je wil dat we dit vroeger doen maak dan een afspraak.
Die motoren zijn nog allemaal in garantie. Trouwens voor een modificatie heb ik nog nooit betaald. Geen stukken en geen uren. Denk ook niet dat men dealer daar bij mij durft mee af te komen.
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door blackers »

I'll be back!
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Geheel terzijde wellicht, maar in mijn beleving gaat/ging het hier om de aansluiting van de quick disconnect bovenop de brandstofpomp zelf;
(oftewel, volgens mij gaat de informatie & getoonde afbeelding op de motornieuws website over weer een ander probleem? _001 )

Ik heb een hele presentatie met foto's én een oplossing maar die is net ff te groot voor het forum (832Kb).
Als iemand die wilt hebben, stuur mij een email dan krijg je de PDF.
Picture1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Rob, doe mij die maar. Ga ik eens kijken hoe het er bij mij voorstaat.
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

You've got email. Big RT Smile
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Lijkt mij ook interessant om te lezen Rob.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Lodewijk, you've got mail too! Big RT Smile
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

PS: Puur ter illustratie zoals het met een niet-OEM klem wordt opgelost;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Overzicht USA
10171918_722125977810375_821913898_n.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Vandaag even langs de dealer in Heerenveen gereden. De pomp wordt gefixed bij de eerstvolgende beurt mocht dat nodig zijn. Het is geen recall maar een fix en waar nodig vervangen of d.m.v. de klem gerepareerd zonder kosten voor de eigenaar.
Laatst gewijzigd door Wolfs RT op 03 apr 2014, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik ben bang dat ik wel aan de beurt ben, ruik een duidelijke benzinelucht.

Wel vandaag heerlijk gereden en ff bij Kenny langs geweest. _004
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Ik was afgelopen week bij Van Harten voor iets anders maar dit probleem kwam even ter sprake. Daar vertelden ze mij dat niet de benzinepomp vervangen wordt maar de deksel waar de stekkers en quick disconnects zitten, kan het even niet goed verwoorden. Vond dit vreemd want op de diverse sites hebben ze het over de benzinepomp en bij de onderdelen zie ik ook geen aparte flange of hoe je die zwarte deksel ook wilt noemen.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zie mijn eerdere reacties; (w.o. posting.php?mode=reply&f=107&t=8263#pr93045)
Inderdaad, sommige websites/berichten geven in mijn optiek onjuiste/onvolledige informatie, helaas.
Het gaat om de (plastic!) quick disconnect boven op de brandstofpomp-afdekking én de plek waar deze ingedraaid is.
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Die heb ik allemaal gelezen maar op diverse Amerikaanse fora en ook deze staat toch echt fuelpump en zoals hieronder, de brandstofpomp. De eerste keer dat ik bij Van Harten hierover sprak hadden ze het ook over vervanging van de brandstofpomp.....dit was een andere monteur als degene waar ik afgelopen week mee sprak.
Twinkie schreef: Reactie van motoport Hillegom:
Wordt naar gekeken bij beurt. Als scheurtjes geconstateerd dan wordt de brandstofpomp vervangen. Ook bij mijn 2005 mdel. Staat sinds 4 weken open bij BMW Nederland.
Inspector Gadget schreef: Het gaat om de (plastic!) quick disconnect boven op de brandstofpomp-afdekking én de plek waar deze ingedraaid is.
En deze onderdelen zoals jij aangeeft kan ik bij de online onderdelen-catalogus niet los vinden. Zoals ik het zie is het één geheel met de brandstofpomp. Niet los te bestellen dus.....correct me if I'm wrong.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het klopt dat je zelf niet alle onderdelen los kan bestellen.

Zoals die deksel, die staat inderdaad niet los vermeld (vooralsnog) in de fiches.
Die maakt onderdeel uit van de brandstofpomp-montage unit.
Daarentegen is de elektronica, de brandstofpomp zelf, diverse rubbers etc, die ook deel uitmaken van die (volledige) brandstofpomp-montage unit, wel los verkrijgbaar.

Wellicht dat de dealers opdracht gekregen hebben de complete brandstofmontage-unit te vervangen, indien er haarscheurtjes geconstateerd worden op de plek waar die plastic quick disconnect gesitueerd is. _001

Wellicht om redenen van kosten, aangezien BMW Nederland de BMW dealer voor al deze werkzaamheden én materialen, moet betalen. _001

De brandstofpomp-montage unit wordt niet door BMW gemaakt en is uitbesteed.

Wellicht dat je die afdekking zelf niet los kunt kopen om redenen van veiligheid.

E.e.a. is afhankelijk van de hoeveelheid meerwerk en welke onderdelen BMW, al dan niet los, kan leveren.
Naast wat de daadwerkelijke schade/defect is.

Maar het bovenstaande is giswerk van mijn kant, wat ik mij zoal kan voor stellen. _001
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Wordt vervolgd :)
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Zwiety »

Inspector Gadget schreef: Ik heb een hele presentatie met foto's én een oplossing maar die is net ff te groot voor het forum (832Kb).
Als iemand die wilt hebben, stuur mij een email dan krijg je de PDF.
Sinds kort heb ik ook last van een benzine geur rond mijn 12RT'10. Ik dacht nog even dat ik teveel getankt zou hebben maar dit draadje lezende doet nu anders vermoeden...

Mag ik die presentatie ook ontvangen? Je hebt PB.
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door ciske »

Ook maar even een bijdrage van mij over dit onderwerp:
Vorige week was mijn fiets wederom in Enschede om wederom te worden voorzien van een nieuw tanklint. (Deze keer wel onder garantie gelukkig omdat ik binnen 2 jaar weer hetzelfde makke moest melden.)
Ongevraagd heeft de monteur het deksel van de pomp voorzien van een metalen ringetje om scheuren/barsten te voorkomen. Het is een strak passend ringetje wat de dealer gebruikt. Het fotootje elders in dit draadje waar een klem met schroef wordt getoont is dus vergelijkbaar maar dan toch anders.

Gr. v Ciske
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zwiety schreef:Mag ik die presentatie ook ontvangen? Je hebt PB.
Je hebt email mét bijlage retour.

Ik zou in jou geval een afspraak plannen met je dealeRT dat ze er ff naar kijken. :$
Gesloten

Terug naar “BMW Motorrad nieuwtjes”