PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Nieuws uit de media en weetjes over BMW motoren

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Dirk64

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dirk64 »

Inderdaad graag positieviteit .... de R1200RT LC blijft een topper! Alle problemen die hierboven beschreven worden, zijn mij onbekend! Het achteraf bijplaatsen van extra's die ook af-fabriek kunnen gemonteerd worden ...??? Ik heb alle mogelijke opties meteen op de bestelbon (1/2/14) laten zetten en alles is prefect (19/4/14). Stopriding op 5/6 (3600 km) en terug aan het rijden vanaf 4/7 ... met de BMW BELUX oplossing. Er is inderdaad een probleem met ESA ... de dealers hebben volgens de berichten op dit forum hun uiterste best gedaan (op enkele uitzonderingen). BMW AG moet wel lessen trekken uit de gemaakte fouten (zowel de testing & opvolging van het geleverde) alsook de aanpak van de communicatie.

Om de R1200RT LC nu als een probleem moto af te schilderen ... daar pas ik voor. Uiteraard is waakzaam zijn nooit verkeerd!
ebasic
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2013, 21:42
Type: R1250RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Tienen

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door ebasic »

Ik wacht nog steeds op mijn motor die begin april besteld is, de leverdatum was voorzien op 30 juni. BMW BELUX, noch de dealer hebben iets van zich laten horen om mij te melden dat er vertraging zou zijn met de levering. Hiermee schenden zij hun eigen verkoopvoorwaarden, dus vertrekt er maandag een aangetekend schrijven naar de dealer. Ik besef dat zij er weinig aan kunnen veranderen, maar ik vind het niet kunnen dat de verkoopsvoorwaarden niet gerespecteerd worden, als ik deze niet zou respecteren, zou er veel sneller actie door hen worden ondernomen.
Ik ben benieuwd wat de reactie gaat zijn, ik heb een antwoord gevraagd voor 23 juni.
Sinds 2004: Honda VTR1000F / BMW R1200RT / 2x BMW 1200RT LC /BMW R1250RT
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door ErikS »

Ondanks alle mtegenslag blijf ik in mijn R1200RT-LC geloven. Net voor de terugroep akktie 5 dagen hem uitgeprobeerd in het Sauerland en flnk aan de tand gevoeld.
Ben er heeeeel erg tevreden over. Ook ober de schakelassistent en de Hillstart control.
Ten opzichte van mijn vorige R1200 RT weer een behoorlijke vooruitgang. OP de dag van de terugroep had ik er bijna 5000 km op zitten!
Kortom . . . Ik wil hem T E R U G! en snel graag!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
hv121456

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door hv121456 »

Volgens mij is er niemand met een nieuwe RT negatief over de RT. De minder positieve uitlatingen betreft met name de wijze waarop BMW Motorrad de zaak afhandelt en de afhandeling van het probleem eigenlijk bij de dealers neerlegt.

Overigens ben ik zeer positief over de nieuwe RT en de rij-eigenschappen van de nieuwe bRommeRT. Hoewel ik prima geholpen ben met een tijdelijke motor (1200GS LC), kan ik haast niet wachten tot de terugkeer van mijn RT.
Laatst gewijzigd door hv121456 op 15 jul 2014, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4367
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Helemaal mee eens. Ik denk dat jullie LC een supermotor is. Laten we de afloop maar gestaag afwachten.
hv121456 schreef:Volgens mij is er niemand met een nieuwe RT negatief over de RT. De minder positieve uitlatingen betreffen met name de wijze waarop BMW Motorrad de zaak afhandelt en de afhandeling van het probleem eigenlijk bij de dealers neerlegt.

Overigens ben ik zeer positief over de nieuwe RT en de rij-eigenschappen van de nieuwe bRommeRT. Hoewel ik prima geholpen ben met een tijdelijke motor (1200GS LC), kan ik haast niet wachten tot de terugkeer van mijn RT.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bluert1200
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2011, 16:58
Type: R1200RT/LC
Bijz: LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Bluert1200 »

hv121456 schreef:Volgens mij is er niemand met een nieuwe RT negatief over de RT. De minder positieve uitlatingen betreffen met name de wijze waarop BMW Motorrad de zaak afhandelt en de afhandeling van het probleem eigenlijk bij de dealers neerlegt.

Overigens ben ik zeer positief over de nieuwe RT en de rij-eigenschappen van de nieuwe bRommeRT. Hoewel ik prima geholpen ben met een tijdelijke motor (1200GS LC), kan ik haast niet wachten tot de terugkeer van mijn RT.
eens over de Rt.

ik vind het prima dat BMW de afhandeling bij de dealer legt. Gelukkig maar. Voor mijn dealer betrof het een stuk of 15. Ook nog veel maar met creativiteit, showroom motoren etc. kon de dealer het regelen en ik ben prima geholpen. Moet er niet aan denken met een een figuur te werken die nog 300 anderen moet helpen, zelf geen motorpool heeft en mijn situatie niet kent. Ik zat net voor een motor vakatie naar de Pyreneeen bijvoorbeeld en dus koos de dealer een GSA met volledige kofferset. Nog even het wacht drama van call centers daargelaten plus de kantoortijden. BMW moet alleen de compensatie naar de dealers regelen en dat doen ze wel zo te zien want op geen enkel forum in andere landen zijn er dealers die het niet oppakken en ze doen het heus niet voor nop. Oh ja,... en met een nieuwe achterveer van de pot komen moet BMW ook.
timo
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2013, 17:05
Type: R1200RT
Land: Nederlands
Woonplaats of omgeving: goirle

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door timo »

hv121456 schreef:Volgens mij is er niemand met een nieuwe RT negatief over de RT. De minder positieve uitlatingen betreft met name de wijze waarop BMW Motorrad de zaak afhandelt en de afhandeling van het probleem eigenlijk bij de dealers neerlegt.

Overigens ben ik zeer positief over de nieuwe RT en de rij-eigenschappen van de nieuwe bRommeRT. Hoewel ik prima geholpen ben met een tijdelijke motor (1200GS LC), kan ik haast niet wachten tot de terugkeer van mijn RT.
Ik heb wel enkele negatieve puntjes ontdekt;
Meer trillingen in het frame.
handpalmen worden iets zwaarder belast.
In de bochten raken je steps eerder de grond.
Om de kaartenbak bij een toermotor te laten vervallen is ook niet zo handig.
Erteetje

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Erteetje »

Als je doorrijd ben je dom. Stel er gebeurd iets op de snelweg dan mag je blij zijn als je het kunt navertellen.
Dit zou geen vraag mogen zijn!

Luc
Erteetje

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Erteetje »

ebasic schreef:Ik wacht nog steeds op mijn motor die begin april besteld is, de leverdatum was voorzien op 30 juni. BMW BELUX, noch de dealer hebben iets van zich laten horen om mij te melden dat er vertraging zou zijn met de levering. Hiermee schenden zij hun eigen verkoopvoorwaarden, dus vertrekt er maandag een aangetekend schrijven naar de dealer. Ik besef dat zij er weinig aan kunnen veranderen, maar ik vind het niet kunnen dat de verkoopsvoorwaarden niet gerespecteerd worden, als ik deze niet zou respecteren, zou er veel sneller actie door hen worden ondernomen.
Ik ben benieuwd wat de reactie gaat zijn, ik heb een antwoord gevraagd voor 23 juni.

Er zijn mensen die voor een vertraging de cadeaubon van 500 euries hebben gekregen. Deze zou ik sowieso opeisen als kleine pleister op de wonde.
Studio@dsp.be

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Studio@dsp.be »

Ben als gelukkige Belg, nu al 7 dagen aan het toeren in de Alpen met de nieuwe en ondertussen herstelde 1200RT. De nieuwe vering werkt perfect.
Super krachtige en toch fijn te besturen moto met nu al 9000 km op de teller. Voor een ervaren BMW rijder geeft deze RT de grootste voldoening. De beste BMW ooit.
Wel vreemd dat we nog geel enkele nieuwe RT tegen kwamen. Daarentegen zien we om de haverklap een of meerdere GS'n.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

Ja wrijf het er maar in ! En beetje naief: alle nieuwe RT's staan stil, behalve die uit Belgie. Dat weet je toch.
Maar, veel plezier daar. _004 In september ga ik het driedubbel inhalen!
Erteetje

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Erteetje »

HansD schreef:Ja wrijf het er maar in ! En beetje naief: alle nieuwe RT's staan stil, behalve die uit Belgie. Dat weet je toch.
Maar, veel plezier daar. _004 In september ga ik het driedubbel inhalen!
Inderdaad Hans. Hier wordt een steekje uitgedeeld :$
Ik hoop met je mee dat wij in september ook gaan genieten. Voor die maand staat de levering van mijn RT LC gepland. Als we eenmaal rijden zijn we het leed snel vergeten en is de grijns niet meer van onze snuit af te hakken :D :D :D

Luc
Habeve

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Habeve »

Erteetje schreef:
HansD schreef:Ja wrijf het er maar in ! En beetje naief: alle nieuwe RT's staan stil, behalve die uit Belgie. Dat weet je toch.
Maar, veel plezier daar. _004 In september ga ik het driedubbel inhalen!
Inderdaad Hans. Hier wordt een steekje uitgedeeld :$
Ik hoop met je mee dat wij in september ook gaan genieten. Voor die maand staat de levering van mijn RT LC gepland. Als we eenmaal rijden zijn we het leed snel vergeten en is de grijns niet meer van onze snuit af te hakken :D :D :D

Luc
Volgens mij is geen enkele RTLC in België 'gerepareerd' maar hebben ze een alternatieve veerpoot gekregen totdat
de eigen poot is gerepareerd. De Belgische importeur en de dealeRTs hebben de garantie overgenomen.
Zodra de eigen veerpoot is gerepareerd zal de RTLC weer naar de dealeRT moeten om de zaak om te bouwen.
Maar in elk geval wel beter geregeld dan in NL!
Gebruikersavatar
mdcpc
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:16
Type: R1200RT/LC
Land: België - Belgique
Woonplaats of omgeving: Brugge
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door mdcpc »

eigen veerpoot werd gereviseerd en terug ingebouwd.
Tot er een andere veer ontwikkeld en verdeeld wordt door BMW.
Dan moet die terug binnen om de veer te vervangen
-------
Marc
Gebruikersavatar
Bluert1200
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2011, 16:58
Type: R1200RT/LC
Bijz: LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Bluert1200 »

Habeve schreef:

Maar in elk geval wel beter geregeld dan in NL!
Dat is heel persoonlijk vind ik. Het is maar hoe je het bekijkt.
Sinds de afkondiging heb ik fijne en erg goedkope kilometers gemaakt. Geen slijtage, geen onderhoud.
Als de RT terug komt is ie nog als nieuw. Tot op heden een wereld deal gezien de vele kilometers de afgelopen periode. :mrgreen: 8)_
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 504
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Vergeet niet om je garantie periode te laten verlengen door BMW omdat je niet bij machte was te rijden.
Erteetje

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Erteetje »

aantzeetje schreef:Vergeet niet om je garantie periode te laten verlengen door BMW omdat je niet bij machte was te rijden.
Volgens mijn dealer (Keram Maastricht) wordt de garantietermijn inderdaad opgeschoven en gaat de garantie in op het moment dat het probleem is opgelost. Netjes.
Gebruikersavatar
Bluert1200
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2011, 16:58
Type: R1200RT/LC
Bijz: LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Bluert1200 »

Was het zo dat we 'eind Juli' meer informatie zouden krijgen? Meer detail rondom week 34?
Dat is dan morgen of overmorgen....

Dat het feest in week 34 zal starten wil ik wel geloven. Dat er in 1 week wereldwijd 8000 uitgeleverd en gemonteerd worden
lijkt me minder aannemelijk :mad: ;)

Ben benieuwd.
2cylinder

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door 2cylinder »

Volgens mijn Belgische dealer wordt er in week 34 gestart met de herstelling van de gedemonteerde veringen bij de firma MONROE in Tjechie.
Hier zullen systhematisch alle veerpoten onder handen genomen worden en het slechte onderdeel vervangen. Door het grote aantal zal dit proces ook meerdere weken (maanden) in beslag nemen.
Ook de Belgische veringen zullen terug gedemonteerd worden en aangepast door MONROE. Dit voor de garantie van BMW.
Met dit verschil dat er voor de Belgische motoren geen haast bij is.
Geon Plas
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2014, 15:43
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Geon Plas »

Kom net bij Harry Meijer vandaag waar me RT staat. Hij gaf te kennen dat hij verwacht dat ik over 3 a 4 weken een telefoontje ontvang met de mededeling dat ik de RT kan ophalen....
Habeve

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Habeve »

2cylinder schreef:Volgens mijn Belgische dealer wordt er in week 34 gestart met de herstelling van de gedemonteerde veringen bij de firma MONROE in Tjechie.
Hier zullen systhematisch alle veerpoten onder handen genomen worden en het slechte onderdeel vervangen. Door het grote aantal zal dit proces ook meerdere weken (maanden) in beslag nemen.
Ook de Belgische veringen zullen terug gedemonteerd worden en aangepast door MONROE. Dit voor de garantie van BMW.
Met dit verschil dat er voor de Belgische motoren geen haast bij is.
In week 34 (18 augustus) begint men met de montage van de herstelde veren.
Zou erg sneu zijn als ze nu nog moesten beginnen met het herstellen van de veren.
Gebruikersavatar
Bluert1200
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2011, 16:58
Type: R1200RT/LC
Bijz: LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Bluert1200 »

In de US zijn de eerste rijders geinformeerd. Veer units komen 11 Augustus en eerste reparaties in de week van 18 Augustus. Het begin is er. Niet duidelijk hoeveel.
Habeve

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Habeve »

Habeve schreef:
2cylinder schreef:Volgens mijn Belgische dealer wordt er in week 34 gestart met de herstelling van de gedemonteerde veringen bij de firma MONROE in Tjechie.
Hier zullen systhematisch alle veerpoten onder handen genomen worden en het slechte onderdeel vervangen. Door het grote aantal zal dit proces ook meerdere weken (maanden) in beslag nemen.
Ook de Belgische veringen zullen terug gedemonteerd worden en aangepast door MONROE. Dit voor de garantie van BMW.
Met dit verschil dat er voor de Belgische motoren geen haast bij is.
In week 34 (18 augustus) begint men met de montage van de herstelde veren.
Zou erg sneu zijn als ze nu nog moesten beginnen met het herstellen van de veren.
Vanmiddag van mijn dealeRT, Motorplaza Heerenveen, te horen gekregen dat de eerste 8 (!) herstelde veerpoten in week 34 afgeleverd worden.
Voor Friesland en Groningen zijn er 22 nodig. Ik heb goede hoop dat mijn brommeRT in week 34 klaar is.
Mijn vakantie beginnend op de 23e kan dan mooi doorgaan op mijn eigen LC. Top. _004
Big RT Smile
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

Da's goed nieuws. Ik duim voor je _004
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

Via mijn dealer een brief van dealer en van BMW Nederland ontvangen dat de uitlevering en vervanging van de dempers volgens plan gaat beginnen in week 34 (vanaf 20 augustus) en dat dit gaat op volgorde van uitlevering van de motorfietsen (datum deel I van kentekenbewijs).
Ook wordt 6 maanden extra garantie toegezegd.

Het eind is in zicht !! _004 :D
Laatst gewijzigd door HansD op 08 aug 2014, 15:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Dirk64

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dirk64 »

Collega's ... op 4/7 kon ik mijn RT ophalen met de "belgische" oplossing ... 16/7 vertrokken voor een 12-dagen vakantie (Gent-Limoges, Limoges-San Sebastian, San Sebastian-Gimont, Gimont-Apts, Apts-Macon, Macon-Gent) .... gereden in 40°, hevige onweders, mistral, ochtendlijke mist ... 3550 km ... en de RT deed het prima! Voor de collega's die (nog) niet kunnen rijden .... het beestje is prima ... met dank aan de dealers en technici die van dit probleem toch een tussenoplossing hebben mogelijk gemaakt. Ik neem ook contact met mijn dealer om het officiële BMW plan te vernemen.
doov650

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door doov650 »

Brief van BMW NL ontvangen. Die nieuwe wordt pas vanaf 2e week september geleverd. Wel een tegenvallertje. Ze gaan eerst de reeds geleverde machines repareren.
Ik krijg ook 6 maanden extra garantie. Het nut van deze geste ontgaat me een beetje.
Gebruikersavatar
Bluert1200
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2011, 16:58
Type: R1200RT/LC
Bijz: LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Bluert1200 »

HansD schreef:Via mijn dealer een brief van dealer en van BMW Nederland ontvangen dat de uitlevering en vervanging van de dempers volgens plan gaat beginnen in week 34 (dat is vanaf 18 augustus) en dat dit gaat op volgorde van uitlevering van de motorfietsen (datum deel I van kentekenbewijs).
Ook wordt 6 maanden extra garantie toegezegd.

Het eind is in zicht !! _004 :D
Ik heb alleen de brief van BMW NL en in die van mij staat 20 Augustus als start levering onderdelen. Tevens staat er dat in ieder geval week 34 niet gehaald gaat worden voor reparatie.
Dat gaat gefaseerd gebeuren. Ze doen hun best en ik hoor het nog wel.....

Er wordt helemaal NIETS over volgorde gemeld. Jij hebt dus blijkbaar 2 brieven??
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

20 augustus klopt, niet iedere RT kan gelijk in week 34 geholpen, dus sommige wel/sommige niet.
Ik heb ook een brief van de dealer, inderdaad. Daarin zegt de dealer dat zij (de dealer) op volgorde van uitlevering werken a.h.v. kenteken deel I.
ik weet niet of dit voor elke dealer geldt, of alleen voor mijn dealer. Neem anders contact op met je eigen dealer.

Hierbij de brief van BMW NL:
7 augustus 2014
Onderwerp: Informatie over het vervangen van de veerpoot van uw BMW R 1200 RT (K52)

Geachte heer, mevrouw,

Graag informeren wij u met deze brief over de laatste stand van zaken over het vervangen van de veerpoot van uw BMW R 1200 RT.
De nieuwe veerpoten zitten in de laatste testfase, wat betekent dat de levering van deze nieuwe onderdelen op schema ligt.
Hierdoor kunnen de BMW Motorrad dealers vanaf 20 augustus 2014 starten met het monteren van de eerste nieuwe veerpoten.
Deze onderdelen zullen vanaf dat moment gefaseerd worden uitgeleverd, waardoor het helaas niet mogelijk is iedere motorfiets in week 34 af te leveren.
Uiteraard doen wij en uw BMW Motorrad dealer ons uiterste best om u weer zo snel mogelijk te laten rijden op uw BMW R 1200 RT.
Zodra duidelijk is wanneer uw BMW R 1200 RT aan u afgeleverd kan worden, zal uw BMW Motorrad dealer contact met u opnemen.

Tevens hebben wij besloten om de fabrieksgarantie van uw BMW R 1200 RT met zes maanden te verlengen. Uw BMW Motorrad dealer kan u informeren over de nieuwe einddatum van de garantieperiode.

Als u tussentijds nog vragen of opmerkingen heeft, kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met uw BMW Motorrad dealer. Zij is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en staat u graag te woord.
Wij bedanken u nogmaals voor uw geduld en begrip in deze vervelende situatie. Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voor dit moment voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

BMW Nederland bv
Gebruikersavatar
Bluert1200
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2011, 16:58
Type: R1200RT/LC
Bijz: LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Bluert1200 »

Bedankt Hans. Die dealer brief heb ik dus idd niet. Volgt dan misschien nog...
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

Bluert1200 schreef:Bedankt Hans. Die dealer brief heb ik dus idd niet. Volgt dan misschien nog...
(was trouwens een email van de dealer, dus geen snail-mail / echte brief)
PeterJ
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2014, 20:21
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Ik ga over naar een verlaagde GSA LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door PeterJ »

Ik heb ook alleen nog maar de brief gehad van BMW-NL. Als het waar is dat reparatie begint aan de hand van datum afgifte Deel 1, zit ik goed. Ik heb één van de eersten :D Zou goed uitkomen want ik ga een week later naar de Dolomieten en zou graag mijn eigen RT terug hebben.
PeterJ
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2014, 20:21
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Ik ga over naar een verlaagde GSA LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door PeterJ »

Net e-mail gehad van mijn dealer Simako-BDM te Apeldoorn. Ik sta in de eerste week ingepland voor vervanging en krijg waarschijnlijk op 23 augustus mijn RT terug. _004
Kan dus op mijn eigen motor op vakantie, heeft even geduurd maar is overeenkomstig de verwachtingen aangegeven door de importeur.
Erteetje

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Erteetje »

PeterJ schreef:Net e-mail gehad van mijn dealer Simako-BDM te Apeldoorn. Ik sta in de eerste week ingepland voor vervanging en krijg waarschijnlijk op 23 augustus mijn RT terug. _004
Kan dus op mijn eigen motor op vakantie, heeft even geduurd maar is overeenkomstig de verwachtingen aangegeven door de importeur.
Na de langzaam binnen druppelende positieve berichten over het vervangen van de dempers hoop ik eigenlijk stiekem erop dat mijn nieuwe RT LC half september geleverd gaat worden. Dat zou dus net voor mijn vakantie zijn. Hoop doet leven :!: :!:

Luc
ebasic
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2013, 21:42
Type: R1250RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Tienen

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door ebasic »

Erteetje schreef:
PeterJ schreef:Net e-mail gehad van mijn dealer Simako-BDM te Apeldoorn. Ik sta in de eerste week ingepland voor vervanging en krijg waarschijnlijk op 23 augustus mijn RT terug. _004
Kan dus op mijn eigen motor op vakantie, heeft even geduurd maar is overeenkomstig de verwachtingen aangegeven door de importeur.
Na de langzaam binnen druppelende positieve berichten over het vervangen van de dempers hoop ik eigenlijk stiekem erop dat mijn nieuwe RT LC half september geleverd gaat worden. Dat zou dus net voor mijn vakantie zijn. Hoop doet leven :!: :!:

Luc
Ik hoop net hetzelfde. In elk geval heb ik tot nu toe nog niks ontvangen van BMW...
Sinds 2004: Honda VTR1000F / BMW R1200RT / 2x BMW 1200RT LC /BMW R1250RT
Erteetje

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Erteetje »

ebasic schreef:
Erteetje schreef:
PeterJ schreef:Net e-mail gehad van mijn dealer Simako-BDM te Apeldoorn. Ik sta in de eerste week ingepland voor vervanging en krijg waarschijnlijk op 23 augustus mijn RT terug. _004
Kan dus op mijn eigen motor op vakantie, heeft even geduurd maar is overeenkomstig de verwachtingen aangegeven door de importeur.
Na de langzaam binnen druppelende positieve berichten over het vervangen van de dempers hoop ik eigenlijk stiekem erop dat mijn nieuwe RT LC half september geleverd gaat worden. Dat zou dus net voor mijn vakantie zijn. Hoop doet leven :!: :!:

Luc
Ik hoop net hetzelfde. In elk geval heb ik tot nu toe nog niks ontvangen van BMW...
Ik ook niet. Maar ik ben ook niet van het type afwachten. Morgen weer ff navragen wat de stand van zaken is :D :D
Dave-Brussel

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dave-Brussel »

Ik wil bij deze melden dat in zeer tevreden ben over de service van Antwerp Moto store.
Ze hebben me steeds alle gevraagde informatie bezorgd en hebben me altijd op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen over de problemen van de ESA demper.
Tenslotte ben ik gewoon blijven rijden tot einde juni, daarna hebben ze het probleem binnen de 2 weken opgelost door een vervang demper.
En ik rij dus al een goeie maand vrolijk rond en heb al die problemen over de vering al bijna vergeten.
Dus hierbij eens een positieve reactie!!!
David
Gebruikersavatar
Guusvb
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 apr 2014, 20:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: type 2014
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Venray

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Guusvb »

SURPRISE:
Ik kan morgen mijn "gerepareerde" LC ophalen! Big RT Smile
Zondag op vakantie. Ik was ervan uit gegaan dat het met de oude RT zou zijn. :cry:

Met dank aan Motor Venray _004
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

Guusvb schreef:SURPRISE:
Ik kan morgen mijn "gerepareerde" LC ophalen! Big RT Smile
Zondag op vakantie. Ik was ervan uit gegaan dat het met de oude RT zou zijn. :cry:

Met dank aan Motor Venray _004
Dat is mooi, en sneller dan verwacht!
Prettige vakantie!
PieterHJ
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jun 2014, 20:03
Type: R1200RT/LC
Bijz: Water gekoeld
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door PieterHJ »

Voor mij is het leed geleden. Ik heb net mijn motor opgehaald bij mijn dealer MotoPort Zelhem. Nog even en dan kan mijn vakantie beginnen.
ebasic
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2013, 21:42
Type: R1250RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Tienen

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door ebasic »

doov650 schreef:Brief van BMW NL ontvangen. Die nieuwe wordt pas vanaf 2e week september geleverd. Wel een tegenvallertje. Ze gaan eerst de reeds geleverde machines repareren.
Ik krijg ook 6 maanden extra garantie. Het nut van deze geste ontgaat me een beetje.
Ik weet nog steeds van niks... :( De dealer, noch BMW Belux heeft contact met mij opgenomen. Hopelijk duurt het niet al te lang meer want mijn geduld begint stilaan op te raken. Oia
Sinds 2004: Honda VTR1000F / BMW R1200RT / 2x BMW 1200RT LC /BMW R1250RT
Erteetje

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Erteetje »

ebasic schreef:
doov650 schreef:Brief van BMW NL ontvangen. Die nieuwe wordt pas vanaf 2e week september geleverd. Wel een tegenvallertje. Ze gaan eerst de reeds geleverde machines repareren.
Ik krijg ook 6 maanden extra garantie. Het nut van deze geste ontgaat me een beetje.
Ik weet nog steeds van niks... :( De dealer, noch BMW Belux heeft contact met mij opgenomen. Hopelijk duurt het niet al te lang meer want mijn geduld begint stilaan op te raken. Oia
Aangezien ik ook nieuwsgierig begin te worden wanneer mijn nieuwe geleverd gaat worden heb ik navraag gedaan bij de dealer die vervolgens weer navraag heeft gedaan bij BMW.

Dit was het antwoord van BMW:

Helaas hebben wij op dit moment nog geen officiële informatie aangaande de start van de uitlevering van de R1200RT.
Zodra wij wel wat concreets kunnen melden doen wij dit onmiddellijk.


Geduld blijft dus nog even een schone zaak :$
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Lemoi »

mmm, in het systeem van herr BMW stond dat mijne in week 39 geleverd kon worden. Het was er 1 uit de pool die al gereserveerd voor productie was (of hoe je dat ook zeggen moet). De dealer zelf zegt dat ik er nog wel 2 weken bij op moet tellen wat, denk ik, ook realistisch is.
Afwachten dan maar.......
rinus

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door rinus »

Mij is door de dealer verteld dat ik volgende week mijn RT weer kan ophalen. ....EINDELIJK....
Jurgen
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jul 2014, 15:26
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hilvarenbeek

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Jurgen »

Ook ik ben weer gelukkig: na 2800 km op een K1600GT en bijna 1700 km op een K1200RS mocht ik vandaag mijn RT weer ophalen. Het was wel weer even wennen: wat een verschil en een genot om de fiets weer de bocht in te kunnen kijken I.p.v. in de bocht te drukken. Ik weet nu weer dat ik de juiste keuze heb gemaakt, ondanks de fikse tegenvaller van de terugroepactie!
hv121456

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door hv121456 »

Vanochtend met de leenfiets even terug bij de dealer geweest vanwege een "dingetje" met de leenfiets. Krijg ik te horen dat ik eind deze week, vrijdag of zaterdag 22-23 aug., mijn RT-LC mag komen ophalen Big RT Smile . Ze gaan nog wel kijken of gelijk de 1000km beurt uitgevoerd kan worden zodat ik niet na 200km weer bij de dealer sta. In dit geval voor een beurt _004 .

Zou ik de motor opnieuw moeten aanmelden bij "Showen die R1200RT" _001 ;)
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

hv121456 schreef:Vanochtend met de leenfiets even terug bij de dealer geweest vanwege een "dingetje" met de leenfiets. Krijg ik te horen dat ik eind deze week, vrijdag of zaterdag 22-23 aug., mijn RT-LC mag komen ophalen Big RT Smile . Ze gaan nog wel kijken of gelijk de 1000km beurt uitgevoerd kan worden zodat ik niet na 200km weer bij de dealer sta. In dit geval voor een beurt _004 .

Zou ik de motor opnieuw moeten aanmelden bij "Showen die R1200RT" _001 ;)
Mooi man _004 Dat zal wel weer wennen zijn.
Ik hoop dat ik vandaag of morgen hetzelfde tehoren krijg en kan zeggen (zit wel in de planning).
Erteetje

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ineens lees ik allemaal berichten van blije mensen die hun RT LC eindelijk en terecht terug krijgen _004 _004
En ik nu maar hopen dat de uitlevering van de nieuwe RT's ook op gang gaat komen. Ik kan haast niet meer wachten.

Neemt niet weg dat ik iedereen die de RT terug heeft heel veel plezier wens. Hopelijk dat iedereen de afgelopen maanden snel vergeet en volop geniet!!
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

Yes!! _004 :D
Ik kan morgen de RT weer ophalen.
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door blackers »

HansD schreef:Yes!! _004 :D
Ik kan morgen de RT weer ophalen.

Eind goed, al goed. Maar wat een gedoe!

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gesloten

Terug naar “BMW Motorrad nieuwtjes”