PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Nieuws uit de media en weetjes over BMW motoren

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
NetworkerICT
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2011, 11:25
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Purmerend
Locatie: Purmerend

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door NetworkerICT »

Ik ben ook zojuist weer gebeld door de dealer. Hij kan me een nieuwe R1200GS Adventure aanbieden als tijdelijk vervoer, of een gebruikte R1200RT. Ik heb aangegeven de GS wel te willen. Benieuwd of die me bevalt.

Ik heb hem ook gevraagd of er al meer bekend was aangaande een schadevergoeding/compensatievergoeding bij hem of BMW Nederland. Dat was het moment waarop hij begon te stotteren...

"Nee niets bekend..., waar zou je het voor willen dan?" was zijn vraag.

Ik antwoordde:
- motorrijtuigenbelasting die gewoon door loopt,
- verzekering die door loopt (kan ik ook stop zetten, maar dat terzijde),
- doorlopende aflossing aan BMW financial services tbv zakelijke lening (inclusief rente),
- parkeerkosten auto á €4,50 per dag (nu ik met de eigen auto ben),
- verlenging garantietermijn voor minimaal dezelfde termijn als dat mijn motor niet beschikbaar is. De motor was nb net drie weken oud (en stond daar net tbv de eerste 1000km beurt).

Hij zou dit voorleggen aan zijn contactpersoon bij BMW Nederland... ik ben benieuwd. Lijkt er op dat er dus geen klant scenario's beschikbaar zijn voor Nederland zoals in de USA? Ik zou best een financiële tegemoetkoming willen hoor...
Habeve

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Habeve »

NetworkerICT schreef:Ik heb hem ook gevraagd of er al meer bekend was aangaande een schadevergoeding/compensatievergoeding bij hem of BMW Nederland. Dat was het moment waarop hij begon te stotteren...

"Nee niets bekend..., waar zou je het voor willen dan?" was zijn vraag.
Zie mijn bericht op vorige pagina in kadertje over BMW USA, die gaan er dus waarschijnlijk wel wat aan doen.
Besprekingen binnen BMW zijn nog druk gaande, dus nog maar even afwachten denk ik _001
Dirk64

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dirk64 »

Info voor Belgische rijders : mijn dealer bevestigde dat de dealers gisteren op de spoedmeeting met BMW Belgium het voorstel hebben verworpen want zij schuiven de ganse problematiek door naar de dealers (zouden moto's moeten aankopen om dan in te schrijven, ... om ze daarna terug te nemen).
Zelf ga ik via mijn rechtsbijstandsverzekeraar een procedure starten .. geef iedereen de raad dit te doen (zit mee in je verzekeringspolis RECHTSBIJSTAND)
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door ErikS »

Ja dat er in Amerika meer toezeggingen gedaan worden en men daar ook snel is, heeft denk ik te maken met de "claim" cultuur. Voor het minste geringste stelt men daar bedrijven aansprakelijk. Vaak voor extreem hogen bedragen en zie. . .
die claims worden daar ook vaak toegewezen. Probeer zoiets maar eens in Nederland en anders Europa!
Misschien dat als we ons als groep, noem het belangenvereniging oid, verenigen, we een kans(je) maken.

Is er misschien iemand onder de BMW 1200 RT-LC rijders die daar meer verstand van heeft?
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Geon Plas
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2014, 15:43
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Geon Plas »

Ik heb vorige week mijn rechtsbijstand reeds geïnformeerd. Zij zoeken -op dit ogenblik- het een en ander voor mij uit naar aanleiding van een aantal vragen die ik gesteld had. Ik verwacht deze week nog terugkoppeling. Hoop voor vrijdag aanstaande (ben tot en met volgende week dinsdag in Frankrijk voor het werk). Als ik iets weet/verneem kan ik het hier posten (mocht daar belang voor zijn...)

Ik ben er wel voor om te kijken of wij als "blok" iets tegen / met BMW NL kunnen regelen......
Laatst gewijzigd door Geon Plas op 17 jun 2014, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirk64

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dirk64 »

kijk eens in mijn vorige reactie ....

mijn advocaat via RECHTSBIJSTAND VERZEKERAAR gaat de dealer in gebreke stellen want juridisch heb je gekocht bij je dealer. Die moet op zijn beurt dan maar de importeur dagvaarden, enz ...
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door ErikS »

Dirk64 schreef:kijk eens in mijn vorige reactie ....

mijn advocaat via RECHTSBIJSTAND VERZEKERAAR gaat de dealer in gebreke stellen want juridisch heb je gekocht bij je dealer. Die moet op zijn beurt dan maar de importeur dagvaarden, enz ...
Natuurlijk, in eerste instantie is de dealer volgens het Nederlandse recht aansprakelijk. Maar dan zit je weer in de situatie dat een individuele "kleine" klant tegen de grotere "dealer", met daarachter waarschijnlijk BMW (Nederland) met een grotere juridische ondersteuning moet vechten. Ik zelf denk dat het bundelen van krachten meer op kan leveren. Uiteindelijk kan de dealer (en ook BMW Nederland) hier niets aan doen en zijn zij ook weer afhankelijk BMW Duitsland als fabrikant van de motor.

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat mijn dealer alle moeite doet oplossingen voor het probleem te vinden.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Bert M »

Voor wat betreft het claimen van een schadevergoeding binnen het Nederlandse rechtssysteem, dient eerst onweerlegbaar aangetoond te worden wat de schade is en hoeveel deze bedraagt. Ik vraag mij stellig af in hoeverre het doorbetalen van verzekeringspremie en aflossingverplichting onder de definitie van schade als bedoelt in de wet vallen. Zeker op het moment dat er van dealerwege vervangend vervoer wordt of is aangeboden. Daarnaast verwacht ik dat gevolgschade in de leveringsvoorwaarden expliciet is uitgesloten. Een eventuele rechtsgang zal overigens tegen de leverende dealer geïntimeerd dienen te worden; daar is een leveringsovereenkomst mee gesloten. Is dat redelijk op het moment dat de dealer al het mogelijke doet om de klant mobiel te houden en tracht diens belangen voorts zo goed mogelijk te behartigen? Ik denk dat de dealer alleen in gebreke te stellen is in het geval dat deze geen adequaat vervangend vervoer biedt, maar dat een zaak met het oogmerk tot het verkrijgen van 'klinkende munt' weinig resultaat zal opleveren.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Beamer63
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 dec 2013, 01:16
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R Nine T Racer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: omgeving Tilburg

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Beamer63 »

Bert M schreef: Ik denk dat de dealer alleen in gebreke te stellen is in het geval dat deze geen adequaat vervangend vervoer biedt, maar dat een zaak met het oogmerk tot het verkrijgen van 'klinkende munt' weinig resultaat zal opleveren.

[groet]

Bert M
Dat denk ik ook.
Zolang de dealer redelijkerwijs alles doet wat in zijn vermogen ligt om jouw probleem op te lossen kan er volgens mij nooit een basis liggen voor een juridisch geschil!
En voor wat betreft een redelijke onkosten vergoeding ; welke onkosten ?
Wanneer een dealer jou een vervangende motor meegeeft en hij de verzekering betaald en de wegenbelasting is er geen sprake van dubbele kosten.
Hij zou in mijn beleving zelfs een onkostenvergoeding mogen vragen voor het gebruik van de motor voor wat betreft slijtage
van banden en onderhoud die had je immers ook wanneer je met je eigen motor had gereden ...........

Peter
wooter

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door wooter »

De vraag is natuurlijk wat adequaat vervangend vervoer is. Een vorig model RT rijdt wel OK, en een GS ook, maar zijn allerminst te vergelijken met een RT LC, laat staan als je op die RT LC ook nog je navigatie kan zetten terwijl dit niet voorzien is op de vervangende motorfiets. Ik denk dat je enkel bij een vervangfiets als een full option K1600GT niet te klagen hebt.
ebasic
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2013, 21:42
Type: R1250RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Tienen

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door ebasic »

Heeft er iemand enig idee of dit probleem een invloed heeft op de productie en de levering van nieuwe R1200RT LC? Ik verwacht de mijne namelijk binnen een weekje of twee...
Sinds 2004: Honda VTR1000F / BMW R1200RT / 2x BMW 1200RT LC /BMW R1250RT
Dirk64

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dirk64 »

Hey toekomstige RT LC rijder, de productie ligt stil ... Dus die datum zal minstens een aantal weken (6-8) late zijn.... De Italiaanse producent vervangen door de Duitse, Sachs, .... Vakantieperiode....
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

De discussie loopt flink op de zaken vooruit. Voorlopig is er na bijna 2 weken nog helemaal niets geregeld of toegezegd (op 1 geval na van een vervangende motor). Mijn dealer houdt mij goed op de hoogte, dus er zal een reden zijn voor de akelige stilte. (zoals de discussie tussen dealers en importeur in Belgie). Maar mijn geduld is bijna op, en mijn case voor in gebreke stelling wordt met de dag sterker. Alleen loopt dat bij mij wel via de lease maatschappij, dus mee doen met een gezamenlijke actie zit er bij mij niet in. (ik ben niet de eigenaar van de motor)
Dirk64

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dirk64 »

Beste HansD, misschien toch een gezamenlijke actie BEL & NL ? richting BMW MOTORRAD ... via collega rijders de andere getroffen rijders opzoeken ... in Belgie ongeveer 300 en Nederland ??? heeft iemand contacten met Duitse collega's ???
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

Dirk64 schreef:Beste HansD, misschien toch een gezamenlijke actie BEL & NL ? richting BMW MOTORRAD ... via collega rijders de andere getroffen rijders opzoeken ... in Belgie ongeveer 300 en Nederland ??? heeft iemand contacten met Duitse collega's ???
Ik ben voor, maar ben juridisch geen partij (niet de eigenaar). Ik kan wel de lease mij vragen hieraan mee te doen, maar verwacht daar niet teveel van.
Jos denkt dat het in Nl om 187 Rt-ers gaat.
Dirk64

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dirk64 »

Ik heb morgen contact met de juristen van DAS en zal daarna iets op forum plaatsen wat misschien iets kan betekenen ... vaak kan ook een gezamenlijke actie (bijvoorbeeld een petitie & tweets & Facebook & ed) naar directies een PUSH betekenen want die jonges zijn als de dood voor slechte publiciteit bij hun aandeelhouders ...
Dirk64

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dirk64 »

zelf ben ik niet actief op facebook maar wel op twitter @DirkRoskam --- lijkt me wel al een goede voorzet want BMW moet wel beseffen dat € 24000 uitgeven voor een motorfiets en ons dan zo behandelen gewoon niet kan ... en de dealers zijn nu de speelbal van die hoge heren! doen zou ik zeggen
Dirk64

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dirk64 »

2014 BMW R1200RT Recalled, Riding Ban Advised Because of Faulty Suspension Hazard


Are you the proud owner of a brand new 2014 BMW R1200RT and can hardly wait to visit the 2014 BMW Motorrad Days in Garmisch-Partenkirchen? That’s really sweet, but you won’t be able to, as the Bavarian manufacturer issued a riding ban for this very model, advising customers not to operate their motorcycles, as they’re about to be recalled for a very serious problem.

Just like we’ve seen on several other occasions when it came to the new generation of motorcycles equipped with the nifty liquid-cooled engine, it’s the suspensions which might put riders and other motorists in danger. Official BMW sources say that there’s a recall coming, with a target of around 8,000 2014 R1200RT motorcycles potentially affected by this problem worldwide.

Under certain circumstances, the rear suspension piston rod might break, causing potential loss of control over the bike, and increasing the risk of a crash and injury. BMW mentions that only the bikes equipped with the Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) are subject to this recall, and the problem was not detected with the rest of the models.

Apparently BMW received a safety notice from its supplier and decided to issue a riding ban for the affected motorcycles. No accident or injury has been reported at the time of writing and honestly, we hope this situation remains the same as it is now. A recall was issued in Germany and will soon be followed by a similar campaign in the US and other markets these bikes have been sold to. 1,053 bikes have been sold in Germany alone, BMW informs.

The German maker also adds that the “technical action” is still being prepared, and the spare parts which will be replaced at no cost for the customer may not be in the dealerships yet. That is, don’t rush to haul your bike to your dealer’s garage as it may not be able to help you. The wisest decision is to call your nearest BMW dealer and ask for details and schedule a repair.

Hopefully BMW sorts this out quickly, as the BMW Motorrad Days are only a fortnight away, and some Bemmer fans will definitely not be happy for being prevented to rider their new tourers in Garmisch…

Check out this 2014 BMW R1200RT hi-res photo gallery, as well.
UP NEXT: Lito Sora Electric Superbike Hits the Streets, Price Announced [Photo Gallery][Video] Tip: navigate with ← and →
Maarten1985

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Maarten1985 »

Ik lees hier positieve ervaringen met dealers.

Ik mis hier precies een paar treinen. Toen het rijverbod van kracht werd heb ik op aanraden van een familielid halsoverkop een (tijdelijke) vervanger kunnen regelen. Het enige wat de dealer dusver voor mij gedaan heeft is de remblokken vervangen en mij meegedeeld dat er op 12/06 meer nieuws bekend zou worden. Helaas...

Echter kan ik ze niet veel verwijten. Ik heb ze nog niet veel gevraagd, staan me altijd vriendelijk te woord en ik kan me enigsinds inbeelden dat ze ook wel met hun handen in het haar zitten. Maar ik ga toch eens een serieus gesprekje voeren ergens deze week met als doel om op langere termijn verder geholpen te worden. Anders denk ik dat ik in de vergetelheid beland.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

De productie van het model met dynamic ESA is stilgelegd en de levering zal dus ook wel vertraging oplopen . .
ebasic schreef:Heeft er iemand enig idee of dit probleem een invloed heeft op de productie en de levering van nieuwe R1200RT LC? Ik verwacht de mijne namelijk binnen een weekje of twee...
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Druk op de ketel houden, Maarten . . . :O
Maarten1985 schreef:Maar ik ga toch eens een serieus gesprekje voeren ergens deze week met als doel om op langere termijn verder geholpen te worden. Anders denk ik dat ik in de vergetelheid beland.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 jan 2009, 04:37
Type: R1200RT/LC
Bijz: Quartz Blue Metalic...
Land: BE
Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Locatie: Tstad...
Contacteer:

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Patje »

En dan wil ik er nog niet over nadenken wat het verhaal gaat worden als ik met een leenmotor, een schuiver of ongeval mee maak...

Patje
Why do I ride a BMW? Easy, Mercedes does't build bikes!!! De R1200RT lc is er, die staat prachtig naast mn K100LT uit 1988 :-)
Sinds 1977: Suzuki AC50 (70&100), GuzziV7, BMW R65, Suz GS650L, Idem, R1100RT, R1150RT, K100LT, R1200RT lc
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Bert M »

wooter schreef:De vraag is natuurlijk wat adequaat vervangend vervoer is. Een vorig model RT rijdt wel OK, en een GS ook, maar zijn allerminst te vergelijken met een RT LC, laat staan als je op die RT LC ook nog je navigatie kan zetten terwijl dit niet voorzien is op de vervangende motorfiets. Ik denk dat je enkel bij een vervangfiets als een full option K1600GT niet te klagen hebt.
Emotioneel heb je voor je zelf vast gelijk, ondanks dat het merendeel van onze forumleden deze opmerking ongetwijfeld een beetje cru zal vinden, maar juridisch is dit natuurlijk volstrekte onzin en zal een jurist cq rechter subiet deze argumentatie van tafel vegen. Adequaat vervangend vervoer heeft wielen, een stuur, werkende remmen en een motorblok dat functioneert.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Bert M »

Twinkie schreef:[quote="Bert M. Adequaat vervangend vervoer heeft wielen, een stuur, werkende remmen en een motorblok dat functioneert.

Nou dan is een grasmaaier van de concurrent ook vervangend vervoer? Nee, ik denk dat je wel iets meer eisen mag stellen aan vervangend vervoer. Het moet je in staat stellen dezelfde dingen te doen die je met het originele vervoer ook kan. In mijn optiek kan je dus stellen dat er een kuip opzit (bescherming), dat er ABS op zit.

Wellicht ten overvloede: mijn reactie geeft de juridische insteek weer. Het zal de rechter echt een biet wezen hoe groot of klein de kuip is waar je achter zit...
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
wooter

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door wooter »

Van het moment dat je in een contract zoals een leasing of renting zit, wordt het al wat gevaarlijker. Betaal je nl. volgens je contract voor een RT LC met de door jou gekozen opties, of betaal je voor een motorfiets? En het is niet een zaak van 2 weken op een vervangfiets rijden omwille van een defect waar men in de garage aan werkt, maar momenteel al 2 weken zonder zicht op een oplossing dat je er niet mee mag rijden... Hoe meer de weken optellen, hoe meer ik van mijn neus zou maken.

Hopelijk valt er iets snel te regelen met Sachs om de getroffen LC-eigenaars uit de nood te helpen.
doov650

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door doov650 »

ebasic schreef:Heeft er iemand enig idee of dit probleem een invloed heeft op de productie en de levering van nieuwe R1200RT LC? Ik verwacht de mijne namelijk binnen een weekje of twee...
Ik heb afgelopen zondag het orderformulier voor een LC getekend.
Leverdatum volgens het orderformulier: NNB
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

doov650 schreef:
ebasic schreef:Heeft er iemand enig idee of dit probleem een invloed heeft op de productie en de levering van nieuwe R1200RT LC? Ik verwacht de mijne namelijk binnen een weekje of twee...
Ik heb afgelopen zondag het orderformulier voor een LC getekend.
Leverdatum volgens het orderformulier: NNB
Gefeliciteerd!
Die van mij was per direct leverbaar, maar in de praktijk maakt dat niks uit - want hij staat STIL :cry: en de oplossing is NNB.
Dirk64

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dirk64 »

Latest news van dealer (BELGIE)

Dealers hebben een voorstel gedaan aan BMW Motorrad om
1) een andere veer in te bouwen, kostprijs met werk bij +/- 1000 euro - voorstel geweigerd door BMW
2) hogere dagvergoeding bij vervang motorfiets

Tevens bevestiging dat er in de loop van de volgende dagen een timing zou bekend worden wanneer BMW Motorrad de te vervangen nieuwe onderdelen kan leveren. Zelf denken zij (dealer) dat we zeker niet vooreind augustus hierop kunnen rekenen.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

Nieuws van de dealer (NL):
vanaf volgende week dinsdag staat er een vervangende motor voor me klaar (RT uit 2006) _004 Big RT Smile
Mijn dealer geeft aan dat alle RT LC bezitters die dat willen van hem vervangend vervoer in bruikleen krijgen. Een aantal mensen behoeft geen vervanging en wacht de oplossing af. Ik begrijp dat de kosten van het vervangend vervoer door de dealers moet worden opgehoest. De dealer liet doorschemeren dat hij daar niet zo blij mee was :x

De planning van de oplossing is nog steeds niet bekend, maar naast ontwikkeling volgt er eerst een testtraject. De verwachting is dat de uiteindelijke vervanging van de demper geen grote klus is (demper vervangen en computer inregelen). Mijn motor wordt tzt opgehaald om de demper te vervangen.
doov650

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door doov650 »

Toch wel een verschil met de regeling die in de VS getroffen is. Hier is er kennelijk gedoe tussen importeur en dealer. De klant heeft hierdoor geen duidelijkheid of in ieder geval niet heel snel.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

doov650 schreef:Toch wel een verschil met de regeling die in de VS getroffen is. Hier is er kennelijk gedoe tussen importeur en dealer. De klant heeft hierdoor geen duidelijkheid of in ieder geval niet heel snel.
In de US wordt in bepaalde gevallen ook compensatiegeld uitgekeerd. Daar heb ik hier nog niks over gehoord. Mij is niet duidelijk uit het bericht over BMW in de US wie de kosten voor de vervangende motoren betaald. Dus of daar wel of niet gedoe over is???? Misschien houden ze de discussie beter binnenshuis dan hier?
BertS
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 okt 2013, 16:24
Type: R1200RT/LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door BertS »

HansD schreef:
doov650 schreef:Toch wel een verschil met de regeling die in de VS getroffen is. Hier is er kennelijk gedoe tussen importeur en dealer. De klant heeft hierdoor geen duidelijkheid of in ieder geval niet heel snel.
In de US wordt in bepaalde gevallen ook compensatiegeld uitgekeerd. Daar heb ik hier nog niks over gehoord. Mij is niet duidelijk uit het bericht over BMW in de US wie de kosten voor de vervangende motoren betaald. Dus of daar wel of niet gedoe over is???? Misschien houden ze de discussie beter binnenshuis dan hier?
het Customer Scenario schrijven van BMW Motorrad US is m.i. een instructie aan de dealers om te waarborgen dat de compensatie voor iedere berijder gelijk is. De compensatie van de berijder geschiedt door BMW Motorrad zie scenario nr. 1 t.w. een betaling 2500 usd (13% van de nieuwwaarde in de US) en in scenario nr. 3 1000 usd credit voor de berijder.

Uit mijn gesprekken met de dealer bleek dat voor serieuze beslissingen eerst een fiat bij BMW NL nodig. Dus je zou kunnen concluderen dat BMW NL voor de kosten opdraait.

groeten Bert
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

BertS schreef:
Uit mijn gesprekken met de dealer bleek dat voor serieuze beslissingen eerst een fiat bij BMW NL nodig. Dus je zou kunnen concluderen dat BMW NL voor de kosten opdraait.

groeten Bert
Ik kan ook lezen.
Mijn dealer was vrij duidelijk: hij draait voor de kosten van vervangend vervoer op.
ebasic
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2013, 21:42
Type: R1250RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Tienen

Re: PLATFORM: Terugroepactie 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door ebasic »

Dit is het antwoord van mijn dealer waar ik begin april mijn nieuwe R1200RT heb besteld...
Inderdaad, er is een terug roep actie op de nieuwe RT.
De stang van de achter demper is iets te diep ingesneden door de schroefdraad waardoor men de stabiliteit van de motor niet meer kan verzekeren.

Om deze reden is de productie gestopt.
Op dit ogenblik hebben wij nog geen info over de vertraging waar we rekening moeten mee houden.
Van zodra we deze info hebben zal ik je onmiddellijk op de hoogte brengen.
Ik zal nog even geduld moeten uitoefenen, vrees ik. :cry:

ebasic schreef:Heeft er iemand enig idee of dit probleem een invloed heeft op de productie en de levering van nieuwe R1200RT LC? Ik verwacht de mijne namelijk binnen een weekje of twee...
Sinds 2004: Honda VTR1000F / BMW R1200RT / 2x BMW 1200RT LC /BMW R1250RT
BertS
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 okt 2013, 16:24
Type: R1200RT/LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door BertS »

HansD schreef:
BertS schreef:
Uit mijn gesprekken met de dealer bleek dat voor serieuze beslissingen eerst een fiat bij BMW NL nodig. Dus je zou kunnen concluderen dat BMW NL voor de kosten opdraait.

groeten Bert
Ik kan ook lezen.
Mijn dealer was vrij duidelijk: hij draait voor de kosten van vervangend vervoer op.
Hans, ik heb niet gesuggereerd dat je niet kon lezen en ook niet weersproken dat de dealer voor de kosten van de vervanging opdraait. Ik probeer alleen aanvullende informatie t.a.v compensatie te geven.

Bert
Gebruikersavatar
Hans45
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 apr 2009, 16:15
Type: R1250RT
Bijz: Diverse extra's gemonteerd
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Hans45 »

Dag Lui,

Interessant om te lezen hoe de forum leden met de zaken omgaan.
Ik mis eigenlijk wel een erg belangrijk punt. Mijn dealer dit, mijn dealer dat. Ik heb vervoer via mijn dealer. Ik moet wachten van mij dealer. Enz.
Zou het voor de helderheid in de berichten en voor een ieder die het betreft misschien een idee zijn als mijn zou vermelden wie de dealer is met wie men de zaken doet. Zou krijgt een ieder een beeld wie nu wel en wie nu niets iets geregeld heeft gekregen en bij welke dealer.

Mijn dealer bijvoorbeeld, Van Harten uit Amersfoort, heeft tot nu toe op het ene telefoontje na, na 11 dagen nog niets laten horen hoe vervangend vervoer geregeld gaat worden. Kijk dan weet een ieder waar men aan toe is.
BMW Trackrecord: 2021 BMW R1250RT special uitvoering: CeeBailey ruit. Alle bouten zichtbaar vervangen door TITANIUM.
Habeve

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Habeve »

Mijn dealeRT (motorplaza H'veen) heeft mij vandaag een K1300GT, met verzekering, op naam gezet en Navi V cradle, gebracht. Big RT Smile
Kan ik houden tot de 1200RT LC gereed is. _004
Prima geregeld toch?
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door ErikS »

Mijn dealer is Van Harten in Amersfoort. Deze stelt mij, voor de tijd dat het nodig is een bijna gloed nieuwe BMW C650 GL motorscooter ter beschikking. 't is wel geen motorfiets, maar mijn vervoersprobleem is hiermee wel opgelost.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
PeterJ
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2014, 20:21
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Ik ga over naar een verlaagde GSA LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door PeterJ »

Na gebeld te zijn door de dealer Simako-BDM te Apeldoorn, ik was onderweg van de Midweektoer van de KNMV, heb ik bij thuiskomst contact gezocht en werd mij het bekende verhaal verteld. Na véél gelezen te hebben op internet in allerlei forums kwam ik op dit forum terecht. Dit lijkt mij een van de serieuzere forums. In elk geval, vandaag weer contact gehad met mijn dealer. Hij heeft vandaag een leenmotor bezorgd. De LC is meegenomen. Een RT van begin 2013. Hiermee kan ik elk geval de volgende week naar Ierland. Ik kan deze motor houden tot het probleem is opgelost. Ben voorlopig tevreden.
[groet]

Peter
Dirk64

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dirk64 »

inderdaad kan een dealer met slechts een paar nieuwe LC's vlot een leenmotor bezorgen. Mijn dealer, Peter D'Haese (St-Martens-Latem) zit met de handen in het haar want het zijn er 13-15 stuks .... gisteren heeft mijn rechtsbijstandsverzekeraar DAS zowel dealer (hij is de enige waar ik een band mee heb) en ook BMW Motorrad BELUX formeel in gebreke gesteld. Er is verwezen naar de regeling welke ook in de USA voorgesteld is aan betroffen klanten. Ik hou jullie op de hoogte zodra reactie.

Andere bron bevestigde mij dat er geen oplossing zou komen voor half september. (Hoop dat dit niet waar is) :evil:
hv121456

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door hv121456 »

Ontwikkelingen op het RT LC, Dyn. ESA front.

Gister ten einde raad maar eens gebeld met de 24 uurs pechdienst/hulpverlening van BMW. Dit op basis van de BMW assistance card.

Ze zijn daar op de hoogte van het dyn. ESA probleem. Dus da's goed. Ze verbaasde zich over mijn telefoontje met de hulporganisatie.

Uitgelegd dat het uit frustratie, nood etc., is. Bijna twee weken verder na de aankondiging dat we de motoren stil moesten zetten. Daarna niets meer vernomen van zowel de dealer als BMW Motorrad. Bellen met de dealer, Van Harte Amersfoort, leverde niets op anders dan de opmerking we hebbem onvoldoende motoren die we in kunnen zetten voor dit specifieke geval.
De uitspraak van BMW Motorrad is, "Het ligt bij de dealer".

Aangegeven dat dit wel erg lijkt op de Paarse Krokodil.

Volledig begrip van de hulporganisatie. Deze gaat bellen met de dealer en houdt mij op de hoogte.

Binnen een half uur van de hulporganisatie een telefoontje terug dat de dealer aangeeft op korte termijn motoren ter beschikking heeft en deze gaat inzetten als tijdelijke oplossing voor de getroffen eigenaren van een RT LC met dyn. ESA.

Dezelfde middag nog een telefoontje van de dealer. En ja hoor begin volgende week staat er een splinter nieuwe R1200GS klaar met 0 km's op de teller.

Verder heb ik geinformeerd over de voortgang omtrent de permanente oplossing. Daar kan helaas nog geen uitsluitsel over gegeven worden. Ik heb mij laten vertellen door de dealer dat de schokbreker voor de GS bij Sachs vandaan komt en de schokbreker voor de RT bij Marzocchi en de ontwerpers bij Marzocchi hebben gemeend iets te kunnen aanpassen in het originele ontwerp zonder BMW daar over in te lichten.

Rare jongens die Italianen
Laatst gewijzigd door hv121456 op 19 jun 2014, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

UIT BETROUWBARE BRON VAN BMW MOTORRAD NEDERLAND VERNOMEN:
  • a. De uitrol van zo’n ingrijpende en grootschalige technische actie is, met de zorgvuldigheid die BMW wil betrachten, niet in 2 weken door te voeren. Een termijn voor de uitvoering wordt door BMW AG pas gegeven als men er zeker van is dat deze ook haalbaar is. Alle genoemde termijnen die nu op het internet circuleren, berusten op speculaties en eigen interpretaties.

    b. Berichten dat BMW Nederland de dealers voor de vervangingskosten laat opdraaien, pertinent niet waar zijn.

    c. Tevens kan verwarring ontstaan doordat de afwikkeling en communicatie van BMW Nederland en BMW Belux door elkaar worden genoemd.

    d. BMW Nederland erkent dat het verzoek niet meer met de R1200RT te rijden sommigen zwaar valt en heeft de berijders oprechte excuses aangeboden voor het ongemak. Wij doen op dit moment alles wat in onze macht ligt om voor alle betrokkenen (dealers en klanten) naar oplossingen te zoeken om het ongemak tot een minimum te beperken. Dit nog vooruitlopend op een afwikkeling van de kosten.
    Tevens heeft het de hoogste prioriteit om de getroffen rijders zo snel mogelijk meer informatie over de afwikkeling en de permanente oplossing te kunnen verschaffen.

    e. het advies om niet te rijden is niet gegeven om de aansprakelijkheid bij de klant neer te leggen,
    maar omdat er een serieus risico is op een gevaarlijke situatie. Dus de drie uit de poll (edit: in dit draadje) zouden wij dringend willen adviseren hun RT wel te laten staan, hoe vervelend dat ook is.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door HansD »

Iemand bij BMW NL heeft het forum doorgelezen!
Dat bewijst nog maar eens een keer de kracht van dit forum, dus niet alleen leuk, maar ook nuttig _004
Iemand had het over het opstarten van een gezamenlijk initiatief: het forum is al een gezamenlijk initiatief die zijn uitwerking niet mist.
Geon Plas
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2014, 15:43
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Geon Plas »

Zojuist door mijn dealer (Harry Meijer te Lijnden) een nieuwe K1300R (4 in lijn) met 0 km erop bij me thuis gebracht.
Zijn verwachting is dat ik -op zijn vroegst- over 8 weken wellicht op de RT kan rijden. Rustig afwachten.....
Beamietoo

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat de voorraad overschot probleem met de K1600 is nu opgelost. Big RT Smile
Dave-Brussel

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dave-Brussel »

Door dit Forum gaan er toch overal belletjes rinkelen bij BMW!
Dat is toch al een goed teken!
In Belgie geen nieuws meer (Antwerpen)
Er is en interessante FB pagina waar veel info te vinden is:
https://m.facebook.com/groups/655947707 ... p_activity
Er zijn blijkbaar heel wat rijders al (in andere landen toch-FR-USA-Spanje) die hun rt nu inruilen voor de K1600GT.
Moesten ze dat nu voorstellen in Belgie of NL, zijn er mensen die daar op in zouden gaan hier? Ik zou het wel overwegen moest het probleem echt op de langebaan geschoven worden en je anders maanden in het onzekere zou zitten.
Iemand ervaring met dat zwaar beest?
Ik heb nu ook maar besloten om mijn rt te stallen en af te wachten (ik was dus ook 1 van de 3 stemmen)
[groet]
Dave
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Omdat het draadje off topic dreigde te raken met mededelingen over de K1600 zijn de laatste 4 berichten verwijderd . . . . _001

Het is belangrijk dat hier alleen zaken worden besproken aangaande de re-call en de gevolgen . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Maarten1985

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Maarten1985 »

Dirk64 schreef:Mijn dealer, Peter D'Haese (St-Martens-Latem) zit met de handen in het haar.
Die indruk krijg ik ook van mijn dealer, PMW in Genk. Er zijn geen vervangmotoren (meer) beschikbaar en ze krijgen zelf geen informatie om door te geven aan klanten. Dat is ook de reden waarom ik sinds die bewuste donderdag avond niets meer van mijn dealer gehoord heb (tenzij ik zelf een telefoontje pleegde, maar ook dan geen nieuws).

Wat ik niet snap is dat een merk als BMW zo slecht communiceert met haar dealers en haar klanten. In 2 weken tijd is er geen officiëel woord gerept.
Dave-Brussel schreef:Er zijn blijkbaar heel wat rijders al (in andere landen toch-FR-USA-Spanje) die hun rt nu inruilen voor de K1600GT. Moesten ze dat nu voorstellen in Belgie of NL, zijn er mensen die daar op in zouden gaan hier? Ik zou het wel overwegen moest het probleem echt op de langebaan geschoven worden en je anders maanden in het onzekere zou zitten.
Om even off-topic te gaan: liever niet.

De K1600GT is een tijdje een kleine droom geweest, maar ik heb toch liever mijn eigen RT terug. Ik heb daar tenslotte voor gekozen. Ik zou wel een vervanging willen en een gepaste compensatie.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Maarten1985 schreef: Wat ik niet snap is dat een merk als BMW zo slecht communiceert met haar dealers en haar klanten. In 2 weken tijd is er geen officiëel woord gerept.
En daar zit nu het grote probleem . . . . slechte of weinige communicatie . . . . met boosheid en frustratie van de sommige gedupeerden als gevolg. Mensen willen nu eenmaal weten waar ze aan toe zijn. Vervangend vervoer is een lapmiddel om in de ergste nood te voorzien.
Nee, gedupeerden willen gebruik kunnen maken van hun fonkelnieuwe en duurbetaalde RT. Ze willen er mee op vakantie . . . .

Natuurlijk kan BMW AG kan geen ijzer met handen breken, dat begrijpen we donders goed, maar gedupeerden hebben wel recht om, en misschien wel dagelijks, op de hoogte gehouden te worden van de stand van zaken aangaande de oplossing van het probleem.

BMW MOTORRAD NL zegt zelf afdoende te hebben gecommuniceerd met een informatieve brief. LEES HIER MEER >>
BMW MOTORRAD NL draagt de dealers op om voor passende oplossing te zorgen. De ene dealer doet dat, of kan dat, beter dan de ander. Dat blijkt wel uit reacties op dit platform.

Ook begrijpen we wel dat BMW NL afhankelijk is van de acties en mededelingen van het moederbedrijf BMW AG dat uiteindelijk moet zorgen dat het betreffende onderdeel gefabriceerd wordt. Dat dit een langdurig proces gaat worden is wel duidelijk.

We kunnen niet verwachten dat er elke dag brieven verstuurd kunnen worden maar we zijn wel van mening dat BMW MOTORRAD NL meer moet prijsgeven van de huidige stand van zaken. Desnoods via de openbare media zoals via hun EIGEN WEBSITE en/of HUN FACEBOOKPAGINA
Het excuus dat BMW AG geen adequate info verstrekt accepteren we niet en die moet BMW MOTORRAD NL dan maar afdwingen in belang van de klanten . . . .

Het BMW RT FORUM heeft BMW MOTORRAD NL gevraagd om hierin te voorzien.

Zij reageerden naar ons met: Dit benadrukt wel het belang dat BMW de getroffen klanten ook rechtstreeks blijft informeren. Wij hebben een tweede brief voor hen in voorbereiding. Als deze brief verstuurd is, zullen wij ook een update op FB en de website plaatsen.

We hopen door direct contact te hebben met BMW MOTORRAD NL wat druk op de ketel te zetten en speculaties, die onnodige onrust kunnen veroorzaken, weg te menen.

Nogmaals: Het feit blijft wel dat er met spoed een nieuw onderdeel geproduceerd moet worden voor 8000 motoren en dat het nog wel eens lang kan gaan duren.

Zoals forumlid Hans D terecht in een PB aan ons opmerkte:
(**) dat klanten best kunnen begrijpen dat er technisch een keer wat fout gaat, maar als je hen niet adequaat en transparant informeert, heb je de poppen aan het dansen, en zit je met een klant die gefrustreerd is, en zijn vertrouwen kwijt is.
En zoals de Chinezen zeggen:
"Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard!" (**)[/i]

WORDT VERVOLGD . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Dirk64

Re: PLATFORM: Terugroepactie/Recall 1200RT/LC ivm defect ESA

Ongelezen bericht door Dirk64 »

Update (Belgie) - morgen, vrijdag, krijgen alle getroffen rt lc esa rijders de eerste brief van bmw motorrad over de rijstop. Volgens zelfde bron zou levering van het nieuwe onderdeel meerdere maanden kunnen duren .... Research, tests, productie, levering en dan ... Plaatsing in de 8000 exemplaren!

De brieven om partijen in gebreke te stellen worden morgen afgeleverd bij dealer en importeur. Hierin is door de jurist verwezen naar de deal die amerikaanse klanten hebben gekregen ...

Vooralsnog geen sprake van vervang motor! En de geplande reis via San Sebastian naar de Provence komt snel dichterbij ... Zodra Belgie met Nederland voor de wereldbeker heeft gestreden? :lol:
Gesloten

Terug naar “BMW Motorrad nieuwtjes”