Nou , de recall is uitgevoerd bij de dealeRT , en het viel mee ( zei hij ) !! hoefde maar 341 € af te rekenen.WaltzingMatilda schreef:Ik heb 2 Pan European`s 1300 gehad met beiden km standen tot ver boven de 200.000 km zonder (buiten het reguliere onderhoud) ook maar 1 enkel probleem. Als het mij puur om de kwaliteit ging had ik gewoon weer een nieuwe PE moeten kopen.RT1 schreef:Donderdag even naar de dealer om de recall van de achterwielflens te laten uitvoeren. Blijkt er ook speling te zitten op het achterwiellager!!! Wat ik ervan denk :
Er is besloten om dit nu tegelijkertijd maar uit te voeren , zou weer iets schelen in de arbeid omdat het spul dan toch uit elkaar ligt. Extra kosten worden begroot op 355 euri ??
Vind het nogal snel dat het wiellager kapot is , en een fors bedrag , iemand ervaring met het vervangen en de kosten van een achterwiellagers .???
Betreft een 1200rt van 2009 met 35000 km.
Rob
PS : heb met deze reparatie al meer kosten dan ik ooit met 12 jaar en 2 stuks paneuropean 1100 rijdend heb gehad . Dat was namelijk buiten de normale onderhoudskosten van olie , filters , bougies en banden precies : 0,00 euro
Maar vergelijk nu eens een nieuwe RT met een nieuwe PE..
Ze kosten ongeveer even veel maar:
De PE is 60kg zwaarder, heeft nog steeds die oude ballonbanden,is sinds 2004 niet meer veranderd en mist toch een heleboel extra's die een BMW wel heeft. Kijk ook eens naar het verbruik, met rustig toeren 1 op 16 en in de stad 1 op 14-15. Met mijn Rt gebruik ik met toeren vaak maar 1:20 en in stadsverkeer 1:20.
BMW gaat niet alleen met de tijd mee maar loopt voorop en geeft de richting aan. Denk aan cruisecontrole, ESA, diverse rijmodi en nu ook weer de dodehoek verklikker.
En wat doet Honda voor de tourrijders? Er zijn al sinds 2009 geruchten dat er een nieuwe PE komt. Waar blijft hij? En komt hij ooit nog?
Maar je hebt gelijk, €355,- is echt een hoop geld.
Zonder pauze precies 2 uurtjes gewerkt aan flens en lagers incl. de proefrit.
Moest wel 1 uur en 50 minuten arbeidsloon zelf bijlappen ( 155,83) ???
De 1.05 uur arbeid aan garantie , was gratis volgens de factuur ????? ( Hé, 1:50 en 1:05 is toch 2:55 uur )
Heb er verder niets van gezegd maar voel me dan toch een beetje getild en weet ook gelijk wat voor vlees ik in de kuip heb.
Ik denk niet dat ze me daar nog terugzien, het was m'n eerste maar ik denk ook laatste bezoek aan de dealer werkplaats
Dom om t zo te doen , en zeker als de klant erbij staat te wachten!
Gelukkig dat ik de meeste reparatiewerkzaamheden zelf uit kan voeren en anders toch maar hier bij de specialist Quispel. Daar staat klantgerichtheid en service nog boven aan de lijst!!! Kon daar helaas voor de recall niet terecht.
met vriendelijke groet
Rob