BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

Motor Service Amersfoort - Ede
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

motorbanden en motoronderdelen 
Het BMW RT Forum steunt
vanaf 2013 de CliniClowns

Wat is er te doen?
 

Accu's. toebehoren, energiesystemen

overstap van RT naar ST

Overige R-boxerserie modellen vanaf 1993.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

bert111bel
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:28
Type: R1200RT
Bijz: hij is niet mooi blauw :-)
Land: België
Woonplaats of omgeving: LENDELEDE

overstap van RT naar ST

Ongelezen bericht door bert111bel »

Zoals de tittel al laat uitschijen ...

Ik sta op het punt van mijn RT - 2007 met 48000 km op de teller te verkopen .
Van het ogenblik dat hij weg is zou ik voor een ST gaan , bj 2005 met 50000 km op de teller.

Veel vind ik niet terug over de ST , is een motor die niet lang gemaakt geweest is en die niet veel fans had lijkt mij , anders zou hij nu nog
op de markt zijn ...

Wie kan hier iets zinnig over vertellen , hoe komt het dat het niet geliefd is , waarom zijn er zo weinig van te vinden , ga ik mij
morgen tegen de schenen stampen als de RT gaat weg zijn ???

Ik hoor het wel
Gebruikersavatar
fransgabler
Berichten: 470
Lid geworden op: 06 feb 2017, 22:05
Type: R1200RT
Bijz: Standaard uitvoering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Re: overstap van RT naar ST

Ongelezen bericht door fransgabler »

Het type R xx ST is weinig populair, wat wel eens met het uiterlijk - en dan de koplamp in het bijzonder - te maken kan hebben. Niet iedereen vindt het ontwerp mooi, stoer of aansprekend. Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Het zou een typische Sport Tourer moeten zijn, een compromis tussen de S en de RT in. Zoals vaker met compromissen is het geen van beide en daarmee een tamelijk kleurloze fiets. Het was dan ook geen verkoopsucces en na twee jaar productie is het type bij gebrek aan belangstelling stilletjes aan verdwenen.

Los daarvan:
Je huidige RT uit 2007 - mits de productiedatum uit 2007 afkomstig is - heeft het ABS 4 systeem, dat is - op de koolborstels na- een redelijk probleemloos integraal ABS systeem. De ST die je op het oog hebt, is nog uitgerust met het ABS 3 of I-ABS systeem. Daar ga je - zeker in financieel opzicht - niet op vooruit.

Een ST is een weinig populaire motor, komt voort uit een typische niche markt.
Als je een goed exemplaar wilt kopen is het wat langer zoeken, wil je de motor verkopen dan is de restwaarde gering. Het zijn nog wel eens winkeldochters.

Bezint eer ge begint...
Laatst gewijzigd door fransgabler op 01 mei 2021, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Naast de nodige Japanners vanaf 1975 onderweg met: BMW K75, 2 X K75RT, K100, R80, R100RT, R850RT, R1150GS, R1150RT en R1200RT OHC m.b.v kaarten en TomTom 400

Nu op weg naar onderweg met BMW R1200RT DOHC en TomTom 550
bert111bel
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:28
Type: R1200RT
Bijz: hij is niet mooi blauw :-)
Land: België
Woonplaats of omgeving: LENDELEDE

Re: overstap van RT naar ST

Ongelezen bericht door bert111bel »

Aaaaiii ....

maar zoals altijd ben ik een beetje eigenwijs :D

mocht het nu toch niet lukken met de ST dan ga ik op zoek gaan naar een F800 ... _004
Plaats reactie

Terug naar “Showen die overige R-Serie”