spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Poets je wel of poets je niet? Hoe en welke wijze.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

sanderh

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door sanderh »

Ja, als je ze gespoten hebt voelt het niet glad aan, zeg maar een beetje ruw. Dat is de zogenaamde spuitnevel. Dit ga je (indien je er voldoende blanke lak op hebt zitten) glad poetsen (polijsten). Maar let op je poets eigenlijk een deel van de blanke lak weg!!
Je neemt een beetje commandant (of ander poets middel) en begint te poetsen en gaat door tot de doffe glans van het spuiten en van het poetsmiddel weg is en er een glans komt. Daarna even met een schone doek erover en hij gaat nog meer glanzen.
Let wel op dat je door te veel poetsen de blanke lak ook geheel weg kan poetsen en dan wordt het lelijk. Je poets daarna namelijk je kleurlak weg. Dus in den beginne even rustig poetsen, niet te hard duwen en niet geheel tot alle poets middel weg is, maar even met een schone doek wegwrijven en kijken of je er al bent. Zo niet, dan nog een beetje meer poetsen en op die manier ervaren.
En voel nu maar eens, als het goed is zo glad als een ... (vul zelf maar in :roll: )

En wees wel: Spuiten is een vak apart, en ervaring is in deze ook het toverwoord, maar je komt zelf een heel eind.
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

sanderh schreef:Ja, als je ze gespoten hebt voelt het niet glad aan, zeg maar een beetje ruw. Dat is de zogenaamde spuitnevel. Dit ga je (indien je er voldoende blanke lak op hebt zitten) glad poetsen (polijsten). Maar let op je poets eigenlijk een deel van de blanke lak weg!!
Je neemt een beetje commandant (of ander poets middel) en begint te poetsen en gaat door tot de doffe glans van het spuiten en van het poetsmiddel weg is en er een glans komt. Daarna even met een schone doek erover en hij gaat nog meer glanzen.
Let wel op dat je door te veel poetsen de blanke lak ook geheel weg kan poetsen en dan wordt het lelijk. Je poets daarna namelijk je kleurlak weg. Dus in den beginne even rustig poetsen, niet te hard duwen en niet geheel tot alle poets middel weg is, maar even met een schone doek wegwrijven en kijken of je er al bent. Zo niet, dan nog een beetje meer poetsen en op die manier ervaren.
En voel nu maar eens, als het goed is zo glad als een ... (vul zelf maar in :roll: )

En wees wel: Spuiten is een vak apart, en ervaring is in deze ook het toverwoord, maar je komt zelf een heel eind.
Alweer bedankt voor de tips Sander.
Vandaag heb ik mijn topkoffer gespoten. Ik heb er wat meer blanke lak op gezet. In het weekend zal ik mijne arm ne keer lam polijsten :lol:
Vanavond ook mijn witte pinkertjes erin gezet. Oogt mooi.
Groetjes,
Gert
Gesloten

Terug naar “Over: Optisch onderhoud”