spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Poets je wel of poets je niet? Hoe en welke wijze.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gert

spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

Hoi,
Zou eigenlijk graag mijn koffers in kleur (laten) spuiten. Ik weet dat enkele moderators dit in het verleden eens hebben laten doen maar kan het topic niet meer vinden.
Mijn vraag is : De koffers hebben standaard een minieme reliëf structuur. Moet dit volledig glad geschuurd worden ?
Andere tips zijn eveneens welkom.

bedankt
Gert
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Walter »

Hoi Gert,

waarschijnlijk niet helemaal goed gezocht.
heb de link naar dat topic er voor je bijgezocht:
viewtopic.php?f=1&t=459&p=4575&hilit=to ... iten#p4575

Ja, de structuur moet er helemaal uit om een mooi resultaat te hebben.

[groet]
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
sanderh

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door sanderh »

Zelf doen kan ook als je een beetje handig bent en 't best is om al wat spuit ervaring te hebben. Maar zo mooi als de vakman krijg je het zelf thuis niet.

Als je het gaat doen, dan licht opschuren met fijnste korrel, goed ontvetten, alles goed afplakken.
Voorbehandelen met speciale kunststof hechtprimer. Eventueel met spuitplamuur en schuren oneffenheden wegwerken, daarna met kleurlak spuiten en afwerken met blanke lak. Daarna oppoetsen/polijsten met comandant oid.

EEn spuitbusje verf in de originele kleur kan je zo bestellen bij spuitbuswinkel.nl, heb ik ook al 2 keer gedaan.(met 2-3 dagen in huis a € 25,=)

Ik doe het zelf, vind het niet heel erg dat t resultaat niet zo mooi is als de vakman. Mijn motor is een vervoersmiddel, en geen museumstuk. Dat wil niet zeggen dat ik er niet zuinig op ben of zo en hij moet wel mooi zijn. Maar van afstand en rijdend ziet niemand dat ik de koffers zelf heb gespoten.

Als je het zelf wilt doen, dan even wachten tot het iets warmer is, het is nu te koud om te spuiten.

Tip, nieuwe embleempjes kosten bij de dealer ongeveer 4 euro per stuk, dus dat maakt het wel helemaal af.

Succes en we horen graag nog even hoe het afloopt.
ltjl

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door ltjl »

sanderh schreef: Als je het gaat doen, dan licht opschuren met fijnste korrel, goed ontvetten, alles goed afplakken.
eerst ontvetten, dan schuren !
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

Bedankt voor de reacties allemaal.

Mijn schoonvader heeft een compressor en spuitpistool (echter geen spuitcabine). Is dit al een voordeel tov gewone spuitbus ?

Kunnen de emblemen niet gerecupereerd worden ? Of zijn ze er niet af te krijgen zonder te beschadigen ?

Alvast bedankt voor de reacties
sanderh

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door sanderh »

embleempjes krijg je er zo af zonder te beschadigen en kan je dus weer gebruiken. Je moet ze alleen weer opnieuw bevestigen met sterk dubbelzijdig tape oid.

Ik heb geen ervaring met spuitpistool en compressor, maar dan moet je dus wel ergens de juiste verf in kleur vandaan zien te halen...

Ik heb ze vandaag zelf met de spuitbus in kleur gespoten. Je mag het resultaat komen bekijken en beoordelen of de kwaliteit aan jouw eisen voldoet.
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

sanderh schreef:embleempjes krijg je er zo af zonder te beschadigen en kan je dus weer gebruiken. Je moet ze alleen weer opnieuw bevestigen met sterk dubbelzijdig tape oid.

Ik heb geen ervaring met spuitpistool en compressor, maar dan moet je dus wel ergens de juiste verf in kleur vandaan zien te halen...

Ik heb ze vandaag zelf met de spuitbus in kleur gespoten. Je mag het resultaat komen bekijken en beoordelen of de kwaliteit aan jouw eisen voldoet.
Hoi Sander,
Dank voor de reactie.
Over het resultaat twijfel ik niet want daar heb ik inderdaad dezelfde visie als jij (gebruiksvoorwerp). Kan je niet eens foto's posten ?
Je sprak in jouwe eerder bericht over "afplakken". Kan je de deksels dan niet demonteren ? Dan moet er toch niets afgeplakt worden ? Of zie ik dat verkeerd.
sanderh

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door sanderh »

Je kan de deksel eraf halen. Ze zitten met pompnagels aan het scharnier. Losboren en je hebt ze eraf. Daarna natuurlijk wel weer gereedschap nodig om ze erop te zetten.
Ik heb ervoor gekozen om ze erop te laten zitten en de rest af te plakken. Is overigens niet veel werk. Neem afplak tape met folie daaraan vast, rondom plakken en klaar is kees. Dan heb je meteen de rand van de deksel die binnenin de schaal valt afgeplakt. Zou je deze spuiten, dan schuurt dat er toch weer af met open en dicht doen.

Ik zag trouwens vanochtend dat een deel niet helemaal naar wens is (iets te dun) wat te wijten is aan te weinig licht tijdens het spuiten en vandaag bij daglicht pas opviel. Dus dat wordt nog even bijwerken.

Ik zal eens kijken of het lukt om een fotootje te plaatsen. Ze zijn nog niet gepoetst, dus ze glanzen nog niet...
sanderh

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door sanderh »

Zoals gezegd nog niet gepoetst en deze foto is genomen met mijn 1,3 mp camera van mijn telefoon, dus niet zo goed van kwaliteit.

Afbeelding

En dit was mijn vorige fiets
Afbeelding
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

Ziet er super uit. Ga het ook maar een proberen. En ja, als't mislukt dan kan ik altijd opnieuw beginnen hè. Hartelijk bedankt.
Groetjes,
Gert
sanderh

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door sanderh »

yep, je kan ze altijd nog naar de spuiterd brengen 8-) , maar een ding is zeker de koffers in kleur maken de motor een stuk mooier en als je het zelf gedaan hebt voor niet al te veel geld is het niet zo'n ramp als je er een keer een kras op krijgt.
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

Ik had jou bericht niet gezien. Ik heb jou juist een mailtje gestuurd met een paar laatste vragen.
grtz
Gert
sanderh

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door sanderh »

Hierbij de tips voor het spuiten met een spuitbus van de spuitbuswinkel.
Afbeelding
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

Thanks Sander. _004
Heb echt zin om eraan te beginnen. Alleen de temperatuur he !! Ik kan het moeilijk in de woonkamer doen. Ik de :roll: nk dat ik dan men koffertjes mag pakken :roll:

grtz
Gert
RHarryRT

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Hoi,

Vorig jaar de koffers van mijn toen nog r850r met een verf rollertje zwart gemaakt ze zaten vol met kleine krasjes,dit ging super wel in de warmte gedaan op zolder.Eerst een lichte kleurprimer er op en dan licht schuren met korel 1000 en vervolgens rollen in de gewenste kleur.Steld echt niets voor en je ziet bijna geen verschil met spuiten omdat de structuur van de koffers ook niet glad is.

succes Harry -1100-
bertus

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door bertus »

Gert,
Ik moet ook gaan sleutelen en accesoires monteren, maar is inderdaad nog veel te koud.
Ik zei tegen mijn vrouw als ik de schuifpui er even uit haal zodat de bmw in de kamer kon staan.
VOND ZE OOK HELEMAAL NIET GOED en ik denk als ik naar de schuur loop om de motor te halen dat de deur op slot zit. Maar ik hoef mijn koffer niet te pakken, denk dat het hele zootje uit het slaapkamerraam wordt gegooid.
Maar ik heb wel een lieve vrouw hoor.

Groeten Bertus.

ze leest en zeg JUIST, als je dat maar weet.
RHarryRT

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Nog niet zolang getrouwd denk ik zo te lezen :D

Succes met je hobby
bertus

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door bertus »

Nee,
pas 47 ½ jaar
gr Bertus.
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

r850r schreef:... je ziet bijna geen verschil met spuiten omdat de structuur van de koffers ook niet glad is.

succes Harry -1100-
Ik denk dat aangezien ik de koffers in koetswerkkleur wil spuiten ik het reliëf moet wegschuren. of ? _001
Bedankt voor de tip

en heu... onze zolder is onze slaapkamer. Dat is dus ook geen optie. De kinderen hebben het eerste verdiep ingepalmd... :roll:

grtz
Gert
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Berrybeer »

bertus schreef:Nee,
pas 47 ½ jaar
gr Bertus.
wow....en wanneer precies en waar en hoe laat worden wij over 2,5 jaar verwacht? :D :D :D
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

bertus schreef:Gert,
Ik moet ook gaan sleutelen en accesoires monteren, maar is inderdaad nog veel te koud.
Ik zei tegen mijn vrouw als ik de schuifpui er even uit haal zodat de bmw in de kamer kon staan.
VOND ZE OOK HELEMAAL NIET GOED en ik denk als ik naar de schuur loop om de motor te halen dat de deur op slot zit. Maar ik hoef mijn koffer niet te pakken, denk dat het hele zootje uit het slaapkamerraam wordt gegooid.
Maar ik heb wel een lieve vrouw hoor.

Groeten Bertus.

ze leest en zeg JUIST, als je dat maar weet.

Oh maar die van mij valt ook meer dan mee hoor !!! _004
Er zijn maar twee nadelen. Af en toe heeft ze hoofdpijn :lol: , en he ... ik mag mijne moto niet in huis zetten :$
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

Ziezo heren men spuitbuskes zijn besteld bij de spuitbuswinkel.nl.

Nogmaals bedankt voor de tips.

Volgende week een paar daagjes verlof en dan zal ik er eens beginnen _004
'k ben benieuwd
Peter en Angelique

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Peter en Angelique »

Na het lezen van alle toch wel positieve reacties om zelf je koffers te spuiten, ben ik zelf ook op het idee gekomen om dit te gaan doen.
Echter stuit ik op een probleem bij de spuitbuswinkel, mijn kleur nummer 794 (dark bleu) komt niet voor!!!!!

Hoe frustie kun je hier van worden.

Zijn er nog mede bmw'ers die dit probleem herkennen en / of is er een alternatief voor de spuitbuswinkel.nl?????

Ik kan natuurlijk naar een plaatselijke spuiterij / verfspeciaalzaak gaan maar ik ga liever af op jullie ervaringen.

Dus wie weet een alternatief??

Groeten Peter -1150-
sanderh

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door sanderh »

Peter,

jouw kleurnummer kennen ze wel.
Als je zoekt op kleur dan komt keurig je kleur nummer naar voren.

Kies motorlak,
kies daarna klik hier om het motornummer te zoeken,
Kies daarna bmw motor bij make,
type 794 in bij color code
en bij product lesonal SB
Daarna start search en daar is die dan.

Je kan trouwens bij de bestelling gewoon je kleurnummer 794 invullen en voor de zekerheid dark blue, dan komt het goed.

Anders moey je even bellen, dan komt het ook wel goed.
Peter en Angelique

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Peter en Angelique »

Toppie _004 Sanderh, ik had iets verder moeten kijken dan mijn neus lang is. :oops:

Ben nog in dubio misschien _001 laat ik de motor wel helemaal overspuiten, ik vind zwart namelijk erg mooi dus dat wordt nog overwogen.

Groeten Peter -1150-
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

Dit weekend mijn koffers gespoten en ben zeer tevreden. Bedankt Sanderh voor de tips !!!

Ik ga proberen een fotootje te plaatsen:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=NRU4LSPQ" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=PXQZ3LC4" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=HLZ4GINZ" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Dat ziet er keurig uit! Je hebt talent. _004
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

beamer1200rt schreef:Dat ziet er keurig uit! Je hebt talent. _004
Thanks. Ik denk dat die spuitbuskes van de spuitbuswinkel top zijn _004 want ik was zelf ook wel verbaasd van het resultaat !

groetjes
Gert
Dave

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Dave »

Hoeveel busjes was je kwijt voor die twee koffers?
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

Dave schreef:Hoeveel busjes was je kwijt voor die twee koffers?
Met 1 busje kom je toe. Drie lagen per deksel.
Eerst plastic primer, dan in kleur zetten drie lagen, en dan een laag blanke lak)
grtz
gert
Dave

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Dave »

Netjes dat verbruik (en het werk zelf, dat was ik vergeten te melden).
sanderh

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door sanderh »

Gert,

Ziet er goed uit _004 En de kleur lijkt goed he??
Het lijkt wel dat de glans nog wat minder is, maar misschien ligt dat aan de foto.
Je kan hem altijd met poetsmiddel (commandant) napoetsen zodat hij veel meer gaat glanzen en meer lijkt op de rest van je gespoten delen.

Maar in ieder geval beter als zwarte deksels he?
vioma

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door vioma »

Mooi gespoten ziet er strak uit _004 , maar zit er wel blanke lak overheen :?:
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ziet er gaaf uit Gert!

Pas maar op...straks word je nog bedolven onder de verzoekjes van andere forumleden.... :D
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

sanderh schreef:Gert,

Ziet er goed uit _004 En de kleur lijkt goed he??
Het lijkt wel dat de glans nog wat minder is, maar misschien ligt dat aan de foto.
Je kan hem altijd met poetsmiddel (commandant) napoetsen zodat hij veel meer gaat glanzen en meer lijkt op de rest van je gespoten delen.

Maar in ieder geval beter als zwarte deksels he?
Ik heb ze opgeblonken met een gewone car-polish. Comandant is blijkbaar een NL produkt en wellicht niet zo makkelijk te vinden hier in Belgisch Limburg ?
Ik ga der nog eens achter zoeken.

en he... nogmaals bedankt aan iedereen voor de tips en de complimentjes...
vioma

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door vioma »

Wel te koop in Belgie hier bv, http://www.autoshopgistel.be/NL/Product ... one/110384" onclick="window.open(this.href);return false;
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

vioma schreef:Wel te koop in Belgie hier bv, http://www.autoshopgistel.be/NL/Product ... one/110384" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt Vioma _004 maar dat is aan de andere kant van het land _001
Ik zal eens zoeken of ik in Nederlands Limburg iets vind.
Toch bedankt
vioma

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door vioma »

Ja het is ergens aan de kust zag ik , het was bedoeld om aan te geven dat het leverbaar is in Belgie . Het spul is hier in ons Limburg bij iedere goede autoschop te koop _004 [groet] Peter
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

vioma schreef:Ja het is ergens aan de kust zag ik , het was bedoeld om aan te geven dat het leverbaar is in Belgie . Het spul is hier in ons Limburg bij iedere goede autoschop te koop _004 [groet] Peter
Aha...je bent van Limburg ? Ok dan zal ik daar eens gaan kijken.
Hartelijk dank Peter _004
sanderh

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door sanderh »

pas wel even op, je hebt verschillende vormen van commandant, probeer eerst even een milde vorm bijvoorbeeld nr 4. De rubbing compound kan wat te heftig zijn en dan poets je te veel weg.
Beamietoo

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Beamietoo »

sanderh schreef:pas wel even op, je hebt verschillende vormen van commandant, probeer eerst even een milde vorm bijvoorbeeld nr 4. De rubbing compound kan wat te heftig zijn en dan poets je te veel weg.
:lol: :lol: :lol:

Gr,
Kenny
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

ksimon schreef:
sanderh schreef:pas wel even op, je hebt verschillende vormen van commandant, probeer eerst even een milde vorm bijvoorbeeld nr 4. De rubbing compound kan wat te heftig zijn en dan poets je te veel weg.
:lol: :lol: :lol:

Gr,
Kenny
Nu ben ik even niet mee Kenny ?? _001 _001
Tour-ist

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Tour-ist »

Wat Kenny vermoedelijk bedoelt: http://www.commandant.nl/commandant4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
sanderh

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door sanderh »

Dat was een onderonsje tussen Kenny en mij waarbij we erachter kwamen dat er bij mij niet voldoende blanke lak op zat en we met de rubbing compound er weer wat zwarts door heen zagen komen. Maar dat was geen probleem, want de planning was toch al om ze opnieuw te spuiten omdat ik niet tevreden was over het resultaat.
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

sanderh schreef:Dat was een onderonsje tussen Kenny en mij waarbij we erachter kwamen dat er bij mij niet voldoende blanke lak op zat en we met de rubbing compound er weer wat zwarts door heen zagen komen. Maar dat was geen probleem, want de planning was toch al om ze opnieuw te spuiten omdat ik niet tevreden was over het resultaat.
Ah OK ! Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Vandaag ritje gedaan. Even met de tip van men laars over de koffer geschuurd en ik zat er ook al een beetje door. _002 Zal ook wat moeten bijwerken en wat meer blanke lak erop zetten denk ik...

groetjes
gert
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Of inruilen voor een zwarte motor ?? _001
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
sanderh

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door sanderh »

Ha ha inruilen voor een zwarte dat kan, of je laarzen in dezelfde kleur kopen als je motor.
Gert, wellicht ben je er niet doorheen, maar is het een zwarte veeg van je laars.
De mijne zijn opnieuw gespoten en gepoetst, ik zal nog effe een foto posten. Ik zal de flits gebruiken, kan je zien hoe hij glanst 8)_
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

sanderh schreef:Ha ha inruilen voor een zwarte dat kan, of je laarzen in dezelfde kleur kopen als je motor.
Gert, wellicht ben je er niet doorheen, maar is het een zwarte veeg van je laars.
De mijne zijn opnieuw gespoten en gepoetst, ik zal nog effe een foto posten. Ik zal de flits gebruiken, kan je zien hoe hij glanst 8)_

Miljaar !! Inderdaad daar had ik eerder aan moeten denken, ik had mijne moto zwart moeten spuiten :lol: :lol:

Ik denk echt wel dat ik erdoor zat. Maar ja, er zullen nog wel meer krassen op komen zeker. Ben me nu psychologisch aan het voorbereiden om aan de topkoffer te beginnen... _004
sanderh

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door sanderh »

Ik ben aardig tevreden, zo hier en daar nog een doffer plekje, wat nog even wat poets aandacht nodig heeft, maar mijn arm is lam, dus dat komt de volgende keer. Spiegelt al aardig he?

Afbeelding
Gert

Re: spuiten top- en zijkoffers 1100RT

Ongelezen bericht door Gert »

sanderh schreef:Ik ben aardig tevreden, zo hier en daar nog een doffer plekje, wat nog even wat poets aandacht nodig heeft, maar mijn arm is lam, dus dat komt de volgende keer. Spiegelt al aardig he?
Ziet er inderdaad super uit Sander. Mijn arm was in ieder geval niet lam dus zal nog wat meer mijn best moeten doen...

Proficiat _004 _004

Heb je misschien het reliëf volledig weg geschuurd om dat resultaat te bekomen ?
Gesloten

Terug naar “Over: Optisch onderhoud”