BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Boek uw reis via het forum

 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 6 jaar de CliniClowns

Krassen op uitlaat

Poets je wel of poets je niet? That's the question.

Moderators: JOS WRSM, Bert M

Gesloten
Toine

Krassen op uitlaat

Ongelezen bericht door Toine » 24 apr 2012, 21:49

Ik heb een paar kleine krassen op de uitlaat van mijn RT en vroeg mij af of het mogelijk is om deze krassen uit te polieren? Is de uitlaatdemper verchroomd of gaat het om volledig edelstaal?? Mijn RT is voorzien van het pack dynamic line...

Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 399
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Krassen op uitlaat

Ongelezen bericht door Ralph Romein » 25 apr 2012, 08:10

De uitlaat kan van edelmetaal zijn, maar kan ook verchroomd zijn. Aan je foto (avatar) te zien zijn je bochten chroom en dus de demper waarschijnlijk ook. Maak anders eens een foto van de demper met krassen. De uitlaat is in ieder geval redelijk makkelijk te demonteren zodat je aan de poets kan. Hoe diep zijn de krassen?
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding

Gebruikersavatar
scan
Berichten: 666
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Krassen op uitlaat

Ongelezen bericht door scan » 25 apr 2012, 17:19

Zo schuin heb ik hem nog niet door de bochten kunnen jagen dat de uitlaat tegen het asfalt komt... :lol:

Toine

Re: Krassen op uitlaat

Ongelezen bericht door Toine » 26 apr 2012, 20:34

Heb de factuur opgezocht en daar staat vermeld dat het om verchroomde uitlaten gaat... blijkbaar is het dan moeilijker om de krassen uit te polijsten, daar je risico hebt dat je door de chroomlaag heen gaat.

Zodra het weer wat beter wordt ga ik er nog eens met de spons over en dan neem ik wat detailfoto's van de krassen. _004

Gesloten

Terug naar “Over: Optisch onderhoud”