verschillende camera posities

Hoor en wederhoor over Action- en dashcamera's

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Martin7007
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 dec 2013, 17:24
Type: R1200RT
Bijz: F.O. + intercom + grijs Nedplex flip up + zumo 590
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doetinchem
Locatie: Doetinchem

verschillende camera posities

Ongelezen bericht door Martin7007 »

Vandaag voor het eerst een proefritje gemaakt met mijn Sony HDR AS 30 V. In de video kan je de verschillende posities zien en het resultaat daarvan. Om te beginnen op het spiegelhuis, daarna op de kuip, de koffer en op het dashboard.
Door gebruik te maken van een Belkin Fat Gecko mini kan je eenvoudig en snel van plek wisselen. doordat ik bij de camera ook de Sony afstandbediening heb die ik aan de rechter stuurhelft had gemonteerd kon ik in alle posities de camera onder het rijden starten en stoppen, ook kan je hier wel is waar klein het beeld van de camera zien en is de status van de camera ook zichtbaar (standby of opnemen)

[youtube]https://youtu.be/_uHtk3S7aac[/youtube]

[youtube]https://youtu.be/IP30y2Rt0vE[/youtube]
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: verschillende camera posities

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Martin,

Dat filmpje in GPS modus heeft de snelheid en andere gegevens onder in beeld. Ik vind dat super. Hoe werkt dat? Zit dat 'in' je cam?
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Gebruikersavatar
Martin7007
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 dec 2013, 17:24
Type: R1200RT
Bijz: F.O. + intercom + grijs Nedplex flip up + zumo 590
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doetinchem
Locatie: Doetinchem

Re: verschillende camera posities

Ongelezen bericht door Martin7007 »

Ja is een functie op de cam (GPS) en een functie in het standaard bewerkingsprogramma van Sony zodat je de GPS gegevens weer kan geven.
Erteetje

Re: verschillende camera posities

Ongelezen bericht door Erteetje »

Wat mij betreft mag het motorgereutel eruit of op zijn minst zachter en de muziek harder. Ik heb ook het motorgeluid laten aanstaan op mijn eerste 2 filmpjes maar het gaat vervelen en het geluid is ook nooit echt je van het vind ik. Geef mij dan maar een lekker muziekje.

Verder zeker leuk dat je dit deelt! _004
Ik ben het overigens helemaal met Marcel eens: die gegevens in beeld is geinig :D

Ik heb zelf gekozen voor montage aan het linker kuipdeel van mijn R1200RT LC. Geeft stabiel beeld en niet teveel motor in beeld.

http://www.r1200rt.nl

Grtz
Luc
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: verschillende camera posities

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Geluid is echt SLECHT ...... als je er een externe mic op aan kunt sluiten deze ergens uit de wind bevestigen, want het kan wel heel leuk zijn met de juist bike hiervoor :)
Hier een Gopro met externe sound opname Zoom H1 en een losse microfoon voor drums van AKG in de rugzak. Pump up the volume..... Hier klopt mijn hart sneller van.
[youtube]w8ZYJw3hsnc[/youtube]
Hij heeft ook een BMW 1200 RT
[youtube]sHj1IoTvYSY[/youtube]
Gebruikersavatar
Martin7007
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 dec 2013, 17:24
Type: R1200RT
Bijz: F.O. + intercom + grijs Nedplex flip up + zumo 590
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doetinchem
Locatie: Doetinchem

Re: verschillende camera posities

Ongelezen bericht door Martin7007 »

Erteetje schreef:Wat mij betreft mag het motorgereutel eruit of op zijn minst zachter en de muziek harder. Ik heb ook het motorgeluid laten aanstaan op mijn eerste 2 filmpjes maar het gaat vervelen en het geluid is ook nooit echt je van het vind ik. Geef mij dan maar een lekker muziekje.

Grtz
Luc
De slechte geluidskwaliteit ligt vooral aan mijn onbekendheid met het video bewerken. _001 Was echt mijn eerste filmpje, heb inmiddels gezien waar ik de balans tussen het originele geluid en de muziek kan bijstellen. Ging mij vooral om het verschil in bevestigingsplaats en het effect op het beeld hiervan, dit ook naar aanleiding van alle eerdere lijntjes hier over.
[groet]
Erteetje

Re: verschillende camera posities

Ongelezen bericht door Erteetje »

Martin7007 schreef:
Erteetje schreef:Wat mij betreft mag het motorgereutel eruit of op zijn minst zachter en de muziek harder. Ik heb ook het motorgeluid laten aanstaan op mijn eerste 2 filmpjes maar het gaat vervelen en het geluid is ook nooit echt je van het vind ik. Geef mij dan maar een lekker muziekje.

Grtz
Luc
De slechte geluidskwaliteit ligt vooral aan mijn onbekendheid met het video bewerken. _001 Was echt mijn eerste filmpje, heb inmiddels gezien waar ik de balans tussen het originele geluid en de muziek kan bijstellen. Ging mij vooral om het verschil in bevestigingsplaats en het effect op het beeld hiervan, dit ook naar aanleiding van alle eerdere lijntjes hier over.
[groet]

Dat is ook de rede dat ik het motorgeluid in mijn eerste filmpjes prominent aan heb staan :D
Nu weet ik hoe het werkt in Moviemaker _004
Gesloten

Terug naar “Over: Action- en dashcamera's”