Ricoh WG-M1

Hoor en wederhoor over Action- en dashcamera's

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Lampie
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 okt 2015, 15:40
Type: R1100RT
Bijz: Kleur: Gletsjergroen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoogland
Locatie: Hoogland

Ricoh WG-M1

Ongelezen bericht door Lampie »

Jongens, ik hoor en zie erg veel over GoPro op het forum, maar heeft er wel eens iemand verder gekeken naar een goed alternatief?
De GoPro is natuurlijk goed maar dat is de prijs ook, en ook de accesoires zijn goed aan de prijs.
Dat heeft mij ertoe gebracht om me er toch eens meer in te verdiepen en wat vond ik? Een geweldige action cam van Ricoh.
Zeker geen klein en onbekend merk qua camera's. Veel mogelijkheden, compleet geleverd, en superkwaliteit.
Zie het maar als een goede tip. Als je hem trouwens via Amazon.de besteld is die nog leuk geprijsd ook en wordt gratis verstuurd.

Groet,
Lampie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Ricoh WG-M1

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Heb je er ervaring mee? Ik bedoel gebruik je hem op de motor. En zijn er bijvoorbeeld de nodige accessoires voor te vinden.
Zijn ze ook in Nederland in een winkel te koop?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: Ricoh WG-M1

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ikzelf ben deze camera ook wel eens tegengekomen, sinds 2014 op de markt.
Is het voor mij niet geworden omdat het geheugenkaartje maximaal 32Gb kan zijn en dat er geen externe microfoonaansluiting op zit.
Maar dat zijn mijn overwegingen.

Algemeen gesproken is het afwachten of een fabrikant het "geweld" van de Action Camera markt doorstaat en de camera blijft produceren en leveren.
Je ziet sommige fabrikanten komen en na verloop van tijd weer gaan.

Inderdaad, een dergelijke aankoop doe ik ook liever in een NL winkel/webshop, dan heb je ook NL garantie.
Want achter Amazon zit soms het betreffende bedrijf in een geheel ander werelddeel, kan ik uit ervaringen melden.
Ebay exact hetzelfde, overigens.
In NL te koop voor zon 219 euro, overigens. In zwart of oranje.

Voordat ik een camera of merk kies, bekijk ik ook de nodige reviews, de track-record van de fabrikant en inderdaad of er een NL vertegenwoordiging is.
Maar ook zaken zoals updates (software) van de camera zelf (firmware) en eventuele extra software voor ondersteuning van de camera.

Voor de goede orden, ik heb meerdere camera's, meerdere merken en meerdere modellen.
Van GoPro, VIO, Contour en Drift, en daar dan ook nog verschillende modellen en soms meerderen.

Wat mij betreft is GoPro zeker niet heilig, maar het valt mij wel op dat met GoPro's over het algemeen weinig mis is en/of fout gaat met de gemaakte opnames.

Maar er zijn zeker goede alternatieven, zonder meer.

De meelezers zullen dus zeker wel benieuwd zijn naar jou ervaringen en vooral ook opnames.
Erteetje

Re: Ricoh WG-M1

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik kijk inderdaad uit naar de voorbeeldopnames.

De GoPro is inderdaad niet heilig en stevig aan de prijs, maar de kwaliteit is en blijft gewoon goed. Het is maar wat de gek ervoor geeft.
Wat ik heel erg jammer vind en ik hoop dat een van de komende GoPro's dit wel heeft, is de beeldstabilisatie. Ik gebruik de GoPro hoofdzakelijk op de motor maar gebruik deze ook steeds vaker op vakantie (lopend, varend of hoe dan ook)

Ik heb heel erg veel erover gelezen en bekeken op YT, maar kom toch steeds weer tot de conclusie dat de GoPro de beste camera is voor mij.

Dat neemt niet weg dat ik open sta voor andere merken en types, maar deze moeten mij kwalitatief wel overtuigen.

Luc
Inspector Gadget

Re: Ricoh WG-M1

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Erteetje schreef:Wat ik heel erg jammer vind en ik hoop dat een van de komende GoPro's dit wel heeft, is de beeldstabilisatie.
Ik denk niet dat dit bij GoPro op hun radar staat, maar hopelijk vergis ik mij.

Er zijn maar heel weinig Action Camera's die dat daadwerkelijk hebben, zover mij bekend vooralsnog alleen de Garmin VIRB XE. (449 euro, slik)
Want je hebt ook sensoren nodig die de bewegingen van de camera detecteren en aansturen van de camera-lenzen.
GoPro heeft niet zo veel met sensoren, GPS op Action Camera's zijn er ook al een heel tijdje en de Garmin VIRB X & XE gaan daarin nog een aantal stappen verder qua sensoren, maar bij GoPro zie ik vooralsnog tot op heden niets van dat alles.
Ik denk zelf dat bij GoPro met name hoge(re) beeldresoluties en -snelheden (FPS) hun doelstellingen zijn.

Maar hopelijk vergis ik mij en ziet GoPro het licht (pun intended) en zien we binnenkort wel ontwikkelingen op het gebied van sensoren en beeldstabilisatie.
Alleen ik hou ff niet mijn adem in, alsjebegrijptwatikbedoel.
Ik zie GoPro zoals TomTom, iedereen kent het, maar qua baanbrekende innovaties blijft het ver achter met de rest van de concurrentie. ;)
Erteetje

Re: Ricoh WG-M1

Ongelezen bericht door Erteetje »

Inspector Gadget schreef:
Erteetje schreef:Wat ik heel erg jammer vind en ik hoop dat een van de komende GoPro's dit wel heeft, is de beeldstabilisatie.
Ik denk niet dat dit bij GoPro op hun radar staat, maar hopelijk vergis ik mij.

Er zijn maar heel weinig Action Camera's die dat daadwerkelijk hebben, zover mij bekend vooralsnog alleen de Garmin VIRB XE. (449 euro, slik)
Want je hebt ook sensoren nodig die de bewegingen van de camera detecteren en aansturen van de camera-lenzen.
GoPro heeft niet zo veel met sensoren, GPS op Action Camera's zijn er ook al een heel tijdje en de Garmin VIRB X & XE gaan daarin nog een aantal stappen verder qua sensoren, maar bij GoPro zie ik vooralsnog tot op heden niets van dat alles.
Ik denk zelf dat bij GoPro met name hoge(re) beeldresoluties en -snelheden (FPS) hun doelstellingen zijn.

Maar hopelijk vergis ik mij en ziet GoPro het licht (pun intended) en zien we binnenkort wel ontwikkelingen op het gebied van sensoren en beeldstabilisatie.
Alleen ik hou ff niet mijn adem in, alsjebegrijptwatikbedoel.
Ik zie GoPro zoals TomTom, iedereen kent het, maar qua baanbrekende innovaties blijft het ver achter met de rest van de concurrentie. ;)
Ik begrijp je volledig Rob. Ik spreek ook meer een hoop uit dan een verwachting :$
Gesloten

Terug naar “Over: Action- en dashcamera's”