Garmin Virb Elite

Hoor en wederhoor over Action- en dashcamera's

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Erteetje

Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Erteetje »

Om de opnames van mijn motorritten wat beter (lees leuker) in beeld te brengen en ik voorbeelden op YouTube zag hoe ik dit kon doen (met meerdere actioncams dus) besloot ik om naast mijn GoPro Hero 3+ Silver edition nog een camera aan te schaffen. Uiteraard begint de zoektocht op youtube. Wat verwacht ik van een actioncam en (niet geheel onbelangrijk) wat heb ik ervoor over. Het eerste vereiste is dat de kwaliteit van de opnames goed zijn. Wat mij daarnaast erg aansprak zijn de video's waarop de overlay te zien is van de meest uiteenlopende informatie. GPS, snelheid etc. etc. Mede hierdoor kwam ik terecht bij de Garmin Virb Elite. Hierna volgde de zoektocht op Marktplaats die niet lang duurde. Voor een prijs die beneden mijn verwachting lag scoorde ik de camera die ik wilde met alle accessoires die ik nodig heb.

Hier de eerste indruk van de door mij aangeschafte Garmin Virbe Elite:
Om te beginnen voelt de camera stevig aan waardoor ik gelijk de indruk kreeg met een degelijk product te maken te hebben. Net als de Garmin navigatiesystemen, waarvan ik meerdere exemplaren bezit, heeft de Virb een coating die rubberachtig aanvoelt en waardoor de camera stevig in de hand ligt. In vergelijking met de GoPro hero 3+ silver voelt de Garmin nogal zwaar aan. Niet dat ik dit een bezwaar vind, het draagt namelijk ook bij aan het idee dat je met een solide apparaat te maken hebt. Wat ik verder een positief punt vind aan de Virb Elite, is dat de accu 2.5 tot 3 uur filmen toestaat. Dit is in vergelijking tot de GoPro zowat 2x zo lang (al moet dat voor mij in de praktijk nog blijken) Ik heb de Garmin namelijk vandaag pas ontvangen. Wat verder opvalt is de gigantische slider knop waarmee je een opname start (terwijl de camera uit staat) Deze is met motor handschoenen aan heel erg goed te bedienen. Via de handige app op je smartphone (zowel Apple (IOS) als Android) kun je eenvoudig alle instellingen aanpassen op de Garmin. Dit verschilt overigens niet van de GoPro die ook een app ter beschikking stelt met vergelijkbare mogelijkheden. Niet in de laatste plaats ben ik erg gecharmeerd van het scherm op de Garmin waarmee je de camera gemakkelijk kunt richten en ook je opnames terug kunt kijken. Dit gaat overigens niet ten koste van de levensduur van de batterij . Het scherm heeft namelijk geen achtergrond verlichting. Wat ik een nadeel vind ten opzichte van de GoPro is dat de Garmin niet kan opnemen terwijl de batterij wordt opgeladen. De GoPro heeft deze mogelijkheid wel. Op mijn R1200RT heb ik USB poorten gemonteerd met als doel de GoPro permanent van spanning te voorzien om onderweg niet de accu te hoeven vervangen. Dit werkt perfect. Helaas is dit met de Garmin dus niet mogelijk.

De kwaliteit van de opnames:
Uiteraard was ik het benieuwdst naar de kwaliteit van de opnames. Ik heb diverse zaken getest. Om te beginnen de beeldstabilisatie. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat deze kan tippen aan de beeldstbilisatie van de Sony AS20 en andere Sony modellen. Dat wil niet zeggen dat ik er ontevreden over ben. Als ik het namelijk vergelijk met de GoPro die geen stabilisatie heeft, is het beeld veel minder schokkerig. Wat dat betreft: positief dus! In het zonlicht is het beeld goed te noemen. Ik betwijfel zelfs of iemand het verschil ziet tussen de GoPro en de Garmin Virbe Elite. Waar de GoPro in uitblinkt is het aantal FPS. De Garmin komt niet verder dan 1080 met 30 FPS. De GoPro 3+ silver komt tot 1080 met 60 FPS. De vraag is natuurlijk of dit nodig is. De standaard instelling waarmee ik met de GoPro opneem is ook 1080 met 30 FPS. Dit levert een prima resultaat op. Wat wel gelijk opviel was de kwaliteit van de opnames bij matig licht. De Garmin geeft een beduidend beter resultaat bij weinig licht. En dit scheelt niet een beetje!!

Kortom ben ik zeker niet ontevreden met de Garmin Virbe Elite.

Wat ik niet wil nalaten te vermelden is de kwaliteit van de mounts van de Garmin. De camera is eenvoudig vast te klikken op de bijgeleverde mount en zit daarnaast ook nog eens zeer stabiel.

Uiteraard ga ik op korte termijn de Garmin testen op de motor, waarna ik mijn bevindingen hier zal uitbreiden of eventueel herzien. Wordt vervolgt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door EileRT »

Uit bovenstaande blijkt dat jouw plezier niet alleen ligt bij het motorrijden, maar ook bij het zo mooi mogelijk vastleggen van de daarbij behorende beelden . . . _004 Luc . . . en ik kijk er dan weer met plezier naar! Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Mooie review Luc. _004 Ben benieuwd naar de filmresultaten.
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Leuke review!
De Garmin VIRB's zijn inderdaad ietwat ondergesneeuwd door al dat GoPro geweld.
Best wel jammer, want de Garmin heeft zeker ook z'n kwaliteiten.

Zoals inderdaad die "augmented reality" van additionele informatie in beeld.
Ikzelf zit nog altijd te wachten op de oplossing waarbij je in de opnames kunt zien, in een soort van overzichtskaartje waar je motorvrienden zich ten opzichte van jou positie bevinden.
Geeft een hele andere dimensie aan de "Ik kwam vandaag tegen .." ;)

En natuurlijk niet vergetende de extra functionaliteiten die je krijgt als je een Garmin VIRB koppelt met een Garmin navigatie, voor de bediening e.d (ANT+)

Van die grote opname-(schuif)knop (of afstandsbediening met grote knoppen) zijn er meerdere merken die dat ook hebben, zoals Contour en Drift Ghost familie, naast natuurlijk GoPro's handschoen-vriendelijke AB's.
Maar het is inderdaad handig, zondermeer.

Wat betreft de frame-rate, FPS;
Hogere frame-rates boven de 30fps is hoofdzakelijk bedoelt als je de gemaakte opname tijdens de edit wilt vertragen om een bepaalde snelle "scene" duidelijker in beeld wilt brengen.
Nadeel is bij hogere framerates vaak ook meer opslagcapaciteit en/of stroom verbruikt wordt.
En als je de "snelle" opname publiceert op YT, er helaas vrij veel definitie verloren gaat.
Hoewel YT tegenwoordig ook hogere FPS toestaat.

Wat betreft de accu & het opladen;
Bij Contour is het krek hetzelfde geval als je een universele USB kabel gebruikt om de camera op te laden, dan kan je die niet altijd gelijktijdig (meer) gebruiken om op dat moment (ook) gelijktijdig opnames te maken.
Maar, als je, bij Contour, hun USB kabel gebruikt kan het weer wel!
In hun 12-volt-naar-USB kabel zit een overbrugging waardoor de camera "ziet" dat je wilt opnamen én opladen.
Bij Garmin blijkt het een software-update te zijn (naar v3.80 of hoger) _001
Ff zoeken via g00gle naar "garmin virb recording and charging" kwam ik tegen dat het door iemand opgelost is middels Garmin Part number: 010-11131-01 ? _001

En wat betreft beeldstabilisatie;
Inderdaad, Sony is al lang(er) de pioneer als het gaat om beeldstabilisatie, zoals Steady Shot e.d.
Een groot gemis op de GoPro's, daar wordt de "analoge" methode nog altijd gebruikt, zijnde een camera-lens in een dikke olie. Wat je bij andere merken ook wel vaker ziet.

Ook ik ben benieuwd naar de opnames en het vervolg. _004
Erteetje

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Erteetje »

Het "probleem" dat de Garmin niet kan opnemen terwijl hij geladen wordt via USB is opgelost:
(Dit geldt niet alleen voor de Garmin maar ook meerdere Sony modellen kunnen niet filmen en laden tegelijk)

De oplossing (voor meerdere merken) is eigenlijk heel simpel:

Neem een USB kabel met mini of micro USB aansluiting (afhankelijk van de aansluiting op je camera)
Snij de kabel over een lengte van een centimeter of 4 in de lengterichting open zodat de binnenste draden bloot komen te liggen. Let hierbij op dat je de binnenste draadjes niet door snijd!
Je ziet 4 kleuren draadjes. Zwart Rood Wit en Groen. Knip de GROENE draad door met een kniptangetje (om zeker te zijn dat de uiteinden elkaar niet meer raken kun je er het beste een cm wegknippen)
Vervolgens prop je de draadjes terug in het opengesneden omhulsel en taped het geheel netjes dicht.

Nu kun je opladen en filmen tegenlijk _004
Het geheel duurt een minuut of 5 :D Was alles maar zo eenvoudig.

Luc
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 270
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Hallo,

Ook ik heb net een Virb aangeschaft, bediening is erg simpel en dat is best handig op de motor.

Waar ik nog een beetje mee aan het stoeien ben is, waar en met welke beugel(s) je de Virb hebt gemonteerd.
Ik ben daar nog niet uit.

Tips van harte welkom.

Mvgrt, Ruud
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Gebruikersavatar
HanTeRT
2023
2023
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 okt 2009, 21:18
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Overijssel
Locatie: Zwolle

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door HanTeRT »

Ook ik ben aan het zoeken voor een geschikte plaats voor de Virb. Ik heb onder de linker richtingaanwijzer een plaats gevonden. Ben erg benieuwd naar de opnames. De fiets staat nu onder een motorhoes.

Groet,

Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

HanTeRT schreef:Ook ik ben aan het zoeken voor een geschikte plaats voor de Virb. Ik heb onder de linker richtingaanwijzer een plaats gevonden. Ben erg benieuwd naar de opnames. De fiets staat nu onder een motorhoes.

Groet,

Han

Heb je hem daar al gemonteerd of ben je dan van plan?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
TIMVV
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2015, 18:17
Type: R1200RT/LC
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Niel

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door TIMVV »

Ik heb mezelf recent ook een Virb aangeschaft en ben zelf ook aan het experimenteren.

Ik heb gekozen voor de zuignap van Gopro (32 euro) om ook enkele verschillende standpunten te kunnen gebruiken.
Ik heb zelf een R1200RT van 2014.


Ik heb op de plekken gekleefd naar waar de pijlen wijzen en ben echt reuze tevreden van het resultaat.

Meest vooraan heb je nog net stukje van de moto en wiel in beeld. Hier zie je ook hoe goed de ESA werkt.
Hoog op de bak is het iets maar een algemeen beeld dat je ziet maar toch ook een groot deel van jezelf.
Lager op de bak kan je iets meer naar buiten en zie je ook wel veel.

De zuignap op de bak is eigenlijk een ideale situatie om ook je achterligger te filmen tijdens ritten.
Opgelet: er moet wel iets van gewicht in de bak zitten anders springt hij meer.
Opgelegt 2: mijn motor is een LC en dat brengt mee dat er een pak minder trillingen opzitten dan op de niet LC

Mochten er nog vragen zijn :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gereden met 650f, 1150RT, F800ST, 800ST, 800GS, 1200GS en 1200RT
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

PS:
Garmin heeft een update van Garmin VIRB Edit gepubliceerd, zijnde versie 3.4.0.

PC: http://www.garmin.com/support/download_ ... sp?id=6591

Mac:http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=6593
Gebruikersavatar
HanTeRT
2023
2023
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 okt 2009, 21:18
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Overijssel
Locatie: Zwolle

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door HanTeRT »

Vorig jaar heb ik een Garmin Virb Elite gekocht. In het afgelopen jaar heb ik diverse plaatsen geprobeerd, om een zo goed mogelijke video te krijgen.
De plaatsen die ik heb geprobeerd zijn:
1. Op het stuur waar je een spiegel kunt monteren. De trillingen waren hier te groot.
2. Met een zuignap op de kuip. Deze locatie geeft mooie beelden en blijft een geschikte plaats.
3. Met zuignap aan de achterzijde op de koffer. Ook deze locatie geeft mooie beelden en blijft een geschikte plaats.
4. Met bijgeleverde montagesteun aan de onderzijde van de spiegel. Ook hier zijn de trillingen te groot.
5. Nu heb ik een aluminium beugel gemonteerd boven de koplamp. Ik heb zelf een beugel gemaakt en deze met dubbelzijdig tape gemonteerd.

Het geheel voelt solide aan. Ben erg benieuwd hoe de kwaliteit van de opnames zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dank je wel voor het delen van je ervaringen. _004
Ik begin een patroon te herkennen ...
TIMVV
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2015, 18:17
Type: R1200RT/LC
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Niel

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door TIMVV »

Ik ben ook eens benieuwd naar de resultaten.
Ik zal de mijne eens in een kleine youtube gieten.
Voorheen reed ik met een 1200gs niet LC toen had ik teveel trillingen.
Zeker als ik vergelijk met de LC RT.

Ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van je positie daar.
Steek jij je Virb ook in een USB poortje om hem heel de rit te kunnen gebruiken?
HanTeRT schreef:Vorig jaar heb ik een Garmin Virb Elite gekocht. In het afgelopen jaar heb ik diverse plaatsen geprobeerd, om een zo goed mogelijke video te krijgen.
De plaatsen die ik heb geprobeerd zijn:
1. Op het stuur waar je een spiegel kunt monteren. De trillingen waren hier te groot.
2. Met een zuignap op de kuip. Deze locatie geeft mooie beelden en blijft een geschikte plaats.
3. Met zuignap aan de achterzijde op de koffer. Ook deze locatie geeft mooie beelden en blijft een geschikte plaats.
4. Met bijgeleverde montagesteun aan de onderzijde van de spiegel. Ook hier zijn de trillingen te groot.
5. Nu heb ik een aluminium beugel gemonteerd boven de koplamp. Ik heb zelf een beugel gemaakt en deze met dubbelzijdig tape gemonteerd.

Het geheel voelt solide aan. Ben erg benieuwd hoe de kwaliteit van de opnames zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gereden met 650f, 1150RT, F800ST, 800ST, 800GS, 1200GS en 1200RT
Gebruikersavatar
HanTeRT
2023
2023
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 okt 2009, 21:18
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Overijssel
Locatie: Zwolle

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door HanTeRT »

TIMVV,

Tot op heden heb ik alleen opnames gemaakt met de accu.

Groet,

Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Gebruikersavatar
jaapwess
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 sep 2015, 11:26
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Marknesse

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door jaapwess »

Opnames maken is een ding... maar je wilt er ook "iets" mee doen natuurlijk.
Wat voor editing software gebruiken jullie? Zelf ik MovieMaker van Microsoft gedownload, maar na een paar keer wat prutsen ben ik nog niet onder de indruk dus ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
---------------------------------------------------
'83 K100, '91 K75, '18 K1600GT, '18 F800GS
TIMVV
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2015, 18:17
Type: R1200RT/LC
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Niel

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door TIMVV »

jaapwess schreef:Opnames maken is een ding... maar je wilt er ook "iets" mee doen natuurlijk.
Wat voor editing software gebruiken jullie? Zelf ik MovieMaker van Microsoft gedownload, maar na een paar keer wat prutsen ben ik nog niet onder de indruk dus ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Ikzelf heb het tot nu toe gedaan om te testen met die Virb software zelf omdat ik anders de informatieve laag er niet overkrijg.
Ik ga nadien wel editen in iMovie. Die software ken ik wat en vind ik heel handig.
Veel sleppen en trekken gewoon.

Moet wel toegeven dat ik voor zulk werk steeds een tweede scherm gebruik om het gebruik handig te houden.
Kan ook de snob in mij zijn :geek:
gereden met 650f, 1150RT, F800ST, 800ST, 800GS, 1200GS en 1200RT
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door bmwalter »

Onlangs ook op MP een Virb aangeschaft. De eerst keer op de PC werd er meteen geüpdatet (versie 4.00). Voor een Virb gekozen (een gewone, geen Elite) vanwege de vorm ( veel mooier dan zo'n vierkant doosje ), de prijs en de afstandsbediening middels de Zumo. Echt handig. Niet opnemen tijdens het laden meteen ff getest: gaat gewoon, geen probleem.
Heb alleen wat ruzie met de Virb edit software. knippen en plakken gaat wel, het resultaat exporteren wil niet. Na ruim 50% wordt het keer op keer afgebroken.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 270
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Ik werk ook met een gewone Virb en Virb edit. Geen enkel probleem mee. Editen en knippen gaat gewoon goed, ook exporteren gaat goed. Heb je misschien en te groot bestand? Ik kan makkelijk tot 30 min opnemen en dan ook exporteren.

Grt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

bmwalter schreef:Heb alleen wat ruzie met de Virb edit software. knippen en plakken gaat wel, het resultaat exporteren wil niet. Na ruim 50% wordt het keer op keer afgebroken.
Welk operating systeem heb je en hoeveel ram-geheugen & processor-capaciteit?
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door bmwalter »

Windows 10 home, i5-4210u 2.4 GHz en 4.00 GB Ram;
Garmin Virb edit Versie 3.4.0 van 23 januari 2016

Het gemonteerde filmpje is 8 minuten, 200 Mb bij HD720, 30 fps

Alles werkt binnen Virb edit, behalve exporteren. Duurt lang en stopt na ongeveer 56%.
Toch maar wat RAM-geheugen erbij prikken? Of een andere editer met iets meer mogelijkheden?
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Qua specificaties gok ik dat je een notebook of ultrabook gebruikt?

VIRB Edit vereist;
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=6591

Als ik zo vrij mag zijn met enkele "losse flodders" aan suggesties:

- Ik neem aan dat je ff ook een keer heel wat lang(er) gewacht hebt als die exporteren lijkt te hangen?
Aangezien het soms behoorlijk reken-intensief kan zijn.
Als die export dan stopt, werkt caps-lock van je toetsenbord nog?
Als die caps-lock dan nog steeds werkt, hangt je kompjoeter in principe niet, dan is deze heel druk/traag.

- En als je exporteert, zit er dan ook G-Metrix data (snelheid, route, hartslag o.i.d) in je video die je exporteert?
Dat maakt het proces nog trager (meer rekenwerk), zet deze eventueel uit om te proberen of dat je probleem oplost.

- Overweeg of ReadyBoost van Windows voor jou zinvol is.
Want 4Gb RAM is de minimale eis voor VIRB Edit.
Mits je een snelle USB-poort (USB 2.0 of hoger) en een redelijke snelle USB memory stick.

Ik neem aan dat er de ingebouwde grafische kaart gebruikt wordt, ik gok op de Intel HD Graphics 4000?
En de x64 versie van Windows 10? (zie de System -> About van je Windows 10 Home)
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door bmwalter »

Ik wacht steeds op de melding van Virb edit dat het mis gegaan is. Geen vastlopers dus.
Geen Elite dus ook geen G-Metrix. En inderdaad x64 versie.
Gisteren de standaard Windows-editor gebruikt: probleemloos. Dus ik denk al een soort van oplossing voor het probleem te hebben gevonden.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je krijgt dus wel iets van een (fout)melding?
Welke melding exact?

Aangezien je inderdaad geen G-Metrix data (gecodeerd in de opname) hebt kan je in mijn optiek prima elke video-editor gebruiken.
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

PS:

Garmin heeft VIRB Edit v3.4.2 (PC-versie) gisteren gepubliceerd;
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=6591
Changes made from version 3.4.0 to 3.4.2:
- Fixed issue with dates and times not obeying localization settings.
- Fixed an intermittent export error that would cause random failures.
- Fixed issue where exports would fail if running VIRB Edit directly from the installer.
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door bmwalter »

Die laatste 2 fixes lossen misschien mijn probleem op. Inmiddels vind ik de Windows-editor gewoon wel handiger dan die van Garmin.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Daarom had ik het ook gepost.
Ik neem aan dat VIRB Edit wel iets van een melding zal geven dat er een nieuwe(re) versie beschikbaar is.
Maar dat is een gok van mijn kant. :$

Maar als jij de Windows-editor als prettiger ervaart, gewoon lekker die blijven gebruiken natuurlijk!
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door bmwalter »

En jawel, het probleem is opgelost. Het exporteren werkt na hte installeren van de Update van Virb Edit. Hier mijn eerste knip- en plakpoging. Geluid ben ik nog niet aan toe gekomen (is niet om aan te horen). En het trillen van het beeld aan het begin wordt veroorzaakt door het geweldige wegdek van de Waalbrug bij Nijmegen, niet door mijn zuignapbevestiging aan de tupperware.

https://youtu.be/wLfHJPVxStE
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mooi! _004

Strakke beelden en dat ondanks "slechts" een 720P opname is, denk ik dat de beelden buiten YT er nog mooier zullen uitzien.
Missie geslaagd!

Ik zou persoonlijk proberen de camera met de zuignap nog iets meer naar voren te plaatsen zodat er iets minder van de tupperware in beeld is.
De "regel" is dat je zo'n 10% daarvan mag zien, maximaal.
En qua geluid, maar dan is het nog meer bewerkelijk voor jou ;) , eventueel mengen & mixen met een muziekje.
Of je zou de Garmin Wind Block moeten overwegen maar weet niet of dat echt gaat helpen.
Anders, voorzicht (!) een stukje foam plakken over het microfoon-gaatje wil ook nog wel eens helpen en kosten-effectief.
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door bmwalter »

Nu ik een camera met afstandsbediening heb ga ik nog eens experimenteren met een plek vóór op de oliekoeler. Dan zie je helemaal niets van de motor. Al eens eerder gedaan met een goedkope voorganger van de Garmin. Zag er niet verkeerd uit.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door bmwalter »

20160223_172416-resized-1024.jpg
20160223_172710-resized-1024.jpg
Dit is het geworden. Als het weer zondag mee zit volgen bewegende beelden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
TIMVV
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2015, 18:17
Type: R1200RT/LC
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Niel

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door TIMVV »

bmwalter schreef:
20160223_172416-resized-1024.jpg
20160223_172710-resized-1024.jpg
Dit is het geworden. Als het weer zondag mee zit volgen bewegende beelden.
Ziet er interessant standpunt uit

Ben benieuwd
gereden met 650f, 1150RT, F800ST, 800ST, 800GS, 1200GS en 1200RT
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ben ook heel benieuwd naar het resultaat.
Inventie oplossing in ieder geval. _004
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door bmwalter »

Als de link werkt is dit het resultaat van de nieuwe camerapositie.

https://youtu.be/0SBmGj4lkRg
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Niet verkeerd!

Merk alleen op dat bij diverse (ietwat scherpere) linkerbochten er iets lijkt mee te gaan resoneren en/of dat de camera net-aan ergens tegenaan komt? _001
Ik zie op de foto's dat aan de linker kant de bouten zitten, misschien daar niet voldoende demping-materiaal? _001
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door mikanos »

Ziet er goed uit!

Hartelijke groeten van GT-I9505 aan alle forumleden
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Gebruikersavatar
HanTeRT
2023
2023
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 okt 2009, 21:18
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Overijssel
Locatie: Zwolle

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door HanTeRT »

Prima opname. _004

Groet,

Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
TIMVV
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2015, 18:17
Type: R1200RT/LC
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Niel

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door TIMVV »

Knappe dingen
zo zouden er meer moeten zijn
gereden met 650f, 1150RT, F800ST, 800ST, 800GS, 1200GS en 1200RT
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

TIMVV schreef:Knappe dingen
zo zouden er meer moeten zijn
hoe bedoelt u dat?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
TIMVV
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2015, 18:17
Type: R1200RT/LC
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Niel

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door TIMVV »

WaltzingMatilda schreef:
TIMVV schreef:Knappe dingen
zo zouden er meer moeten zijn
hoe bedoelt u dat?
Als ik soms naar een filmpje aan het kijken ben op Youtube zie ik dingen die ongeloofelijk trillen of onstabiel staan.
Een filmpje waar de horizon stabiel blijft zoals dit moedig ik graag aan -kwijling- -kwijling-

Het standpunt vind ik persoonlijk ook wel top
gereden met 650f, 1150RT, F800ST, 800ST, 800GS, 1200GS en 1200RT
Gebruikersavatar
HanTeRT
2023
2023
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 okt 2009, 21:18
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Overijssel
Locatie: Zwolle

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door HanTeRT »

Creatief geweest. De Garmin Virb gemonteerd op mijn R1200GS. :D Nu afwachten hoe de opnames worden.

Groet,

Han

Afbeelding

Afbeelding
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Beste mensen, het is al weer een tijdje geleden.
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen (positief/negatief) mbt de Virb Elite?
Krijg binnen niet al te lange tijd de beschikking over een RT/LC 2017 en wil nu dan toch eindelijk de knoop eens gaan doorhakken mbt de aanschaf van een camera.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
PieterHJ
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jun 2014, 20:03
Type: R1200RT/LC
Bijz: Water gekoeld
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door PieterHJ »

De VIRB Elite is uit productie. De VIRB XE zijn vervanger. Dus met een beetje geluk kan je nog ergens een nieuwe Elite voor weinig op de kop tikken.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

De Virb XE maakt natuurlijk ook niets uit, kan deze wel opladen en opnemen tegelijkertijd?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

WaltzingMatilda schreef:De Virb XE maakt natuurlijk ook niets uit, kan deze wel opladen en opnemen tegelijkertijd?
Ja hoor, opladen en gelijktijdig opnemen kan met de Garmin VIRB XE, no problemo.

De meeste moderne ActionCamera's kunnen gelijktijdig opnemen en opladen.
Alleen de oudere & el-cheapo's vaak niet.
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Garmin heeft een nieuwe camera gelanceerd, de Garmin VIRB® Ultra 30;
http://virb.garmin.com/en-US
&
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/sport-r ... 22869.html
&
https://buy.garmin.com/en-US/US/prod522869.html

Qua spec's: indrukwekkend, een serieuze concurrent voor de GoPro Hero 4 Black.
(ff helemaal naar beneden scrollen op die pagina)

Wat je opnames kán opvrolijken zijn de sensor-data die je in je opnames (en ultimo de productie) kunt opnemen.
Zoals snelheid, hoogte, koers, richting, hartslag, en zo een hele reeks meer. (mits ANT+ protocol)

Wat m.i. zeker ook handig is, is de beeldstabilisatie, iets wat een groot gemis is bij GoPro.
Garmin, naast het merk Sony, zijn daarin heel veel meer vooruitstrevender.

De Garmin VIRB® Ultra 30 heeft ook stem-sturing, leuk maar of dat ook werkt met de helm op .... _001

De prijs is wel weer ff slikken, met 530 euro.
Woef!

Het is overigens nog altijd opvallend stil bij GoPro, anders dan dat ze een 360-camera cluster uitbrengen en iets van een drone.
Dat is ook zo'n beetje wat GoPro tegenwoordig doet, naast het uitbrengen van nieuwe mounts e.d.
I'm not impressed (anymore).

PS: Ik gok dat er ooit ook een VIRB® Ultra 60 beschikbaar komt. ;)
PieterHJ
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jun 2014, 20:03
Type: R1200RT/LC
Bijz: Water gekoeld
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door PieterHJ »

Een mooi alternatief voor de VIRB Ultra 30 is misschien de Nikon Key Mission 360. Na een uitgestelde lancering komt hij waarschijnlijk in oktober. Ben erg benieuwd naar zijn prijs maar zijn specificaties zijn goed. _005

http://www.nikonusa.com/en/nikon-produc ... index.page
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

/OffTopic start:
En andere alternatieven zijn (en nu beschikbaar) de Samsung Gear 360, de 360Fly 4K, de Kodak PixPro SP360 4K, om er nog maar een paar meer te noemen.
Ik weet niet of 360 graden na verloop van tijd dezelfde kant op gaat als 3D, want je hebt er wel speciale apparatuur bij nodig (360 camera in dit geval) maar ook speciale afspeel-software c.q een browser/formaat wat ondersteund wordt.
Ikzelf heb er op dit moment niet zo veel mee, hoewel het soms wel leuk kan zijn.
/OffTopic stop.

Maar dit draadje gaat over de Garmin VIRB camera's, misschien een nieuw draadje opzetten over die Nikon zodra deze beschikbaar komt. :idea:
Inspector Gadget

Re: Garmin Virb Elite

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En terug naar de Garmin VIRB, kwam ik dit tegen:

[youtube]o81O_D3t2ME[/youtube]

Je kunt dus zelf heel eenvoudig bij elke(!) Action Camera de best wel mooie GPS/dashboard-overlay van Garmin VIRB Edit toevoegen.
Het stappen-plan is eenvoudig;
- Neem met je Action Camera de video op.
- Zorg dat je ook de nodige GPS info opneemt (via je SmartPhone of GPS tracker) en zorg dat deze in GPX formaat is.
- Via Garmin VIRB Edit kan je die twee dan samenvoegen.

Let op:
- Zoals aangegeven in de bovenstaande video, "..some editing required.." omdat de video en de (externe) GPX data niet altijd helemaal tijd-synchroon zullen lopen in het begin. Kwestie van het begin ff aanpassen en dan is het top.
- Als je de smartphone gebruikt voor GPS tracking zal de batterij van de telefoon wat minder lang mee gaan. ;)

Garmin heeft de Garmin VIRB Edit dus niet "gelocked" voor alleen Garmin Action Camera's. _004
En het moet gezegd worden, prima stuk software. Tis gratis ook nog. _004

Mac:
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=6593

PC:
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=6591
Gesloten

Terug naar “Over: Action- en dashcamera's”