Actioncam bediening op het stuur?

Hoor en wederhoor over Action- en dashcamera's

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Actioncam bediening op het stuur?

Ongelezen bericht door Wullum »

Afgelopen weekend de folder van de M*diaM*rkt niet kunnen weerstaan en een Salora actioncam gekocht, de ProSport wifi psc8635uwd.

Voor zijn geld een prima GoPro ripoff cammetje waarover ik door diverse mensen was getipt, 4K filmen en een hele berg accessoires meegeleverd, ook een app voor IOS en Android (maar niet voor mijn Windows10 phone...) om je telefoon via WiFi te koppelen. Alleen een RAM balletje moeten bijbestellen om hem op de -1150- te kunnen monteren.

Nu zit de cam in zo'n "standaard" waterdichte behuizing met van die friemelknoppies voor aan/uit etc. Niet handig voor bediening met handschoenen aan, bovendien wil ik hem niet altijd aan hebben maar naar wens tijdens het rijden kunen aan- en uitzetten. Dus moet er een schakelaar op het stuur komen.

Nu heeft Salora 3 types actioncam waar ze een bluetooth remote control unit bijleveren (power/foto/film knopjes) maar die zit niet bij de mijne. De losse accessoire Salora bluetooth remote lijst mijn psc8635uwd niet uit als compatible (alleen bij die cams waar ze zelf ook een remote bijleveren). Het gekke is wel dat je met de app op je mobiel de cam kunt bedienen via WiFi, maar officiëel is er van Salora geen remote voor deze cam, kan volgens Salora ook alleen via een telefoon app die er dus niet voor Windows10 Mobile is...

Is er wellicht een medeforumlid welke ook een actioncam met een afstandsbediening heeft werkend gemaakt? Ik ben geïnteresseerd in alle mogelijke varianten, al was het maar uit interesse.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Actioncam bediening op het stuur?

Ongelezen bericht door Mariecke »

Ik heb een GoPro met afstandsbediening. Deze heb ik aan het stuur gemonteerd met de bijgeleverde houder.


Afbeelding
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Inspector Gadget

Re: Actioncam bediening op het stuur?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Met Windows Mobile ben je helaas in velerlei opzichten beperkt, inderdaad.
Misschien een Android phone (zonder SIM) gebruiken puur en alleen voor je camera? _001

Ikzelf koop geen Action Camera als deze geen remote ondersteund.
Een App is met name handig voor het wijzigen van de instellingen.

Ikzelf heb mijn remote(s) aan de stuurspiegel's poot gemonteerd en soms om de pols maar doe ik "on the fly", vandaar geen foto van.
Maar vergelijkbaar met Mariecke.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Actioncam bediening op het stuur?

Ongelezen bericht door Wullum »

Zucht, zoeken naar een remote control voor mijn Salora psc8635uwd is een speld in een hooiberg proberen te vinden.

Salora: "nee geen remote leverbaar".
Internetshops: vergelijkbare cams wel èn niet leverbaar met remote...
Ali: precies dezelfde remotes als Salora levert worden door de ene shop aangeprezen als werkt, door de ander juist weer niet... Dus blind zo'n ding kopen en hopen dat hij het doet is niet handig, die komt ook nog eens pas aan nadat de retourtermijn van de MM is verstreken...

Vreemde is dat er wel een telefoonapp voor is waarmee je de psc8635uwd remote kunt bedienen, maar blijkbaar is er geen handig remote dingetje leverbaar waarmee je dezelfde simpele functies kunt aansturen...

Resumé overflakkee: morgen de Salora maar retour MM... Had toch beter vooronderzoek moeten doen... Maar ja, impulsaankoop hè...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Actioncam bediening op het stuur?

Ongelezen bericht door EileRT »

Wullum schreef:Maar ja, impulsaankoop hè...
Niets menselijks is ons vreemd Wullum . . . herkenbaar dus, het overkomt een ieder wel eens! ;)

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Inspector Gadget

Re: Actioncam bediening op het stuur?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad. kan iedereen overkomen.
Zeker als de informatie zo elkaar tegenspreekt.
Gelukkig is er nog zoiets als retour-recht.

Aan de andere kant;
http://www.salora.nl/actioncam/salora-p ... psc8635uwd
Als daar geen AB bij staat, ook niet als optionele accessoires kan je bij een dergelijke prijsstelling het gevoegelijk ook aannemen dat het niet mogelijk is.
Wifi wilt zeker niet altijd zeggen dat het (ook) AB ondersteund, of visa versa.
Gesloten

Terug naar “Over: Action- en dashcamera's”