Camera op RT 1200

Hoor en wederhoor over Action- en dashcamera's

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
RhanRT

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door RhanRT »

Helm-montage:

Afbeelding

Motor-montage:

Afbeelding

Afbeelding
Inspector Gadget

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Op de Migsel steun door het windscherm heen opnemen kan wel, maar dien je het windscherm altijd heel erg goed schoon en vlieglijkjes-vrij te houden.
Op een bewolkte dag valt het dan nog wel mee, maar bij volle zon gaat het licht vanuit verschillende hoeken "gebroken" worden door je windscherm.
Vuil, platgeslagen vliegenlijkjes (en sporen daar van) naast eventuele krassen en krasjes, ga je terug zien in de opnames.
Naast een gedeeltelijke reflectie van jezelf in het windscherm, dat kan soms heel storend zijn.

Door het windscherm heen opnemen heeft dus niet echt mijn voorkeur.

Bij de andere opname kan het qua positie ook wel voor wat betreft de opnames, alleen is de opname-hoek van je camera dusdanig dat het gewoon zonde van de "ruimte" is om ook (een deel) van je motor zelf op te nemen. Je kunt m.i. beter zorgen bij een dergelijke camera dat je helemaal niets van je motor zelf ziet.

Ik zou tevens nazien of je camera voorzien is van de laatste software/firmware aangezien de camera blijkbaar af en toe last heeft van "lichtflitsen", alsof de camera overbelicht raakt. Gezien de opnames was het niet bepaald een volle zonnige dag, dus is het een probleem van de camera.

En als laatste raad ik je aan opnames op tenminste 720p te maken als je camera dat ondersteund.
RhanRT

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door RhanRT »

Ondanks de zeker terechte opmerkingen van DMM over de camera ansich, gaat dit topic meer over de montage van de camera.
Montage achter het scherm geeft idd reflectie, montage op een plaats waarin een deel van de motor meegenomen wordt in constante opname is wellicht ook niet gewenst.
De beste en trillingsvrije opnames zijn via helm-montage, montage aan of op de motor geeft altijd een mate van trilling in het beeld.
Natuurlijk is het moeilijker bij een boxer, maar bij een andere motor kan het net zo goed een probleem vormen.
Oneffenheden in het wegdek, strak afgestelde vering, het zijn maar een paar voorbeelden die van invloed zijn op het uiteindelijke resultaat.
Motor-montage okè, helm-montage is beter.
Inspector Gadget

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De op- en aanmerkingen over eventuele camera-issue krijg je er gratis bij. ;)
Als het beter kan, kun je daar eens naar kijken.

Helm-montage vereist een zekere discipline voor wat betreft excessieve hoofdbewegingen (zeeziek, onrustig beeld, en dergelijke)
Hoewel helmmontage qua eventuele trillingen van de motor vaak de voorkeur geniet, zijn er ook nog andere plekken waar ik hele goede resultaten mee behaald heb;

- Montage van de camera op de borst c.q. schouder.
Middels een tuigje (al dan niet van de camerafabrikant) de camera hoog op de borst monteren.
Je krijgt dan een POV (point of view), dus perspectief , voor je toeschouwers alsof je zelf op de motor zit.
Op de schouder geeft ook een hele unieke ervaring! Voordeel van de borst en/of schouder dat eventuele hoofdbewegingen veel minder invloed hebben op opname zelf, het oogt een stuk rustiger. En je kijkt over de schouder mee, letterlijk. Heel uniek.

- Montage van de camera op de vloeistof-reservoirs;
RAM Mount heeft voor de diverse BMW's ook een RAM-balletje-op-plaatje-met-vier-gaten die je op het reservoir van de koppelingshendel- of voorrem-behuizing monteert. Afhankelijk van je motor dien je de camera soms dan wel iets meer naar buiten te laten opnemen (Wide) om te voorkomen dat je deels door het windscherm heen loopt op te nemen. Dit is tevens ook een goede positie om jezelf op te nemen (backward-facing) maar kan soms door de vele stuurbewegingen ietwat onrustig over komen.

- Montage op je GPS-steun (w.o. Migsel)
De camera-montage op je Migsel steun is in mijn optiek ideaal om eventueel opnames van jezelf te maken (backward-facing) en die als POV mee te monteren in je gehele opname. Nadeel is wel dat je dan een 2e camera nodig hebt, of 2x dezelfde rit moet maken met dezelfde handelingen. ;)

- Montage naast je windscherm zoals getoond door Han;
Ikzelf heb die plek nog niet benut maar lijkt mij ook een mooie positie voor opnames.
Voordeel lijkt mij dat je in de opname vrijwel niets van de motor zelf in beeld hebt, de opname redelijk tot prima trillingvrij zal zijn, en m.i. een zekere sensatie/ervaring geeft voor je toeschouwers. Ook een mooie positie om eventueel opnames van jezelf te maken.

- Montage middels zuignap aan de zijkant op de tupperware;
Een positie die ik veelvuldig gebruik omdat het gemakkelijk te realiseren is en een zekere sensatie (door lager bij de grond) geeft voor wat betreft de snelheid e.d. voor je toeschouwers. Op sommige RT's is het ietwat een uitdaging om daar een vlakke plek te vinden, maar bij de -1200- blijkt dat vaak een hele mooie en stevige plek te zijn om via een zuignap je camera te monteren. Uit praktijkervaringen kan ik zeggen dat zelfs op een -1100- de opnames vanaf die positie vrijwel trillingvrij zijn.

Daarnaast heb ik montages van camera's gezien bovenop de topkoffer maar dan backward-facing, dus achteruit opnemende. Ik moet altijd ff wennen aan dergelijke opnames, afhankelijk van het "scenario". Als het een vele-bochten rit is en je motormaatjes rijden achter je aan, kan het "leuk" zijn om een langere opname ff af te wisselen met een dergelijk beeld.

Ook heb ik camera's gezien gemonteerd ter hoogte van de zijkoffers. De opname zelf heb ik niet gezien, maar mij dunkt dat je dan een goed deel van de motor en bestuurder in beeld hebt. Ik weer niet of dat altijd zo opportune is, aangezien een dergelijke opname vrij "statisch" kan over komen. Want dat is 1 ding wat je juist moet voorkomen met dergelijke opnames, een beeld lopen op te nemen waarin vrijwel niets veranderlijk is, dan gaan je toeschouwers "doorspoelen".

Al met al zijn er vele posities op de motor waar je een camera kunt monteren, al dan niet met wat creatieve huisvlijt, zoals je hebt gezien.
Er is mijn optiek geen "goed" of "fout", anders dan dat ik adviseer ruimhartig te experimenteren met de verschillende posities, als dat kan.
Je bemerkt zelf wel welke plek jou het meeste bevalt.

Durf te experimenteren!
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door japachap »

Ik experimenteerd vorige jaar met de Sports Cam van Aldi (zoals een Veho Muvi) met weinig success. Ik wilde niks monteeren op mijn C3 helm due heb het boven de linker spiegel gemonteerd ( -1150- ). Het beeld was zomaar 'jello'- te veel trillingen. Heb de SportCam teruggebracht.

Maar ben nog op zoek- op een zeer beperkt budget...

Vraag- zijn alle SportCams/Camcorders/enzo van 30fps framerate? Mijn gevoel is een hogere framerate zullen minder gevoelig zijn voor 'Boxerwobble'...

Ik heb zin in een DashCam (Black-Box Recorder) zoals nu zeer populaire in Rusland/Oost Europe zijn. Lijkt mij het beste combinatie van functionaliteiten-
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/EL ... langId=-11
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
RhanRT

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door RhanRT »

De camera net boven de linkerspiegel bij de R1200RT heeft heel weinig trilling. Dat komt omdat de kogel op het luidsprekerhuis gemonteerd is en dit frame direct verbonden is met het kuipframe, dat voorkomt trilling (is een vaste verbinding).
Toch zijn er wel trillingen maar dat komt meer door de combinatie van wegdek en vering, ik heb namelijk Hyperpro veren en Hyperpro schokdempers en het geheel is sterk afgesteld op sportief rijden (lees keihard afgeveerd).
Absolute voordeel is dat je NIETS van de motor ziet!!
Mijn Sportscam neemt op met 60 beeltjes per seconde.
Inspector Gadget

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

@japachap;
Die "jello" in de opnames komt door de trillingen van je motor;
Het lensje van de camera zit in een soort olie om "reguliere" trillingen ietwat op te vangen.
Zijn de trillingen te groot of te heftig, dan krijg je inderdaad "jello" in je opnames, dat ligt niet aan je camera.

Ik heb dezelfde ervaringen op de -1100- boven de spiegels, ik kreeg het niet rustig genoeg naar mijn smaak.
Ik had alleen HyperPro veren.
Via een zuignap op de zijkant van de tupperware kreeg ik wel perfecte opnames, vond ik zelf.
Position, position, position. ;)

Een "Accident" camera heb ik ooit wel eens bekeken, al weer heel jaren geleden.
Die zijn m.i. minder geschikt als Action camera;
Naast de forse afmetingen, is de resolutie in mijn optiek te laag om als Action camera te kunnen volstaan.
Plus alle toeters-en-bellen maakt het nogal een onhandig ding op de motor.

Wat betreft frame-rates, fps;
Hoe hoger de FPS, hoe meer vloeiender het beeld lijkt.
Het menselijk oog begint wisseling van beeld vanaf ongeveer 20 fps niet meer te zien, en ziet het dan als een film.
30 fps is vrijwel bioscoop kwaliteit, en 720p is beter beeld dan gemiddeld thuis TV gekeken wordt.

50fps (en hoger) wordt gebruikt om opnames te maken die je later in de editing flink kunt vertragen, de SloMo (Slow Motion).
Bijvoorbeeld het volgen van de waterdruppels als er door een plas gereden wordt, het ogenschijnlijk stilstaan van een spaakwiel bij een felle beweging op het circuit, etc. Ga je niets met SloMo doen, heeft het opnemen in meer dan 30 fps in mijn optiek weinig zin.
Zeker als je dan ook nog je opnames op JouTube zet, die halen het door dusdanige compressiefilters heen, dat veel van de initiële kwaliteit en definities verloren gaat.
(al dan niet hogere) FPS heeft dus geen enkele invloed op de "wobble" waartoe je refereert.
Wel merk ik op dat bij de goedkope action camera's vaak die wobble sterker en vaker aanwezig is.

Als je budget beperkt is, zou ik eventueel MarktPlatz in de gaten houden, daar heb ik mijn overtollige camera's ook verkocht.
Bijvoorbeeld een GoPro voor 150 euro.

Maar ik zou meer adviseren om nog even door te sparen en te opteren om iets goeds te kopen waar je jarenlang plezier van gaat hebben.

Zoals de nieuwe Drift Ghost;
http://www.x-sportsworld.nl/sport-camer ... acturer=47
Ze zijn van ver gekomen maar hun nieuwste telg kan qua kwaliteit en features kan zich prima meten met de meer "mainstream" action camera's.
Maar je kunt ook opteren voor 720p (HD Ready) in plaats van 1080p (Full HD), dat geeft een prima beeld-zonder-trapjes, en scheelt ook weer goed geld;
http://www.x-sportsworld.nl/sport-camer ... quality=36
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door japachap »

@dutchmidman
Zeer goede antwoord op mijn vragen- bedankt! _004
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Kato71

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door Kato71 »

Hiervoor de camera gemonteerd gehad op verschillende plaatsen op de valbeugels v/d GSA.....

[youtube]-Sud2NP91eE[/youtube]

[youtube]cbwfaVDBNCw[/youtube]

.... moet nu nog op zoek naar een leuke montageplek op de -1200-

Maar dat zal dit voorjaar vast goed gaan komen. Big RT Smile
Gebruikersavatar
aartjw
Berichten: 234
Lid geworden op: 19 mar 2010, 19:19
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door aartjw »

Ik heb een GoPro Hero 3 camera. Vorig jaar tijdens mijn vakantie in Italië heb ik die met de standaard bijgeleverde zuignap op het linkerspiegelhuis gemonteerd. Geen centje pijn en tijdens het rijden volkomen trillingsvrije beelden. Grote voordeel van die plek is dat je tijdens het filmen niets van de motor ziet. Ik had van tevoren ook nog andere plekken geprobeerd (zijkant kuip, achterop topkoffer) maar die bevielen me toch minder omdat ik daar (te) veel van de motor in het beeld had.
Ik had in eerste instantie nog een beetje twijfels over de bevestiging op het spiegelhuis; de cam zit daar wel erg vol in de wind. Maar tot 160 km/u blijft 'ie rotsvast zitten. Harder heb ik maar niet geprobeerd :shock:
Het enige minpuntje is dat bij stationair draaien van de motor de trillingen wel duidelijk in beeld zichtbaar zijn. Maar omdat het lensje in vloeistof is opgehangen wordt dat wel redelijk gedempt, al is het wel net of je naar een dronken filmer zit te kijken _005 Dat effect was echter meteen weg zodra ik ging rijden _004
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door japachap »

EN ik leert tijdens het treinrij naar de Motorbeurs dat de vriend van mijn 'schoonzus' een GoPro, of zoiets, heeft dat ik mag lenen! Hoera!
Nou- als de sneuw (alweer in Enschede) en mijn verkoudheid (bedankt mede-NS-reizigers voor het hoestemn en niezen in een overvol trein...) weg zijn heb ik terminst iets met wat te spelen... Big RT Smile
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Inspector Gadget

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En hier nog een redelijk voorbeeld van de verschillende mogelijkheden op de -1200- ;
http://vimeo.com/58805508
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

dutchmidiman schreef:En hier nog een redelijk voorbeeld van de verschillende mogelijkheden op de -1200- ;
http://vimeo.com/58805508
Vooral de positie linkerzijkant koffer vind ik geweldig.......
Inspector Gadget

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

JDoubleOP schreef:Vooral de positie linkerzijkant koffer vind ik geweldig.......
Is inderdaad mooi voor het "mee-rij" gevoel, zeker als er veel bochten zijn.
Ik vermoed overigens wel dat de auteur een soort van tripod gebruikt heeft om de camera wat verder af de koffer te kunnen plaatsen. _001

Bij de meeste Action camera's zijn de montage-voeten vrij kort (om onnodige trillingen tegen te gaan door hefboomwerking) tenzij je bijvoorbeeld een zuignap gebruikt.
Zo gebruik ik zelf de Delkin FatGecko zuignap, met de (optionele) verlengstukken, en de mogelijkheid 2 zuignappen met elkaar te koppelen als je bang bent dat 1 zuignap niet voldoende is voor je Action camera.

Nu heb ik 2x GoPro 2's en 2x VIO POV HD's, en ook nog een Contour Plus, maar mis wel vaak de artistieke insteek die ik bij sommige opnames zie. :(
Inspector Gadget

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De positie van jou "Test 3" vind ik persoonlijk niet verkeerd, in mijn optiek mag je eigenlijk wel wat/iets van de motor zien.

Han's positie op het spiegelhuis (zo te zien? _001) naast het windscherm vind ik ook niet verkeerd.
Alleen moet je dan wel een gat boren zo te zien, en ik probeer er juist een sport van te maken iets te monteren zonder te boren of te zagen.
(het is meer dat ik bang ben niet zo handig met dergelijk gereedschap te zijn :lol: )

Teen en tander is natuurlijk wel afhankelijk van je voorkeuren en je camera (lees: maatvoeringen en fabrieks-af montage mogelijkheden).
Niet altijd een sinecure.

Voor de Migsel steun heb ik recentelijke een draaibare RAM Mount aangeschaft: (twee stuks, als ik zo eerlijk mag zijn)
RAP-B-200-2U; http://www.rammount.com/NewProducts/ram ... fault.aspx
Om daarmee de achteruit-kijkende camera (bijvoorbeeld) te monteren, de iPhone-houder etc.
De "P" van "RAP" betekend wel dat het deels van plastic is, maar in tegenstelling tot hun "RAP-B-200-12U" welke door een leverancier als "Niet geschikt voor gebruik op de motor", zou deze daar wel geschikt voor zijn als ik RAM Mount's afbeeldingen mag geloven.


Voor de VIO POV HD zijn er after-market ook de nodige oplossingen beschikbaar:
(want bij VIO zelf lijkt het wel of ze "opruiming" houden _001 )

- Zuignap voor de VIO camera in combinatie met de VIO StarMount:
http://www.dogcamsport.co.uk/limpet-suc ... t-kit.html
De zuignappen zijn wel behoorlijk fors, dus qua oppervlakte heb je wel de ruimte nodig.

- Zuignap voor de VIO camera voor een lager profiel-montage;
http://www.dogcamsport.co.uk/pov-dcs-suction-cups.html
Meer geschikt voor de helm denk ik, of ver naar voren op de motor, anders zie je m.i. veel te veel van de motor zelf. (kijkhoek van de camera)

- Handige aluminium tripod-montage ring om de VIO camera in vast te zetten:
http://www.dogcamsport.co.uk/pov-billet-ring.html
(zie ter illustratie http://www.dogcamsport.co.uk/pov-ultima ... mount.html)
Met deze ring is de VIO POV HD op elke "camera-schroef" houder te monteren. (zoals hieronder)

- Een soort mini-zuignap montage welke heel goed in elke richting/positie in te stellen is maar niet te veel ruimte in neemt;
http://www.dogcamsport.co.uk/compact-al ... -mount.htm

Dan is er ook nog een reeks aan mounts die je met Velcro (klittenband) overal op kunt plakken en de camera in kunt schuiven:
http://www.dogcamsport.co.uk/high-bond- ... -mount.htm
http://www.dogcamsport.co.uk/rubber-vel ... meras.html

Als het weer wat beter wordt zal ik mijn best gaan doen om de diverse resultaten te tonen.
RhanRT

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door RhanRT »

dutchmidiman schreef:De positie van jou "Test 3" vind ik persoonlijk niet verkeerd, in mijn optiek mag je eigenlijk wel wat/iets van de motor zien.

Han's positie op het spiegelhuis (zo te zien? _001) naast het windscherm vind ik ook niet verkeerd.
Alleen moet je dan wel een gat boren zo te zien, en ik probeer er juist een sport van te maken iets te monteren zonder te boren of te zagen.
(het is meer dat ik bang ben niet zo handig met dergelijk gereedschap te zijn :lol: )
Hieronder zie je dat ik de RAM-kogel net naast het spiegelhuis heb gemonteerd, dat kon ook niet anders want wil je de camera "stil" krijgen dan moet je een verbinding op het frame maken. In dit geval het subframe waarin de luidspreker gemonteerd is.

Afbeelding

In dit geval kun je de camera ook omdraaien (naar achteren richten) voor een ander en verrassend beeld met een gedeeltelijke opname van de rijder zelf.

groet,

Han
RhanRT

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door RhanRT »

Bedenk dat het plaatsen van een camera aan de motor altijd een bepaalde trilling in het beeldmateriaal te weeg zal brengen, uiteraard op een mooie vlakke asfaltweg vrijwel niet maar op een kasseienweg vrijwel altijd.
In dat laatste geval is het beeldmateriaal altijd beter met een helm-montage.
Ga je off-road dan kun je eigenlijk niet anders dan kiezen voor helm-montage, zie filmpje hieronder:

[youtube]EZTp8OWRSLg[/youtube]

groet,

Han
Inspector Gadget

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

RhanRT schreef:Hieronder zie je dat ik de RAM-kogel net naast het spiegelhuis heb gemonteerd, dat kon ook niet anders want wil je de camera "stil" krijgen dan moet je een verbinding op het frame maken. In dit geval het subframe waarin de luidspreker gemonteerd is.
Strak!
Qua positie wel heel mooi zo. _004
Zal het zeker eens in overweging nemen of ik dat ook aandurf.
Of iets met de plakvoeten, maar dan is het geen verbinding op het frame zelf, dus kans op trillingen zoals je terecht opmerkt.
RhanRT schreef:In dit geval kun je de camera ook omdraaien (naar achteren richten) voor een ander en verrassend beeld met een gedeeltelijke opname van de rijder zelf.
Ik heb een dergelijke opname nog niet van je gezien, maar ik geloof je direct.

Bij de talloze opnames van Offroad zie ik inderdaad vrijwel uitsluitend helmmontage.
Montage op de motor zelf lijkt mij ook schier onmogelijk stabiel te krijgen.
RhanRT

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door RhanRT »

dutchmidiman schreef:
RhanRT schreef:Hieronder zie je dat ik de RAM-kogel net naast het spiegelhuis heb gemonteerd, dat kon ook niet anders want wil je de camera "stil" krijgen dan moet je een verbinding op het frame maken. In dit geval het subframe waarin de luidspreker gemonteerd is.
Strak!
Qua positie wel heel mooi zo. _004
Zal het zeker eens in overweging nemen of ik dat ook aandurf.

Als je het niet aandurft dan wil ik het wel voor jou monteren Rob. (immers ik heb de ervaring :D )

(ook als anderen hierin geïnteresseerd zijn)

met vriendelijke groet,

Han
Inspector Gadget

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dank je wel voor het aanbod! _004
Jeeron

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door Jeeron »

Ik ben op dit moment een ABUS Sportcam aan het testen, en krijg het beestje tot dusver nog niet trillingsvrij gemonteerd op de motor. De zuignap is niet te gebruiken, vangt de trillingen van de motor wel mooi op, maar de trilling van het wegdek en de wind zijn tot dusver een ramp. Met de zuignap op de toerenteller geeft tot dusver het beste resultaat met de zuignap.

Ik heb em ook op de bagagedrager gemonteerd met een buisklem, maar dan krijg je weer de trillingen van de boxer in het beeld. Zojuist getest met een stukje inlegzool ertussen wat wel iets helpt maar nog steeds veel te weinig.

Heeft iemand nog wat tips om een camera zo min mogelijk te laten merken van de trillingen van de motor? En dat zonder helm montage.
Inspector Gadget

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik ken de Abus zelf niet maar wat ik er zoal over gelezen heb, is beeldstabilisatie inderdaad soms heel erg lastig.
De ene camera is er wat gevoeliger voor versus de andere camera, blijkbaar.

Op de 1e video hieronder zie je deze camera in gebruik op een auto.
Het schokken van dat beeld is niet de camera maar de (te lage) snelheid van het geheugenkaartje en/of de camera zelf!

Op de 2e video hieronder zie je een opname waar iemand een softwarematige beeldstabilisatie heeft ingeschakeld wat maar deels helpt en eigenlijk geen goed idee is, het lijkt wel of ik gezopen of iets vreemds gerookt heb. :lol:

Bij de 3e video zie je ook trillen van het beeld maar is de camera volgens mij op het lichaam gedragen, en zou het m.i. duiden op een probleem/gevoeligheid van de camera, zo te zien. _001

Ben benieuwd welke opname duid op jou vergelijkbare problemen.

[youtube]7yXm8V0q1-E[/youtube]

[youtube]M0eB3UVwfxg[/youtube]

[youtube]LcITSQuuU94[/youtube]
Gebruikersavatar
1-handed
Berichten: 1025
Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Re: Camera op RT 1200

Ongelezen bericht door 1-handed »

Volgende week ga ik samen met mijn zoon de BroemBroem ( voor mensen met een verstandelijke beperking) rit in beeld brengen

Heb een GoPro achterop gemonteerd waar het plastickapje normaal gesproken zit (hier valt de koffer omheen)
Kapje verwijdert een de rammount die normaal op het stuur kan ( zonder beugel ) gemonteerd
Nu een perfecte montage plek voor de camera en erg goed stabiel beeld
Werkt uiteraard alleen als je geen koffer gemonteerd hebt :D

tis maar dat je het weet Big RT Smile
Gesloten

Terug naar “Over: Action- en dashcamera's”