Actioncam Kruidvat

Hoor en wederhoor over Action- en dashcamera's

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Ed Spijker
Berichten: 174
Lid geworden op: 20 nov 2008, 15:29
Type: R1100RT
Locatie: Deventer

Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Hoi ik heb hem aan de kuip bevestigd met een Rammount wel zo dat ik de kuip niet zie op de film of foto De afstandbediening heb ik op het stuur gemaakt op een plaatje met klittenband ,verder heb ik ze verzekerd met een ketting Hierbij wat foto'stAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Hartelijk groeten van iPhone met behulp van Tapatalk
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Heb je hem op de kuip of op het frame gemonteerd? Ben benieuwd naar de beelden . . . :O
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ed Spijker
Berichten: 174
Lid geworden op: 20 nov 2008, 15:29
Type: R1100RT
Locatie: Deventer

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Jos ik heb hem op de kuip gemonteerd gewoon een kuipboutjes verwijderd en een langere er in gezet de Rammount heb ik op de kuip vastgezet met een gelachtige Lijm hij zit super ik wil hem voornamelijk gebruiken voor foto's bij een hobbelige weg vind ik dat die trilt ik zal binnenkort wel wat foto's plaatsen of filmpje


Hartelijk groeten van iPhone met behulp van Tapatalk
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Dank voor de foto's. Dit was net een voorbeeld dat ik zocht. Ben benieuwd naar een testfilmpje i.v.m. trillingen.
Gebruikersavatar
sacuL
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 nov 2013, 21:27
Type: R1150RT
Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door sacuL »

Dag mede RT ers,

Ook ik heb de Denver AC-5000W.
ik heb nog een mooie plaats voor de camera gevonden, nl de veerpoot.
tpv de remklauw bevinden zich aan iedere zijde een paar schroefgaten in het aluminium.
hierin heb ik een RVS boutje gedraaid en geborgd met een moertje
Aan het uiteinde heb ik één van accessoires bevestigd om hier de camera aan te bevestigen
Mooie beelden (dynamisch met een draaiend wiel in beeld) _004
Op deze manier kan je verschillende camera standen creëren op de Beemer.
Aan de achterzijde heb ik een RAM kogel aan de onderkant van het kofferrek bevestigd.
Dit geeft hele leuke beelden van je volgers.

[groet] sacuL
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
Gebruikersavatar
sacuL
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 nov 2013, 21:27
Type: R1150RT
Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door sacuL »

Dag Ed,

Mag ik vragen waarom jij de remount control met klitteband op je stuur hebt gemaakt ? _001
Bij mij weten wordt de camera aangestuurd d m v infra rood signaal aan de voorzijde van de camera
pakt hij het richtsignaal vanaf jou stuur in deze opstelling?

[groet] sacuL
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Klinkt ook leuk. Ik had zelf wel het gevoel dat bevestiging op de kuip al een vrij lage positie was.
Tussen wat oude spullen kwam ik nog een tweetal flitsbeugels tegen en nog wat kleinere plaatjes die daar op leken. Ik ga eens kijken of ik daar iets van kan fabrieken...

<edit> de ram mount van Ed ziet er wel strak uit trouwens </edit$
Gebruikersavatar
it's Micky
Berichten: 72
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:27
Type: R1200RT/LC
Bijz: brand new 2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door it's Micky »

beste mensen, ik heb een vraag voor de huidige bezitters,
kan je met de App de beelden terug zien zonder het kaartje ergens anders in te doen dus op telefoon of tablet?
hoor het graag,

groet,
Mick
Only the strongest wil stay!



Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Wullum »

mkoskamp schreef:Ik had het ook voorop de kuip geprobeerd. Door de ronding in de kuip liet bij mij de zuignap nogal makkelijk los. Ik wil het eens proberen met montage achter de kuipruit. Ik heb eens een stangetje gezien op een 1100rt waar een navigatie op gemonteerd zat. Dit zat bovenin de kuip, achter de ruit. Enig idee waar ik zoiets zou kunnen vinden?
Stuur mij maar een PB als je nog een stang zoekt voor op je R1100RT kuip. Ik heb er nog 1 liggen van gepolijst RVS 22mm rond, voor tussen de 2 ruit-arm uitstulpingen op de kuip (hoe noem je in g*dsnaam die dingen?). Montage stelt 3x niks voor, 2 boutjes uit de kuip, stang ertussen en de boutjes terug erin schroeven.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
Dirky
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2014, 19:57
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Dirky »

Voor de liefhebbers van de Actioncam Big RT Smile

Zo te zien heeft het Kruidvat ze momenteel terug in hun webwinkel.

Hier heb je de Link:

http://www.kruidvat.nl/denver-ac-5000w- ... /p/3071209

Veel plezier ermee,
[groet]

:? Ps: Weet er iemand, hoelang je kan filmen met deze Actioncam? :?
BMW R 1100 RT
Honda VT 1100 C2 ACE Shadow
Honda ST 1100 Pan European
Honda CBR 1100 Super Blackbird
Inspector Gadget

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dirky schreef: :? Ps: Weet er iemand, hoelang je kan filmen met deze Actioncam? :?
De camera ondersteund een micro-SD van maximaal 32Gb, en neemt op met (maximaal) 30fps in de 1080 mode beeldchip is 5 megapixels.
http://www.denver-electronics.com/denver-ac-5000w/
In de praktijk zal dat neer komen op circa 2 ~ 3 uur qua opslagcapaciteit. (met een 32Gb micro-SD geheugenkaartje)
720 en 30fps zal richting de 4 uur gaan.
720 en 60fps zal iets meer dan 2 uur geven qua beeldmateriaal.

Daarnaast zal de accu ook nog een "beperkende" factor zijn, de accu is 1000mAh.
Die zal waarschijnlijk het zo'n 2 tot 3 uur volhouden, afhankelijk van de modi en wat in- en aangeschakeld staat.
Gebruikersavatar
Dirky
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2014, 19:57
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Dirky »

Inspector Gadget schreef:
Dirky schreef: :? Ps: Weet er iemand, hoelang je kan filmen met deze Actioncam? :?
De camera ondersteund een micro-SD van maximaal 32Gb, en neemt op met (maximaal) 30fps in de 1080 mode beeldchip is 5 megapixels.
http://www.denver-electronics.com/denver-ac-5000w/
In de praktijk zal dat neer komen op circa 2 ~ 3 uur qua opslagcapaciteit. (met een 32Gb micro-SD geheugenkaartje)
720 en 30fps zal richting de 4 uur gaan.
720 en 60fps zal iets meer dan 2 uur geven qua beeldmateriaal.

Daarnaast zal de accu ook nog een "beperkende" factor zijn, de accu is 1000mAh.
Die zal waarschijnlijk het zo'n 2 tot 3 uur volhouden, afhankelijk van de modi en wat in- en aangeschakeld staat.
Helemaal top.
Dat is nu eens een duidelijke en volledige uitleg.
Voor mij was het de accuduur die ik wou weten. ( :oops: had ik er natuurlijk moeten/kunnen bijzetten :oops: )
De bijkomende info is natuurlijk ook heel goed om te weten.
Bedankt Inspector Gadget _004
BMW R 1100 RT
Honda VT 1100 C2 ACE Shadow
Honda ST 1100 Pan European
Honda CBR 1100 Super Blackbird
Inspector Gadget

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Graag gedaan! _004

Je kunt eventueel overwegen, mits deze bewuste camera het ondersteund, via de USB de camera te voeden, terwijl je opneemt.
Dan moet je waarschijnlijk wel een gaatje boren in de waterdichte behuizing, om de USB stekker te kunnen aansluiten.
Of, als solderen je ding is en je niet bang bent voor een beetje elektronica, een platte-print kabel en soldeerbare USB-connector, dan kan het zelfs zonder boren.

Bijvoorbeeld:
[youtube]munjTdY6LP8[/youtube]
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door mkoskamp »

it's Micky schreef:beste mensen, ik heb een vraag voor de huidige bezitters,
kan je met de App de beelden terug zien zonder het kaartje ergens anders in te doen dus op telefoon of tablet?
hoor het graag,

groet,
Mick
Ja dat kan. Door de wifi op de camera aan te zetten. De camera wordt dan een access point. Je verbindt je telefoon of tablet met dat access point. Met de Symagix app kan je dan de beelden bekijken. Overigens is mijn ervaring dat de performance van die verbinding niet echt optimaal is.
Gebruikersavatar
Dirky
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2014, 19:57
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Dirky »

Inspector Gadget schreef:Graag gedaan! _004

Je kunt eventueel overwegen, mits deze bewuste camera het ondersteund, via de USB de camera te voeden, terwijl je opneemt.
Dan moet je waarschijnlijk wel een gaatje boren in de waterdichte behuizing, om de USB stekker te kunnen aansluiten.
Of, als solderen je ding is en je niet bang bent voor een beetje elektronica, een platte-print kabel en soldeerbare USB-connector, dan kan het zelfs zonder boren.
]
Heel mooi Inspector Gadget, zo zie je maar dat niets onmogelijk is. -top-


Ik ben idd niet vies van elektronica en het solderen van dingen. _004 ( geen pro hoor -naughty- :lol: )
Ik ben momenteel bezig met ledverlichting van de motor.( ook solderen wss)
Ben enkel aan het kijken wat en hoe, indien ik ooit een Actioncam zou willen.

Nu, voor diegenen die de mini USB willen solderen heb ik hier nog wat meer info.

Afbeelding

Veel plezier
BMW R 1100 RT
Honda VT 1100 C2 ACE Shadow
Honda ST 1100 Pan European
Honda CBR 1100 Super Blackbird
Gebruikersavatar
it's Micky
Berichten: 72
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:27
Type: R1200RT/LC
Bijz: brand new 2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door it's Micky »

mkoskamp schreef:
it's Micky schreef:beste mensen, ik heb een vraag voor de huidige bezitters,
kan je met de App de beelden terug zien zonder het kaartje ergens anders in te doen dus op telefoon of tablet?
hoor het graag,

groet,
Mick
Ja dat kan. Door de wifi op de camera aan te zetten. De camera wordt dan een access point. Je verbindt je telefoon of tablet met dat access point. Met de Symagix app kan je dan de beelden bekijken. Overigens is mijn ervaring dat de performance van die verbinding niet echt optimaal is.

Bedankt _004 ik ga het proberen
Only the strongest wil stay!



Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
Gebruikersavatar
Ed Spijker
Berichten: 174
Lid geworden op: 20 nov 2008, 15:29
Type: R1100RT
Locatie: Deventer

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

sacuL schreef:Dag Ed,

Mag ik vragen waarom jij de remount control met klitteband op je stuur hebt gemaakt ? _001
Bij mij weten wordt de camera aangestuurd d m v infra rood signaal aan de voorzijde van de camera
pakt hij het richtsignaal vanaf jou stuur in deze opstelling?

[groet] sacuL
Sorry voor de late reactie ik had je vraag niet gezien je heb gelijk de infra rood zit aan de voorkant maar op een of andere manier pakt die hem toch zoals die nu bevestigd is vraag mij niet hoe dat kan Groet Ed
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door wil51 »

Gisteren de kruidvat camera ontvangen en vergeleken met de camera van de Aktion die ik al had. Camera is van het merk Denver en ziet er veel degelijker uit dan de camera van de aktion. Maar ik vind ook een groot minpunt. Dat is de app symagix en het display op de camera. Display is zo klein dat je bijna een vergrootglas nodig heb om het te kunnen zien wat voor instellingen er zijn ingesteld. De app op de smartphone heb je nodig om te zien wat je filmt en instellingen te veranderen. Camera heeft geen display wat beeld laat zien wat je filmt. Dat heeft de camera van de Aktion weer wel. Ik gebruik de app op de iPhone 5s. Ik moet meerdere malen de wifi en de app herstarten om een verbinding te krijgen. En als ik verbinding heb crasht de app veel. Ik merk dan je dan ook niet meer de camera kan uitzetten. Wifi lampje blijft branden en knoppen reageren niet meer. Alleen accu eruit reset de boel weer. Camera kan ik nog niet testen want ik heb spit en kan even niet rijden. Want ook al lastig is want dag voordat ik spit kreeg heb ik de motor weg gebracht om de metalen ventielen te laten monteren. En nu kan ik dus de motor niet ophalen en ik ben de enige in de familie met motorrijbewijs.
Dus testen op de motor zal even moeten wachten.
Wat is eigenlijk de juiste instelling voor filmen, 50 of 60 Hz? En ik vraag me af als de camera met de zuignap op zijkant kuip zit of dan de afstandsbediening werkt. Die is infrarood en de ontvanger zit op de voorkant camera.
Inspector Gadget

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

In Nederland is de lijnfrequentie van het wisselstroom uit de wandcontactdoos 50 hertz.
Dus moet je die instelling op de camera dus ook kiezen.
Anders krijg je een "rolling shutter" effect, als je de opname terug kijkt (gemaakt op 60 Hz) lijkt het bij het afspelen alsof de opname af en toe stopt.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik heb de camera meteen op 50 Hz gezet. Misschien was dat al standaard zo maar ik had al zo met de instellingen zitten spelen dat ik niet meer wist wat de standaard instelling was. Wat wel een groot pluspunt is dat Final Cut Pro op de Mac de film meteen importeert en kan bewerken. De bestanden van de camera van de Aktion moest ik eerst converteren voordat ik het kon bewerken op de mac.
Inspector Gadget

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dat een Mac eventueel (soms) wat problemen heeft met sommige Action Camera's heeft te maken met de zogenoemde "container" waarin jou Action Camera de opnames verpakt;
In het geval van de Denver AC-5000W is het een MOV met daarin H264, zeg maar de enveloppe, met inhoud en compressie/codering van beeld & geluid.

Ik weet niet welk model & merk het precies om ging die de Action ooit verkocht, maar ik vermoed dat die mogelijk MP3 aanmaakte & wellicht (ook) een afwijkende codering. _001
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Nu heb ik even opheldering nodig. Wat is de relatie tussen de camera en de wisselstroomfrequentie van ons net?
Opladen gebeurt immers met 5V secundaire gelijkstroom. Enige dat ik me kan indenken is dat 50 hz PAL compatibel is, en 60hz NTSC compatibel.
Inspector Gadget

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is niet alleen voor het (correct) kunnen afspelen van de opnames op je TV (50Hz is/was van belang bij de oudere beeldbuis televisie, voornamelijk) maar de elektronische sluiter zal bij opnames waarbij elektrische verlichting (gloeilamp, TL, spaarlamp e.d.) gebruikt/opgenomen wordt, bij 60Hz-instelling van de camera ook hinderlijk knipperen van voorgenoemde lampen in de opnames laten zien.
Bij de 50Hz instelling zal de elektronische sluiter dit effect voorkomen.

Soms zie je weldegelijk nog steeds een deel van dit effect, bijvoorbeeld opnames van achterlichten van moderne auto's die constant lijken te knipperen.

NTSC & PAL instellingen is meer om te zorgen dat de camera met de juiste sluitersnelheid opneemt opdat bij de nabewerking (video-editing) het programma niet onnodig te veel beelden hoeft weg te gooien, naast het afspelen van de beelden vanuit de camera aangesloten op de TV.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door wil51 »

Inspector Gadget schreef:Dat een Mac eventueel (soms) wat problemen heeft met sommige Action Camera's heeft te maken met de zogenoemde "container" waarin jou Action Camera de opnames verpakt;
In het geval van de Denver AC-5000W is het een MOV met daarin H264, zeg maar de enveloppe, met inhoud en compressie/codering van beeld & geluid.

Ik weet niet welk model & merk het precies om ging die de Action ooit verkocht, maar ik vermoed dat die mogelijk MP3 aanmaakte & wellicht (ook) een afwijkende codering. _001
Ik maak beroepshalve gebruik van een Mac omdat je eigenlijk nooit problemen hebt met importeren en bewerken films. Het moet wel heel afwijkend zijn wil een Mac problemen hebben met een filmformaat. Het was de Sports DV123SC die de Aktion verkocht.
Inspector Gadget

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De Sports DV123SC maakt opnames in AVI formaat aan, me dunkt dat een Mac daar wat meer moeite mee heeft.
Meer over AVI (Audio Video Interleave) is te vinden op de navolgende link;
http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_Video_Interleave

Maar Apple geeft ook mogelijke oplossingen aangaande AVI;
http://support.apple.com/kb/HT1536

Meer is te vinden via G00gle via "avi on apple" ;)

Binnenkort hoop ik ook tot die groep van gebruikers te behoren.... _005
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Dank voor je opheldering Gadget. Ik had idd even niet aan de lampen gedacht die gefilmd worden.
Inspector Gadget

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Graag gedaan! _004
(PS: Denk ook aan straatverlichting, hoewel dat meer en meer LED's zijn)

En zo leren we elke dag weer, ook ik. ;)

Een vraag niet gesteld is niet beantwoord, dus schroom niet!
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door wil51 »

@Ed Spijker Gebruik je ook Symagix om wifi verbinding te krijgen? Met de iphone is het een drama. Krijg wel wifi verbinding maar de app wil maar af en toe verbinden. Contact gehad met helpdesk Denver maar dat er een probleem is, is niet bekend bij hun. Typisch weer een helpdesk antwoord. Terwijl bij de recensies in de app store meerdere malen het probleem gemeld wordt dat je geen verbinding krijgt.
En als je op de motor zit, hoe is dan je ervaring? Je kan niet zien of de camera wel of niet filmt. lampje zit aan de voorkant en in de waterdichte behuizing is lampje niet meer te zien.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door wil51 »

Inspector Gadget schreef:Het is niet alleen voor het (correct) kunnen afspelen van de opnames op je TV (50Hz is/was van belang bij de oudere beeldbuis televisie, voornamelijk) maar de elektronische sluiter zal bij opnames waarbij elektrische verlichting (gloeilamp, TL, spaarlamp e.d.) gebruikt/opgenomen wordt, bij 60Hz-instelling van de camera ook hinderlijk knipperen van voorgenoemde lampen in de opnames laten zien.
Bij de 50Hz instelling zal de elektronische sluiter dit effect voorkomen.

Soms zie je weldegelijk nog steeds een deel van dit effect, bijvoorbeeld opnames van achterlichten van moderne auto's die constant lijken te knipperen.

NTSC & PAL instellingen is meer om te zorgen dat de camera met de juiste sluitersnelheid opneemt opdat bij de nabewerking (video-editing) het programma niet onnodig te veel beelden hoeft weg te gooien, naast het afspelen van de beelden vanuit de camera aangesloten op de TV.
Net een ritje gemaakt en camera uitgeprobeerd. Stand 50 Hz. Verkeerslichten, auto's met ledlampen en TL verlichting flikkeren.
Inspector Gadget

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

wil51 schreef:Net een ritje gemaakt en camera uitgeprobeerd. Stand 50 Hz. Verkeerslichten, auto's met ledlampen en TL verlichting flikkeren.
Daar kan je soms weinig tegen doen, anders dan in een hogere frame-rate (FPS) op te nemen.
(wat soms wel betekend dat je een lagere resolutie op de camera moet instellen, zie handleiding van de camera voor de verschillende modi)
Bij een FPS-instelling van met name 60FPS, zal het knipperen minder opvallen door de hogere beeldsnelheid.
Maar soms kan een FPS-instelling van 30 of 25 (resp. NTSC & PAL) het effect wat verminderen.

Ik verwacht dat de 60Hz stand niet zo heel invloed zal hebben op dat flikkeren, omdat dergelijke (vaak LED) lampen/verkeerslichten op een andere frequentie gemoduleerd worden dan een veelvoud van 50Hz.
Maar je kunt het proberen of 60Hz iets uitmaak, c.q. het knipper-effect wat vermindert.
(afhankelijk van die 50/60Hz instelling en waarvoor bedoelt op die camera. Dat verschilt; is het een elektronisch anti-knipper filter of is het bedoelt voor afspelen op een TV, zie handleiding van de camera).

Maar troost je, zelfs met een Hero 3 zie je ook sommige LED-verlichting op een 1200RT knipperen, afhankelijk van de instellingen. ;)
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Mijn camera kan achter de ruit van de kuip. Met dank aan formulier Wullum die nog een mooie beugel had liggen.
Binnenkort ga ik een stukje filmen om te kijken hoe het bevalt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door wil51 »

Die plek heb ik ook geprobeerd, maar had last van de reflecties van de ruit
Inspector Gadget

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

+1

Ik heb ook door de ruit geprobeerd maar echt fraai worden de opnames er niet bepaald van.
Gebruikersavatar
Ed Spijker
Berichten: 174
Lid geworden op: 20 nov 2008, 15:29
Type: R1100RT
Locatie: Deventer

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

wil51 schreef:@Ed Spijker Gebruik je ook Symagix om wifi verbinding te krijgen? Met de iphone is het een drama. Krijg wel wifi verbinding maar de app wil maar af en toe verbinden. Contact gehad met helpdesk Denver maar dat er een probleem is, is niet bekend bij hun. Typisch weer een helpdesk antwoord. Terwijl bij de recensies in de app store meerdere malen het probleem gemeld wordt dat je geen verbinding krijgt.
En als je op de motor zit, hoe is dan je ervaring? Je kan niet zien of de camera wel of niet filmt. lampje zit aan de voorkant en in de waterdichte behuizing is lampje niet meer te zien.
De App die er bij is waardeloos ,bij mijn Iphone 4 duurt het uren voor dat die verbinding maakt waarna hij direct weer wegvalt tevens kan ik alleen de foto's bekijken video afspelen wil ook niet erg jammer verder ben ik er toch wel blij mee zekers voor dat geld groet Ed
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Bij deze een testfilmpje met de camera achter de ruit.

[youtube]q-GOInQjKQ0?fmt=22[/youtube]

Je ziet inderdaad wat reflectie. Vooral van die mooi glimmende montagebeugel :D
Wat mij opviel is dat er meer trilling optreedt in het beeld bij lage toeren. De positie aan sich vind ik wel mooi.
Ik ga eens zoeken naar videobewerkingssoftware op de trilling eruit te halen.

Edit Jos WRSM: video zichtbaar gemaakt
Inspector Gadget

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

@ Jos WRSM: Dank! _004

Alleszins redelijke opnamen.
Wel zie je in de opname dat de ruit de automatische belichting van de camera behoorlijk fopt; (opname is in zijn geheel net ff te donker)
@ 01:35 zie de camera de belichting compenseren (de opname wordt dan helderder) en @1:44 schakelt de automatische belichting toch weer terug.
Nu weet ik niet van de weersomstandigheden van die dag van de opnames, zo te zien bewolkt.
Als je dan toch door een windscherm heen gaat opnemen, stel dan de belichting (soms "Exposure Compensation" genoemd) op een +1 of hoger.
Áls dat in te stellen is op je camera.

Het zonlicht komt als een prisma ook (!) door de zijkanten van de ruit heen, waardoor de camera kán "denken" dat er (te) veel licht is, en daarop de belichting instellen. (lees: te donker)
Vandaar dat opnemen door de ruit heen niet altijd met de juiste belichting gebeurt en je zelf handmatig moet ingrijpen.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door wil51 »

Denver camera heeft alleen automatische belichting. Ik heb de camera aan de zijkuip met een Ram mount zuignap. De rubber kogel van de ram mount vangt ook trillingen op. Bij mij is de trilling alleen bij stationeer draaien van de motor zichtbaar. Tijdens rijden is het trillen weg.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door wil51 »

Testfilmpje kruidvat camera (Denver AC-5000W) met zuignap aan de kuip.

[youtube]Xosd0ISyMgY[/youtube]

Edit Jos:
Zo plaats je een YT video op het forum:

Code: Selecteer alles

[youtube]Xosd0ISyMgY[/youtube]
Deze code is het laatste gedeelte van de URL.
Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=Xosd0ISyMgY
Inspector Gadget

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ook hier bemerk je dat de automatische belichting van de camera een uitdaging geeft.
Alsof het onweert & de opname lijkt mij wat onderbelicht. (maar ik ben geen expert!)

Geen discussie over de prijs maar je kunt het wel proberen te verbeteren c.q. te beïnvloeden;

Probeer eens een kartonnen lipje/zonnerand bovenop/rondom de camera te plakken (net buiten beeld natuurlijk) die wat afscherming geeft tegen invallende licht.
Een deel van overbelichting komt door reflecterende oppervlakken, zoals tupperware, windschermen (als je daar doorheen opneemt) en de strepen op de weg!
Afhankelijk van de gevoeligheid van de camera.
Want die kan ook te gevoelig zijn, met alle gevolgen van dien voor de opnames.

Wat je ook nog kunt doen is een polaroid-filter (bijvoorbeeld van een oude zonnebril) als voorzetlensje gebruiken.
Zeker bij bewolkte dagen zal dat een betere opname geven.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Actioncam Kruidvat

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik zie nu pas de knop om youtube film correct te plaatsen. :$

Originele film ziet er beter uit dan wat je op YT ziet. Uiteraard niet gaan vergelijken met een GoPro. Maar het is toch aanvaardbare kwaliteit voor 60 Euro. :D
Voor de enkele keer dat ik het gebruik is het leuk speelgoed. De kuip schittert inderdaad erg en dat zal waarschijnlijk wel de lichtmeting beïnvloeden.
Gesloten

Terug naar “Over: Action- en dashcamera's”