Welke bevestiging Actioncam en waar!

Hoor en wederhoor over Action- en dashcamera's

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door ErikS »

IK heb op mijn vorige motorfiets ook een action cam gehad. Deze zat op de linker stuurhelft bevestigd. Inmiddels heb ik een andere motor (de 1200 RT-LC) en wil daar de cam ook weer op gebruiken. Ik ben echter niet zo erg tevreden over de plek die ik voorheen gebruikt heb dus ben ik op zoek naar andere oplossingen.
Ik ben dus benieuwd naar de wijze waarop de camera's bij anderen geplaatst en bevestigd zijn. Ik heb al wel een paar oplossingen gelezen en denk dat het slim is om deze vraag te stellen.
Dus graag even een korte uitleg over hoe je de camera bevestigd hebt (liefst met een fotootje) en je ervaring met het resultaat. OP die manier krijgen we misschien een leuke verzameling met misschien nog leukere ideeen.

[groet]
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
marcel72
Berichten: 248
Lid geworden op: 04 okt 2011, 21:21
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerlen

Re: Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door marcel72 »

Hoi Erik,

als je even zoekt op het forum kom je verschillende posts tegen over dit onderwerp. Zo ook mijn eigen :D

viewtopic.php?f=120&t=8351

Veel lees- en sleutelplezier.

gr.
Marcel
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
Inspector Gadget

Re: Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het beste bevalt mij vooralsnog de zuignap op het zijpaneel en de helmmontage.
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door ErikS »

marcel72 schreef:als je even zoekt op het forum kom je verschillende posts tegen over dit onderwerp.
Ja, die had ik al gezien en gelezen. En zo heb ik er al meer gezien. Om dus niet alle posts te moeten doorlezen heb ik dit draadje gestart. Hier kunnen ze dan verzameld worden, eventueel met een link naar het betreffende draadje.
Mijn bedoeling was om dus een overzicht te maken van hoe en waar geplaatst en met welk resultaat.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Inspector Gadget

Re: Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

RAM-Mount heeft een oplossing voor montage op het rem- of koppelingsreservoir op het stuur;
http://www.ram-mount.be/nl/product/ram-b-345u

Met een (te) kort RAM-tussenarm lijkt het in 1e instantie redelijk, totdat je het windscherm omhoog zet. :lol:
(de video zal ik jullie verder besparen) ;)
2014-07-20_19-20-17.jpg
2014-07-20_19-21-52.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

k´heb de laatste maanden echt van alles getest, mijn beste ervaring is de camera omgekeerd met zuigvoet op het rechterkuipdeel achter de luchtuitlaat bevestigd.
Voorbeeld
[youtube]38QS_lhDKqs[/youtube]
Gebruikersavatar
aartjw
Berichten: 234
Lid geworden op: 19 mar 2010, 19:19
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Re: Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door aartjw »

Ik heb de camera met de zuignap op het linkerspiegelhuis. Zit perfect tot 160 km/u (zelf uitgetest) en geeft hele mooie beelden zonder hinderlijke delen van de motor of helm in beeld. Op deze foto Afbeelding
kun je 'm goed zien zitten. Wel altijd vastmaken met een veiligheidskabeltje o.i.d (in mijn geval met een ongebruikt keycord en een kleine karabiner)!
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
R1200rt2008
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 dec 2013, 19:55
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door R1200rt2008 »

aartjw schreef:Ik heb de camera met de zuignap op het linkerspiegelhuis. Zit perfect tot 160 km/u (zelf uitgetest) en geeft hele mooie beelden zonder hinderlijke delen van de motor of helm in beeld. Op deze foto
kun je 'm goed zien zitten. Wel altijd vastmaken met een veiligheidskabeltje o.i.d (in mijn geval met een ongebruikt keycord en een kleine karabiner)!
Hoe zit het met trillingen? Ik monteer hem meestal met de zuignap bij het BMW-logo op het zijpaneel maar heb daar met stationair draaien en met met volgas nog een klein beetje trilling inzitten.
doov650

Re: Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door doov650 »

aartjw schreef:Ik heb de camera met de zuignap op het linkerspiegelhuis. Zit perfect tot 160 km/u (zelf uitgetest) en geeft hele mooie beelden zonder hinderlijke delen van de motor of helm in beeld. Op deze foto Afbeelding
kun je 'm goed zien zitten. Wel altijd vastmaken met een veiligheidskabeltje o.i.d (in mijn geval met een ongebruikt keycord en een kleine karabiner)!

Hee wat raar. Bij mij gaf dat een partij trillingen waar ik niet goed van werd.
Op het zijpaneel in de buurt van het BMW embleem werkt wel tot genoegen.
Gebruikersavatar
aartjw
Berichten: 234
Lid geworden op: 19 mar 2010, 19:19
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Re: Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door aartjw »

R1200rt2008 schreef:
aartjw schreef:Ik heb de camera met de zuignap op het linkerspiegelhuis. Zit perfect tot 160 km/u (zelf uitgetest) en geeft hele mooie beelden zonder hinderlijke delen van de motor of helm in beeld. Op deze foto
kun je 'm goed zien zitten. Wel altijd vastmaken met een veiligheidskabeltje o.i.d (in mijn geval met een ongebruikt keycord en een kleine karabiner)!
Hoe zit het met trillingen? Ik monteer hem meestal met de zuignap bij het BMW-logo op het zijpaneel maar heb daar met stationair draaien en met met volgas nog een klein beetje trilling inzitten.
Als ik voor een verkeerslicht sta of ergens anders waar de motor stationair draait is er inderdaad sprake van een "dronken" beeld. Maar zodra ik ga rijden is dat helemaal weg en heb ik prachtige beelden. Al is dat natuurlijk ook wel een beetje afhankelijk van de staat van het wegdek. Wat betreft volgas: ik heb de camera uitgeprobeerd tot 160 km/u en het beeld was nog steeds heel scherp.
doov650 schreef: Hee wat raar. Bij mij gaf dat een partij trillingen waar ik niet goed van werd.
Op het zijpaneel in de buurt van het BMW embleem werkt wel tot genoegen.
Daar heb ik (nog) geen last van (gehad) _001 . Op het zijpaneel heb ik 'm ook wel eens gehad, maar a) kan ik de camera daar zelf niet zien, en b) heb je altijd een deel van het zijpaneel in beeld, wat ik met name in de bergen niet mooi vind.
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Gebruikersavatar
Dingelbert
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2009, 22:26
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst
Locatie: Horst aan de Maas

Re: Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door Dingelbert »

Camera is gemonteerd in het rechterspiegelhuis. Via de P-staaf (zie elders op het forum). Ben er zeer content over.
Minder tevreden over het weer (zie de laatste paar minuten). Ik voel de hagelstenen nog!
[youtube]B0zqHODeU98[/youtube]

https://www.youtube.com/watch?v=B0zqHOD ... PfpzEJvVuA
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door ErikS »

steefp schreef:Geen idee waar het filmpje gehost is, maar op de Ipad laad deze niet.
Via internet kan ik hem wel gewoon kijken. buiten de regen ziet het er strak uit!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Dingelbert
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2009, 22:26
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst
Locatie: Horst aan de Maas

Re: Welke bevestiging Actioncam en waar!

Ongelezen bericht door Dingelbert »

steefp schreef:Met welke camera is dat gefilmd?
Een Müvi, ooit in de aanbieding via IBOOD. Opvolgers staan er ook regelmatig op
Bevalt prima (en gelukkig in waterdichte box)
http://www.futureshop.ca/en-CA/product/ ... 21787.aspx
Gesloten

Terug naar “Over: Action- en dashcamera's”