ervaringen Yves Moillo-zadel

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Dingelbert
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2009, 22:26
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst
Locatie: Horst aan de Maas

ervaringen Yves Moillo-zadel

Ongelezen bericht door Dingelbert »

Beste forumleden
Bij erg lange ritten wordt ik nogal eens gehinderd door pijn in het zitvlak. Reden waarom ik me al wat langer aan het oriënteren ben op een beter zadel voor mijn 1150 RT. En natuurlijk zou Corbin een optie zijn, ware het niet dat het bijbehorend prijskaartje heel lokaal pijn op het zitvlak veroorzaakt.
Ik ben eens gaan kijken in Hunsel naar een Baehr-zadel, maar daar was men heel eerlijk: een dergelijk zadel ziet er mooi uit, kan in de zit wel wat verbeteren (houding), maar er is geen reden om aan te nemen dat het ook de klacht zou kunnen verhelpen. Dat zou van een heleboel andere factoren afhangen.
Werd door mijn dealer geattendeerd op bd-deutschland GMBH, Karl Reissland in Monchen Gladbach. Hij importeert Yves Moilllo-zadels uit Frankrijk. Design is zelf samen te stellen en schuim / gel wordt ingebracht n.a.v. opgegeven gewicht / lengte.
http://www.bd-deutschland.de
Gewoon eigen zadel laten "opschuimen" kan ook.
Ik ben er geweest en jammer genoeg was Reissland zelf met vakantie. Maar ik begreep dat hij z'n klanten erg graag mét motorfiets ziet verschijnen om aan de hand van metingen (ook m.b.t. de kniestand) een zadeladvies te geven. Dan praat je inmiddels wel over zo'n € 400,--. Volgens een medewerkster wordt zowel gekeken naar de benodigde hardheid van het schuim (ivm zitvlak-probleem) als naar (gewenste) zithouding.
Alleen opschuimen van het zadel is overigens veel en veel goedkoper.
Enfin, maakte op mij een goede indruk. Mijn vraag: heeft iemand ervaring met dergelijke zadels of met dit bedrijf?
groet,
Peter
Laatst gewijzigd door Dingelbert op 14 aug 2009, 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Beamietoo

Re: ervaringen Yves Moillo-zadel

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Ik heb een Yves Morillo zadel op mijn Pan European gehad. Naar mijn mening was het absoluut SUPER. Ik had voor de aankoop en Corbin een dag onder de billen gehad en was ik heel blij toen ik het teruggaf ! De YM had gelpads ingebouwd bij de drukpunten en de kwaliteit was superb. Een heerlijke zit voor de lange rit en tevens had ik veel complementjes gehad over the looks. Tevens heeft YM in Frankrijk een heel mooi website. Je kunt het bestellen in vele verschillend kleuren en of combinaties ervan. Ik zag het merk voor het eerst bij Motorport in Hengelo op een zijspanmotor en Jeroen heeft mij geholpen aan een te komen met een beetje korting. Over het bedrijf in duitsland kan ik niets zeggen maar allen toevoegen dat mijn ervaring is dat ik altijd goede zaken over de duitse grens heb kunnen doen. Jammer dat het zo moelijk in NL te vinden is maar tja de grens is niet meer zo ver weg als vroeger :D

Gr,
Kenny
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4369
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: ervaringen Yves Moillo-zadel

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Peter

Het Yves Moillo zadel zit werkelijk heerlijk is mijn ervaring. Geen geschuif en gezweet meer. Echt een aanrader :!:
Ook mijn duo had geen klagen meer.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”