comfort zadel BMW R1200RT

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
cocabo

comfort zadel BMW R1200RT

Ongelezen bericht door cocabo »

Heeft iemand ervaring met dit zadel.
Het is lager maar ook breder begrijp ik.
Ik ben 1.88 mt vraag me af of dat problemen geeft met dit comfort zadel.
Hoor het graag.
Inspector Gadget

Re: comfort zadel BMW R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Er zijn al wat draadjes over geweest, heb je de zoekfunctie al gebruikt, rechts-bovenaan?

Ja, het comfortzadel is inderdaad iets breder maar niet heel overdreven veel.
Het Comfort zadel is inderdaad lager, en door de constructie moet je hoogte-verstellingsmechanisme verwijdert worden.
De zit & comfort is in mijn ervaringen beter dan het standaard OEM zadel.

Wat ik zoal nog onthouden heb van degene met lange(re) lichaamslengtes, is dat de knie-hoek kleiner wordt, en dat kan bij sommige als heel vervelend ervaren worden.

Omdat zadels & comfort iets heel persoonlijks is, adviseer ik het sowieso van tevoren uit te proberen.
In den tijde hadden de BMW dealeRTs dergelijke zadels als demo klaarliggen zodat je het zelf kon ervaren.
Heb je als eens geïnformeerd bij jou bevriende BMW dealeRT of je mag proefrijden op jou motor met het comfort-zadel?

Let op: er zijn naar mijn weten 2 uitvoering van de Comfort Zadel;
De "normale" Comfort zadel (herkenbaar omdat er standaard altijd de zadelverwarmingsaansluiting aanwezig is) en een verlaagde versie van de Comfort zadel die geen zadelverwarmingsaansluiting heeft.
Gebruikersavatar
Cobaard
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 jul 2013, 07:37
Type: R1200RT
Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Drunen

Re: comfort zadel BMW R1200RT

Ongelezen bericht door Cobaard »

Ik heb een BMW comfort zadel en woon in N-B, heb het voorste gedeelte bij Tijger Leathers laten aanpassen en ben zeer tevreden. Eens dat het zitcomfort per zadel zeer persoonlijk is. Voor meer info kan je contact met me opnemen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: comfort zadel BMW R1200RT

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Denk dat je met je 1.88 veel te groot bent vvor het BMW comfortzadel (of je moet kleine beentjes hebben zoals ik met men 1.78). Ik kom nu met men 2 voeten volledig aan de grond. Denk dat er voor jouw lengte betere zadels te vinden zijn (corbin, top sellerie...). Uiteraard eerst uitproberen
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”