Aanpassingen aan zadel R1100RT

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Aanpassingen aan zadel R1100RT

Ongelezen bericht door HansD »

We hebben al heel wat gepraat over andere zadels en aanpassingen aan het bestaande zadel, maar die draadjes zijn wat oud. Ik ben er nog steeds mee bezig - vandaar een nieuw draadje.

Bij het standaard 1100 zadel heb ik allereerst de voorkant verhoogd door plaatjes onder het voorste bevestigingspunt te monteren (links en rechts). Die plaatjes kun je zelf maken (bijv. van een kunststof snijplankje) of kant en klaar kopen.
Dit bleek niet genoeg.
Daarna de achterkant verlaagd door de rubber doppen onder het zadel in te korten (ongeveer 8 mm). Dit verbeterde de zitpositie weer wat, maar bij remmen of gas dicht schuif ik nog steeds naar voren. Ik ben lang dus mijn prettigste zitpositie is zoveel mogelijk achter op het zadel.
Na de zomervakantie heb ik een comfortzadel overgenomen van Beemerbert - zit een stuk beter, maar ik glij nog steeds.

Ik wilde dit weekend de achterste rubberdoppen nog verder inkorten, maar dit had geen zin, omdat de doppen inmiddels net zo kort zijn als de pinnen waar ze op steken. Ik heb nu maar de rigoreuze stap genomen om de achterste doppen helemaal te verwijderen. De pinnen waarop de rubbers zaten vallen in de hoogste stand van het zadel precies in gaten, waardoor het zadel goed op zijn plek zit. Wel kan het zadel nu wat heen en weer.
Eindelijk ben ik nu bijna af van het irritante heen en weer geschuif bij de minste of geringste snelheidsverandering. Inmiddels zit ik wel aan de lage kant (kleine kniehoek), dus ideaal is het nog steeds niet.

Ik denk dat ik het maar zo laat tot dat de R1200RT arriveert (binnenkort proefrijden met een standaard en een Corbin zadel)
Hans
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Aanpassingen aan zadel R1100RT

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Hans, weet niet hoelang je nog met de 1100 gaat rijden, maar voor 17 euro schuif je nooit meer.
http://www.triboseat-nederland.com/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Had ik zelf voor de duo, werkt prima.

Groet, Bert
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Aanpassingen aan zadel R1100RT

Ongelezen bericht door HansD »

BeemerBert schreef:Hans, weet niet hoelang je nog met de 1100 gaat rijden, maar voor 17 euro schuif je nooit meer.
http://www.triboseat-nederland.com/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Had ik zelf voor de duo, werkt prima.

Groet, Bert
Ik dacht dat dit alleen voor passagiers was, maar ik zie dat ze ook versies voor bestuurders hebben.
Ik ga deze eens proberen (voor het geld hoef ik het niet te laten: 16,75).
Bedankt voor de tip!
Hans

Ik heb hem inmiddels besteld. ben benieuwd.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Aanpassingen aan zadel R1100RT

Ongelezen bericht door HansD »

HansD schreef:
BeemerBert schreef:Hans, weet niet hoelang je nog met de 1100 gaat rijden, maar voor 17 euro schuif je nooit meer.
http://www.triboseat-nederland.com/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Had ik zelf voor de duo, werkt prima.

Groet, Bert
Ik dacht dat dit alleen voor passagiers was, maar ik zie dat ze ook versies voor bestuurders hebben.
Ik ga deze eens proberen (voor het geld hoef ik het niet te laten: 16,75).
Bedankt voor de tip!
Hans

Ik heb hem inmiddels besteld. ben benieuwd.
Ik had de Triboseat voor bestuurders na 2 dagen binnen en heb vandaag voor het eerst een lang stuk ermee gereden.
Ik moet zeggen dat ik het geen mooi gezicht vind, maar het werkt wel bijzonder goed - geen geschuif meer!
Ik heb meteen het zadel achter weer wat omhoog gezet en schuif dan nog steeds niet.
BeemerBert , bedankt voor de tip!
Hans
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”