Motea zadel-Gel Pad

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Motea zadel-Gel Pad

Ongelezen bericht door WernerB »

Beste Mede-Forumleden,

Al sinds vorige zomer loop ik met een bezoek aan Tijger Leathers in mijn achterhoofd om mijn zadel van mijn RT te laten aanpassen. Nooit ervan gekomen...
Paar weken geleden werd ik bij De Knalpot in Rilland, geattendeerd op zgn gelpads in het zadel. De 1200rt -rijder die mij erover sprak, was er buitengewoon tevreden over! Het zitcomfort was volgens hem, zeer toegenomen.

Vorige week de stoute schoenen aangetrokken en voor € 44,- bij Motea.de een gelpad van 20 x 15 x 1,5 cm besteld. De zadelovertrek verwijderd en ter hoogte van mijn zitbotjes, afgetekend waar de gelpad geplaatst zou moeten worden. Toen een scherp stanleymes afgesteld op 1,5 cm snijdiepte en het stuk in stukjes eruit gesneden. Was wel even tobben!
De gelpad vlak erin gelijmd en vervolgens het hele zadel met 0,5 cm afdek-schuimrubber overtrokken. Zadeldek weer dicht geniet.

Daags erna een rit van bijna 3 uur gemaakt. En moet zeggen: prima! Geen zere kont en geen neiging om te gaan ver-zitten.
Voor mij vooralsnog een prima oplossing. Mocht ik toch nog mijn zadel door Tijger Leathers onder handen laten nemen, gaat de gelpad er gewoon weer in!

Eén nadeel: gelpads zijn ongeschikt voor zadels met verwarming!
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Motea zadel-Gel Pad

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Top :) Heb je ook foto's gemaakt?

Hartelijke groeten van Y300 aan alle forumleden
Mootje1200
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 jun 2016, 19:31
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Motea zadel-Gel Pad

Ongelezen bericht door Mootje1200 »

Met die gedachte loop ik ook nog rond in me achterhoofd.
Met 1 geheel verlaagde zadel is het schakelen niet erg prettig en me knieën zitten dan te ver omhoog. Heb er nu een originele zadel op zitten maar de voetjes plat op de grond gaat niet meer.
Ik wil ff bij tiger kijken of hij er wat moois van het originele zadel kan maken. Moet ook even kijken wat het geintje kan kosten om de motor zelf wat te verlagen.



Sent from my iPhone aan alle forumleden
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Motea zadel-Gel Pad

Ongelezen bericht door WernerB »

Helaas vergeten om foto's te maken..... _001
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Motea zadel-Gel Pad

Ongelezen bericht door HansD »

Mooi staaltje inventieve huisvlijt! -top- is wel even een momentje als je het mes in het zadel zet, denk ik? :shock:
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Motea zadel-Gel Pad

Ongelezen bericht door WernerB »

HansD schreef:Mooi staaltje inventieve huisvlijt! -top- is wel even een momentje als je het mes in het zadel zet, denk ik? :shock:
Valt wel mee, Hans!
op internet zijn er talloze filmpjes over de wijze waarop deze gel-pads aan te brengen. Ook de website van Motea heeft een duidelijk instructiefilmpje.

Maar ik was erop voorbereid dat het misschien wel eens ernstig fout kon gaan.......op zolder heb ik nog een reserve-zadel liggen..... ;)
Overigens ligt die er nu nog. Met verwarming! Maar zadelverwarming gebruik ik niet zo graag....slecht voor je prostaat, zeggen ze..... :O
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Motea zadel-Gel Pad

Ongelezen bericht door Dingeman »

WernerB schreef:
HansD schreef:Mooi staaltje inventieve huisvlijt! -top- is wel even een momentje als je het mes in het zadel zet, denk ik? :shock:
Valt wel mee, Hans!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,knip ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Maar zadelverwarming gebruik ik niet zo graag....slecht voor je prostaat, zeggen ze..... :O
Hoi Werner,
dan ook niet in je zwembroek bij 30 graden op het Thoolse strand gaan liggen en,,,,, alleen maar koud baden. -naughty- :D
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”