Zadelmakerij (Sellerie) Briant - Frankrijk

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
BéRTke
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 feb 2013, 22:45
Type: R1200RT
Bijz: Ostra Grey
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kempen

Zadelmakerij (Sellerie) Briant - Frankrijk

Ongelezen bericht door BéRTke »

Ik ben al een tijdje van plan om op m'n 1200 RT (2011) een meer comfortabel, en iets hoger zadel te installeren, dan het standaard zadel.
Na enige zoektocht, en buiten de gekende Wunderlich, Touratech/Kahedo, Topsellerie, Corbin,Tijger Leathers (Den Haag),ea... ben ik uitgekomen bij sellerie (zadelmakerij) Briant in Frankrijk http://www.sellerie-jeanmarc-briant.com/.
Geef op zijn site je motortype op in het zoekvakje, en dan zie je tal van afbeeldingen van reeds gemaakte zadels voor dit type.
Volgens verschillende Franse BMW-fora maakt deze kerel top-zadels aan een zeer interessante prijs. (hij blijkt trouwens vroeger de Bagster zadels gemaakt te hebben, maar is sinds enkele jaren voor eigen rekening begonnen, blijkbaar met groeiend succes, dit jaar zo'n 4.000 zadels...)
Zijn atelier ligt nabij Grenoble... maar je kan ook je zadel opsturen voor aanpassing. (ja da's het nadeel, het is een aanpassing van je bestaande zadel)
Kostprijs van een aangepast zadel inclusief verzendkost van bij hun terug naar België/Nederland ligt +/- tussen de 350 en 500 €, afhankelijk van wat je allemaal wil.. Aanpassingen zitten vooral in het gebruik van harder schuim (zelfs in functie van de bestuurder / duo), Briant is absoluut tegen het gebruik van gel-kussentjes..
Gedurende de maand November loopt er een promo, waarbij als je, als je met minstens 2 een bestelling plaats, je 15% korting krijgt.
Als er vanuit een forum (bv. dit forum) nog meerdere bestellingen zijn, kan de korting zelfs nog oplopen..

Zou er nog iemand interesse hebben om gedurende deze promo-maand, samen met mij, een bestelling te plaatsen ???? :bsmailme:
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Zadelmakerij (Sellerie) Briant - Frankrijk

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Leuke tip. Het ziet er mooi uit. Dat zadel van de 1200RT lijkt erg op het comfortzadel van de 1200RT van voor 2013.
Wat ik lastig vind is om een zadel van een foto te bestellen. Ik kan moeilijk inschatten of een zadel fijn gaat zitten.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Zadelmakerij (Sellerie) Briant - Frankrijk

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik vind de zadels er mooi uitzien maar voor mijn motor wijkt hun ontwerp zoveel af van het standaard zadel . Ik houd wel graag het uiterlijk van het origineel. Het grootste probleem ligt toch bij het gebruikte schuim. Dat kan je ook bij vele zadelmakers hier laten oplossen.
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”