Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

HansD schreef:Trouwens, die witte bies staat erg mooi; alhoewel ik persoonlijk een zilveren of blauwe genomen had. (Nog mooier)
Blauw was inderdaad mooier geweest. Maar ik heb dit zadel ooit overgenomen van iemand die zijn DOHC in had geruild op een LC en daarbij het originele zadel op de DOHC had terug gezet.

Dat was dit zadel:Afbeelding

Dat had ik gekocht net nadat ik uit het ziekenhuis was gekomen van mijn val vorig jaar. Dus niet echt goed proefgezeten. Pas met rijden kwam ik er achter dat ik door die opstaande rand waar heel mooi "R1200RT" in was geborduurd, te veel naar voren werd gedwongen. Als ik dan wat naar achteren ging, zat ik met mijn bips op die opstaande rand. Comfortabel was anders.... "Vorm voor Functie" gaat bij mij bij sommige dingen wel op (RT laten blauwspuiten) maar voor andere dingen dus duidelijk niet....

Enfin, dat voorste deel dus verkocht, het achterste was ik nog altijd zeer tevreden mee, alsmede mijn regelmatige passagier (mijn dochter) en mijn minder regelmatige passagier (mijn vrouw, die rijd meestal op haar ST achter me aan, maar bij bezoekjes aan evenementen e.d. zit ze bij mij achterop).

Toen afgelopen winter combi gereden origineel voor (billenverwarming) en Tijger Leathers achter en uiteindelijk de knoop doorgehakt om het Corbin op te laten knappen en van verwarming te laten voorzien. Achterste deel had al een witte bies, dus voor dan ook maar een witte bies. Zodoende...
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

Nu zie ik pas de witte bies op het achterste zadel. Dat staat mooi samen!
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Mariecke »

Net ruim 4000km achter de rug (of onder de bips, wat je wil ;) ) en de laatste dagen waren een ware martelgang. Wat een pijn in het zitvlak en de onderrug.
Ik zie zelfs een rimpeling in het zadel dus het lijkt mij duidelijk. Via de zoekfunctie heel veel info ingewonnen en vanuit Frankrijk reeds een afspraak bij Tijger Leathers gemaakt voor volgende week. Ik ben erg benieuwd!
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Denk dat het goed gaat komen. Mijn TL / Corbin zit geweldig en ik vind hem er mooier uitzien, ook al ben ik van echt leder naar kunst leder gegaan...
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door EileRT »

Toen ik laatst bij TL was adviseerden ze mij om de skai bekleding van het zadel vooral aan te houden en dus opnieuw te gebruiken. Na 17 jaar verkeerd het nog in onberispelijke staat. Skai is zeer sterk en blijft goed onder alle weersomstandigheden. Een leren zadel kan veel minder goed tegen zon en regen. Je dient een leren zadel bovendien regelmatig in te vetten om scheuren in het zadel te voorkomen. Skai heeft nagenoeg geen onderhoud nodig.
Jeroen1969 schreef:Mijn TL / Corbin zit geweldig en ik vind hem er mooier uitzien, ook al ben ik van echt leder naar kunst leder gegaan...
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door wobbert »

wobbert schreef: 02 jun 2017, 08:44 Door al dit 'zadelgeweld' ook maar eens geinformeerd bij ze voor het rijdersdeel van mijn Corbin zadel. Vorig weekend 2 dagen naar Sauerland geweest en na vele km's kreeg ik toch wel last. Het zadel gaat al heel wat jaartjes mee dus een nwe vulling kan sowieso geen kwaad.
Vorig week was het eindelijk zover. Het rijdersdeel is weer voorzien van een nieuwe binnenvoering. En zooo, dat is wel weer ff wennen die hardheid...Lijf maar m.n. rug moest er even aan wennen. Verbaasde mij eigenlijk maar na die paar dagen is het helemaal top. Nog geen lange rit gemaakt sindsdien maar ben benieuwd. Goede reden om iets te plannen :-)
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik begrijp dat je in eerste instantie verbaasd was. Het originele zadel is echter (en zeker als het al wat ouder is) veel te zacht. Zo zacht zelfs dat je derrière verandert in geloogd eiken. Je zit dan namelijk op de hard plastic leest van Herrn BMW en daar ben je niet blij mee. Veel plezier met je nieuwe zadel!

[groet]

Eilert
wobbert schreef: 18 aug 2017, 22:13Vorig week was het eindelijk zover. Het rijdersdeel is weer voorzien van een nieuwe binnenvoering. En zooo, dat is wel weer ff wennen die hardheid...Lijf maar m.n. rug moest er even aan wennen. Verbaasde mij eigenlijk maar na die paar dagen is het helemaal top.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door wobbert »

Corbin zadel dus Big RT Smile
EileRT schreef: 18 aug 2017, 23:02 Ik begrijp dat je in eerste instantie verbaasd was. Het originele zadel is echter (en zeker als het al wat ouder is) veel te zacht. Zo zacht zelfs dat je derrière verandert in geloogd eiken. Je zit dan namelijk op de hard plastic leest van Hernn BMW en daar ben je niet blij mee. Veel plezier met je nieuwe zadel!

[groet]

Eilert
wobbert schreef: 02 jun 2017, 08:44 Door al dit 'zadelgeweld' ook maar eens geinformeerd bij ze voor het rijdersdeel van mijn Corbin zadel. Vorig weekend 2 dagen naar Sauerland geweest en na vele km's kreeg ik toch wel last. Het zadel gaat al heel wat jaartjes mee dus een nwe vulling kan sowieso geen kwaad.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Baird »

Vorig jaar mijn R1150RT Comfort zadel bij Tiger Leathers laten voorzien van steviger schuim, nu eindelijk een lange rit gemaakt: 6640km in 18 dagen Noorwegen, ben er erg blij mee, had dat jaren eerder moeten doen!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
jaapwess
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 sep 2015, 11:26
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Marknesse

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door jaapwess »

EileRT schreef: 18 aug 2017, 23:02 ... Zo zacht zelfs dat je derrière verandert in geloogd eiken. Je zit dan namelijk op de hard plastic leest van Hernn BMW en daar ben je niet blij mee.
Geloogd eiken.... Zo voelde het wel op mijn 2014 RT/LC na een ritje naar Normandie, 620 km en best wel afzien qua zadel. Vorige week even contact gehad met TL en na mijn werkvakantie even een afspraak maken. Zij adviseerden idd het originele dekje te blijven gebruiken.
---------------------------------------------------
'83 K100, '91 K75, '18 K1600GT, '18 F800GS
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

Baird schreef: 20 aug 2017, 22:45 Vorig jaar mijn R1150RT Comfort zadel bij Tiger Leathers laten voorzien van steviger schuim, nu eindelijk een lange rit gemaakt: 6640km in 18 dagen Noorwegen, ben er erg blij mee, had dat jaren eerder moeten doen!
Hier nog 1, maar iets minder kms: 6320. TL-zadel is definitief goedgekeurd voor lange ritten!
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”