Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

Ik heb anderhalf jaar geleden een Touratech (Kahedo) zadel aangeschaft voor mijn R1200RT LC omdat het standaard zadel veel te zacht is en doorzit, maar nu zit ook dit zadel door. Daarom een afspraak gemaakt met Tijger leathers.
Ook heb ik op langere ritten last van mijn rug. De recent aangeschafte Wunderlich stuurverhogers geven wel iets verlichting, maar het probleem is daarmee nog niet over.

Volgens Tijger leathers was het schuim in mijn zadel niet alleen te zacht maar ook verkeerd van vorm. Het zadel loopt naar voren af en dat is volgens hen het probleem. Vandaag heeft mijn zadel nieuw steviger schuim gekregen en is vlakker gemaakt. De eerste indruk is positief maar een lange rit moet uitsluitsel brengen of de klachten nu ook echt minder zijn.

Binnen 1 uur was het zadel helemaal uit elkaar, nieuw schuim gemonteerd en op maat gemaakt, gepast en weer afgewerkt! Ongelooflijk. Nog ongelooflijker was de prijs: mijn zadel kostte destijds meer dan €400 ; nu heb ik een beter zadel voor.....€85 :shock: _004 _004

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Baird »

Mooi, heb dat ook laten doen. Volgens mij kun je dit zadel binnenkort een paar weken uitproberen met langere ritten ;)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dat is een koopje. En ongetwijfeld weer een super zadel. Ze kunnen er wat van daar. _004
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door EileRT »

TOP Hans. _004

Ik zou afgelopen jaar al bij hun langs om op deze wijze mijn zadel aan te passen, maar ben er nog niet geweest. Ik bel komende week voor een afspraak. Het zijn zeker de kosten niet voor een goed zittend zadel. _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Dingeman »

Aanpassen zadel,,,,,,

Geregeld weer een steeds terugkerend onderwerp. Er is op dit forum al zoveel over geschreven en gereageerd. Ook nu weer en als ik dan reacties lees dat men er bijna zonder meer vanuit gaat dat men bij aanpassen meteen een "goed zittend" zadel denkt te hebben, dat vraag ik me af worden die "oudere zadeldraadjes" soms niet meer gelezen.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

Dingeman schreef:Aanpassen zadel,,,,,,

Geregeld weer een steeds terugkerend onderwerp. Er is op dit forum al zoveel over geschreven en gereageerd. Ook nu weer en als ik dan reacties lees dat men er bijna zonder meer vanuit gaat dat men bij aanpassen meteen een "goed zittend" zadel denkt te hebben, dat vraag ik me af worden die "oudere zadeldraadjes" soms niet meer gelezen.
En je punt is. .....?
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door japachap »

HansD schreef:
Dingeman schreef:Aanpassen zadel,,,,,,

Geregeld weer een steeds terugkerend onderwerp. Er is op dit forum al zoveel over geschreven en gereageerd. Ook nu weer en als ik dan reacties lees dat men er bijna zonder meer vanuit gaat dat men bij aanpassen meteen een "goed zittend" zadel denkt te hebben, dat vraag ik me af worden die "oudere zadeldraadjes" soms niet meer gelezen.
En je punt is. .....?
Misschien is het iets om een 'Aanraders' post te plaatsen... bij aankoop van wen RT raden wij-
Verhoogd ruit- opties....
Vlakker aangepast zasel- opties....
Accu- opties....
Onderdelen, blah blah- opties....

Enzo...

In ieder geval een naar voren gekanteld zadel op een RT met rechtop rijverhouding is heel slecht voor de rug en heupen.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

Vandaag meer dan 470 km gereden en het zadel is goedgekeurd! Ik heb vandaag totaal 6 uur lang op het zadel gezeten, met 2 pauzes en de rugpijn is grotendeels weg. Super bedankt Tijger leathers _004 _004
Gebruikersavatar
Cobaard
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 jul 2013, 07:37
Type: R1200RT
Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Drunen

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Cobaard »

het positieve bij Tijger leathers is: Ben je niet tevreden, dan ga je terug en ze bezien hoe het probleem (kosteloos) is op te lossen. Klasse service en ik spreek uit ervaring en heb daar geen aandelen. Big RT Smile
Gebruikersavatar
BlackBull
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mar 2014, 08:59
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: NoordHollandNoord

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door BlackBull »

Hallo HansD.

Hoeveel km's had je gereden met het TT-zadel toen je begon te bemerken dat het door begon te zitten?
Anderhalf jaar zegt niet zoveel maar het aantal km's dan wel uren die je op het zadel hebt gezeten wel :)
Dank alvast voor het antwoord.
Grtz, Mart.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

BlackBull schreef:Hallo HansD.

Hoeveel km's had je gereden met het TT-zadel toen je begon te bemerken dat het door begon te zitten?
Anderhalf jaar zegt niet zoveel maar het aantal km's dan wel uren die je op het zadel hebt gezeten wel :)
Dank alvast voor het antwoord.
Grtz, Mart.
Ik rijd zo'n 20.000 km per jaar met de motor, dus in anderhalf jaar ongeveer 30.000 km.
Nog even wat gerekend en geschat: dat is ongeveer 600 uur geweest.
Laatst gewijzigd door HansD op 24 apr 2017, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BlackBull
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mar 2014, 08:59
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: NoordHollandNoord

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door BlackBull »

HansD schreef:
BlackBull schreef:Hallo HansD.

Hoeveel km's had je gereden met het TT-zadel toen je begon te bemerken dat het door begon te zitten?
Anderhalf jaar zegt niet zoveel maar het aantal km's dan wel uren die je op het zadel hebt gezeten wel :)
Dank alvast voor het antwoord.
Grtz, Mart.
Ik rijd zo'n 20.000 km per jaar met de motor, dus in anderhalf jaar ongeveer 30.000 km.
Thanx. Dan ben ik over een half jaar ook aan de beurt hoor ik net :) 1e jaar ook 20K gereden op de RTLC :)
Hoewel ik op dit moment niets vreemd merk aan het zadel. Zou wel heel snel zijn, sneller zelfs dan het originele zadel, dat het TT zadel door gaat zitten..... :roll:
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

Toen ze bij Tijger leathers het Tt zadel open maakten vonden ze het maar niks: veel te zacht schuim. Dus het is een wonder dat wij het nog wat vinden en er anderhalf jaar mee doen.
Gebruikersavatar
Wim1961
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 nov 2009, 15:14
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Eygelshoven

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Wim1961 »

Hans,
Ik heb zelf zadelverwarming. Is dat een probleem bij het laten aanpassen van het zadel?

Gr. Wim
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

Wim1961 schreef:Hans,
Ik heb zelf zadelverwarming. Is dat een probleem bij het laten aanpassen van het zadel?

Gr. Wim
Ik heb begrepen dat ze de bestaande verwarming kunnen overnemen, of zelfs in kunnen bouwen; maar check voor de zekerheid zelf bij Tijger leathers voor jouw type motor.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Ze hebben voor mij achteraf zadel verwarming ingebouwd in een door hen aangepast zadel dat ik had overgenomen, dat was voor mijn R1200RT uit 2010 (DOHC variant). Was een prachtig zadel wat ze hadden gemaakt en in opdracht van de vorige eigenaar was dat voorzien van een opstaand randje waar heel fraai "R1200RT" in was geborduurd. Zat voor mij echter voor geen meter, dus dat deel heb ik inmiddels via het bekende MP verkocht. Ik zit nu ook met een zadel aanpas dillema:

1) Laat ik het originele zadel, waar een verwarmingsmatje in zit, voorzien van steviger schuim en precies dezelfde bekleding als het door hen reeds gemaakte achterste deel (dat heb ik gehouden)

2) Laat ik het Corbin zadel dat ik heb gekocht bij mijn RT voorzien van een nog te kopen verwarmingsmatje en dezelfde bekleding als het achterste deel....

Luxe problemen....

Het Corbin zit eenmaal rijdend perfect, heb hele dagen op dat zadel doorgebracht. Het zadel heeft nu zo'n 80k een berijder gehad over de loop van een dikke 10 jaar en dat laat zich aanzien (het zadel is destijds van een 2005 RT overgezet naar de 2010 RT), het leer is aan het "doorslijten". Nadeel van het Corbin zadel: als ik stil sta bij het stoplicht, dan drukt het wat in mijn benen. Verder oogt ie een klein beetje lomp. Maar eenmaal rijdend zit je echt vorstelijk....

Enfin, tot de komende winter rijdt ik voornamelijk met de RS en als ik met regen en frisheid (zoals deze week) met de RT rij, dan kan ik me wel zonder zadelverwarming redden. Dus die knoop hak ik ergens in september door, ik hoop dan namelijk wel een 14 dagen zonder de RT te kunnen zodat ze bij Tijger Leathers de operatie 1 of 2 uit kunnen voeren.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

Optie 3) laat het corbin zadel aanpassen zodat de nadelen verdwijnen en de voordelen behouden blijven?
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Lemoi »

Wim1961 schreef:Hans,
Ik heb zelf zadelverwarming. Is dat een probleem bij het laten aanpassen van het zadel?

Gr. Wim
Geen probleem, heb ik ook en ze hebben dat prima gedaan.
Inspector Gadget

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

HansD schreef:Optie 3) laat het corbin zadel aanpassen zodat de nadelen verdwijnen en de voordelen behouden blijven?
+1, ik zou ook voor Optie 3) kiezen, Corbin zadel zit vaak heerlijk en een 2nd life is m.i. meer dan de moeite waard ... _004

PS: Valt mij erg tegen van TouraTech, ik had beter verwacht. Zeker gezien de prijsstelling. :(
Aan de andere kant, Kahedo is de huisleverancier van BMW.
Je vraagt je af ... :$

Anyhoe, voor mij persoonlijk gaat functie altijd boven looks, zeker als om het comfort, zoals het zadel, windscherm e.d, gaat.
Maar dat is natuurlijk mijn mening. ;)
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 13 jun 2017, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Dank voor je verslag en de fotos. Misschien toch maar eens een dagtrip aan wagen.
Ik heb een extra voor- en achterzadel over voor mijn RT, met verwarming.
Weet iemand of Tijger een zadel kan renoveren met originele verwarming?
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

mkoskamp schreef:Dank voor je verslag en de fotos. Misschien toch maar eens een dagtrip aan wagen.
Ik heb een extra voor- en achterzadel over voor mijn RT, met verwarming.
Weet iemand of Tijger een zadel kan renoveren met originele verwarming?
Lezen! Het antwoord staat hier boven.
Gebruikersavatar
Eric r1200rt
Berichten: 320
Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

En precies dat hebben ze voor mij, na volle tevredenheid, gedaan
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Inspector Gadget schreef:
HansD schreef:Optie 3) laat het corbin zadel aanpassen zodat de nadelen verdwijnen en de voordelen behouden blijven?
+1, ik zou ook voor Optie 3) kiezen, Corbin zadel zit vaak heerlijk en een 2nd life is m.i. meer dan de moeite waard ... _004

PS: Valt mij erg tegen van TT, ik had beter verwacht. Zeker gezien de prijsstelling. :(
Aan de andere kant, Kahedo is de huisleverancier van BMW.
Je vraagt je af ... :$

Anyhoe, voor mij persoonlijk gaat functie altijd boven looks, zeker als om het comfort, zoals het zadel, windscherm e.d, gaat.
Maar dat is natuurlijk mijn mening. ;)
OK Hans en Inspector Gadget: ik ga jullie advies overnemen en laat het standaard zadel voorlopig voor wat het is en ga met het Corbin in de slag, samen met Tijger Leathers. Ik heb even overwogen om het verwarmingsmatje uit mijn eigen standaard zadel te gaan slopen ten behoeve van het Corbin, maar bij nader inzien lijkt het mij verstandiger voor een goedkoop 2e handsje te gaan, ik heb immers alleen het verwarmingsmatje nodig. Voor ongeveer €75,- kan ik daar voor slagen. Mijn standaard zadel is tot nog toe slechts 1 winter gebruikt en verkeerd derhalve zo goed als in nieuwstaat. Voelt vreemd om daar een mes in te gaan zetten... In juni heb ik een weekje vrij, ga allerlei klusjes in en om het huis doen. Kan dan dit ook een mooi projectje maken en combineren met visite aan kennissen in Den Haag. T.z.t. doe ik hier wel verslag.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Inspector Gadget

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik denk een verstandige keuze. _004
PS: Een 2eKansje (donor)zadel, mét verwarming (wel ff heel goed kijken ;)), kost 75 pleuri bij B00nstraParts.
(exclusief eventuele verzendkosten)
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 28 apr 2017, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

Volgens mij kan Tijger leathers ook zo'n verwarmingsmatje leveren, zelfs met de juiste stekker eraan - moet je even checken anders...
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

HansD schreef:Volgens mij kan Tijger leathers ook zo'n verwarmingsmatje leveren, zelfs met de juiste stekker eraan - moet je even checken anders...
Had ik vorig jaar gevraagd, antwoord toen was: zoek zelf even een tweedehandsmatje . . .

Ik ga ff shoppen bij Boonstra Parts. Had al eerder een tip van Inspector Gadget gehad maar was er toen nog niet 100% uit wat ik wilde, of mijn standaard zadel kanibaliseren t.b.v. het Corbin, of het standaard zadel een grote beurt laten geven, of een tweede handsie scoren t.b.v. het verwarmingsmatje voor het Corbin. Van de week moest ik om 05:10 van huis en vroor het anderhalve graad. Het Corbin had ik er met de 20 graden van 30 maart al opgezet. Moet zeggen dat ik mijn warmhoudplaatje op die rit wel een beetje gemist heb...
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Nou, er was er nog maar 1 met verwarmingsmatje, die komt eerdaags mijn kant op. Niet zo'n heel fraai zadel maar het gaat toch alleen om het verwarmingsmatje. Zodra die binnen is, zal ik dat verwarmingsgebeuren gaan testen (had expliciet in de opmerking bij de bestelling geplaatst dat het mij alleen om het matje gaat, dus ik verwacht dat het wel goed zit, maar: "meten is weten"). Als de verwarming werkt, dan ga ik met vrouwlief om de tafel om een bezoekje Den Haag te plannen en bel ik ze, bij voorkeur 's ochtends zadel inleveren en 's avonds weer ophalen. Anders breng ik het zadel wel eerder en kom dat dan halen bij het sociale bezoekje. Zal t.z.t. hier ook foto's plaatsen van die ombouw operatie. Verheug me nu al op de winter! :lol:
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Inspector Gadget

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Jeroen1969 schreef:Nou, er was er nog maar 1 met verwarmingsmatje....
Toen ik je bericht beantwoorde, waren er tenminste 2x met zetelverwarming.
Wellicht dat iemand anders middels dit draadje op een zelfde idee gebracht werd. _001
Jeroen1969 schreef:Verheug me nu al op de winter! :lol:
Winter-Mug.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Nou, het Sloop Zadeltje was vlotjes binnen:
Afbeelding

Nietjes los getrokken, kwam het matje al vlot te voorschijn:
Afbeelding

Heb nu dus voor de liefhebber die een zadel wil laten bekleden in het buitenland en een "skelet" nodig heeft zo'n skelet ter beschikking. Voor €15,- mag je het komen halen! (Doe een PB):
Afbeelding

Afgelopen donderdag na maanden wachten konden we dan de Ford Kuga ophalen die de defecte Ford Kuga gaat vervangen..
Afbeelding

Auto is van mijn vrouw (ik heb zelf geen auto, wel 2 BMW motoren dan) maar ik mocht het allereerste ritje doen. En dat ging richting Tijger Leathers. Had zelf nog nooit een automatische inparkeer beweging mee gemaakt, dat deed de auto bij Tijger Leathers (rode pijl) super strak en in 1 keer goed!
Afbeelding

Vriendelijke dame ontving me bij Tijger Leathers en nam mijn wensen door (ietsje slanker aan de voor/zij kant en analoog aan het achterdeel bekleden)
Afbeelding
De aanwijzingen werden met blauw krijt op het zadel aangebracht.

Nu dan de foto's van "voor" de operatie. Op 24 mei haal ik het eindresultaat op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Min of meer aangemoedigd door dit draadje heb ik zelf ook maar eens een afspraak gemaakt: voor volgende week zaterdag :D . Watskebeurt? Op de wat langere ritten zit mijn verlaagd R1150RT Wunderlich zadel niet meer zo lekker als 7 jaar geleden. Echter heb ik nu een klein dilemma: toen ik Remco vertelde dat ik ook nogsteeds in het bezit ben van het originele - en in nieuwstaat verkerende - BMW comfort zadel, opperde hij dat het ook een optie is om dat zadel aan te passen ipv het Wunderlich zadel. Gelukkig heb ik nog ruim een week om er over na te denken... :roll:
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

Berrybeer schreef:Min of meer aangemoedigd door dit draadje heb ik zelf ook maar eens een afspraak gemaakt: voor volgende week zaterdag :D . Watskebeurt? Op de wat langere ritten zit mijn verlaagd R1150RT Wunderlich zadel niet meer zo lekker als 7 jaar geleden. Echter heb ik nu een klein dilemma: toen ik Remco vertelde dat ik ook nogsteeds in het bezit ben van het originele - en in nieuwstaat verkerende - BMW comfort zadel, opperde hij dat het ook een optie is om dat zadel aan te passen ipv het Wunderlich zadel. Gelukkig heb ik nog ruim een week om er over na te denken... :roll:
Ik had hetzelfde probleem (standaard zadel en Touratech zadel) , maar volgens mij maakt het niet veel uit. Het zadel wordt beter en als je wilt blijft het dekje hetzelfde. Ondanks al het werk zie je er eigenlijk niks van, maar het zit wel veel beter!
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door EileRT »

Twee weken geleden heb ik mijn zadel door Tijger Leathers in Den Haag laten aanpassen en ik heb er twee lange ritten van 300 en 400 km mee gereden en mijn conclusie is dat het een zeer goed zittend zadel is. Bij mij is de skai bekleding opnieuw gebruikt. Totale kosten 85 euro. Elke eurocent waard. -top-

[groet]

Eilert
EileRT schreef:Ik zou afgelopen jaar al bij hun langs om op deze wijze mijn zadel aan te passen, maar ben er nog niet geweest. Ik bel komende week voor een afspraak. Het zijn zeker de kosten niet voor een goed zittend zadel. _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

Mooi resultaat Eilert en fijn dat het goed bevalt.
Ik zit dagelijks op het zadel en heb het aangepaste zadel nu ongeveer een maand. In het begin voelde het nog tamelijk hard, maar het gaat met de dag beter passen en zitten.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door EileRT »

Dat klopt helemaal wat je zegt Hans. Ik had dat gevoel ook. Ik ben wel iets hoger gaan zitten. Dat is ook logisch want het stuk wat ze eruit zagen is dunner en zachter dan het stuk wat erin komt. Bovendien bekleden ze het geheel nog eens af met een stuk schuimrubber van ongeveer 1 cm (volgens jouw foto's in dit draadje).
Het originele zadel is erg zacht. Er zaten twee afdrukken in van de steunen waarop het zadel in het frame valt. En ja, dat voel je vooral op de langere ritten. Gevolg: een hardhouten achterwerk. Dat behoort nu dus tot het verleden. _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
beckysmile

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik mag 2 juni naar Tijger Leathers om de boel wat beter te maken. Doel is ook een betere "werkplek" creëren, om het wat langer te kunnen volhouden, en bovenal in een betere zithouding "gedwongen" worden. Nu ga ik na enige tijd met bolle rug zitten, is toch vermoeiend en ook nog slecht voor je rug en nek. Ik wil proberen het zadel zo te krijgen dat mijn bekken wat naar voren gekanteld wordt, waardoor ik rechtop ga zitten. Als dat gaat lukken voor €85kan ik alleen maar heel tevreden zijn.

Wordt vervolgd.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

beckysmile schreef:Ik mag 2 juni naar Tijger Leathers om de boel wat beter te maken. Doel is ook een betere "werkplek" creëren, om het wat langer te kunnen volhouden, en bovenal in een betere zithouding "gedwongen" worden. Nu ga ik na enige tijd met bolle rug zitten, is toch vermoeiend en ook nog slecht voor je rug en nek. Ik wil proberen het zadel zo te krijgen dat mijn bekken wat naar voren gekanteld wordt, waardoor ik rechtop ga zitten. Als dat gaat lukken voor €85kan ik alleen maar heel tevreden zijn.

Wordt vervolgd.

Groet, Aad
Ik dacht ook dat mijn bekken naar voren gekanteld en gedwongen zou moeten worden, maar tot mijn verbazing hebben ze het zadel vlakker gemaakt; en wordt er helemaal niks gedwongen. Ik had een iets naar voren aflopend zadel waardoor mijn onderrug voortdurend moest compenseren . Na enige tijd kreeg ik dan kramp. Nu het zadel vlakker is kan mijn onderrug ontspannen. Natuurlijk wordt ik na een paar uur rijden moe, en ook mijn rug; maar ik heb geen pijn meer.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Lemoi »

Bij mij had tijger leathers eerst ook alleen maar het schuim vervangen. Na ruim een half jaar ben ik toen terug gegaan omdat ik juist ook het gevoel had dat ik te ver naar voren/voorover ging zitten. Toen hebben ze hem vlakker gemaakt. en sindsdien is het een stuk beter.
Dus was Hans zegt, mijn rug ging ook proberen het tegen te werken en daardoor had ik last van pijn
beckysmile

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik zal me maar laten adviseren door deze mensen, ze hebben er blijkbaar verstand van.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

beckysmile schreef:Ik zal me maar laten adviseren door deze mensen, ze hebben er blijkbaar verstand van.

Groet, Aad
Ik wil je niet afschrikken maar adviseren is er niet echt bij. Ze horen je klachten aan en gaan dan aan de slag; en daarna zijn je klachten weg. Het zijn doeners daar bij Tijger leathers, geen praters.
beckysmile

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door beckysmile »

Als het resultaat maar goed is, dan ben ik tevreden.
Goed uitvoeren zonder discussie met mij (ik weet daar toch niks van, maar heb wel vaak gelijk :mrgreen: ) is in elk geval tijdsbesparend, en nogmaals, het resultaat telt.

Aad
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Gisteren dagje Den Haag, uiteraard gecombineerd met het ophalen van het eindresultaat. Pas laat thuis, meteen de fiets uit de schuur (Ajax stond toch al achter) en wat foto's geschoten:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard stukje gereden want ik was zeer benieuwd of de transplantatie van het verwarmingselement was geslaagd. En dat was het zeker.

Ik zat prinsheerlijk op het Corbin voor de operatie, vond het zadel hooguit een klein tikje aan de harde kant. Dat had ik niet gezegd bij het inleveren. Wel dat ik graag de voorkant ietsje smaller zou willen. Omdat het zadel wat in mijn benen drukte bij het stoplicht, had ik het zadel in de lage stand. Na de operatie is het toch een klein tikje zachter geworden, waarschijnlijk wegens de inbouw van het verwarmingsmatje waar een laagje schuim overheen is gegaan. De opstaande rand achter is ietsje verlaagd (ze wisten waarom ik het overgenomen door hen verbouwde zadel had verkocht: ik zat te veel op de opstaande rand), maar daardoor ging ik met het zadel in de lage stand als vanzelf net wat verder naar achteren zitten. Even gestopt en het zadel omhoog hetgeen ook voor mijn knieën beter is. En ik zit magnifiek! T.z.t. wil ik ook zo iets op de RS. Vrouwlief daar al psychisch op voorbereid...

Enig puntje van kritiek: het deel achter heeft witte stiksels en het deel voor heeft zwarte.... Dat had naar mijn idee anders gekund... Maar om daarvoor nog een keer een dagje Den Haag te gaan doen....

Enige twijfelpunt nu: gooi ik het originele, als nieuwe, zadel nou wel of niet in de verkoop? Dat zadel is beduidend knapper dan de Boonstra Parts exemplaren waar €75,- voor wordt neergeteld, dus ik zou denk ik prima €85,- voor dat originele deel met verwarming kunnen vragen. Nu mijn gerenoveerde Corbin van verwarming is voorzien, gaat dat originele deel niet meer op de fiets komen. Qua inruilen, hoor ik u denken, daar gaat geen sprake van zijn. Deze blauwe RT blijft bij mij tot ie zodanig op is dat een enkele reis Polen of Afrika een einde aan haar leven in Nederland zal gaan maken... Daarom had ik de fiets destijds ook blauw gespoten: moeilijke vragen hoef ik niet te beantwoorden bij een eventuele verkoop. (Al heeft de fiets wel ooit, gespoten en wel, ongeveer 8 uur te koop gestaan, ik was toen erg pessimistisch over de heelkansen van mijn defecte knieën na een val van 6 meter uit een boom, had daarmee de kundigheid van de orthopeed van het Diakonessenhuis te Utrecht en Zeist te zwaar onderschat, moet die man nog nodig een fles wijn gaan brengen. Vrouwlief kreeg er lucht van, is verpleegkundige n.b. opgeleid door het Diak, en die gebood me ONMIDDELIJK de fiets uit de verkoop te trekken! Want daar zou ik eindeloos spijt van krijgen. En inmiddels weet ik zeer zeker dat zij gelijk heeft gekregen. Niet voor niets ben ik 27 jaar inmiddels bij haar).
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Pfffff...morgenmiddag met 30°C + op en neer naar Den Haag. Hoop dat de lijm van mijn zadel niet gesmolten is als ik weer terug ben. .of ikzelf :D
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door EileRT »

Hahaa Berrybeer! :D

Weet je trouwens dat Hernn BMW de originele zadels (i.i.g. v.d. 850/1100/1150) vanaf het achterste zitgedeelte echt vastlijmen? Het gevolg is dat op den duur het relatief sterke skai op die plek kan gaan scheuren. Dit is mij verteld en heb ik gezien toen ik mijn zadel daar liet aanpassen. Uiteraard verlijmt TL het stuk wat ze vervangen in het zadel. Daarover komt nog een dunne schuimlaag en vervolgens dus het skai zonder lijm.

Je zal morgen ondanks de voorspelde tropische temperaturen vast niet smelten Berrybeer! :lol:

[groet]

Eilert
Berrybeer schreef:Pfffff...morgenmiddag met 30°C + op en neer naar Den Haag. Hoop dat de lijm van mijn zadel niet gesmolten is als ik weer terug ben. .of ikzelf :D
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Weer wat geleerd Eilert _004 . Ik ga overigens met mijn Wunderlich zadel en niet met mijn BMW comfortzadel omdat ik die....nergens in huis meer kan vinden :( . Ik weet zeker dat ik die jaren geleden in een doos verpakt heb (in bubbeltjes plastic) en dat ik die doos bij de laatste verbouwing nog in mijn handen heb gehad.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Vandaag een bezoekje gebracht bij - om een Koot & Bie term te gebruiken - de "vrije jongens" uit "De Haag" ( Of u hier ken pinnen meneer? Tuurlijk ken dat hier; even hiero het straatje uitlope en links om de hoek zit de Appie, daar ken u pinnen zoveel als u wil :D )

Er was volgens de heren niets mis met het schuim in mijn Wunderlich zadel, echter wel met het feit dat het schuim vastgelijmd zat aan het dek; dat hebben ze van elkaar gescheiden zodat ik nu een 'zwevend' dek op mijn zadel heb. Vooraan in het zadel zaten aan weerszijden twee bobbels en die zijn er nu afgehaald. Of het allemaal geholpen heeft weet ik eerlijk gezegd niet, daar was het ritje van 5 kwartier terug naar huis te kort voor. Mocht het inderdaad niet geholpen hebben, kan ik mij weer in Den Haag melden en wordt er alsnog nieuw schuim ingezet. Voor dat laatste gaf Remco mij zijn visitekaartje met daarop handgeschreven het bedrag dat ik vandaag al betaald heb....uiteraard cash! ;)
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Nou, ik heb inmiddels wat langer gereden op mijn "Als Nieuw Corbin Zadel". Wou dat ik het ding ook in de Boeing 737 cockpit mee kon nemen. Zit prinsheerlijk! Originele "oude" zadel maar te koop gezet, alhier en ook op Marktplaats want ik zie echt niet in waarom ik dat nou nog op de fiets zou zetten.... Om te beginnen vindt ik het nieuwe Corbin met dat witte biesje ook gewoon mooier om te zien, zeker in combinatie met de achterkant. Enige waar ik wellicht in de toekomst ook ooit nog voor te porren zou kunnen zijn: billen ventilatie! Ja, ik hoor u lachen, maar in de Ford Mondeo Vignale zit dat dus mooi ingebouwd he, billen airco EN billen verwarming. Het hele jaar door comfortabele zit temperatuur!
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

Mijn Touratech zadel was een "doorwaaizadel" met een speciaal topschuim om de billen te ventileren, zoals jij het zo plastisch noemt. Maar daar heb ik nooit iets van gemerkt.
Toen ze het bij Tijger leathers uit elkaar haalden was het niet meer dan een ander laagje topschuim waar de heren minachtend over deden. Dat dat ooit meer zou moeten of kunnen ventileren was hun een raadsel.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door HansD »

Trouwens, die witte bies staat erg mooi; alhoewel ik persoonlijk een zilveren of blauwe genomen had. (Nog mooier)
Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door wobbert »

Door al dit 'zadelgeweld' ook maar eens geinformeerd bij ze voor het rijdersdeel van mijn Corbin zadel. Vorig weekend 2 dagen naar Sauerland geweest en na vele km's kreeg ik toch wel last. Het zadel gaat al heel wat jaartjes mee dus een nwe vulling kan sowieso geen kwaad.
beckysmile

Re: Grote zadelbeurt bij Tijger leathers

Ongelezen bericht door beckysmile »

Net terug uit Den haag, behalve zadelverbetering, ook maar meteen de buren uit huis gehaald, omdat de winkel van de fotograaf (rechts van tijger leathers op de hoek) in de hens stond, spanning en sensatie, maar eigenlijk niets ernstigs, binnenbrandje.
Op de terugweg natuurlijk meteen goed kunnen testen, want erg veel files op weg naar Heerlen en Pinkpop.
In eerste instantie dacht ik, goddomme, wat is dat hard, maar gaandeweg waardeer je dat wel, want ook na 3 uurtjes rijden raak je de zadelplaat nog niet. En dan de prijs, €135 voor beide zadeldelen, met terugplaatsing van het originele dek (want daar mankeert nooit wat aan, aldus de man van TL, hadden ze die centen maar besteed aan het schuim). En klaar in 55 minuten.
Over enige tijd zal het zadel zich wel bewezen hebben, wordt vervolgd.

Groet, Aad
IMG_0814-a.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”