baehr zadel

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
PeeWee

baehr zadel

Ongelezen bericht door PeeWee »

Ik ben van plan om te gaan kijken voor een Baehr zadel met gel inlage. Iemand ervaring met zo'n zadel ?
Dave

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door Dave »

Geen ervaring mee, wel er over gedacht en gesproken met de mensen van De Hobbyist in Hunsel. Toen ik er was hadden ze een zadel liggen voor R1100RT en zou je er mee proef kunnen rijden, denk ik. Over gel in het zadel werd me door deze verkoper verteld dat de gel in de zomer door de zon goed warm (zeg maar gerust heet) wordt, en zo het comfort van het zadel behoorlijk afneemt.

Maar volgens mij leveren ze het zadel ook zonder gel...

Groet,

Dave
Gebruikersavatar
Dingelbert
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2009, 22:26
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst
Locatie: Horst aan de Maas

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door Dingelbert »

PeeWee schreef:Ik ben van plan om te gaan kijken voor een Baehr zadel met gel inlage. Iemand ervaring met zo'n zadel ?
Geen ervaring. Wel in Hunsel de volgende info (ik had last van mijn deel waar de rug van naam verandert): dat Baehr zadel verhoogt wel het zitconfort t.o.v. het oorspronkelijke zadel (m.n. het naar voren schuiven is veel minder), maar dat geldt niet voor iedereen. En het is maar de vraag of het eventuele klachten verhelpt. In bepaalde gevallen kan het zelfs erger worden. Het is voor de meesten meer design dan expliciete verbetering. Aldus de hobbyïst.
Je zou ook eens kunnen kijken naar het Yves Moillo zadel. Ofwel zelf helemaal samen te stellen via de website (http://www.sellerie-moillo.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ) of via een bezoekje aan Karl Reissland in Monchen Gladbach (http://www.bd-deutschland.de" onclick="window.open(this.href);return false;) Daar kan je het Yves Moillo-zadel helemaal op maat laten maken aan de hand van kniestand, gewicht, lengte, etc. Volgens mij kan dat ook bij Motoport in Hengelo.
Dat zadel kun je overigens krijgen in schuim (hoeveelheid o.a. op basis van gewicht bestuurder / passagier) en/of met (deels) gel. Reissland adviseert geen gel ivm de warmte in de zomer.
ltjl

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door ltjl »

het schijnt dat je het oude zadel in moet leveren :

Und so wird's gemacht.

Sie schicken uns Ihre Sitzbank zu und teilen uns das Modell und Typ
mit und ob sie optional die Sitzheizung oder die Geleinlagen (weich oder hart) wünschen.
Nach dem Entfernen des alten Bezuges wird der Schaumstoffkern überarbeitet und die Sitzbank mit dem neuen Bezug versehen.
Falls gewünscht, werden auch gleich die Heizelemente für die Sitzheizung oder die Geleinlage mit eingebaut.
Per Postpaket erhalten Sie Ihre umgebaute Sitzbank innerhalb weniger Tage zurück.



http://motoshop-harz.de/index.php/cPath/73" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
clemturbo
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 okt 2008, 13:37
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede
Locatie: enschede

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door clemturbo »

Ik ben er tot nu tevreden mee, heb er een zonder gel.

Grt.Clemens
Boswachter
PeeWee

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door PeeWee »

Bedankt voor de info zover. Blijkbaar geen gel in ieder geval. ( geen zin in gebakken eieren zomers :D )
Ik zal ook eens gaan informeren bij motoport Hengelo naar het yves moillo zadel.
Had Jos niet zo'n zadel op zijn RT ?
Dave

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door Dave »

Yep, zit nu bij Henk op z'n motor (als 'ie 'm niet verkocht heeft intussen: viewtopic.php?f=7&t=1555" onclick="window.open(this.href);return false;).

M.b.t. het inleveren van het eigen zadel: als het zadel bij de Hobbyist op voorraad is mag je het daar -met bijbetaling uiteraard- gewoon ruilen.
PeeWee

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door PeeWee »

Ik ga aankomende week ook maar eens kijken en bellen voor info over het Yves Moillo zadel.
Behalve dat het misschien lekker zit, ziet het er ook mooier uit dan het Baehr zadel.
Iets duurder, dat wel, maar ook meer mogelijkheden qua kleuren en design.
Is wel ook met gel heb ik begrepen.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4369
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

:!: Jos had inderdaad een Yves Moillot Gel zadel :!:
Werkelijk perfect is mijn ervaring.
PeeWee schreef:Bedankt voor de info zover. Blijkbaar geen gel in ieder geval. ( geen zin in gebakken eieren zomers :D )
Ik zal ook eens gaan informeren bij motoport Hengelo naar het yves moillo zadel.
Had Jos niet zo'n zadel op zijn RT ?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dingelbert
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2009, 22:26
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst
Locatie: Horst aan de Maas

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door Dingelbert »

PeeWee schreef: Is wel ook met gel heb ik begrepen.
Kan, hoeft niet
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Ik heb een Corbin zadel en ben daar goed over te spreken. Kun je ook mee proefrijden als je dat wilt in Roelofarendsveen.
http://www.corbin.nl/
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
PeeWee

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door PeeWee »

Ja , Corbin is ook goed, en Sargent ook, maar beide erg hoog in prijs ( € 1000 )
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door Wildripper »

PeeWee schreef:Ja , Corbin is ook goed, en Sargent ook, maar beide erg hoog in prijs ( € 1000 )
Ik heb nog een mooi zadel liggen hoor.

viewtopic.php?f=7&t=994&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Sorry voor de spam. :oops:
Zümo XT
PeeWee

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door PeeWee »

Je hebt een pm , Jack
PeeWee

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door PeeWee »

Gisteren even gebeld met Motoport hengelo over een Yves Moillot zadel :
De levertijd is ca. 3 weken.( Dit kan oplopen tot 6 weken wanneer de fransen op vakantie zijn )
Je moet met de motor komen voor een juiste passing
Afhankelijk van de kleur(en) en met of zonder gel varieert de prijs tussen de € 489 en € 540
Gebruikersavatar
chrissierhuis
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 okt 2009, 17:52
Type: Overig R-serie
Bijz: 03-2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Haaksbergen
Locatie: Haaksbergen

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door chrissierhuis »

Ik heb de zadels van Touratech gemonteerd op mijn R1200RT. Zie http://www.touratech.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . Bevallen erg goed. Geen zere k.. meer en geen schuiven op het zadel.
gr Chris
Erteetje

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door Erteetje »

Heb een Baehr zadel gekocht in absolute nieuwstaat (tweede hands). Voor en achter verwarmd voor 200 euri's. Nu ik dit typ is het zadel met TNT naar me op weg. Ben zeer benieuwd, maar de ervaringsdeskundigen spreken vol lof over het zadel. Ik heb op het origineel het gevoel dat het aan de zachte kant is en ik krijg een beetje het gevoel van doorzitten op langere ritten. Nu is mijn rug toch al niet geweldig en ik hoop dat dit voor mij comfortabeler is. Mijn bevindingen volgen als ik weer de nodige kilometers gemaakt heb.

De nieuwprijs met inlevering van het origineel is normaal verwarmd kleine 500 euri's dus een koopje is het zowieso _004

Luc
Erteetje

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo BeemeRT's

Vandaag heb ik het Baehr comfort zadel ontvangen en op de -1200- geplant. Ik heb nog niet erop gereden, alleen even erop gezeten in de garage. Ik heb daarbij "vroemmmm" geroepen om het allemaal wat echter te maken :D :D :D

Wat mij gelijk opviel is dat de opstaande rand aan de achterzijde van het bestuurdersgedeelte zo gesitueerd is dat ik precies goed zit en niet zoals bij het originele verlaagde zadel teveel ruimte heb waardoor ik ga schuiven. Ook is het Baehr zadel iets harder dan het origineel wat ik bijzonder prettig vind. Bij het origineel kreeg ik een beetje het gevoel van doorzitten wat mijn toch al niet fantastische rug, niet ten goede kwam.
Daarnaast vind ik het simpelweg beter uitzien _004 _004 _004
Na de eerste rijervaring (komend weekend) zal ik mijn ervaringen met mijn Baehrtje hier posten.
Tot dan is de eerste indruk goed :!:

Ik heb trouwens de verwarmde uitvoering en daarbij wordt de gel uitvoering niet aanbevolen.

Luc
Erteetje

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door Erteetje »

Vandaag de eerste echte rit van 200 km gemaakt op mijn laatste aanwinst, het Baehr zadel. Ik kan alleen maar vol lof spreken over dit zadel. Ik zit "vast" en hoef geen enkele keer te gaan verzitten om mijn zithouding te corrigeren of te verbeteren. Door de opstaande rand waar ik tegenaan zit schuif je niet. Ook is de zit net wat steviger wat veel fijner is dan het origineel.

Wat mij betreft is het Baehrtje een echte aanrader _004 _004 _004

Kortom, het is een goeie koop geweest :!: :!: :!:
Ik zal weer als een tevreden BeemeRT over het asfalt "glijden" (met het rubber op het asfalt wel te verstaan :D )
Luc
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Erteetje schreef:Vandaag de eerste echte rit van 200 km gemaakt op mijn laatste aanwinst, het Baehr zadel. Ik kan alleen maar vol lof spreken over dit zadel. Ik zit "vast" en hoef geen enkele keer te gaan verzitten om mijn zithouding te corrigeren of te verbeteren. Door de opstaande rand waar ik tegenaan zit schuif je niet. Ook is de zit net wat steviger wat veel fijner is dan het origineel.

Wat mij betreft is het Baehrtje een echte aanrader _004 _004 _004

Kortom, het is een goeie koop geweest :!: :!: :!:
Ik zal weer als een tevreden BeemeRT over het asfalt "glijden" (met het rubber op het asfalt wel te verstaan :D )
Luc
Hoi Luc,

Wat fijn dat het lekker zit. Op 17 april wil ik graag even proef zitten. Ok? _001
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Erteetje

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door Erteetje »

Marcel 1200rt schreef:
Erteetje schreef:Vandaag de eerste echte rit van 200 km gemaakt op mijn laatste aanwinst, het Baehr zadel. Ik kan alleen maar vol lof spreken over dit zadel. Ik zit "vast" en hoef geen enkele keer te gaan verzitten om mijn zithouding te corrigeren of te verbeteren. Door de opstaande rand waar ik tegenaan zit schuif je niet. Ook is de zit net wat steviger wat veel fijner is dan het origineel.

Wat mij betreft is het Baehrtje een echte aanrader _004 _004 _004

Kortom, het is een goeie koop geweest :!: :!: :!:
Ik zal weer als een tevreden BeemeRT over het asfalt "glijden" (met het rubber op het asfalt wel te verstaan :D )
Luc
Hoi Luc,

Wat fijn dat het lekker zit. Op 17 april wil ik graag even proef zitten. Ok? _001
Als je naar de motorzegening gaat kun je ff proefzitten.
Mijnmotor is daar eenvoudig te vinden. Je komt het dorp binnen. Daar krijg je een folder in de hand geduwd. En dan ga je de eerste straat links. En daar parkeer ik dus altijd. Aangezien ik de motor niet laat zegenen (dan sta je nl wel even in de file) kun je via die straat gemakkelijk "vluchten" :D

Ik hoop dat het net zo'n mooi weer is als de afgelopen jaren.

Luc
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Erteetje schreef:
Marcel 1200rt schreef:
Erteetje schreef:Vandaag de eerste echte rit van 200 km gemaakt op mijn laatste aanwinst, het Baehr zadel. Ik kan alleen maar vol lof spreken over dit zadel. Ik zit "vast" en hoef geen enkele keer te gaan verzitten om mijn zithouding te corrigeren of te verbeteren. Door de opstaande rand waar ik tegenaan zit schuif je niet. Ook is de zit net wat steviger wat veel fijner is dan het origineel.

Wat mij betreft is het Baehrtje een echte aanrader _004 _004 _004

Kortom, het is een goeie koop geweest :!: :!: :!:
Ik zal weer als een tevreden BeemeRT over het asfalt "glijden" (met het rubber op het asfalt wel te verstaan :D )
Luc
Hoi Luc,

Wat fijn dat het lekker zit. Op 17 april wil ik graag even proef zitten. Ok? _001
Als je naar de motorzegening gaat kun je ff proefzitten.
Mijnmotor is daar eenvoudig te vinden. Je komt het dorp binnen. Daar krijg je een folder in de hand geduwd. En dan ga je de eerste straat links. En daar parkeer ik dus altijd. Aangezien ik de motor niet laat zegenen (dan sta je nl wel even in de file) kun je via die straat gemakkelijk "vluchten" :D

Ik hoop dat het net zo'n mooi weer is als de afgelopen jaren.

Luc
Hoi Luc,

Maar wat doe ik als je alarm afgaat? _001 Wegrennen ziet echt niet uit in vol ornaat. :D :D :D
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Erteetje

Re: baehr zadel

Ongelezen bericht door Erteetje »

Als ik iemand in vol ornaat langs zie draven weet ik wel gelijk dat jij het bent. Kunnen we dan alsnog samen een kopje kofie scoren _004
Luc
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”