Zadel aangepast

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Ben1200RT
2024
2024
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2010, 15:40
Type: R1200RT/LC
Bijz: Divers
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Salland

Zadel aangepast

Ongelezen bericht door Ben1200RT »

Hallo forumleden,
ook ik was niet tevreden met het standaardzadel van mijn R1200RT LC. Ik heb via het web gekeken wat er allemaal mogelijk is: 1 naar Tiger leathers in Den Haag is mij net te ver weg. 2 via de website van Bagster een compleet nieuw en custom zadel bedacht maar € 1100,- voor een compleet zadel werd mij iets te veel. Op zoek dus naar een zadelmaker in de buurt en via een medeforumlid uit Twente bij JT (Jos Tijhuis) autobekleding terecht gekomen. Na een belletje een keer heengereden, mijn wensen kenbaar gemaakt en een grove prijs bepaald. Begin april er heen geweest voor de aanpassingen. Te weten: oud zadel verwijderd, zetelverwarming losgehaald, een groot deel van het zachte schuim weggesneden en vervangen door nieuw, steviger schuim. Proef zitten (zat gelijk een stuk hoger wat de bedoeling was), zetelverwarming gemonteerd, extra schuimlaagje van 1 cm dik over het volledige zadel gemonteerd en het geheel afgewerkt met een nieuw, en slipvast, dek. Helaas mocht ik, in verband met corona geen foto`s van het proces nemen maar in de bijlage wel een foto van het hernieuwde zadel. Het passagierszadel is ook voorzien van een extra schuimlaag, dan blijven de verhoudingen goed, en ook hier een nieuw slipvast dekje over getrokken. Kosten van het geheel was rond de € 350,- wat in mijn ogen een faire prijs is. Alleen zadels aanpassen ala Tiger doen ze ook en dan zijn de kosten minder.
Afgelopen weekend een langere tocht gemaakt (200km) en ik zit uitstekend.
Groeten Ben1200RT Big RT Smile
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”