Corbin zadel

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
ElsPeet
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 mar 2009, 21:37
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Triumph Trophy SE uit 2013 met alle opties
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Warmenhuizen
Locatie: Warmenhuizen

Corbin zadel

Ongelezen bericht door ElsPeet »

Dag allemaal,

Er is vast wel iemand onder de forumleden die weet waar je in Nederland een Corbin zadel voor mijn 1150 RT kunt bestellen. Op de site van Corbin kom ik niet verder dan Canada.
Ben ook op zoek gegaan naar mooie gebruikte, maar dat valt niet mee. Duur. Dan kan ik beter een nieuwe bestellen.

Alvast bedankt voor de reacties,

[groet]
Peter -1150-
KreidlerFlorett K54 1968
KreidlerFlorett RS 1970
YamahaXJ900F 1993
BMWR1100RT 1998
BMWR1150RT 2001
BMWR1200RT 2008
Triumph Trophy SE 2013
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door Berrybeer »

...bijvoorbeeld hier http://www.buddyfashion.nl:D
Gebruikersavatar
ElsPeet
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 mar 2009, 21:37
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Triumph Trophy SE uit 2013 met alle opties
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Warmenhuizen
Locatie: Warmenhuizen

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door ElsPeet »

Dat bedoel ik nou. Dank je wel. Hou me aanbevolen voor andere "adresjes".

Peter -1150-
KreidlerFlorett K54 1968
KreidlerFlorett RS 1970
YamahaXJ900F 1993
BMWR1100RT 1998
BMWR1150RT 2001
BMWR1200RT 2008
Triumph Trophy SE 2013
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Hey Peter
er staat er 1op marktplaats
zoeken op corbin zadels


http://link.marktplaats.nl/380275807
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door HansD »

Inspector Gadget

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als oud-Corbin gebruiker/verslaafde wil ik je wat welgemeende adviezen geven en ervaringen met je delen, als dat mag;

1.
Koop nooit een zadel zonder eerst uitgebreid proef te gaan rijden.
Zeker met de Corbin heb ik bemerkt (al dan niet na het plaatsen van nieuwe veren) dat je zit-hoogte en zit-houding echt wezenlijk anders is dan bij "reguliere" zadels.
Als je een Corbin zadel koopt, en later andere veren, zorg dan dat je eventueel verlaagde veren koopt, anders kan je nog van een koude kermis thuis komen.
(heb ik helaas bemerkt)
Door de constructie van de Corbin ga je iets meer naar voren zitten, en afhankelijk van je lichaamslengte kan je in de knoei komen te zitten met je tupperware (knieën).
Dat heb ik bevestigd gekregen door iemand anders die het ook geprobeerd heeft, en krek hetzelfde ervoer.

2.
Ik vond de manier waarop de Corbin zadel op de R1100RT qua montage zat, niet goed c. onvoldoende.
Waarschijnlijk door copyrights en patenten, heeft Corbin een andere manier van plaatsing en vasthouden van de zadels moeten kiezen, schat ik zo.
Het is mijn ervaring (en ook van andere Corbin-gebruikers die ik persoonlijk gesproken heb) dat de Corbin nimmer zo vast zit als je reguliere zadel.
Er blijft vrijwel altijd zijdelingse en in de hoogte de nodige beweging zitten, waardoor het lijkt alsof het zadel niet vast zit.
Heel erg wennen in het begin. Desalniettemin, als je op het zadel zit, lijkt dit een minder probleem.
Zo prettig en goed vond ik dat niet. Maar het schijnt zo te horen bij de Corbin op de R1100RT, heb ik begrepen.

3.
Het is absoluut noodzakelijk, als je de Corbin regelmatig gebruikt of veel in de buitenlucht staat, uiterst minutieus de voorgeschreven onderhoud te doen.
Corbin is een leren zadel, en als je die niet goed onderhoud, zie je binnen de kortste keren het leer echt op z'n donder krijgen, zoals oppervlakte-scheurtjes, beschadigingen, etc.
Dus niet alleen een middel om het leer soepel te houden, maar ook een 2e middel om het waterafstotend te maken.
Dan heb je langer plezier van je Corbin.
Ik schrik van sommige Corbin's die op MP te koop staan, versus mijn zadel hoe mijn zadel was, echt heel slecht.

3.
Een Corbin zadel zit hard, heel hard. Veel harder dan je wellicht gewend bent.
Maar na een lange rit schijnt de Corbin heel erg prettig te zitten.
Helaas heb ik dat nooit kunnen ervaren, mijn Corbin heeft niet meer dan 16 km "gereden".

4.
Koop nooit een Corbin zadel nieuw, het is een erg duur zadel.
Voor de R1100RT zijn er minder en minder alternatieve vervangingszadels, dus wellicht is het overwegen waard om je bestaande zadel te laten aanpassen.
Dat is echt veel goedkoper dan een nieuwe Corbin, en dan kan je dat zelfs nog een paar keer laten doen, voor dat geld.

5.
Koop nooit een Corbin zadel 2ehands als die langere tijd al gebruikt is;
Het zadel-materiaal vormt zich na verloop van tijd naar de gebruiker, en zit dan niet prettig.

6.
Met al het bovenstaande, zoals prijs, levensduur, montage, en als je fiets andere veren heeft, is het wellicht verstandiger om je bestaande zadel te laten aanpassen naar jou smaak en wensen.
Mocht je derhalve een Corbin voor een bodem-prijs kunnen kopen, kan je natuurlijk extra geld gebruiken om het zadel weer op orde te laten maken (en eventueel te laten aanpassen).

Staar je niet blind op het feit dat het een Corbin zadel is, en dus wel goed zal zijn, die kostbare fout heb ik al gemaakt.

Het is zeker niet mijn intentie Corbin alhier af te branden of zo, maar het is net als bij windschermen, helmen en dus ook zadels, er is geen "one size fits all", je moet het echt zelf gaan ervaren of het je de gewenste comfort geeft versus de kosten en eventuele nadelen.

Ik heb dat ervaren met helmen, windschermen (ik denk dat ik de grootste verzameling gehad heb) en dus ook zadels.
Gebruikersavatar
ElsPeet
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 mar 2009, 21:37
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Triumph Trophy SE uit 2013 met alle opties
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Warmenhuizen
Locatie: Warmenhuizen

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door ElsPeet »

Wauw wat een verhaal. Ik neem je als ervaringsdeskundige uiterst serieus. Als ik inderdaad voor een Corbin ga, dan zal ik eerst maar eens flink proef gaan rijden. En inderdaad is zo'n zadel erg onderhoudsgevoelig. Toch ook maar eens nadenken over aanpassingen aan mijn eigen zadel. Ik ben echt een leek op dat gebied, maar waar doe je dat?

Bedankt voor je verhaal

Henk ook bedankt, want het zadel op marktplaats ziet er goed uit.

Groet,

Peter -1150-
KreidlerFlorett K54 1968
KreidlerFlorett RS 1970
YamahaXJ900F 1993
BMWR1100RT 1998
BMWR1150RT 2001
BMWR1200RT 2008
Triumph Trophy SE 2013
Opahak

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door Opahak »

Voor aanpassingen aan zadel adviseer ik Tijgerleathers in Den Haag.
http://www.tijgerleathers.nl
Groet
PAul
Beamietoo

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Tijger Leather in Den Haag zoals Opahak zei is ook mijn aanbeveling. Maatwerk voor een betaalbare prijs.
Zie ook websites van Yves Morillio, Baehr, en Wunderlich. Alles veel goedkoper dan Corbin.

gr,
Kenny
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door Walter »

kijk ook eens bij boxerdesign.
Mijn gel gevulde comfortzadel (bagster) bevalt zeeeer goed.
en mijn vorige was een corbin.

geen minuut spijt van de overstap!

Kost helemaal compleet volgens de configurator zo'n 433 euro, inclusief gestikt RT logo en gelvulling voor beide zadels.

http://www.boxer-design.de/nl/sitzbank.asp?ID=71
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
PeterRT

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door PeterRT »

waarom een duur zadel als je bij een autobeklederij je zadel kan laten aanpassen aan jou wensen is goedkoper . ik heb dit ook gedaan en bevalt ontzettend goed.
RhanRT

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door RhanRT »

Hmm, wie kan zich ervaringsdeskundige noemen t.a.v. gebruik Corbin zadel voor de R1150RT?
In alle ernst, zelfs ik kan dat niet terwijl ik nu toch al meer dan 2500 km met een Corbin zadel rij.
Dit omdat het ook te maken heeft met: lengte/lichaamsbouw/gewicht en niet te vergeten het ervaringsgevoel.
Daarnaast smaak, je vindt het Corbin zadel mooi of niet, en dit kan zelfs nog afhankelijk zijn van de wijze waarop je hem geplaatst hebt. Slechts in de hoogste stand (zoals ik het heb) staat het zadel mooi aangesloten in belijning (tank/zadel).
Het klopt inderdaad dat het zadel je het gevoel kan geven losser te zitten dan het origineel.
Het naar voren schuiven op het zadel heb ik niet bemerkt.
Het klopt wel dat het zadel iets ontvankelijker is voor scheurtjes immers het is echt leer, dus onderhoud zal best belangrijker zijn dan dat men gewend is.
Het zadel is duur, ja dat is ontegenzeggelijk waar, tweedehands zul je dit zadel niet gauw krijgen beneden de 350 €.
Maar voor mij staan 2 zaken volstrekt bovenaan: 2: het zadel staat zeer mooi en 1: hij zit geweldig!!!!
Ik maak vaker ritten van 400 tot 700 km op 1 dag, en bij dit soort ritten weet een ieder dat je na verloop van tijd gaat verzitten, steeds vaker je houding aanpast en je voelt je kont.
Nou die ervaring ben ik met het Corbin zadel kwijt, en dat is een zaligheid!
[groet]
RhanRT
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

RhanRT schreef:1: hij zit geweldig!!!!
Ik maak vaker ritten van 400 tot 700 km op 1 dag, en bij dit soort ritten weet een ieder dat je na verloop van tijd gaat verzitten, steeds vaker je houding aanpast en je voelt je kont.
Nou die ervaring ben ik met het Corbin zadel kwijt, en dat is een zaligheid!
[groet]
RhanRT
Met mijn RT heb ik (nog) geen ervaring met een Corbin zadel. Echter op mijn vorige motor K1200LT wel. En daarbij herken ik mijn helemaal in bovenstaande. Op het originele "comfort" zaldel kan ik niet veel langer dan 1 uur aangenaam zitten. En na twee was er niet meer op te zitten.

Groetjes Maarten
Dave

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door Dave »

Het bovenstaande verhaal is inderdaad herkenbaar...

Mijn buurman (van twee deuren verder) heeft een Corbin, hij kan het anders echt niet langer dan een uur volhouden op de motor (hij had daarvoor een comfort zadel). Zelf heb ik een Corbin op de kop getikt via dit forum, en dat bevalt geweldig! Nu is het comfort in principe al heel goed op onze motor. Maar tijdens een motorweekend met enkele VStrom's heb ik geen enkele keer de behoefte gevoeld mijn benen te moeten strekken. Hooguit het bekken even kantelen en het kon weer even door... En dat terwijl de VStrom rijders regelmatig moesten staan (en niet alleen omdat dat goed staat bij deze motor). Zelfs de eigenaar van een Yves Moillot zadel!!!

En ja, mijn zadel is toe aan een opfrisbeurt, het is echt leer en dit zadel heeft duidelijk veel kilometers gemaakt. Dat geeft niet, dat zie je ook in de aanschaf terug. Dus binnenkort zal ik 'm wegbrengen voor een beurtje. Overigens niet bij de importeur, die gasten zijn echt niet goed wijs (vragen 2~3 keer zo veel als de plaatselijke zadelmaker).

Dus ja, ook ik ben enthousiast. Ook al is het zadel niet meer in optimale staat, het is nog steeds veel beter dan mijn originele zadel.
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Onderhoud van Corbin zadel.

Wat ik met enige regelmaat deed was het zadel in smeren met Uiervet. Is niet duur en trekt er perfect in en werkt derhalve prima. Houd het leer perfect soepel en dus een aanmerkelijk kleine kans op droogte scheurtjes of zo.

Groetjes Maarten
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik noem mijzelf zeker ook geen ervaringsdeskundige, ik geef alleen aan wat mijn ervaringen zijn, en vooral, waar je (denk ik, althans) goed op moet letten.
Om eventuele (kostbare) teleurstellingen die ik heb ervaren, te voorkomen.

Ik heb de Corbin splinternieuw aangeschaft, en "looks" vindt ik echt niet belangrijk, de zit en comfort (en veiligheid) daarentegen wel.

Mijn ervaringen zijn op de R1100RT, en degene die mijn zadel geprobeerd heeft, is ook een R1100RT bestuurder.
En hij had exact dezelfde problemen als ik met de montage (beetje los-zitten, maar dat is een kwestie van gewenning), en, wat heel erg belangrijk was, de knieën.
Ook hij, hoewel hij nog een paar centimeter langer was, kwam met zijn knieën gevaarlijk in de knoei.
Ook hij bemerkte dat je door de Corbin meer naar voren kwam te zitten.

Uiteraard heb ik dat de persoon zelf eerst laten ervaren, want mijn mening of ervaringen zijn niet van belang, het gaat om ieders eigen ervaring.
Nu is dat wellicht wel aan te passen door zgn. seat jacks waardoor het zadelmechanisme van de R1100RT omhoog cq. horizontaler komt.

Maar in de laagste stand met de (nieuwe) HyperPro veren kon ik niet goed met de voeten aan de grond.

Vandaar dat ik er ook op stond dat de potentiële kopers altijd het zadel op hun eigen fiets probeerde.

En de uiteindelijke koper was inderdaad een R1150RT bestuurder.
Misschien is dat, naast de veren, het grote(re) verschil, in de positieve zin.

Jammer genoeg heb ik de Corbin nimmer lang kunnen ervaren qua zit, maar me dunkt dat dit wel in orde zal zijn, en dat mag ook wel voor die prijs.

Proberen is het motto van mijn stelling.
RhanRT

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door RhanRT »

tja Rob, het oog wil ook wel eens wat, voor de een zal de "looks" minder belangrijk zijn en voor de ander doet dit wel degelijk mee.
Het blijft wel jammer dat je het Corbin zadel niet wat langer hebt geprobeerd, waarschijnlijk had je het dan ook nooit verkocht.
Je hebt het over meer voor zitten waarbij de knieen minder ruimte zouden hebben door de vorm van het Corbin zadel, dit is niet mijn ervaring.
Het klopt wel dat je bij stilstand wat naar voren schuift om met je been aan de grond te komen (ook ik moet dat daar het zadel in de hoogste stand staat) daar het zadel duidelijk breder is en je daar door dwingt, echter rijdend zit je op het bredere deel van je zadel en bemerk je na vele kilometers het comfort en het genot, waarbij je echt geen last hebt van de ruimte voor je knieen daar je zelfs bewust wat verder naar achteren gaat zitten, dus op het bredere deel van jouw zadel.
Qua zit is er absoluut geen verschil tussen het gebruik van het Corbin zadel bij een R1100RT of een R1150RT, wat wel kan dat vering zoals de Hyperpro een verschil kan geven in hoogte van de motor en daar door het uitstappen van het been bij stilstand weer nog wat vervelender kan zijn. Hierbij lijkt het mij tevens een beperking wanneer je over wat korte beentjes beschikt in combinatie met een hogere en straffere vering waarbij het Corbin zadel zeker niet als prettig ervaren wordt met het stil gaan staan waarbij je moet gaan uitstappen. Maar gelukkig rijden wij meer dan dat wij stilstaan dus daar maakt dit zadel dit dan weer dubbel en dwars goed.
Ook ik had het gevoel bij de eerste rit van een aantal kilometers; is dit het wel?
Nu na 2500 km kan ik echt zeggen; ja ik wil niet anders meer!
[groet]
RhanRT
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Geloof mij, beste RhanRT, ik heb staan janken (bijna letterlijk) toen ik merkte dat door de HyperPro vering, de Corbin echt niet meer te gebruiken was.
Want ik heb er lang voor gespaard, zorgvuldig rekenend wat ik precies allemaal wenste, hoeveel geld ik er voor opzij moest leggen.
Al met al het geld bij elkaar gesprokkeld (het plan was een R1150RT, en omdat het uiteindelijk de R1100RT werd, had ik wat geld over)

Ik geef mijzelf 110% de schuld, ik had mij beter moeten laten informeren dat bij zo'n zadel de verlaagde HyperPro's noodzakelijk zullen zijn.
Helaas heeft HyperPro nimmer op mijn email gereageerd, wellicht was er van die kant alsnog een oplossing mogelijk geweest.

Geloof mij ook dat ik er echt 5 maanden op heb liggen kauwen wat nu de oplossing was voor mijn Corbin zadel in deze nieuwe situatie.
Helaas zag ik geen andere oplossing, zeker niet toen potentiële kopers dezelfde zaken aangaven, w.o. (voor mij heel, heel belangrijk) de knieën, of ik moest radicaal de Corbin moeten laten aanpassen, dus nog meer geld.

Ik zat echt met mijn knieën tegen de tupperware van de R1100RT, en ik moest het zadel in de laagste stand zetten, anders kon ik maar met 1 voet aan de grond.
Als ik het zadel 1 standje hoger zette, kwam ik alleen nog maar, met enige moeite, de tenen aan de grond.

Ik heb het echt geprobeerd, want na de 1e bocht ging ik er vol onderuit.

Maar ik ben er van overtuigd dat als je de juiste lichaamsproporties hebt, en de juiste vering, (lees: afstand motor en de bestuurder's diverse lengtes, w.o. been en e.d.) de Corbin heel zalig zal zitten.

Ik verwacht ook niet dat er een verschil is tussen de R1100RT en de R1150RT wat dat betreft, maar opvallend was wel dat de R1100RT-ers die het met mijn zadel geprobeerd hebben, dus ook ff rijden e.d., dezelfde ervaringen hadden.

Nu kan dat komen omdat het een splinternieuw zadel was, en volgens de leverancier duurt het ca. 2000 km voordat het zadel zich naar jou optimaal gevormd heeft.
Helaas zal ik dat nimmer ervaren, heel erg jammer.

Maar ik ben er wel een beetje overheen omdat ik iemand anders heel erg gelukkig gemaakt heb (hoop ik) met een puik zadel en dito onderhoudssetjes.
RhanRT

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door RhanRT »

Beste Rob, geloof ik best!
Het is echt heel spijtig dat jouw investering niet tot het voor jou gewenste resultaat heeft geleid.
Soms loop je gewoon tegen bepaalde beperkingen aan, het is niet anders.
[groet]
Han
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Tja, beste Han, ik ben meer teleurgesteld in mijzelf dan in Corbin, wat dat betreft.

Ok, de constructie is niet optimaal, maar zoals je zelf aangaf, dat is afhankelijk van de stand van het zadel.
Bij de R1100RT met comfort-zadel (lees: het R1150RT zadel :roll: ) is het ook niet "optimaal" zoals ik in een ander draadje al aangaf, een beetje regen, en er staat water op je luchtfilter-huis (en niet voldoende om een kop koffie van te maken :twisted:).
En krijg je inderdaad een "houten k.nt" na een lange rit/zit.

En vandaar mijn stelling;
Je moet zo'n zadel echt uitproberen en ervaren (proefrijden), want Corbin kan echt een top zadel zijn (mag ook wel voor die prijs) lees ik vaak genoeg en ben ook ik van overtuigd.
Maar helaas niet voor iedereen, ben ik achter gekomen, en daar mag best, met de onderbouwing van ervaringen, melding van gemaakt worden, denk ik.
(Net als ruiten, banden, etc, etc. )

En evenzo de meldingen van degene die wel tevreden zijn met hun Corbin, want dat zal de meerderheid zijn, daar ben ik ook van overtuigd.

[groet] RobL.
Gebruikersavatar
ElsPeet
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 mar 2009, 21:37
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Triumph Trophy SE uit 2013 met alle opties
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Warmenhuizen
Locatie: Warmenhuizen

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door ElsPeet »

Ik dank jullie allen hartelijk voor de reacties. Ik blijf nog maar even nadenken over de verschillende opties die hier op het forum gegeven zijn. Heel handig dat forum. Aan de andere kant maken al deze reacties de keuze er niet gemakkelijker op. Het is inderdaad erg persoonlijk. Ik zie ook erg op tegen het onderhoud. Ik rij woonwerk en de motor staat helaas zo'n hele dag buiten. Dan is leer niet zo'n goed idee. Ik denk dat ik maar eens bij tijger leathers langs ga.

Bedankt allemaal,

Peter
KreidlerFlorett K54 1968
KreidlerFlorett RS 1970
YamahaXJ900F 1993
BMWR1100RT 1998
BMWR1150RT 2001
BMWR1200RT 2008
Triumph Trophy SE 2013
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik ben op sommige punten wat meer kritisch dan wellicht soms wenselijk is.

Aan de andere kant, voordat ik de Corbin kocht, had ik eigenlijk nooit ergens de kritische kanttekeningen gelezen die ik er (achteraf) er wel bij plaats.

Het is niet mijn bedoeling iemands keuzes nog moeilijker te maken, maar ik heb zeker wel de intenties mijn ervaringen met anderen te delen.
Maar ik ben zeker geen maatstaaf! (zeer waarschijnlijk verre van dat ;) )

Eigenlijk zou het ultimo zo moeten zijn dat een forum de keuzes wat gemakkelijker maakt, je maakt dan uit de diverse reacties een gewogen keuze wat voor jou belangrijk is.

En ik verwacht ook zeker niet dat je het met mij eens zal zijn, sterker nog, het is wat mij betreft geen welles-nietes, ja-tegenover-nee, maar wel hoor-en-wederhoor.
Dus een mening, een ervaring, een perceptie, een indruk.

En mijn inzet is daarin duidend te zijn wat voor mij belangrijke zaken en aandachtspunten zijn.
Wellicht op mijn manier, het zei mij vergeven, hopelijk.

Als je de kans krijgt een Corbin zadel te proberen, moet je dat zondermeer met beide handen aanpakken en zelf een mening en gevoel vormen.
Uiteindelijk maak je natuurlijk zelf de keuzes wat voor jou belangrijk is, en wat jij zin en onzin vindt.
Gebruikersavatar
ElsPeet
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 mar 2009, 21:37
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Triumph Trophy SE uit 2013 met alle opties
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Warmenhuizen
Locatie: Warmenhuizen

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door ElsPeet »

Dag Rob,

Rob, nou moet je je mening niet bagataliseren, want als ik geen advies wilde hebben, dan had ik de vraag op dit forum niet moeten plaatsen en gewoon mijn gang moeten gaan om voor de Corbin te kiezen, wat mijn eerste plan was. Maar dan had ik geen waardevolle adviezen ontvangen. Het maakt de keuze in zoverre moeilijker, dat ik wat te overdenken heb. Ik kom er echt wel uit, maar in mijn naïviteit dacht ik dat Corbin absoluut het beste was. Er zijn echter meer absolute besten. En om nou een eventuele grote teleurstelling te voorkomen ga ik het een en ander onderzoeken. Wanneer het zover is, laat ik van mij horen. Maar laat je niet weerhouden om je mening te blijven geven, want daar vraag ik zelf om. Ik heb ze voor mijn eigen meningsvorming als zeer belangrijk ervaren. Dus bedankt daarvoor.

Met -1150- groeten

Peter
KreidlerFlorett K54 1968
KreidlerFlorett RS 1970
YamahaXJ900F 1993
BMWR1100RT 1998
BMWR1150RT 2001
BMWR1200RT 2008
Triumph Trophy SE 2013
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hallo Peter,

Dank je wel! _004

Ik probeerde wat nuances te geven, omdat ik soms de neiging heb het doel ietwat voorbij te schieten in mijn enthousiasme en inzet.

Ik wil zeker *niet* de indruk wekken dat, in dit specifieke geval, de Corbin een slecht zadel zou zijn, of iets dergelijks.

Het is heel moeilijk een juiste advies te geven zonder dat er een persoonlijke voorkeur doorsijpelt, of zoals in mijn geval, wat teleurstellende ervaringen en kritische kanttekeningen te plaatsen zijn.

Ik geef graag een mening, en ik weet dat sommige daar het niet helemaal eens mee zijn, en ik probeer daar juist mee om te gaan.
Vandaar mijn voorlaatste reactie, omdat ik anderen anders wellicht zou kunnen krenken, en dat wil ik zeker niet.

En we zijn zeker benieuwd naar de uitkomst van je zoektocht, en ik persoonlijk zou zeker willen vernemen wat jou ervaringen, tips en adviezen zijn.

PS: Ik heb waarschijnlijk iets gevonden wat je wellicht zou kunnen aanspreken, en die je m.i. eens je oren en je gevoel bij zou moeten opsteken.
Ik stuur je de link via PB.
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door blackers »

Ik rij sinds een maand of 4 met Corbin zadels (via marktplaats een mooi setje voor € 500). Ik vind het lekkerder rijden dan met de standaardzadel.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
MidLifeMan

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door MidLifeMan »

Hi Els,

Vond toen ik mijn -1150- net had en rondkeek Corbin wel erg (lees: te) duur. Ben toen een keer in 1 dag naar mijn broer in ZO Zweden gereden en een week later in 1 dag terug. Stond een week later bij Buddy Fashion om een Corbin zadel te kopen (nog steeds erg duur, maar ja). Nooit spijt van gehad: zit als een vorst. Wel ff wennen aan compleet andere 'zit'.

Sindsdien veel lange ritten gemaakt naar en in buitenland, nooit enige behoefte om te verzitten meer gehad. Verplicht stoppen nu alleen nog om te tanken of voor sanitaire stop: verder kan ik doorrijden als ik dat wil. Dat was op die 1e rit naar Zweden wel anders... Moest er toen echt iedere keer af na 1 1/2, max. 2 uur. Hier iedere dag 140 km woon - werk. Heb er dus letterlijk elke dag plezier van gehad! Wel braaf ingevet om de 1 1/2 - 2 maanden. Ziet er na 2 1/2 jaar nog bloedstrak uit.

[groet]
Anders
Gebruikersavatar
ElsPeet
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 mar 2009, 21:37
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Triumph Trophy SE uit 2013 met alle opties
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Warmenhuizen
Locatie: Warmenhuizen

Re: Corbin zadel

Ongelezen bericht door ElsPeet »

MidLifeMan schreef:Hi Els,

Vond toen ik mijn -1150- net had en rondkeek Corbin wel erg (lees: te) duur. Ben toen een keer in 1 dag naar mijn broer in ZO Zweden gereden en een week later in 1 dag terug. Stond een week later bij Buddy Fashion om een Corbin zadel te kopen (nog steeds erg duur, maar ja). Nooit spijt van gehad: zit als een vorst. Wel ff wennen aan compleet andere 'zit'.

Sindsdien veel lange ritten gemaakt naar en in buitenland, nooit enige behoefte om te verzitten meer gehad. Verplicht stoppen nu alleen nog om te tanken of voor sanitaire stop: verder kan ik doorrijden als ik dat wil. Dat was op die 1e rit naar Zweden wel anders... Moest er toen echt iedere keer af na 1 1/2, max. 2 uur. Hier iedere dag 140 km woon - werk. Heb er dus letterlijk elke dag plezier van gehad! Wel braaf ingevet om de 1 1/2 - 2 maanden. Ziet er na 2 1/2 jaar nog bloedstrak uit.

[groet]
Anders
Mocht je binnenkort je motor verkopen, geef me dan even een seintje, koop ik je Corbin over.

Groeten,

Peter
KreidlerFlorett K54 1968
KreidlerFlorett RS 1970
YamahaXJ900F 1993
BMWR1100RT 1998
BMWR1150RT 2001
BMWR1200RT 2008
Triumph Trophy SE 2013
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”