Zadels van Wunderlich

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Kephalus

Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door Kephalus »

Ik zag op de site van Wunderlich dat ze ook komfort zadels verkopen voor een scherp prijsje. Heeft iemand daar ervaringen mee? Hoe goed zijn ze eigenlijk? http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8360005
Groeten
Dirk
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door Walter »

weet nou niet of ik € 359,- een spotprijs vindt...
regelmatig worden originele BMW comfortzadels op marktplaats aangeboden...
kwestie van geduld heben en op het juiste moment toehappen.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door HansD »

Kephalus schreef:Ik zag op de site van Wunderlich dat ze ook komfort zadels verkopen voor een scherp prijsje. Heeft iemand daar ervaringen mee? Hoe goed zijn ze eigenlijk? http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8360005
Groeten
Dirk
De zadels van Wunderlich zijn heel lang niet leverbaar geweest, dus ik weet niet of er veel verkocht zijn in Nederland...
Het schijnt dat ze nu van leverancier zijn veranderd.

Zoek eens op dit forum naar 'Zadels' dan vind je veel meer merken, prijzen en ervaringen.
Hans
Beamietoo

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Baehr heeft een hele mooie voor 249,- op ruil basis.
Ik kan niets zeggen over de kwaliteit of comfort maar het is wel een bedrijf met een goede naam.

Scroll naar beneden voor de 11-- serie
http://www.baehr.net/baehrshop/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr,
Kenny
Opahak

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door Opahak »

Hallo,

Ik moet zeggen dat ik met diverse zadels heb gereden zoals :

Origineel BMW, goed maar glad
Yves moliot, het beste gelzadel compleet rijder en bijrijder
Wunderlich, prima zadel maar neem niet de lage, deze zit niet lekker
Corbin zadel, zit als een prins maar ik raak de grond niet meer vanwege de brede zit en daardoor niet prettig. Ik heb wel korte pootjes :shock:

Ik zou kieze voor het Baehr zadel (is ook Yves moliot) met Gel!

Groetjes
Opahak
vioma

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door vioma »

Op mijn vorige rt heb ik een wunderlich gehad en was er zeer tevreden over _004
Veeeeeeeeel beter dan het originele comfortzadel .
bertus

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door bertus »

wie kan mij de preciese maten van een BMW conformbuddy van een -1150- opgeven.
Ik weet nl. niet of ik een standaard- of een conform buddy heb en zie op het forum het verschil niet.

Gr Bert
bertus

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door bertus »

Afbeelding
Afbeelding
Hier even een paar foto's van m'n huidige buddy. Is dit een standaard?
Is wat duidelijker denk ik.

Gr. Bertus
Inspector Gadget

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je kunt het zien aan de nummer die in de zadels geslagen zijn door Herrn. BMW;

Wat er bij mijn zadels staat, en naar wat ik begrepen heb de "comfort"-zadels zijn;
Voor: 5253-2313 651
668833 0015 PP

Achter: 5253-2313 656
668833 0016 PP

En naar wat ik begrepen heb, worden bij de R1150RT's vrijwel altijd de comfort-zadels geleverd? _001
bertus

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door bertus »

Rob,
Klopt wat je zegt.
Ik heb de nummers nagekeken en het is inderdaad een confortzadel die ik op mijn -1150- heb.
Ook wwer opgelost.
Gr Bertus
Inspector Gadget

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bedankt Bertus, Thanks _004

Voordat ik de motor kocht had ik al gelezen dat de standaard R1100RT soms als matig ervaren werden, en heb ik Corbin zadels gekocht.
Totdat ik de motor daadwerkelijk gekocht had, en er achter kwam dat de "standaard" zadels bepaald niet verkeert zaten, en het in mijn geval dus om de comfort-zadels gaat.
Had dus nimmer de Corbin's hoeven te kopen _002
Tot op heden nog niet zo heel lang gereden met de comfort-zadels, de langste rit/zit was op 5 mei, en alleen ietwat stijve rug door het vele koppelen en ontkoppelen tijdens de rit. (ten koste van de koppelingskabel, die heeft het uiteindelijk nipt overleeft, maar gaf wel gelijk een technisch falen weer).

Kortom, de comfort-zadels bevallen mij prima.
Habeve

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door Habeve »

Heeft er al iemand ervaring opgedaan met het nieuwe (1 delige) comfortzadel
voor de R1200RT?

Bij voorbaat dank voor de response.

[groet]
-1200-
Harald
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door HansD »

Habeve schreef:Heeft er al iemand ervaring opgedaan met het nieuwe (1 delige) comfortzadel
voor de R1200RT?

Bij voorbaat dank voor de response.

[groet]
-1200-
Harald
Harald,
Weet je dat zeker - een eendelig zadel voor de 1200RT? Die zijn altijd in 2 delen - voor en achter.
Ik heb even gekeken bij Wunderlich en ik zie hem niet.
Hans
Habeve

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door Habeve »

HansD schreef:
Habeve schreef:Heeft er al iemand ervaring opgedaan met het nieuwe (1 delige) comfortzadel
voor de R1200RT?

Bij voorbaat dank voor de response.

[groet]
-1200-
Harald
Harald,
Weet je dat zeker - een eendelig zadel voor de 1200RT? Die zijn altijd in 2 delen - voor en achter.
Ik heb even gekeken bij Wunderlich en ik zie hem niet.
Hans
Hans,
het zadel is nieuw op de markt en van BMW zelf. Mijn vraag staat dus waarschijnlijk in het verkeerde vakje.
Ik heb gisteren een uitvoerige proefrit gemaakt en gelijk gekocht. Is alleen met verwarming te leveren en
kost 485,00 euro (ik heb hem trouwens voor 450 gekregen _004 )
Ik moet er wel bijzeggen dan het zadel niet meer in hoogte te verstellen is en staat dus op dezelfde hoogte als
het originele zadel in de laagste stand.
[groet]
-1200-
Harald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door HansD »

Habeve schreef: Hans,
het zadel is nieuw op de markt en van BMW zelf. Mijn vraag staat dus waarschijnlijk in het verkeerde vakje.
Ik heb gisteren een uitvoerige proefrit gemaakt en gelijk gekocht. Is alleen met verwarming te leveren en
kost 485,00 euro (ik heb hem trouwens voor 450 gekregen _004 )
Ik moet er wel bijzeggen dan het zadel niet meer in hoogte te verstellen is en staat dus op dezelfde hoogte als
het originele zadel in de laagste stand.
[groet]
-1200-
Harald
Misschien moet je inderdaad een nieuwe topic hierover beginnen.
ik ben wel benieuwd wat je bevindingen zijn van de uitvoerige proefrit. Heb je ook nog andere zadels geprobeerd?
Hans
Gebruikersavatar
chrissierhuis
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 okt 2009, 17:52
Type: Overig R-serie
Bijz: 03-2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Haaksbergen
Locatie: Haaksbergen

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door chrissierhuis »

Kijk eens op de site http://www.kahedo.de Prijs van de zadels voor R1100/1150 is € 200 voor rijder en € 150 voor de passagier. Deze prijs met inruil van de oude anders komt er €150 bij.
Kahedo maakt ook de zadels voor Touratech op de 1200RT. Deze worden allen via Touratech geleverd.
Ik heb Touratech op mijn 1200RT en bevallen zeer goed.
Gebruikersavatar
blauwebeemer
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2009, 15:25
Type: R1200RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Gent
Locatie: Gent Oost-vlaanderen

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door blauwebeemer »

Het comfortzadel van bmw en hetgeen Harald heeft aangekocht staat 1 cm lager, dan de laagste staand van het normale BMWzadel, namelijk 81 cm van de grond. Het is een pracht van een zadel, graag zou ik het verder verloop, kwestie van zithouding en hardheid van zadel willen weten.
Groeten Van Martin
Habeve

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door Habeve »

blauwebeemer schreef:Het comfortzadel van bmw en hetgeen Harald heeft aangekocht staat 1 cm lager, dan de laagste staand van het normale BMWzadel, namelijk 81 cm van de grond. Het is een pracht van een zadel, graag zou ik het verder verloop, kwestie van zithouding en hardheid van zadel willen weten.
Groeten Van Martin
Ik ga morgen een vakantietrip maken naar Slovenie en Istrie _005 . Vrouw achterop, kan zij hem ook gelijk testen.
Totale rit is ± 4000 km dus bij terugkomst heb ik wel wat te melden denk ik. _004
Misschien wel in een nieuw topic. Even geduld nog tot na de 28e juni. ;)
[groet]
-1200-
Harald
Gebruikersavatar
kapitein_iglo9
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2010, 23:12
Type: R1100RT
Bijz: Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiderdorp
Locatie: Leiderdorp

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door kapitein_iglo9 »

Ik wacht met spanning af op de reactie van Harald; Ik ga eind augustus naar Roemenie met de vrouw. Wellicht heb ik voor die tijd ook een goede keuze kunnen maken

Ruud
-1100-
Habeve

Re: Zadels van Wunderlich

Ongelezen bericht door Habeve »

Habeve schreef:
blauwebeemer schreef:Het comfortzadel van bmw en hetgeen Harald heeft aangekocht staat 1 cm lager, dan de laagste staand van het normale BMWzadel, namelijk 81 cm van de grond. Het is een pracht van een zadel, graag zou ik het verder verloop, kwestie van zithouding en hardheid van zadel willen weten.
Groeten Van Martin
Ik ga morgen een vakantietrip maken naar Slovenie en Istrie _005 . Vrouw achterop, kan zij hem ook gelijk testen.
Totale rit is ± 4000 km dus bij terugkomst heb ik wel wat te melden denk ik. _004
Misschien wel in een nieuw topic. Even geduld nog tot na de 28e juni. ;)
[groet]
-1200-
Harald
Zoals beloofd; mijn bevindingen over het BMW comfortzadel.

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik gereden heb met de volgende aanpassingen:
Verlaagde voetsteunen, stuurverhogers (verstelbaar) en een groot scherm (alles van Wunderlich)

Het zadel zit echt prima. Het is een stuk breder dan het standaardzadel en een beetje te
vergelijken met het comfortzadel op de 11xx, alleen heeft het meer ‘ pan’ vorm.
Het is een vrij hard, stevig zadel met een wat stroeve structuur.
Het ‘ ruggensteuntje’ voel je goed en is vooral prettig bij stevig acceleren.

Mijn vrouw klaagde er over dat ze op het standaardzadel, vooral bij het remmen, snel naar voren gleed.
Met dit zadel is dat probleem helemaal uit de wereld.

We hebben de afgelopen weken ±3500 km met dit zadel gereden (Slovenië - Kroatië) en we zijn beiden tevreden over dit zadel.

Ondanks dat we redelijk wat km’s per jaar rijden hebben we niet echt ‘zitvlees’ zodat we toch elke 1 tot 1½ uur even zijn afgestapt om even de benen te strekken. Ik had op mijn 1100RT en 1150RT een Corbin zadel en daar moesten we deze pauzes ook maken (gelukkig roken we allebei :oops: )

Nadelen van het zadel zijn dat het niet verstelbaar is (1-delig) en dat je het alleen kunt krijgen met verwarming wat het zadel misschien onnodig duur maakt, zeker als je zoals ik geen zadelverwarming op de fiets heb _001 . Wil je het dan wel aansluiten dan zul je het rechter stuurdeel moeten vervangen voor een met schakelaar, een losse schakelaar is natuurlijk weer niet te koop terwijl er wel voor ruimte is. Of heeft iemand een idee? ;)

Al met al; wij zijn er tevreden over en hebben geen spijt van deze aankoop.

Voor diegenen die besluiten er een te kopen; veel plezier ermee en (evt) een fijne vakantie. _004

[groet]
-1200-
Harald
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”