Beantwoord: Bagster comfortzadel

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
John Beemer

Beantwoord: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door John Beemer »

Wie heeft ervaring met de Bagster comfortzadel bij de firma Robs Accesoires

in 't Zand NH. Hoor graag naar de ervaring van forumleden.

John.
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door Walter »

Ik heb sinds afgelopen zomer een bagster zadel.
Dit is een zadel welke op de originele BMW zadelschalen is bekleed.
Ik heb met gelvulling voor en achter.
Moet zeggen, heerlijke zit en een betere steun dan mijn orginele en corbinzadel (dit is inmiddels mijn derde zadel).
Ritje naar Oostenrijk gaf geen enkel probleem, en zoals ze in wielrennerstermen zeggen; geen last van een derde bal.
Wel er even aan denken dat zomers de gelvulling ook een warme bips kan geven als je motor een tijdje in de zon heeft staan bakken.

Mocht je even willen proefzitten, dat kan natuurlijk altijd.

groeten,
Walter
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
bolderbast

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door bolderbast »

Walter,

Heb je - voordat je je zadel inleverde - ergens kunnen proefrijden met zo'n zadel?
Want het ziet er op zich goed uit, maar om op zicht zo'n ding maar aan te schaffen is voor mij geen optie.

IK heb al eens een rondje gebeld naar Breda, Gouda 'en t Zand maar nergens hebben ze geen Bagster zadels voor de r11xxrt op voorrraad...

Waar heb jij 'm aangeschaft?

Groet,
Bolderbast
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door Walter »

bolderbast schreef:Walter,

Heb je - voordat je je zadel inleverde - ergens kunnen proefrijden met zo'n zadel?
Want het ziet er op zich goed uit, maar om op zicht zo'n ding maar aan te schaffen is voor mij geen optie.

IK heb al eens een rondje gebeld naar Breda, Gouda 'en t Zand maar nergens hebben ze geen Bagster zadels voor de r11xxrt op voorrraad...

Waar heb jij 'm aangeschaft?

Groet,
Bolderbast
Ik heb hem van een mede forumlid overgenomen die hem nog ongebruikt op zolder had liggen.
Heb niet eerst getest, maar hij bevalt me prima!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
John Beemer

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door John Beemer »

Walter,

Dank voor de uitnodiging. Ik heb de zadel uit kunnen proberen op een triomphe fiets. Hier had de berijder ook gel onder de zadel en het zat voortreffelijk,
Hij vertelde ook dat zijn vorige zadel ook heet werd in de zon, dus dit zal wel meevallen. Hij adviseerde mij wel om op de middenstuk van de zadel nubuckleer te nemen. Daardoor glij je minder op de zadel als je een stoffe motorbroek draagd. Herken jij dit ook?

Groetjes John.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/7992009

Wel voor de R1200RT.
Ik vond daar niet echt iets voor de 1100/1150
Maar dit geeft ook een aardig inzicht volgens mij.
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door Walter »

John Beemer schreef:Walter,
Hij adviseerde mij wel om op de middenstuk van de zadel nubuckleer te nemen. Daardoor glij je minder op de zadel als je een stoffe motorbroek draagd. Herken jij dit ook?

Groetjes John.
Ik rij altijd met een lederen motorbroek aan...
Bij het originele BMW zadel zat ik altijd te schuiven, zo ook bij de Corbin (maar wel iets minder).
Op het bagsterzadel zit ik zo vast als een huis, dat zelfde geldt ook voor mijn passagier.
Het is volgens mij wel 'gewoon' met kunststof bekleed, maar dan wel van een stroef en wat ruwer type dan we doorgaans op de originele zadels gewend zijn.

[groet]
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
japio

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door japio »

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gewoon besteld in Gouda. Ik mag de zadeldelen voor mijn 1200 RT ophalen op de beurs 8)_
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Als je hem binnen hebt gekregen willen we natuurlijk wel de foto's zien.
Ben erg benieuwd.

Richard
Erteetje

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door Erteetje »

japio schreef:Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gewoon besteld in Gouda. Ik mag de zadeldelen voor mijn 1200 RT ophalen op de beurs 8)_
En wat is je ervaring tot nu toe?? Ik neem aan dat je al de nodige kilometers getest hebt :?: :!: :?: :!:
Luc
japio

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door japio »

Ondanks de belofte ging het niet lukken om e.e.a. voor de beurs voor elkaar te krijgen. Inmiddels heb ik de zadeldelen en ben uitermate tevreden.
Om een lang verhaal kort te houden...plaatjes zeggen meer dan woorden _004

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Erteetje

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door Erteetje »

Mooi :!: :!: :!:
Ik heb recent een Baehr zadel aangeschaft (2e hands verwarmd in nieuwstaat) als dit niet bevalt, gaat het in de verkoop en ga ik het bagster proberen. Ziet er mooi en strak uit.

Luc
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Erteetje schreef:Mooi :!: :!: :!:
Ik heb recent een Baehr zadel aangeschaft (2e hands verwarmd in nieuwstaat) als dit niet bevalt, gaat het in de verkoop en ga ik het bagster proberen. Ziet er mooi en strak uit.

Luc
Hoi Luc,

Laat wat weten als je 'm weg doet.

Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Erteetje

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door Erteetje »

Marcel 1200rt schreef:
Erteetje schreef:Mooi :!: :!: :!:
Ik heb recent een Baehr zadel aangeschaft (2e hands verwarmd in nieuwstaat) als dit niet bevalt, gaat het in de verkoop en ga ik het bagster proberen. Ziet er mooi en strak uit.

Luc
Hoi Luc,

Laat wat weten als je 'm weg doet.

Marcel

Hi Marcel,

Zal ik doen, al hoop ik dat het zo goed bevalt dat ik er veel kilometers mee ga rijden. De enige vraag is of het niet te hoog is voor mijn korte pootjes :D

Vandaag heb ikhet zadel helaas niet ontvangen. Zal dus wel begin volgende week worden.

Luc
John Beemer

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door John Beemer »

Afgelopen weekend de Bagster zadel opgehaald en gemonteerd. Na een kort maar lekker ritje was het een genot om op deze zadel te zitten. Ook maar gelijk een Garmin 660 gemonteerd en aan een Scala Rider Q2 Pro duoset gekoppeld.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door HansD »

japio schreef:Ondanks de belofte ging het niet lukken om e.e.a. voor de beurs voor elkaar te krijgen. Inmiddels heb ik de zadeldelen en ben uitermate tevreden.
Mooi zadel! En...hoe zit het (al gereden ermee)?
Hans
japio

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door japio »

Ik heb niet de indruk dat er heel veel veranderd is. Het zadel zit goed maar gaat na verloop van tijd toch doorzitten. Misschien waren de verwachtingen iets te hoog of zou de kleding ook een rol kunnen spelen? We dragen we allebei een leren broek. Schuiven doet het in ieder geval niet meer en dat vindt de vrouw in ieder geval een vooruitgang....Gematigd positief is op dit moment mijn oordeel.
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Bagster comfortzadel

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Kleding speelt een enorme grote bij doorzitten. Je moet maken dat je kleding (onderbroek en rijbroek) draagt die geen naden hebben op je zitvlak. Rij al jaren met een lederen motorbroek juist omdat er bijna geen textiel motorbroeken meer te vinden zijn zonder een anti-slip padje op het zitvlak genaaid. Een tweede factor is zweet. Om dit tegen te gaan draag ik bij de grotere ritten of als we gaan toeren in Spanje een "ouderwetse" wielrennersbroek (die met zo een grote gele lap in). Een derde factor is verzuring van je spieren. Tegen te gaan door vanaf dat je pijn begint te voelen recht op je motor te gaan staan (weetje van de Belgische zwaantjes - de NL Marechaussee zeg maar) en zo lang mogelijk zo te rijden. Zadelpijn is onmiddellijk over. Sturen doe je met je knieën , maar ja, de slimme deden dat al. :roll:
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”