Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Sedert september heb ik mijn RT en naar mate de tijd vordert begon ik na een tijdje rijden steeds minder lekker op mijn zadel te zitten. Op mijn vorige motor een K1200LT had ik dat probleem eigenlijk meteen al en op dat originele hield ik het niet langer uit dan een uur. Toen der tijd heb ik via internet een gebruikt Corbin zadel kunnen kopen. Wat een verademing was dat.

Ook voor mijn R1200RT ben ik gaan zoeken naar een gebruikt Corbin zadel. Niet gelukt. Vandaag was ik in de buurt van Roelofarendsveen waar de Corbin importeur zit. Kon het niet na laten even te stoppen en te gaan kijken.

En jullie raden het al. Heb een complete set gekocht. Moest toch nog wel even denken want ik vind eerlijk gezegd een nieuw Corbin zadel wel achterlijk duur. Zeker als je ze neemt met zetel verwarming. Maar als je eenmaal gewent bent aan zetel verwarming wil je dat toch niet meer missen.

Bij thuis komst meteen de zadels op mijn motor gezet en gaan rijden. En daar werd ik toch wel heel blij van. :D

Wat een genot het voor mij bekende Corbin gevoel weer terug te ervaren. Een heerlijke zit op een zadel die je veel meer 1 maakt met de motor dan het originele zadel. Het is als of je een andere motor hebt gekocht. Geeft je veel feedback. Onder andere op een smal bochtig land weggetje gereden welke ik wel vaker rijd en je gaat er gewoon sneller overheen door het veel meer gevoel van eenheid. Het is net of je nu in de motor zit in plaats van er op.

Hierbij de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,

Maarten de Vries
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Oef, ik weet hoe het voelt, ik heb dezelfde fout ooit ook gemaakt, heb daar nog steeds heel erg veel spijt van.
Je betaald echt de hoofdprijs voor een nieuw Corbin zadel, inderdaad echt achterlijk duur.
Waarschijnlijk ook een deel hype om de prijs hoog te houden. _001

Daarnaast was de grootste afknapper hoe Corbin op de R11xxRT gemonteerd werd, ze hebben hun eigen "interpretatie" hoe (blijkbaar) je een copyright van BMW moet omzeilen. Althans, dat zal de oorzaak van hun hele slechte keuze geweest kunnen zijn, denk ik dan maar.
Een verstelbare bout en een lip-systeem waarmee je de Corbin onder elkaar moest inschuiven.
Waardoor het zadel in mijn ervaring (gevaarlijk) veel te los zat, lastig te monteren was en zulks drama.

Mijn concrete vraag is;
Hoe zit dat bij de R1200RT, heeft Corbin van haar fouten geleerd en een fatsoenlijke montage-manier oftewel BMW's manier, of heeft Corbin er wederom haar eigen draai aan gegeven?
Dus verschilt het montage-mechanisme en manier van Corbin nog steeds van hoe een BMW zadel normaliter gemonteerd wordt?
Of heeft Corbin "het licht" gezien?

Zou voor mij heel erg belangrijk punt van aandacht zijn, zou ik ooit over de schade en schande van de Corbin overheen komen.
Erikh

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Erikh »

Ziet er superstrak uit, maar dat mag ook wel voor die prijs. ;)
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Hoi Rob,

Moet zeggen dat ik niet weet hoe Corbin het indertijd bij de R11xxRT e.e.a geregeld had. Maar op de R1200RT past het allemaal heel goed. Het zadel zit echt goed vast en er is geen sprake van speling of zoiets. Het enige is dat je zelf de originele BMW stekkertjes er aan moet (laten) zetten tbv de zetel verwarming. Dat schijnt ook met het patent te maken te hebben. Deze heb ik intussen besteld, want zowel MotorPort als Huijsmans Nieuw Vennep had deze niet op voorraad. Je kan er trouwens ook voor kiezen de originele stekkers van de motorzijde te vervangen door de bij het zadel geleverde stekkers. Maar dat is niet mijn keuze. Ik houd de motor graag origineel.

Verder geven ze een levenslange garantie op het zit schuim en de PVC schaal. Als het schuim door zou gaan zitten of de schaal breken of zoiets krijg je zo een nieuw zadel.

Gr Maarten
Dave

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Dave »

dutchmidiman schreef:Een verstelbare bout en een lip-systeem waarmee je de Corbin onder elkaar moest inschuiven.
En toch levert dit in mijn geval een prima stabiel zadel op. Ook op een R1100RT. Het systeem is niet slecht, slechts anders. En je moet even weten hoe je het monteert. In de handleiding van Corbin wordt daar ook aandacht aan besteed. En met die aanwijzingen (of trucs, zo je wilt) gaat het perfect.

Neemt niet weg dat het BMW systeem redelijk hufterproof is en dat van Corbin niet. Laatst ook een 5 minuten staan vechten met het zadel om het er terug op te krijgen... Maar als het dan goed zit, zit het ook perfect en deel ik de mening van Maarten. Bij mij moet ik alleen nog een keer kijken voor een nieuw dekje, het oude is te zeer versleten.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door HansD »

MAarten,
Ziet er prachtig uit en ik weet hoe heerlijk dit zit. Is wel even slikken om een Corbin zadel met zilveren bies te zien: die had ik ook graag gehad maar is toen verkeerd geleverd (verhaal op zich).
Je wil zeker niet ruilen voor een Corbin zadel met zwarte bies?

Hans
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

HansD schreef:MAarten,
Ziet er prachtig uit en ik weet hoe heerlijk dit zit. Is wel even slikken om een Corbin zadel met zilveren bies te zien: die had ik ook graag gehad maar is toen verkeerd geleverd (verhaal op zich).
Je wil zeker niet ruilen voor een Corbin zadel met zwarte bies?

Hans
Hoi Hans,

Grappig je opmerking over de bies. In die zin dat er nog twijfel of ik dat nu wel of niet een mooi vind. Ruilen heb ik voor als nog niet in mijn hoofd. Ik weet niet hou oud jou zadel is?

Groetjes,

Maarten
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Maarten de Vries schreef:Verder geven ze een levenslange garantie op het zit schuim en de PVC schaal. Als het schuim door zou gaan zitten of de schaal breken of zoiets krijg je zo een nieuw zadel.
Bedankt voor de informatie Maarten! _004
Blij dat Corbin het probleem van speling heeft aangepakt, ik vond dat persoonlijk een zeer ernstig gebrek.
Hoop dat je er lang plezier van mag hebben, en voor de rest zijn het prima zadels.
Alleen die prijs, ouch, maar je krijgt er wel prima service voor terug zo te lezen.
Er zit dus ook een stuk "verzekeringspremie" in, zullen we maar zeggen. ;)
Dave schreef:...{over de montage op de R11xxRT} .....En toch levert dit in mijn geval een prima stabiel zadel op. Ook op een R1100RT. Het systeem is niet slecht, slechts anders.
Dan verschillen wij van mening. (en dat mag, natuurlijk!)
Ik vindt het ronduit slecht als een zadel los zit, ook al is het "slechts" (ca.) 3 cm.
Een zadel hoort in mijn optiek vast te zitten.
En dan vergeet ik het feit even dat de zadelhoogte-verstellingsmechanisme van BMW zelf niet meer gebruikt kan worden bij een Corbin zadel op de R11xxRT, en zij hun eigen methode hebben voor het instellen van "zadelhoogte".
Maar, laten we het er op houden dat ik daarin blijkbaar een zeurpiet ben, ik ben schijnbaar vooralsnog de enige die hierbij kanttekening en aanmerkingen plaats, heb ik zo het idee.
Dave schreef:Bij mij moet ik alleen nog een keer kijken voor een nieuw dekje, het oude is te zeer versleten.
Het viel mij inderdaad op dat bij veel Corbin's die ik tot nu toe gezien heb het dekje behoorlijk om onderhoud (schoonmaken, invetten, etc) of reparatie/vervanging vroegen.
Door de NL-distribiteur van Corbin wordt de Textile-Leather Protector en de LederPlus Kleurcreme (van Oranje BV) met klem geadviseerd regelmatig te doen.
PeeWee

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door PeeWee »

ik heb ook op mijn 1150 een Cor in zadel, en net als Dave heb ik geen problemen met het " loszitten"
inderdaad is het soms lastig om het goed op zijn plaats te krijgen,maar dit verschilt per keer.
Als het eenmaal zit, zit het ook niet los meer.
ook het verstelmechanisme is gewoon te gebruiken, maar moet bij mij in de laagste stand omdat de Corbin iets hoger is dan het standaard zadel.
Als ik hem 1 stand hoger zet zit ik teveel op de motor in plaats van er in.
Ik krijg dan het idee minder controle te hebben over de motor.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door HansD »

dutchmidiman schreef: Ik vindt het ronduit slecht als een zadel los zit, ook al is het "slechts" (ca.) 3 cm.
Het afstellen van het Corbin zadel gaat met ringetjes onder de bevestigingspunten en dat luistert nauw (1 ringetje meer of minder).
Maar als het eenmaal goed zit, is het zadel eraf halen en weer erop zetten geen probleem.

Hans
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

HansD schreef:
dutchmidiman schreef: Ik vindt het ronduit slecht als een zadel los zit, ook al is het "slechts" (ca.) 3 cm.
Het afstellen van het Corbin zadel gaat met ringetjes onder de bevestigingspunten en dat luistert nauw (1 ringetje meer of minder).
Maar als het eenmaal goed zit, is het zadel eraf halen en weer erop zetten geen probleem.

Hans
Maar 3 cm speling heb ik nooit eerder gehoord en dat oplossen met de ringetjes oplossing lijkt mij het niet de bedoeling

Gr Maarten
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Helaas is het werken met ringetjes een officiële Corbin oplossing, het staat zelfs expliciet aangegeven in hun handleiding! :shock:

Maar, laat ik aangeven dat al mijn "problemen" waarschijnlijk óf exemplarisch óf aan mij lag, en mijn grootste probleem de "ruimte" (van ca. 3 cm) beweging aan de voorzijde (!) van het zadel, en dat los je niet op met ringetjes ben ik bang.
(ik heb uitgebreide correspondentie gehad met Corbin zelf, die op een gegeven moment ook aangaven dat de bevestigingsmethodiek verre van ideaal was, etc)
En natuurlijk, voor alle duidelijkheid, het ging om de R11xxRT versie van de Corbin, en gelukkig is het allemaal flink verbeterd op de R1200RT-versie.

Waarvan akte.
Dave

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Dave »

dutchmidiman schreef:Dan verschillen wij van mening. (en dat mag, natuurlijk!)
Ik vindt het ronduit slecht als een zadel los zit, ook al is het "slechts" (ca.) 3 cm.
Een zadel hoort in mijn optiek vast te zitten.
En dan vergeet ik het feit even dat de zadelhoogte-verstellingsmechanisme van BMW zelf niet meer gebruikt kan worden bij een Corbin zadel op de R11xxRT, en zij hun eigen methode hebben voor het instellen van "zadelhoogte".
Let's agree to disagree :D .

Maar Rob, heb jij dan een ander mechanisme gehad om de zadels vast te zetten? Ik stel voor dat we -als we elkaar weer zien- mijn zadel eens aan een nadere inspectie onderwerpen om te zien of dit afwijkt van wat jij je kunt herinneren.

Tenzij dat te veel pijnlijke herinneringen oplevert natuurlijk ;)

Groet,

Dave
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dave schreef:Maar Rob, heb jij dan een ander mechanisme gehad om de zadels vast te zetten? Ik stel voor dat we -als we elkaar weer zien- mijn zadel eens aan een nadere inspectie onderwerpen om te zien of dit afwijkt van wat jij je kunt herinneren.
Ik denk niet dat er verschil in het mechanisme is/was, maar waarschijnlijk is jou zadel's mechanisme "aangepast" (lees: beetje verbuiging hier-en-daar) om een betere vasthouding te realiseren door de vorige eigenaar.
Althans, dat adviseerde Corbin bij mijn splinternieuwe zadel "as a last resort".
De voorzijde van de bestuurderszadel moest expliciet onder de BMW hoogte-verstelling geplaatst worden (waardoor deze vrijwel geen functie meer kreeg), en het achterzadel (buddy) werd gebruikt om de voorzadel vast te houden.
Door de lange tanden van buddy kon je in principe 3 posities krijgen om de bestuurderszadel in hoogte "vast" te zetten, maar de achterzadel was cruciaal om alles aan elkaar vast te houden. Aangezien de voorzijde, niet zoals bij de OEM zadel, volledig klem gezet werd door de hoogte-mechanisme van BMW.
Ik had daarom de BMW zadelhoogte-instelling in de laagste stand, de Corbin voor-zadel conform hun instructies, en de vertande lippen van de achterzadel óf allebei bovenop de brede lip aan de achterzijde van de Corbin voor-zadel, óf de brede lip van de voor-zadel tussen beide lippen van de achterzadel.
Toine

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Toine »

Ziet er knap uit!

In de toekomst komt er op mijn RT'ke ook zo'n zadel, want het originele zadel vind ik eigenlijk maar niets. Op dat vlak scoorde mijn oude Deauville 700 een pak beter...

Eerst nog wat sparen, braaf zijn en misschien heeft Sinterklaas dan wel wat leuks voor mij mee in december _001
BM-double-UU

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

Maarten,

kun je het corbinzadel (bestuurder) ook in verschillende hoogtes kopen? zoals bv de touratec zadels.
DVR1200RT

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Hallo Maarten,

Ik onderschrijf je positieve ervaringen volledig.

Gisteren bij Buddyfashion in Roelofarendsveen geweest omdat ik het andere, dubbele Corbinzadel wilde proberen. Dat bestaat uit 1 geheel en is iets lager.
Ik zat namelijk toch niet echt lekker op mijn Corbinzadel (zelfde model als jij hebt maar dan glad), dat ik vorig jaar nieuw op marktplaats kocht, en ook achterop zat het niet goed.
Ik had het in de hoge stand, anders kreeg ik met geen mogelijkheid het achterste zadel vast...

Tot mijn aangename verassing werd het zadel echter afgesteld zoals het hoort.
Met ringetjes inderdaad, je zou het lomp kunnen noemen, maar het werkt gewoon uitstekend.

Het zit nu een flinke klasse beter en gaat bovendien geheel soepeltjes open en dicht, net zo perfect als het origineel. Geen sprake van speling.
En het rijdt echt geweldig, ik zit weer meer "in" de fiets, wat ik prettig vind en, zoals jij ook schrijft, heb ik meer controle want ik voel veel meer feedback van dit zadel.

Prima service ook trouwens daar bij Buddyfashion, voor een klant die zijn zadel via "de parallelmarkt" kocht werd gewoon uitgebreid de tijd genomen om de zaak in orde te maken.
Met meteen maar aangeschafte verzorgingsproducten keerde ik dus blij verrast huiswaarts...
En vandaag ziet het er na een verzorgingsbeurt ook weer als nieuw uit!
Top!
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

BM-double-UU schreef:Maarten,

kun je het corbinzadel (bestuurder) ook in verschillende hoogtes kopen? zoals bv de touratec zadels.
De details weet ik eerlijk gezegd niet. Maar naar ik begrepen heb zijn er inderdaad verschillende mogelijkheden. Maar neem eens contact op met http://www.buddyfashion.nl/. Daar kunnen ze je uitgebreid informeren.

Gr. Maarten
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zal zeker (weer) gaan kijken naar een Corbin zadel als ik overstap op de R1200RT en ik een houten k.nt krijg.

Maar die Trunk Smuggler is ook niet te smaden, wow! _005
RhanRT

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Hoi Maarten,

Kan niet anders zeggen dan "dit ziet er wel heel goed uit".
En zeker; de prijs is iedere keer een hobbel van jewelste.
Maar het comfort na een lange rit is eigenlijk ook onbetaalbaar.

Heb ik het zo goed omschreven? Ik denk het wel.

groet,

RhanRT
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

RhanRT schreef:Hoi Maarten,

Kan niet anders zeggen dan "dit ziet er wel heel goed uit".
En zeker; de prijs is iedere keer een hobbel van jewelste.
Maar het comfort na een lange rit is eigenlijk ook onbetaalbaar.

Heb ik het zo goed omschreven? Ik denk het wel.

groet,

RhanRT
Ik vind het een goede omschrijving.

Groetjes Maarten
Jan R1200RT

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Nou nog een keer je top-koffer deksel in de juiste kleur laten spuiten en je fiets is "af" ;)
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Jan R1200RT schreef:Nou nog een keer je top-koffer deksel in de juiste kleur laten spuiten en je fiets is "af" ;)
Eerlijk gezegd vind ik dit mooier. Zo komt de kleur van de onderkant van de motor weer terug en anders wordt het wel heel zwart allemaal.

Gr Maarten
Jan R1200RT

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Zo had ik hem nog niet bekeken :!:
Misschien heb je wel gelijk, zeker met zo'n grote koffer.

Is jou fiets (ook) carbon-black?
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Is jou fiets (ook) carbon-black?
Sorry, geen idee hoe de mijn kleur heet.

Groetjes,

Maarten
Corbin

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Corbin »

dutchmidiman schreef:Dan verschillen wij van mening. (en dat mag, natuurlijk!)
Ik vindt het ronduit slecht als een zadel los zit, ook al is het "slechts" (ca.) 3 cm.
Een zadel hoort in mijn optiek vast te zitten.
En dan vergeet ik het feit even dat de zadelhoogte-verstellingsmechanisme van BMW zelf niet meer gebruikt kan worden bij een Corbin zadel op de R11xxRT, en zij hun eigen methode hebben voor het instellen van "zadelhoogte".
@dutchmidiman,
Is normaal niet mijn gewoonte om te reageren op diverse forum's.
Kan uit uw verhaal opmaken dat uw zadel totaal niet goed gemonteerd zit, 3 cm is niet acceptabel en tevens onmogelijk indien goed gemonteerd.

Wil u uitnodigen om bij ons langs te komen zodat ik het zadel goed kan monteren voor u.

Maakt me verder niet uit waar u uw zadel vandaan heeft_2e hands, andere dealer of wellicht toch via ons.
Zal dit als service doen, is voor Buddy Fashion/Corbin de enige manier te laten zien dat er gewoonweg iets niet klopt in uw montage methode.
Begrijp ook niet waarom u schrijft dat het 'zadelhoogte-verstellingsmechanisme op de BMW zelf' niet meer zou werken.
Ook de Corbin zadels maken hier gebruik van en de zadels kunnen gewoon net als het BMW zadel in 3 hoogte's gesteld worden.
Is gewoon de originele beugel op de motor die in 3 hoogtes gezet kan worden.
Dan nu de ringetjes waar ik over lees, die worden idd regelmatig gebruikt maar dit heeft te maken met het feit dat de Corbin zadels nog moeten inzitten.
Dit geld ook voor de rubbers waar de zadels mee op het frame rusten, die zijn in het begin stug en nieuw en moeten nog soepeler worden.
Na verloop van tijd kunnen de ringen in de meeste gevallen verwijderd worden.
Kan beter bij montage van een nieuw zadel beter een ring gebruiken dan dat het zadel gaat rammelen wanneer de rubbers soepeler zijn geworden.
Denk dat dit laatste bij u ook het geval is.

Tevens denk ik dat de 2 lippen aan de zijkanten van het achter zadel op de uitsparingen liggen ipv eronder.

Hoop dat u ingaat op mijn uitnodiging om mij te laten kijken naar uw zadel.
Nogmaals_is het niet mijn gewoonte om te reageren op forums maar wil u graag een andere kijk op een Corbin zadel geven.
Met vriendelijke Motorgroet;
Rob Selier
Buddy Fashion
Veenderveld 22
2371 TV Roelofarendsveen
The Netherlands
Tel :+31(0)71-5680430
Toine

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Toine »

Van service gesproken! _004

Wanneer ik de overstap maak naar een comfortzadel denk ik dat ik al weet waar naartoe (ook al kom ik uit Belgenland)
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dank voor uw uitnodiging;
Ik had het zadel splinternieuw gekocht bij een NL dealeRT (juli 2009), en had ondertussen ook zeer uitgebreid contact gehad met Corbin zelf.
Samen met de lokale dealeRT en Corbin heb ik het nodige uitgeprobeerd om de montage beter te krijgen.
Helaas was dat ondanks herhaaldelijke pogingen geen verbetering, waarbij het nodige uitvoerig geprobeerd is.
Ook had ik een onafhankelijke derden nog gevraagd het te proberen, maar ook daar gaf dat niet het gewenste resultaat.

Dat het zadelverstelmechanisme van BMW niet meer zou kunnen werken zal ik dan terugnemen, ik heb dat ook niet uitgebreid geprobeerd.

De kans dat het zadel onjuist gemonteerd is acht ik vrij klein, de instructies van Corbin en de handleiding waren redelijk duidelijk, plus er zijn ook foto's heen-en-weer gestuurd, naast herhaaldelijke pogingen over een periode van maanden.
Daarnaast is het ook redelijk "fool-proof" gemaakt door de manier waarop Corbin de montage aan de voorkant onder de zadelhoogte-verstelling dient geschoven te worden.

De twee "split" lip-tongen van de Corbin buddy-seat zaten (beiden) bovenop de brede lip-tong van de Corbin bestuurderszadel, wat Corbin in hun handleiding aangeeft als zijnde de laagste stand van het zadel.
Maar, ook deze "split" lip-tongen gebruiken om de brede lip-tong juist tussen te schuiven om het geheel beter vast te houden en stabiliteit te geven, is uiteraard ook geprobeerd.

Dat zijn althans mijn ervaringen, zover ik het mij nog kan herinneren.

Daarom heb ik uiteindelijk moeten besluiten het Corbin zadel weer weg te doen en heb ik derhalve het zadel dus niet meer in mijn bezit.

Dat er wellicht ergens iets mis was, neem ik zondermeer van u aan, maar helaas zijn we daar nimmer achter gekomen.

Lof voor uw streven en aanbod, en ook Corbin was zeer behulpzaam toentertijd, maar helaas gaf dat toen niet het gewenste resultaat.

Wellicht dat ik misschien in de toekomst bij een andere motor weer een Corbin zadel zal overwegen, maar daar kan ik nu weinig zinnigs over zeggen natuurlijk.
Ik zal dan toch eerst het montage-mechanisme willen zien op specifiek dat type motor.
(hoewel ik zie dat bij de Smuggler's Trunk Corbin de zelfde soort methodieken toepast)

Dank dat u de moeite genomen heeft, maar het is bij mij helaas niet langer meer van toepassing.
Ik heb uiteindelijk mijn verlies moeten nemen, hoe jammer ik dat ook vond.
Gebruikersavatar
it's Micky
Berichten: 72
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:27
Type: R1200RT/LC
Bijz: brand new 2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door it's Micky »

Hallo mannuh,
jullie hebben het over de prijs van dit zadel maar vindt dit niet terug in de berichten.
Het comfortzadel blijkt uit eerdere berichten 468,- euro te kosten maar deze _001 ? (welke ik wel heel mooi vind :D ) _005 Dus heel zachtjes vertellen hé _004

gr. Mick
Only the strongest wil stay!



Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij Buddy Fashion staan de prijzen aangegeven in hun webwinkel;
http://www.buddyfashion.nl/store/N_fram ... .nl/store/

Voor de R1200RT zijn de prijzen vanaf;

Front zadel (BMW-R12RT-5-F) 599 euro (zadelverwarming kost 250 euro extra)

Rear zadel (BMW-R12RT-5-R) 499 euro (zadelverwarming kost 250 euro extra)

Verlaagt zadel (BMW-R12RT5-LOW) 799 euro (is voor- en achterdeel) (zadelverwarming kost 350 euro extra)
(volgens opgave, 76 cm hoogte vanaf de grond)

Mooie afbeeldingen, al dan niet met animaties, extra informatie e.d. is te vinden op Corbin's eigen website;
http://www.corbin.com/bmw/r1200rt.shtml
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

it's Micky schreef:Hallo mannuh,
jullie hebben het over de prijs van dit zadel maar vindt dit niet terug in de berichten.
Het comfortzadel blijkt uit eerdere berichten 468,- euro te kosten maar deze _001 ? (welke ik wel heel mooi vind :D ) _005 Dus heel zachtjes vertellen hé _004

gr. Mick
Het zadel zoals je ziet op de foto's bij de eerste note kompleet met verwarming voor en achter is een kleine € 1600,-
Corbin

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Corbin »

dutchmidiman schreef:Dank voor uw uitnodiging;
Ik had het zadel splinternieuw gekocht bij een NL dealeRT (juli 2009), en had ondertussen ook zeer uitgebreid contact gehad met Corbin zelf.
Samen met de lokale dealeRT en Corbin heb ik het nodige uitgeprobeerd om de montage beter te krijgen.
Helaas was dat ondanks herhaaldelijke pogingen geen verbetering, waarbij het nodige uitvoerig geprobeerd is.
Ook had ik een onafhankelijke derden nog gevraagd het te proberen, maar ook daar gaf dat niet het gewenste resultaat.
Duidelijk een geval van paralel import, Hier zijn afspraken over gemaakt met Corbin en ondergetekende.
Tevens is dit ook de reden dat Corbin geen contact met mij heeft opgenomen.
Buddy Fashion is de officiele invoerder van de Corbin zadels, wat ook bij Corbin US op de website staat.
Via Corbin.nl komt u ook op BF site.

Dat het zadelverstelmechanisme van BMW niet meer zou kunnen werken zal ik dan terugnemen, ik heb dat ook niet uitgebreid geprobeerd.
Jammer dat u het dan wel op diverse berichten plaatst zonder dat u dit heeft geprobeerd.
De kans dat het zadel onjuist gemonteerd is acht ik vrij klein, de instructies van Corbin en de handleiding waren redelijk duidelijk, plus er zijn ook foto's heen-en-weer gestuurd, naast herhaaldelijke pogingen over een periode van maanden.
Daarnaast is het ook redelijk "fool-proof" gemaakt door de manier waarop Corbin de montage aan de voorkant onder de zadelhoogte-verstelling dient geschoven te worden.
Ik acht de kans van verkeerde montage toch wel heel groot in! Verkoop de Corbin zadels oa de 850/1100/1150 RT al vanaf 1997 en er is nog nooit iemand vertrokken met een zadel die 3 cm speling vertoond. Op geen enkele motor trouwens.
Is gewoon een kwestie van paralel import(eur) zonder verstand van zake, een zadel monteren via de mail kan ik ook niet en dat zal ook gelden voor Corbin US.
Fool-Proof?? wat is dat_Nogmaals, ook hier geld geen verstand van zake.
Gaat u ook met technische vragen omtrent uw BMW naar een Harley Dealer ???


De twee "split" lip-tongen van de Corbin buddy-seat zaten (beiden) bovenop de brede lip-tong van de Corbin bestuurderszadel, wat Corbin in hun handleiding aangeeft als zijnde de laagste stand van het zadel.Dit is correct
Maar, ook deze "split" lip-tongen gebruiken om de brede lip-tong juist tussen te schuiven om het geheel beter vast te houden en stabiliteit te geven, is uiteraard ook geprobeerd.Tussen de lippen is alleen om het front zadel in de middelste stand te plaatsen
De truc zit in de 2 kleinere lippen welke aan de zijkanten van de voorzijde van het achterzadel zitten.
Deze moeten onder de kunstof uitsparing op de motor geplaatst worden, gebeurd dit niet heeft u idd een speling van een cm of 3 op zowel de front en de rear


Dat zijn althans mijn ervaringen, zover ik het mij nog kan herinneren.

Daarom heb ik uiteindelijk moeten besluiten het Corbin zadel weer weg te doen en heb ik derhalve het zadel dus niet meer in mijn bezit.

Dat er wellicht ergens iets mis was, neem ik zondermeer van u aan, maar helaas zijn we daar nimmer achter gekomen.

Lof voor uw streven en aanbod, en ook Corbin was zeer behulpzaam toentertijd, maar helaas gaf dat toen niet het gewenste resultaat.

Wellicht dat ik misschien in de toekomst bij een andere motor weer een Corbin zadel zal overwegen, maar daar kan ik nu weinig zinnigs over zeggen natuurlijk.
Ik zal dan toch eerst het montage-mechanisme willen zien op specifiek dat type motor.
(hoewel ik zie dat bij de Smuggler's Trunk Corbin de zelfde soort methodieken toepast)

Dank dat u de moeite genomen heeft, maar het is bij mij helaas niet langer meer van toepassing.
Ik heb uiteindelijk mijn verlies moeten nemen, hoe jammer ik dat ook vond.
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat het Corbin zadel via uw dealer goedkoper was en vind het eigenlijk heel erg jammer.
Hierdoor wordt een naam als Corbin toch wel bezoedeld, tevens is uw (wellicht) goedkoop duurkoop geworden.
Een Corbin mag dan wel niet de goedkoopste zijn maar daar hoort een stuk verhaal, service, nazorg, service en een goede garantie bij.
Tevens monteren wij als service indien het zadel met de motor gehaald wordt.
Ik (Buddy Fashion) zal nooit iemand laten vertrekken (laten afrekenen) met een zadel dat niet past.


U heeft nu een slechte ervaring met een product wat in mijn ogen 100% ok was, helaas kan ik het u niet meer laten zien.
En dit alleen omdat er zadels via een omweg het land inkomen.


Zal ook verder geen reactie meer achterlaten omtrent het niet passen van dit zadel,
Jammer dat u door dit alles uw verlies heeft moeten nemen.

Verdere vragen kunnen altijd gesteld worden via mijn voordeur
Met vriendelijke Motorgroet
Rob Selier
Buddy Fashion_Corbin NL en BE
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Een gedeelte van uw label stond nog op de doos, het was zeker geen parallelimport, ik heb ook het volle pond betaald.
Waarom Corbin US geen contact met u heeft opgenomen, weet ik niet natuurlijk.

Het zadelverstelmechanisme heb ik wel geprobeerd maar niet uitgebreid, maar ook daarin zagen we geen verbetering.
Ik zelf zag vooralsnog geen effect, en Corbin US heeft daar verder ook niets over aangegeven.

Voor alle duidelijkheid; er was speling aan de voorzijde van het voorzadel, het achterzadel zat verder vast.

Ik acht de kans na maanden-lang herhaaldelijk proberen natuurlijk wel mogelijk, maar ook wel erg klein.
(vandaar ook een derde persoon, aan wiens capaciteiten ik absoluut niet twijfel)
Het enige wat we konden bedenken is dat de apparatuur onderin mijn motor (en dat is nogal wat) de montage-methodiek van Corbin in de weg zat.
Wat overigens niet het geval was met het OEM-zadel.

Wellicht zal het inderdaad die 2 kleinere lippen aan de voorzije van het achterzadel's zijkant (die ik mij overigens niet kan herinneren) geweest zijn.

Ik was initieel gegaan voor de naam en reputatie van de Corbin zadel, maar de manier waarop de montage plaats vonden, voornamelijk door de manier hoe Corbin mechanisme in elkaar zit, was voor mij een koude kermis toentertijd.
Doordat Corbin haar eigen implementatie heeft (versus andere, OEM en niet-OEM, zadelmakers), in mijn optiek de grondslag van de moeilijkheidsgraad om het (goed) geinstalleerd te krijgen.
Althans, dat is dan mijn mening.

Proberen de zaak in het belachelijke te trekken heeft op mij overigens een averechtse effect.

Helaas ik heb het zadel niet meer om te proberen en heb momenteel daar ook geen verdere behoefte meer aan.
Uw visie en mening is mij duidelijk, en jammer genoeg zijn mijn ervaringen minder positief.

En laten we het er verder op houden dat ik persoonlijk nogal kritische kantekening heb over de montage-methodiek, die blijkbaar vaak wel opgelost kunnen worden.
Al dan niet met ringetjes, danwel met uw hulp en inzicht.

Waarvan akte.
Corbin

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Corbin »

@dutchmidiman

Allereerst wil ik u of uw verhaal zeker niet in het belachelijke trekken, en wou u uitnodigen om het te fixen voor u.
Daarna begreep ik pas dat u het zadel niet meer in bezit heeft.
3 cm speling is nl echt onmogelijk als de montage goed gedaan is en dat kon ik u alleen duidelijk maken door u uit te nodigen.
Ook de lippen verbuigen heb ik nog nooit hoeven doen, rubber op leer(welke op de lippen zit) remt elkaar.
Beetje WD 40 doet wonderen

Waarschijnlijk was het zadel door ons dus aan uw dealer geleverd.
(edit; ik kom voor zover ik kan nagaan geen dealer bestelling tegen voor een 850/1100/1150 RT zadel in Juli 2009)Kunt u mij in een pb laten weten welke dealer het zadel geleverd had ?
Was het een sticker van ons bedrijf of een sticker van Corbin, zat er tevens ook een sticker van ons aan de onderkant van het zadel?
Had begrepen dat het zadel niet via de reguliere weg het land in gekomen was, kennelijk een foute inschatting van mij.
Alleen begrijp ik niet dat wanneer de sticker idd van ons bedrijf was u gaat mailen met de US, we spreken toch immers dezelfde taal.
Ditzelfde geld ook voor uw dealer, indien deze mij had gebeld met deze melding had ik kunnen vertellen waar het waarschijnlijk mis gaat en anders had ik u via uw dealer uitgenodigd om mijn licht erop te laten schijnen.
Bovenstaande gaf mij het gevoel dat het zadel via een andere weg gekomen was.
Of was gewoon naar ons toe gereden, had u echt een heel ander gevoel overgehouden aan het zadel en er naar alle waarschijnlijkheid met vol plezier nog op rond gereden.

U heeft nu uw verlies genomen zoals u schreef en dat is gewoonweg echt jammer.
Een Corbin bodemplaat is gemaakt van polyester en dat materiaal kan nu eenmaal niet gegoten worden zoals de originele plastic bodemplaat met de ronde uitsparingen voor de ronde rubbers van het BMW hoogte-instelsysteem.
De stevige (niet buigzame) bodemplaat is nl de basis van een goed zittend zadel.
Vandaar de metalen lippen, is trouwens het geval voor alle zadels van Corbin en niet alleen op de BMWxxxxRT
Is idd anders dan origineel maar een Corbin wordt nu juist aangeschaft omdat het anders is.
Belangrijkste is de zit, en die voldoet eigenlijk altijd.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Lees in een eerder bericht dat u bij een overstap naar een 1200 zeker (weer) gaat uitkijken naar een Corbin indien nodig.
U zult bij ons niet vertrekken voordat deze spelingsvrij is.....hoop ik uiteraard wel dat u mij de kans geeft.
De ringetjes krijgt u uiteraard gratis net als de koffie....

Met vriendelijk Motorgroet
Rob Selier
Buddy Fashion
....En nu echt off-topic....
Erikh

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Erikh »

Wordt wel een hele soap zo, kunnen we misschien via PB verder communiceren met elkaar?
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door moh_fan »

Erikh schreef:Wordt wel een hele soap zo, kunnen we misschien via PB verder communiceren met elkaar?
Waarom?
Dit maakt het merk Corbin alleen maar sterker.
Ze treden in de openbaarheid van forum; iedereen kan dit meelezen... en reken maar dat hier een doelgroep rondsnuffelt!
Een betere service én reclame bestaat niet!
Ik vind dit top! _004
Het zet mij aan het denken: Wil ik daar mijn billen ook niet eens een keer in vlijen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Inspector Gadget

Re: Corbin zadel gekocht voor R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ben ik met Moh_Fan eens;
Ik zette kritische kanttekeningen neer en gaf een probleem aan.
Waarbij Corbin's importeur heeft de moeite genomen een helpende hand uit te steken en te reageren.

Jammer genoeg heb ik noch de dealeRT dat verzuimd toentertijd te doen, en dat kan ik alleen mijzelf aanrekenen.
En die fout heeft mij flink geld en ergernis gekost.
Terwijl ik meestal zaken tot bijna het oneindige uitpluis. :$
Een leermoment voor mij.

En ik denk dat er ondertussen een aantal doelen met dit draadje zijn bereikt;
- Dat de lezers dezes weten dat het Corbin zadel mechanisme afwijkt van de reguliere OEM en niet-OEM zadels.
Daarin dus geen goed of slecht, maar anders. Dat kan wel betekenen dat het zelf monteren van de zadels de nodige inzicht vergt en soms niet altijd van een leien dakje zal gaan.
- Corbin zadel hoort gewoon vast te zitten, zonder speling. Indien wel het geval, is er iets mis met de montage of zit er iets in de weg.
- Dat de lezers weten dat je bij Buddy Fashion terecht kunnen mocht het niet lukken of eruit komen.

Als ik in de toekomst weer een Corbin zadel overweeg (of de Trunk Smuggler _005 ) voor de andere motor, zal ik zeker melding van maken.

Voor de rest zal ik dit onderwerp verder laten rusten, blijkbaar was ik de enige met problemen en ben ook alleen in mijn kritische kanttekeningen.
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”