Wunderlich comfort zadel

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
oltje

Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door oltje »

Ik heb zelf een Wunderlich Comfort Zadel voor mijn BMW R1150RT. Nu begint mijn vrouw te piepen dat haar billen ook graag zouden rusten op een Wunderlich Comfot zadel. Dus maar vraag is: heeft er iemand dit zadel voor de Duo passagier voorhanden?

Ik hoor het graag en maak mijn vrouw gelukkig.

Dank André
marcanon

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door marcanon »

mogelijk kun je dit ook bij de tekoop/gezocht pagina melden.

marco
Gebruikersavatar
Kees BMW
Berichten: 615
Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
Locatie: Harlingen

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo,

Ik plaats hier een foto van de achterste prop van de Buddyzit,deze heb ik 3mm ingekort aan de voorkant had ik al aluminium strippen van 3mm geplaatst.Door de proppen met 3mm in te korten is de zitpositie een stuk verbeterd.Ik heb een slangeklem om de prop geplaatst en deze op 3mm afgesteld en dan in de bankschroef geplaatst en met een baby ijzerzaag langs de slangeklem afgezaagt en daarna op een stuk schuurpapier vlak geschuurd.Op de foto is de prop al 3mm ingekort.

Succes,

Afbeelding
Kees BMW
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door HansD »

Kees,
Ik begrijp het niet goed. Wat bedoel je met achterste prop? Waar zit die? Ik ken alleen de proppen van het voorste zadeldeel...
Hans
Gebruikersavatar
Kees BMW
Berichten: 615
Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
Locatie: Harlingen

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo,

Het gaat om de twee achterste proppen van het voorste zit gedeelte.

Succes,
Kees BMW
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door HansD »

cdraaisma schreef:Hallo,

Het gaat om de twee achterste proppen van het voorste zit gedeelte.

Succes,
Gevonden! Ik heb dus nog nooit goed onder het zadel gekeken. Deze tip ga ik gebruiken in combinatie met de strippen aan de voorkant.
Bedankt voor deze tip!
Heb je misschien ook iets aan het duozadel gedaan? ... mijn duo klaagt al snel over een "harde kont".
Hans
RuudRT

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

Hans voordat je gaat zagen kun je misschien beter eerst het verstel mechanisme aan de voorkant verhogen met een aantal ringetjes dit geeft hetzelfde effect.

Ruud
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door HansD »

RuudRT schreef:Hoi,

Hans voordat je gaat zagen kun je misschien beter eerst het verstel mechanisme aan de voorkant verhogen met een aantal ringetjes dit geeft hetzelfde effect.

Ruud
Ik ben van plan beide te doen. Eerst voor verhogen, dan proefrijden en als de zitpositie nog niet helemaal je dat is, wat ik verwacht, dan ga ik de achterste proppen inkorten. Maar, bedankt voor je tip en je zorgzaamheid.
Hans
RuudRT

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

Ik ben er ook mee bezig geweest ben zelf 1.96 en heb het mechanisme verhoogd met 4 ringetjes dus bijna een 1cm, daardoor kom je wat vlakker te zitten wat je rijpositie verbeterd. Het betekend wel dat je zelf ook hoger komt te zitten ik heb zo'n Z scherm maar zet ik het zadel in de hoogste stand kom ik wel boven het scherm uit maar zit wel lekker. Je zit een beetje als op een GS rechtop met je rug.

Dus veel proberen en testen

Groeten Ruud
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door HansD »

RuudRT schreef:Hoi,

Ik ben er ook mee bezig geweest ben zelf 1.96 en heb het mechanisme verhoogd met 4 ringetjes dus bijna een 1cm, daardoor kom je wat vlakker te zitten wat je rijpositie verbeterd. Het betekend wel dat je zelf ook hoger komt te zitten ik heb zo'n Z scherm maar zet ik het zadel in de hoogste stand kom ik wel boven het scherm uit maar zit wel lekker. Je zit een beetje als op een GS rechtop met je rug.

Dus veel proberen en testen

Groeten Ruud
Dat was ook mijn zorg, dat het verhogen van de voorkant tot resultaat heeft dat ik nog hoger kom te zitten. Daarom vind ik de aanvulling van Kees ook zo interessant omdat die de achterkant verlaagd. Evt. overweeg ook om het zadel in de middenstand te zetten. Dat heb ik deze week een paar dagen geprobeerd en dat sluit veel beter aan op de tank (meer gevoel) en staat nog mooier ook (niet zo'n gat tussen tank en zadel). Ook zit ik dan helemaal uit de wind. (ik ben 1.87) Alleen is de hoek in mijn knieen dan te groot en daardoor is het te vermoeiend.
Wist je dat je ook voetpedaalverlagers kunt krijgen (o.a. bij Wunderlich)?
http://www.wunderlich.de/frame.php?prod ... oupid=2053" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ken je rijstijl niet, maar ik kom zelf nooit ook maar in de verste verte met iets aan de grond. Misschien is dat iets voor je?
Hans
Gebruikersavatar
Michl
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 feb 2009, 07:00
Type: R1200RT
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door Michl »

... en indien het niet lukt met het inkorten....

...nieuwe rubbers kosten < € 3,- (beide)

Groet,

Michl
Afbeelding
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door HansD »

Ik heb inmiddels de seat jacks ontvangen en gemonteerd (plaatjes voor onder het zadel), maar vond de zitpositiie nog niet genoeg verbeterd. Dus heb ik ook de proppen achter ingekort. Ik had geen slangklemmen liggen, dus proppen in de bankschroef en voorzichtig met een schuurschijf in de slijptol afschuren met regelmatig meten. Daarna naschuren om ze mooi vlak te krijgen.

De zitpositie is nu duidelijk verbeterd, maar helemaal lekker zit ik nog steeds niet. Wel schuif ik minder heen en weer en word ik meer op een positie gehouden. Eigenlijk kom ik er zo achter hoe slecht ik het originele zadel vind zitten.
Dus toch maar verder kijken voor een vervangingszadel....
Hans
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Hallo Hans,

Las op het forum van de RT-Freunde dat je op zoek was naar dealers om proef te rijden met een Baehr zadel :D
De importeur voor Baehr zit in Hunsel limburg http://www.hobbyist.nl/contact.php

50 km verderop kun je proefrijden met een zadel van Wunderlich in Aken http://www.kohl.de/motorrad/

Uiteraard beiden eerst contacten, lijk me een leuke en zinnige dagtocht :D

Ongeveer in het midden tussen deze adressen ligt het volgende terrasje waar je welkom bent voor een bak koffie :)
Afbeelding

Bert
Hub

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door Hub »

BeemerBert schreef: De importeur voor Baehr zit in Hunsel limburg http://www.hobbyist.nl/contact.php
Zelf heb ik ook wel wat probleempjes met mijn zithouding op het standaard zadel. Ik heb de seatjacks(zelf gemaakt) al geplaatst, dit bleek echter niet erg veel te helpen. Daarom kijk ook ik uit naar een ander zadel, maar ik vind niets terug wat op zadels lijkt bij "de Hobbyist". Het enige zadel dat hiervandaan komt, naar mijn weten, was een tweedehandsje.
Hub
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Hub, je kunt ze het beste even mailen of bellen.
Hun site is niet zo duidelijk :O

Voorzover ik weet verkopen ze ook de zadels van Baehr en is er zelfs een aanwezig om proef te rijden.
Zelf heb ik van de week van mijn originele zadel de rubbers( bestuurderszadel rubber doppen achterzijde) korter gemaakt en dit geeft voor mij enige verbetering.

Morgen heb ik RMT en zit de hele dag op de brommer, daarna zal ik het wel weten :lol:

Groet Bert
Hub

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door Hub »

BeemerBert schreef: Morgen heb ik RMT
Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Hub
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door BeemerBert »

regionale moter training :)

Mijn dochter heeft vorig jaar haar rijbewijs gehaald, en voor haar verjaardag gaan we morgen samen onze vaardigheden uitbreiden :D

http://www.knmv.nl/default.asp?id=423

Groet, Bert
Hub

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door Hub »

Ik wens jullie een leerzame dag en veel plezier.

Groet, Hub
marcanon

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door marcanon »

ik ben ook nog steeds zoekende naar de beste zithouding. Nu heb ik de tip over het verhogen van de voorzijde gelezen en even onder mijn zadel gekeken. Ik kom er alleen niet uit waar die ringen nu precies tussen moeten. Kan iemand dit voor deze leek eea verduidelijken evt met foto.

alvast bedankt

marco
Hub

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door Hub »

marcanon schreef: Kan iemand dit voor deze leek eea verduidelijken evt met foto.
Kijk hier maar even, tekst en uitleg met foto's. http://www.vanollefen.nl/seatjack.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,
Hub
marcanon

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door marcanon »

@ hub: dank je wel, ik had nooit verwacht dat het zo simpel zou zijn. Dit moet mij ook nog wel lukken ;)

marco
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door HansD »

BeemerBert schreef: Ongeveer in het midden tussen deze adressen ligt het volgende terrasje waar je welkom bent voor een bak koffie :)
Bert,
We zijn inderdaad van een plan een dagtochtje te maken. Zou mooi zijn om zowel een Baehr als een Wunderlicht te proberen op 1 dag.
Bedankt voor de uitnodiging, dat lijkt me heel gezellig....

Bij Baehr heb je de keus wel/niet een Gel-insert in je zadel te laten maken, maar dit kun je niet proberen (het proefzadel is zonder gel).

Wie kan me vertellen of het de moeite waard is een gel-zadel te kopen?

Hans
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Persoonlijk heb ik geen ervaring met een gel zadel.
Het vreemde is dat het bijna overal als optie te krijgen is ?

Als het goed is zitten in de aftermarket zadels veel betere schuimsoorten waardoor je al een hoop kwaliteitsverschil hebt.
Als het zo super de super zou zijn zouden deze vaak dure zadels toch sowieso een gelvulling hebben ?

Algemeen wordt aangenomen dat je op een harder zadel het langer kunt uithouden en dat de meeste originele zadels te zacht zijn.
Ik zou het verschil niet weten tussen "dikke stevige "gel en schuim wat in diverse soorten gebruikt worden.

Hetgene wat de gel moet doen, verdelen van het gewicht, gebeurd door schuim ( mits goede kwaliteit ) ook perfect gedaan.
En dat pretenderen de duurdere zadels net te hebben, meer lagen in diverse soorten schuim.

Op de bovenkant van onze Matras liggen we ook een 50-60 uur per week ;) , heb nog weinig gel matrassen gezien :D

Ik denk, maar diegene die een gelzadel hebben zullen er anders over denken, dat het gewoon een verkooptruc is om een zadel duurder te verkopen en dus meer winst te maken.

Je kunt je vraag hier ook eens stellen: http://www.tijgerleathers.nl/buddyseats.htm

Groet, Bert
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door BeemerBert »

BeemerBert schreef:Persoonlijk heb ik geen ervaring met een gel zadel.
Het vreemde is dat het bijna overal als optie te krijgen is ?

Als het goed is zitten in de aftermarket zadels veel betere schuimsoorten waardoor je al een hoop kwaliteitsverschil hebt.
Als het zo super de super zou zijn zouden deze vaak dure zadels toch sowieso een gelvulling hebben ?

Algemeen wordt aangenomen dat je op een harder zadel het langer kunt uithouden en dat de meeste originele zadels te zacht zijn.
Ik zou het verschil niet weten tussen "dikke stevige "gel en schuim wat in diverse soorten gebruikt worden.

Hetgene wat de gel moet doen, verdelen van het gewicht, wordt door schuim ( mits goede kwaliteit ) ook perfect gedaan.
En dat pretenderen de duurdere zadels net te hebben, meer lagen in diverse soorten schuim.

Op de bovenkant van onze Matras liggen we ook een 50-60 uur per week ;) , heb nog weinig gel matrassen gezien :D

Ik denk, maar diegene die een gelzadel hebben zullen er anders over denken, dat het gewoon een verkooptruc is om een zadel duurder te verkopen en dus meer winst te maken.

Je kunt je vraag hier ook eens stellen: http://www.tijgerleathers.nl/buddyseats.htm

Groet, Bert
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door dhr »

Bert, is dit nou de manier van in jezelf praten op het forum :roll: Kwestie van leeftijd :?: :;
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door BeemerBert »

dhr schreef:Bert, is dit nou de manier van in jezelf praten op het forum :roll: Kwestie van leeftijd :?: :;
Och, ik dacht geef mijn visie op de vraag van Hans eens :D
Wie kan me vertellen of het de moeite waard is een gel-zadel te kopen?
Maar het zal vast de leeftijd zijn :lol: :lol: :lol:

Groet, Bert
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Kreeg vandaag in een grote doos mijn verlaagd Wunderlich zadel & buddy welke ik afgelopen zaterdag bij Motorplaza in Groningen had gekocht. Ik moet zeggen, hij is werkelijk als nieuw _004 .
Alleen, toen ik het zadel omdraaide om de onderkant te bekijken, zag ik op het einde van het zadel twee kleine koperkleurige ijzeren pinnetjes zitten van plm 1,5 cm lang. Volgens mij horen daar twee rubberen doppen op te zitten, toch?? _001

Mijn orignele zadel kan ik niet bekijken omdat...afijn, zie mijn onderschrift...
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Berrybeer schreef:Kreeg vandaag in een grote doos mijn verlaagd Wunderlich zadel & buddy welke ik afgelopen zaterdag bij Motorplaza in Groningen had gekocht. Ik moet zeggen, hij is werkelijk als nieuw _004 .
Alleen, toen ik het zadel omdraaide om de onderkant te bekijken, zag ik op het einde van het zadel twee kleine koperkleurige ijzeren pinnetjes zitten van plm 1,5 cm lang. Volgens mij horen daar twee rubberen doppen op te zitten, toch?? _001

Mijn orignele zadel kan ik niet bekijken omdat...afijn, zie mijn onderschrift...
Yep, die haal je van je eigen zadel af _004

Groet, Bert
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door Berrybeer »

BeemerBert schreef: Yep, die haal je van je eigen zadel af _004

Groet, Bert
Aha....aan die optie dacht ik in eerste instantie ook, maar aangezien ik wellicht mijn originele zadel & buddy te koop wil gaan aanbieden (zijn ook nog in nieuwstaat!) dacht ik dat die dan zónder de doppen weer wat moeilijker te verkopen zijn.. :$ . Maar goed, ik wist niet dat zo'n Wunderlich zadel zónder rubberen doppen wordt geleverd.

Weer wat geleerd op dit leuke forum.. :D
vioma

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door vioma »

Gefeliciteerd met je aankoop, het voorzadel van mijn wunderlich zat los in de laagste stand ,ook bert had hier last van.
Op de onderste stand is de lip net te kort om goed in het achterste zadel te zitten.1 stand hoger haalt hij het wel ,maarja je hebt geen verlaagd zadel om hem een stand hoger te zetten :O
Mocht het bij jou ook zo zij dan moet je de lip op het voorste zadel iets verlengen met een stukje metaal of zoiets.
Het originele zadel zou ik niet verkopen ,het levert niet echt veel op ,je kunt hem beter bewaren als je de motor ooit weer weg doet kun je beter de wunderlich weer verkopen en de motor wegdoen met de originele .
Maar misschien doe je hem ook wel nooit weer weg omdat hij zo lekker rijdt _004
[groet] Peter

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Kei bedankt voor de tip Peter!! _004 _004

Ook al geloof ik niet dat ik mijn droommotor ooit 'vrijwillig ' zal verkopen, misschien toch wel handig om mijn orignele zadel achter de hand te houden....zeker als die toch maar weining oplevert.. :D
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door HansD »

Berrybeer schreef:
BeemerBert schreef: Yep, die haal je van je eigen zadel af _004

Groet, Bert
Aha....aan die optie dacht ik in eerste instantie ook, maar aangezien ik wellicht mijn originele zadel & buddy te koop wil gaan aanbieden (zijn ook nog in nieuwstaat!) dacht ik dat die dan zónder de doppen weer wat moeilijker te verkopen zijn.. :$ . Maar goed, ik wist niet dat zo'n Wunderlich zadel zónder rubberen doppen wordt geleverd.

Weer wat geleerd op dit leuke forum.. :D
Ik meen me te herinneren dat die rubber doppen wel 3 euro per stuk bij de dealer kosten
Hans
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Wunderlich comfort zadel

Ongelezen bericht door Berrybeer »

HansD schreef: Ik meen me te herinneren dat die rubber doppen wel 3 euro per stuk bij de dealer kosten
Hans
Ik denk dat ik dit weekend ff eens bij een bouwcentrum ga kijken wat twee 'ouderwetse' deurstoppers kosten..... :)
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”