tweezit rt

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
meulekecram

tweezit rt

Ongelezen bericht door meulekecram »

Beste vrienden,
Ik heb verleden jaar een politiemotor "r 850 rt" gekocht, maar wil er nu een tweezit op plaatsen.
Heb ik daar ook een frame voor nodig en waar zou ik die kunnen vinden?
thooms

Re: tweedzit rt

Ongelezen bericht door thooms »

Je hebt geen frame nodig wat je wel nodig hebt is het slot waar de duo zit in valt de slot komt bij de achterlicht uit.
Je hebt de afdekkap voor je achterlichtunit nodig die moet dan nog in kleur

Je moet even bij real om kijken daar staan de onderdelen van de motorfiets op dan kan je precies zien wel ff zoeken wat het verschil is..

Je kofferrek is ook anders deze is niet geschikt voor een topkoffer daar heb je ook een frame bij nodig niet vergeten kost niet een vermogen op internet staan ze niet zo vaak voor 70 euro inpakken en wegwezen kan je als advies geven .
FrankRT

Re: tweedzit rt

Ongelezen bericht door FrankRT »

Ik heb mijn R 1150 RT vrijdag omgebouwd en dit had ik nodig:

-plastic kapje achter (eventueel spuiten, of beplakken)
-plastic bagagedrager (komen de zijkoffers en de topkoffer aan/op)
-metalen achterframe
-vergrendeling buddyseat (met slotje)
-2 voetsteunen
-langere bouten voor achterframe (8 kantige bouten ongeveer 1cm langer)
-buddy seat
-geduld
-2 moertjes met zo'n lipje die over plastic heen kan schuiven (voor plastic kap achter) deze kun je van de oude onderdelen afhalen
-2 moertjes met lipje die in de vierkanten gaatjes gaan voor de vergrendeling van de buddyseat

Ik was ongeveer 2 uur bezig, maar moest wel steeds heen-en-weer lopen voor gereedschap. (Ik had hem naast andere RT gezet en kon zo alles vergelijken)
De hele grap heeft me 300 gekost
Ik heb de onderdelen in Ureterp gekocht, ik had 250 voor het hele pakket afgesproken (ik wist niet precies wat ik nodig had), maar moest ineens nog 40 betalen voor de buddyseat-vergrendeling en er was ineens maar 1 voetsteun, dus die heb ik elders besteld. Niet helemaal volgens de deal dus, en tsja dat komt op internet...
Wel aardig dat van ze dat ik de motor ter plekke mocht ombouwen.

Je andere vraag:
Boonstra in Ureterp (Fr)
de Knalpot
BMWsloop.nl in Roggel (L)

Maar kijk ook eens hier in het forum
viewtopic.php?f=1&t=3262&p=33290&hilit=ombouwen#p33290
N.B. Op de tekening staat een ander metalen frame dan op de foto, ik heb die van de tekening.
FrankRT

Re: tweedzit rt (aanvulling)

Ongelezen bericht door FrankRT »

Het slotje van de 'radio koffer' of wel politie achterkant,
kun je gebruiken voor je nieuwe topkoffer...

4 splitpennen (4 gaatjes tegen over elkaar in slot, dat je uit de oude radiokoffer haalt) even met een spijker of drevel doorslaan,
dan pennetje dat door het 'vergrendelings haakje' gaat er uitslaan.
Busje verwijderen, nu heb je het slot met slotcylinder in je hand.
Truukje, steek paperclip door overgebleven gaatje op het moment dat er iets te zien is, hiermee druk je een plaatje weg waardoor de cylinder soepeltjes uit de buiten cylinder schuift.

Deze stop je in de nieuwe koffer, scheelt weer aanpassen van een slot...
thooms

Re: tweezit rt

Ongelezen bericht door thooms »

Wat ik niet begrijp is dat je de spukken wel haalt bij Boonstra netjes staat afterekenen en vervolgens gaat klagen op het internet.

afspraak is toch afspraak

beetje vent zou rechtsomkeer maken, ik zou de spulen bij een andere gekocht hebben .
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”