Vervangzadel/zadel op maat

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Egghead

Vervangzadel/zadel op maat

Ongelezen bericht door Egghead »

Een bekend probleem bij de R1200 (zowel GS als RT) is het te zachte zadel. Nu lees ik op diverse fora positieve geluiden over de Wunderlich en Touratech zadels. Een vrij prijzige oplossing. Kijk je naar het bedrag dan is het ook een optie om het standaardzadel op maat te laten aanpassen: steviger schuim, gel, verhogen/verlagen, een ander (fraaiere of gepersonificeerde) zadelovertrek etc.
Wat gesnuffel op internet bracht me al snel naar o.a. de site van http://www.tijgerleathers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.rayz.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Ziet er allemaal zeer fraai uit, maar zijn er ook RT-piloten op het forum die hun zadel op maat hebben laten maken? Bij wie heb je je aanpassing laten uitvoeren, hoe bevalt het en wat was je kwijt voor die operatie? En in geval van een R1200RT met af-fabriek zadelverwarming: werkt dat nog steeds zo fantastisch na toepassing van een nieuwe zadelvulling?
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Vervangzadel/zadel op maat

Ongelezen bericht door HansD »

Als je had gezocht had je dit al op dit forum kunnen vinden.
Ik heb wel eens overwogen mijn zadel bij Rayz te laten aanpassen, en ik twijfel niet aan het zitcomfort, maar persoonlijk vind ik de aangepaste zadels er allemaal niet uit zien.
Hans
Beamietoo

Re: Vervangzadel/zadel op maat

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Mijn zadel is bij Tiger aangepast.
Zeer aan te bevelen.
Zie mijn omschrijving in een eerdere draad.

Gr.,
Kenny
Egghead

Re: Vervangzadel/zadel op maat

Ongelezen bericht door Egghead »

HansD schreef:Als je had gezocht had je dit al op dit forum kunnen vinden.
Hans
De zoekfunctie geeft met name informatie over Corbin, Bagster, Wunderlich etc. Over de op maat gemaakte zadels is tamelijk weinig te vinden, zeker wat een R1200RT aangaat. Ik ben met name geinteresseerd in afwerking, prijs-kwaliteit, service en de combi met zadelverwarming.
HansD schreef: Ik heb wel eens overwogen mijn zadel bij Rayz te laten aanpassen, en ik twijfel niet aan het zitcomfort, maar persoonlijk vind ik de aangepaste zadels er allemaal niet uit zien.
Hans
Is dat juist niet een voordeel van een op maat gemaakt zadel dat je 'm geheel (ook uiterlijk) naar je persoonlijke smaak kunt aanpassen? :$
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Vervangzadel/zadel op maat

Ongelezen bericht door HansD »

Ja natuurlijk. Maar je weet hoe dat gaat, je ontwerpt iets op papier en dan moet je maar afwachten of het in de praktijk ook mooi wordt. dat zie je pas als het klaar is... Ik ben daar niet zo goed in en dus afhankelijk van het bedrijf waar ik het laat doen.
Mischien kan je dit beter, ga dan vooral je gang - ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
Hans
balluk

Re: Vervangzadel/zadel op maat

Ongelezen bericht door balluk »

Heb Kahedo zadel via Touratech (met verwarming). Veel beter dan standaardzadel. Zou 'm nog breder willen zoals R1150RT, die was nog beter.
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”