POLL . . . . welk zadel?

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Welk zadel heb jij?

Ik heb een standaard BMW zadel
97
58%
Ik heb een after market cq aangepast zadel
70
42%
 
Totaal aantal stemmen: 167

JandeMan0655

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door JandeMan0655 »

Afgelopen week de bestuurderszadel van mijn origineel BMW R 1100 RT zadels aangepast. Ook ik had last van te veel afglijden naar voren. Om dit te verbeteren heb ik z.g.n. koppelbusjes onder de verstelbare steun aangebracht ( Volgens mij kan dit niet meer bij een 1200 uitvoering). Dit zijn busjes waarmee men draadstangen aan elkaar verbind en deze zijn ongeveer 15 mm. Hierdoor wordt de voorzijde van het zadel, hoger en ga ja als het ware wat meer achterover zitten. Mijn ervaring is zeer goed. Mogelijk in de loop van de tijd nog wat verlagen, maar op dit moment super. Afgelopen zaterdag 12 september zadels opnieuw laten bekleden bij Tijger Leather, met anti slip leer. Van de duo passagier is de zitting ook nog aangepast, zodat die ook wat meer achterover is gaan zitten. Hier zijn geen mogelijkheden om het zadel te laten kantelen, je zit immers met de blokkering van het voorzadel en het slot. Wij zijn zeer tevreden over het resultaat. Ook de werkwijze en klantvriendelijke opstelling van Tijger Leather is ons zeer bevallen.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door HansD »

Touratech zadel gekocht voor R1200RT LC (na 1 jaar op standaard zadel).
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Snellecees »

Ik heb het standaard zadel van mijn R1200RT bij Tiger leather een paar cm laten verlagen zodat ik beter met de voeten aan de grond kom. Het zit nog steeds prima.

Het zadel van mijn vorige motor een r1150RT heb ik bij Tiger Leather laten verstevigen. Een deel van het slappe schuimlichaam is vervangen door steviger schuim en het zat stukken beter.


Groet
Cees
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Ik heb de Komfortsitz van BMW. Dat zit super. Is heerlijk hard en breed. :D

Afbeelding
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Ik zit op een Corbin zadel dat bij de RT zat en ook op een vorige RT dienst heeft gedaan. Denk dat ik nog op jacht ga na een sloop verwarmd zadel en dan het verwarmingselement laat plaatsen in het Corbin zadel en dat opnieuw bekleden. Dit zadel is ongeveer 10 jaar oud nu en het leer gaat nu rap achteruit. Maar wat zit het toch meesterlijk! Laat dan ook de passagier zitting opnieuw bekleden om meer 1 geheel te krijgen. Kan ik trouwens net zo goed mijn originele zadel misbruiken voor het verwarmingselement...
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Erteetje

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik wacht tot begin komend "motor seizoen" (is dat niet het hele jaar?) op het verwarmde Touratech zadel. Ik had dit ook op de 2009 RT en was elke cent waard. _004
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Mijn originele zadel zit (voorlopig) nog steeds prima.
Maak regelmatig toertochten van zo'n 400-500km en heb nergens last van.
Ook zit ik vaak voor mijn werk een hele dag op de motor.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Lemoi »

heb me zadel nu laten aanpassen bij tijger leather maar weet niet of dat hem wordt.
Volgende week even testen. Dan moet ik weer een paar 1000 km rijden naar D,B en Noord Nederland en wat klantjes dichterbij.

Maar goed welke dan? We zullen zien....
Plaats reactie

Terug naar “Over: Zitcomfort”