POLL . . . . welk zadel?

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Welk zadel heb jij?

Ik heb een standaard BMW zadel
97
58%
Ik heb een after market cq aangepast zadel
70
42%
 
Totaal aantal stemmen: 167

Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Naast kuipruiten zijn zadels op dit forum veel besproken onderwerpen, want het lijkt wel of hier iedereen een ander zadel wil cq heeft.
De één zit prima op een standaard zadel van BMW maar de ander houdt het er geen uur op uit. Allemaal zeer persoonlijk.
De after market biedt natuurlijk, al dan niet voor veel geld, oplossingen.
Comfortzadels zijn er in vele merken: Yves Moillo, Corbin, Bagster, Top Sellerie, BMW comfort zadel, Wunderlich, Baehr, Sergant, Kahedo enz . . .
Bedrijven als Tijger Leathers passen originele zadels aan waardoor de kosten wellicht wat lager zullen zijn.

We zijn benieuwd naar jouw ervaringen. Doe dus mee aan de "grote zadelpoll" en vertel . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden
Locatie: Leusden

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Garfield »

Ik heb een standaard zadel, maar wel laten verstevigen door Tiger Leathers. _004 Ben er erg content mee. Wel zit ik soms te overwegen om een wat breder zadel te kopen, of om te laten bouwen. _001

Op mijn vorige RT had ik een BEAHR zadel, erg veel plezier van gehad.
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Op mijn -1150- had ik het zadel laten opknappen door Tiger Leathers (nieuw schuim + design overtrek). Helaas te kort er op gereden om iets te zeggen over de levensduur, maar het comfort was vele malen beter dan het glad geworden en te zachte originele zadel.
Nu heb ik op de -1200- nog het originele zadel, maar overweeg sterk om in ieder geval de vulling te laten vervangen door TigerLeathers. Dan kan ik de vorm iets laten aanpassen en een steviger schuim kiezen voor weinig geld. Als ook de overtrek aan vervanging toe is klop ik ook weer bij hun aan.
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door bmwalter »

Ik heb 'standaard' ingevuld. Aanvulling: bij echt lange ritten gaat er een schapenvachtje overheen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Bert M »

Zowel op de R1100RT als op de K1600GT werd mijn derrière uiterst onrustig van ritten van meer dan een uur op het standaard zadel. Bij toeval liep ik op marktplaats tegen een gebruikt Corbin zadel aan en dat bleek voor mijn achterste een zeer adequate oplossing. Vorig jaar heb ik een duurtest met dit zadel gedaan en na 1005 kilometer op één dag vond ik het wel genoeg... Door deze ervaring heb ik na enkele lange ritten op de K1600GT, waarbij ik wederom een ernstig geteisterd zitvlak ervoer, een nieuw Corbin zadel aangeschaft. Dit bevalt weer heel erg goed. Het oorspronkelijke zadel ligt schoon en droog op de berging en gaat er weer op als de GT in andere handen over gaat. Verbouwen vind ik zelf geen optie, omdat ik een motor graag weer zo standaard mogelijk inruil of verkoop. Zeker omdat een zadel erg persoonlijk is. Ook after market zadels waarbij je het originele zadel dient in te sturen, zie ik daarom voor mijzelf niet als optie.

Tot mijn grote verbazing heb ik vastgesteld dat mijn nieuwste aanwinst voor erbij, de F650GS van alle BMW's toch echt het prettigste af-fabriek zadel heeft. Dit is het verlaagde zadel en is daarmee een stuk harder dan de andere

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Advanos
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2011, 20:10
Type: R1200RT
Bijz: Liquid cooled quartz blau
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Zuid Holland
Locatie: Rotterdam

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Advanos »

Aftermaket. Sergant zadel :)
Leef !
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Ik heb after market gestemd want ik heb een BMW comfortzadel gekocht nadat het zadel (Bagster) wat er op zat toen ik de motor kocht mij niet beviel.
Het comfort zadel van BMW bevalt mij prima en zit erg goed, voor mij althans. Het enige nadeel vind ik dat je het niet kan kopen zonder verwarming waardoor het in verhouding erg duur is, en aangezien er geen verwarming op mijn motor zit heb ik dat eigenlijk niet nodig, maar ja misschien toch eens aan laten sluiten want Niels (collega Kenny) zegt dat dit redelijk eenvoudig kan.
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

De overige GS-sen, zo ook die van mij, hebben idd prima standaard zadels . . . . ;)
Bert M schreef: Tot mijn grote verbazing heb ik vastgesteld dat mijn nieuwste aanwinst voor erbij, de F650GS van alle BMW's toch echt het prettigste af-fabriek zadel heeft. Dit is het verlaagde zadel en is daarmee een stuk harder dan de andere

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door blackers »

Op dit moment heb ik een comfortzadel van BMW. Prima zadel, met voor mij als prettige bijkomstigheid dat ik veel beter bij de grond kan. Door mijn postuur - zeg maar gewoon te stevig - wil ik wel minimaal om de twee uur even 'vertreden'. Sinds ik motor rijd, drink ik ook meer koffie ;).

Voor het comfortzadel had ik een Corbin. Zeer stevig zadel met een prettige zit. Echter ik kon slecht bij de grond en door de vormgeving meer last van binnenkant van mijn benen. Deze Corbin is overigens te koop!

Standaardzadel van de R1200RT 2009 is waardeloos (althans voor mijn postuur). [groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door aantzeetje »

BMW comfortzadel met verwarming. Had ik geweten dat ik me er zo gelukkig ging op voelen had ik het al jaren eerder gedaan. Kan beter aan de grond met men korte beentjes (gemiddeld zijn we in B wat kleiner van gestalte dan in het lange wapper land lol). Kan weer men normale motorlaarzen dragen ipv de verhoogde en dus weer meer gevoel met bijremmen.
Laatst gewijzigd door aantzeetje op 08 jul 2014, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Standaard, bevalt goed.
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door ciske »

Kahedo/touratech, verhoogde versie met verwarming.

Gr. v Ciske
Inspector Gadget

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb zowel de BMW standaard zadel, de BMW Comfort zadel, alsook de Corbin.
De standaard 1200RT zadel vond ik redelijk maar niet echt top.
De BMW Comfort zadel vond ik al een hele verbetering en gezien de prijs prima.
De Corbin zit weer wat beter maar is belachelijk duur, naast mij gekende op- en aanmerkingen over het mechanisme en de kwaliteiten daarvan. :$

Een bestaand zadel laten om/verbouwen heeft als voordeel dat je, met de expertise van de zadelombouwer, het zadel kunt krijgen zoals jij dat wilt.

PS: Puur ter informatie, de BMW Comfort zadel in de verlaagde uitvoering komt zonder zadelverwarming.
Een zadel, ongeacht uitvoering maar mét zadelverwarming "ligt" beter in de 2ehands markt. ;)
Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door wobbert »

Corbin.
Door de breedte van het zadel heb je wat meer lengte nodig om met de voetjes bij de grond te komen.
Maar tis een zetel, heerlijk gewoon!

p.s. nog niet op foto te zien :-)
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:28
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door FredM »

Standaardzadel, maar wel serieus onder handen genomen door Tiger Leathers. Van redelijk zadel tot heerlijk zadel geworden!
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Zwiety »

Ik heb het BMW Standaardzadel......

....op zolder gelegd en rij nu met het BMW Comfortzadel :mrgreen:
Dus after market gestemd.

Het standaard zadel vind ik net iets te smal. Bovendien zit ik meer op de smalle achterrand (overgang naar buddyseat).
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Mijn zadel is aangepast bij Tijger Leathers. waarbij men een steviger schuim gebruikt heeft en het zadel iets vlakker gemaakt hebben. Tevens een stroever materiaal zodat je niet meer constant naar voren schuift. Mijn BMW F650 van 98 had ook dit probleem en tevens een vrij dunne schuimlaag waardoor ook de motortrillingen duidelijk voelbaar werden boven de 120km.
Ik ben nu behoorlijk tevreden en zelfs met mijn slechte rug is 1000km geen probleem. Met het standaard zadel was 200km al teveel. Het fijne bij Tijger Leathers vind ik dat je precies kan aangeven wat je wil met je zadel. Dus beetje hoger of lager vlakker of wat je maar wenst. Of een mooi biesje erop.
Gebruikersavatar
Giel
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 sep 2013, 09:37
Type: R1150RT
Bijz: Gps, Cruise control, grotere ruit, binnentassen
Land: belgië
Woonplaats of omgeving: tongeren
Locatie: Widooie

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Giel »

Wat hebben jullie betaald bij tijger leathers voor Julie zadel aan te passen? Ben ook aan het twijfelen tussen wunderlich zadel en tijger leathers.
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:28
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door FredM »

Ongeveer € 70, inclusief een nieuw zadeldek. Je kan ze altijd bellen voor een indicatie. Voordeel van Tiger Leathers is is dat het maatwerk is. Ze blijven net zolang het zadel aanpassen totdat je tevreden bent.
Giel schreef:Wat hebben jullie betaald bij tijger leathers voor Julie zadel aan te passen? Ben ook aan het twijfelen tussen wunderlich zadel en tijger leathers.
Hansst1
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 apr 2014, 16:35
Type: Overig R-serie
Bijz: donkerblauw; GSA LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Hansst1 »

Op m'n R1100RT en R1150RT had ik een (hetzelfde) Corbin zadel, hiermee kon je zonder zadelpijn in 1x naar Zuid Frankrijk, bij wijze van spreken. Op de 1200RT met standaardzadel gereden, goed hoor, je kan het er lang op volhouden, maar niet zo lang als op de Corbin,
Gebruikersavatar
Giel
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 sep 2013, 09:37
Type: R1150RT
Bijz: Gps, Cruise control, grotere ruit, binnentassen
Land: belgië
Woonplaats of omgeving: tongeren
Locatie: Widooie

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Giel »

FredM schreef:Ongeveer € 70, inclusief een nieuw zadeldek. Je kan ze altijd bellen voor een indicatie. Voordeel van Tiger Leathers is is dat het maatwerk is. Ze blijven net zolang het zadel aanpassen totdat je tevreden bent.
Giel schreef:Wat hebben jullie betaald bij tijger leathers voor Julie zadel aan te passen? Ben ook aan het twijfelen tussen wunderlich zadel en tijger leathers.
Dat is wel heel weinig in vergelijking met een nieuw! Jammer dat het nogal ver is. Nog wat verder twijfelen dan maar. :(
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik was in totaal 220 Euro kwijt waarvan 70 Euro voor het verhogen. En dan was het nog wat extra omdat ik de rode bies erin liet maken. Dus verhogen antislipmateriaal op voor en achterzadel en bies op voorste zadel.
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door WernerB »

Heb al bij Tiger Leathers geïnformeerd en gelet op de vele positieve reacties, durf ik de gok ( van circa € 80,-) wel te nemen. Slechter zal het zadel van mijn 1200rt zeker niet worden, want het schuim van BMW (SG 60) wordt vervangen door schuim met een SG van 160, heb ik me door hen laten vertellen.
Komende zomervakantie dus richting Den Haag. Ben benieuwd.
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door japachap »

Had mijn 1150 comfort zadel door Vredegoor Autostoffeerders in Enschede vooe 80euro laten aanpassen. Zijkanten iestsjes afgerond en dunner, voorkant opgebouwd ongeveer 3cm on de centrale vlak bijna waterpas te maken. Veel beter dan standard. Misschien nog een Beadrider, of gelijk, een keer aanschaffen...

Edit- nu met Beadrider Ultimate en 1000km ritjes zijn in een dag wel af te leggen...
Laatst gewijzigd door japachap op 13 dec 2014, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Marianne »

Ik had op mijn oude R1200RT het BMW Comfortzadel laten zetten en die heb ik ook weer op mijn nieuwe motor laten zetten. Het standaardzadel was te zacht waardoor ik al vrij snel pijn in mijn achterste kreeg. Dit zadel zit perfect!
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
Adam
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jun 2013, 21:48
Type: R1150RT
Bijz: Mooi zadel
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Weerdinge
Contacteer:

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Adam »

Toen ik mijn -1150- ophaalde en naar huis reed (uurtje rijden) wist ik dat de originele zadel niet was. Dus bij het eerste kennismaking met Kenny gelijk een Bagster zadel laten maken. Wel prijzig maar ik heb wat moois en krijg geen houten kont meer :D
IMG_0056 - Version 2.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
PieteRT

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door PieteRT »

Heb op mijn -1200- een standaard zadel, die op lange ritten toch wat begon te knellen. Omdat ik de Wunderlich zadel toch behoorlijk aan de prijs vind, ben ik naar Koning special repairs in Veendam gegaan met een paar foto's van een Wunderlich-zadel. Met Koning had ik goede ervaringen , want zij hadden naar volle tevredenheid, ook een kussen op mijn topkoffer gefabriceerd. Ik heb eerst het duo zitje aan laten passen en ik moet zeggen de eerste reakties van mijn vrouw zijn behoorlijk positief Big RT Smile .
Afbeelding
Afbeelding
Heb voor de aanpassing 120 euries betaald. Volgende week naar de Moezel , en als dit goed uitpakt gaat mijn zitje er ook aan geloven.

Gr. Pieter
Hollebolle
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2013, 10:39
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Norg

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Hollebolle »

Touratech Kahedo tourzadel voor R1200TT. Deze bevalt mij zeer goed. Big RT Smile Big RT Smile
Vind de kwaliteit erg goed en het ziet er nog erg leuk uit.
Heb er geen spijt van dat ik deze zadel heb aangeschaft. _004
Bij een volgende motor zou ik weer zoiets aanschaffen.

Op de originele zadel krijg snel last van een, zeg maar, een brandend gevoel in mijn achterwerk. :evil:

Groet,
Gijs
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Dingeman »

WernerB schreef:Heb al bij Tiger Leathers geïnformeerd en gelet op de vele positieve reacties, durf ik de gok ( van circa € 80,-) wel te nemen. Slechter zal het zadel van mijn 1200rt zeker niet worden, want het schuim van BMW (SG 60) wordt vervangen door schuim met een SG van 160, heb ik me door hen laten vertellen.
Komende zomervakantie dus richting Den Haag. Ben benieuwd.
Ergens op dit forum heb ik al eerder laten weten dat mijn door Tiger Leathers aangepaste zadel, (alleen harder schuim zoals jij hierboven beschrijft), toch nog op de zolder heb moeten leggen. Het zat wel wat beter dan tevoren, maar het bracht mij toch niet wat ik verwacht had, ondanks het "hardere" schuim van SG 160.

Had het geluk om een mooi gebruikt Wunderlichzadel te kunnen kopen. En dat zit voor mij vele male beter dat het door Tiger Leathers aangepaste zadel. Het model van het zitvlak is ook anders.

PS
Als je toch besluit om naar Tiger Leathers te gaan zou ik niet alleen voor het hardere schuim gaan, maar ook het model van het zitvlak laten aanpassen.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik heb het zadel een stuk vlakker laten maken ik hield niet van de woonkuil in het zadel die je fixeert op een bepaald punt namelijk het diepste punt. En dat in combinatie met de stroeve bekleding. De schuimmatjes die moeten worden toegevoegd moeten dus precies op de goed plaats zitten daarom had ik van tevoren al getekend op een papiertje wat ik wilde . Dus hoe goed het zit hangt ook af van hoe goed je zelf duidelijk kan maken hoe jij het wil.
Gebruikersavatar
telekraan
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 jun 2013, 19:38
Type: R1250RT
Bijz: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Egmond aan Zee
Contacteer:

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door telekraan »

Heren en Dames
Ik heb nu alles compleet heb mijn zadel bij Tiger Leathers laten veranderen en opnieuw laten bekleden naar eigen wens,
Ben eerst even geweest om het zadel naar mijn wens aan te passen, en daarna proefrijden of proefzitten net hoe je het noemen wil.
Het aanpassen van het schuim koste 80 € en de bekleding 160 € zo totaal 240 € en ben er blij mee.
Kon kiezen weer ophalen of op laten sturen heb het laatste gekozen opsturen koste 10 €, kan ik niet voor rijden vanuit Alkmaar.
proefgereden en 8 uur op de motor met een break geen probleem, was even anders met het BMW zadel daar had ik na een uurtje al zadel pijn.
De mensen van Tiger Leathers kunnen het ook niet begrijpen dat BMW zulke zadels aflevert omdat ze continue BMW rijders krijgen welke hun zadel laten veranderen.
Maar de een zijn zit is de andere niet.
Hierbij enige foto's hoe het te werk gaat.
Herschaalde kopie van bekleding_verwijderen.jpg
Herschaalde kopie van Aftekenen.jpg
Herschaalde kopie van uitsnijden.jpg
Herschaalde kopie van nieuw inzetstuk.jpg
Herschaalde kopie van inzetstuk_gemonteerd.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door telekraan op 16 jul 2014, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
telekraan
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 jun 2013, 19:38
Type: R1250RT
Bijz: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Egmond aan Zee
Contacteer:

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door telekraan »

Maar ik hoop dat jullie er wijs uit worden, even kunnen zien hoe het gedaan wordt.
Gr Fred
Herschaalde kopie van nieuw_egaliseer_schuim.jpg
Herschaalde kopie van bekleden.jpg
Herschaalde kopie van detail_resultaat.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ziet er supernetjes uit . . . _004 Goeie set zeg en het scheelt heel wat euries. Ik neem aan dat je ook keuze hebt uit meerdere kleuren en materialen?
telekraan schreef:Ik heb nu alles compleet heb mijn zadel bij Tiger Leathers laten veranderen en opnieuw laten bekleden naar eigen wens
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Knap werk dat zadel van jou hoor. Ze kunnen het wel bij Tijger Leathers _004
Alles lijkt mogelijk bij Tijger Leathers en ze werken snel en nauwkeurig en de afwerking is super
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Jos WRSM schreef:Ik neem aan dat je ook keuze hebt uit meerdere kleuren en materialen?
Meer dan je lief is _004

Moest een paar jaar geleden voor mijn -1150- even nadenken, maar met dit als resultaat:
Afbeelding

op de site van Tiger zelf staan ook héél véél foto's van zadels: klik
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

wobbert schreef:Corbin.
Door de breedte van het zadel heb je wat meer lengte nodig om met de voetjes bij de grond te komen.
Maar tis een zetel, heerlijk gewoon!

p.s. nog niet op foto te zien :-)
Inderdaad de breedte. Op mijn GSA dus nog langere beentjes. Heb ik nie dus gaat de fiets iets lager worden. Zit is wel perfect.
Heb op de GSA een bagster gehad maar daar schoof ik continue naar de tank toe. Een touratech was het ook net ff niet. Een wunderlich een stuk beter (ligt nog in de garage) en nu de Corbin en die is heerlijk.
Op de RT had ik het comfortzadel met verwarming van BMW en snap nog steeds niet waarom dit een aftermarket was en niet een standaard zadel.
Die zat ook perfect.
Gebruikersavatar
telekraan
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 jun 2013, 19:38
Type: R1250RT
Bijz: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Egmond aan Zee
Contacteer:

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door telekraan »

Inderdaad je hebt de keuze uit wat je maar wilt, als je wil kan je naam erin geborduurd worden of je motor type.
Je zegt het en zij maken het als het technisch mogelijk is, de prijs zal dan ook afhankelijk zijn van wat je wil.
je kan ook alleen het foam laten veranderen en je oude dek er weer op dan ben je maar 80 € kwijt, maar ik wou gelijk antislip bekleding.
Voor het nieuwe foam moet je even een afspraak maken, je kan er dan op wachtten en even proefzitten voor je dek er weer op gaat.
Dus als je het hoger of lager wil smaller breder je zegt het maar.
Ze zijn er ongeveer 2 uur mee bezig en de koffie is inbegrepen, je kan zelf voor de koek zorgen :-)
Ik was nog een foto vergeten zal hem nu nog even plaatsen als ze het nieuwe foam erop hebben wordt het tussendoor ook nog glad geschuurd.
Herschaalde kopie van schuren.jpg
Fred
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Dat niet meer mensen gebruik van de kwaliteiten van Tijger Leathers maken . . . . :O Zij leveren immers een redelijk betaalbaar op maat gemaakt (Nederlands) product.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Dingeman »

Niets dan goeds over Tiger Leathers hoor. Maar ik wil er we even op wijzen dat je niet alleen moet afgaan op design etc., materiaal etc. etc. En zeer zeker niet op "even passen en zitten" bij en tijdens het vermaken van het zadel. Natuurlijk heb je dan het gevoel dat dit beter zit dan tevoren.

In mijn ogen voel, merk en beleef je dit pas echt na een flinke tour van enkele honderden kilometers. Dat is wat ik even kwijt wil na dat ik mijn zadel heb laten vermaken bij Tiger Leathers. Bij het "passen en meten" had ik er een goed gevoel bij. Later bleek het mij toch tegen te vallen. Daarom heb ik nu een Wünderlich waarop ik eerst goed heb kunnen proefrijden/proefzitten met een flinke grote tour voordat ik tot koop overging.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
telekraan
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 jun 2013, 19:38
Type: R1250RT
Bijz: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Egmond aan Zee
Contacteer:

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door telekraan »

Dingeman schreef:Niets dan goeds over Tiger Leathers hoor. Maar ik wil er we even op wijzen dat je niet alleen moet afgaan op design etc., materiaal etc. etc. En zeer zeker niet op "even passen en zitten" bij en tijdens het vermaken van het zadel. Natuurlijk heb je dan het gevoel dat dit beter zit dan tevoren.

In mijn ogen voel, merk en beleef je dit pas echt na een flinke tour van enkele honderden kilometers. Dat is wat ik even kwijt wil na dat ik mijn zadel heb laten vermaken bij Tiger Leathers. Bij het "passen en meten" had ik er een goed gevoel bij. Later bleek het mij toch tegen te vallen. Daarom heb ik nu een Wünderlich waarop ik eerst goed heb kunnen proefrijden/proefzitten met een flinke grote tour voordat ik tot koop overging.
Meneer Dingeman daarom schreef ik ook in mijn vorige bijdrage dat ik even 8 uur proefgereden heb, alvorens over te gaan tot het laten bekleden.
Misschien is U dat ontgaan, want als je na het proefrijden nog niet goed zit, ga je terug en ze passen het opnieuw aan en dat is bij die 80 € inbegrepen.
En ook zoals ik al schreef niet iedereen heeft dezelfde zit.
En daar houden ze bij Tiger Leathers echt wel rekening mee. ( En nee ik heb geen aandelen in Tiger Leathers)

Fred
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Dingeman »

@Telekraan

Jij bevestigd hiermee precies wat ik heb bedoelen te zeggen in mijn stukje. Mijn advies was echter niet specifiek alleen voor jou bedoeld, maar voor meer in het algemeen. Zodat iedereen er zijn voordeel mee kan doen indien hij/zij zou besluiten om zijn zadel te laten aanpassen.

PS
Wat je opmerking over aandelen hiermee heeft te maken, begrijp ik niet zo.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik denk dat telekraan daarmee wil onderstrepen dat hij spreekt als tevreden klant,
en niet als iemand die (financieel) voordeel heeft bij goede reclame voor Tiger Leathers.
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Bert M »

Een lange proefzit is inderdaad van groot belang. Zelf heb ik voorafgaande aan de definitieve aanschaf van mijn Corbin-zadel samen met mijn partner ook een goeie 300 kilometer rondgereden. Geen probleem bij Buddyfashion. _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Volgens mij doen ze dat bij Tijger Leathers altijd. Bij mij werd ook de oude hoes tijdelijk terug gezet en kon ik het weekend daarop laten horen hoe de zit was. En mocht het niet goed zijn zou het weer aangepast worden voor diezelfde prijs. Maar ook bij mij was de zit zeer goed. En dit weet je dus niet als je een ander zadel gaat bestellen. Dan moet je bij sommige maar hopen dat het goed zit.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Gelokt door de rewiews van forumleden en dus nieuwsgierig geworden hebben Jen en ik vandaag bij Tijger Leathers beide GS zadels afgeleverd.
Wat een enthousiasme aldaar. De meest enthousiaste is baas Remco Hendrikse. Het duozadel wordt voor een betere zit aan de achterzijde iets opgevuld en beide worden 'opgeleukt' want aan de zit van de berijderszadel mankeert niets.
Ook is e.e.a. besproken ivm het treffen2015 .
In eerste instantie leek het hen leuk om op die dag een demonstratie te geven van hun werkzaamheden. Wordt vervolgd . . . . ;)
Ik denk dat een beetje sluikreclame _004 alhier wel mag voor dit stel hard werkende vakmensenmensen en zie ik ze hier liever dan de gevestigde "BMW orde".

Dus bij deze:

http://www.tijgerleathers.nl
[youtube]6wUPG733Nco[/youtube]
AGVerheij schreef:Ik denk dat telekraan daarmee wil onderstrepen dat hij spreekt als tevreden klant,
en niet als iemand die (financieel) voordeel heeft bij goede reclame voor Tiger Leathers.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Vandaag waren mijn zadels af en heb ze bij Tijger Leathers opgehaald.
Hieronder de foto's van de making-off en het uiteindelijke resultaat.
Ik vind het prachtig en de zit is prima.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jos WRSM schreef:Gelokt door de rewiews van forumleden en dus nieuwsgierig geworden hebben Jen en ik vandaag bij Tijger Leathers beide GS zadels afgeleverd.
Wat een enthousiasme aldaar. De meest enthousiaste is baas Remco Hendrikse. Het duozadel wordt voor een betere zit aan de achterzijde iets opgevuld en beide worden 'opgeleukt' want aan de zit van de berijderszadel mankeert niets.
Ook is e.e.a. besproken ivm het treffen2015 .
In eerste instantie leek het hen leuk om op die dag een demonstratie te geven van hun werkzaamheden. Wordt vervolgd . . . . ;)
Ik denk dat een beetje sluikreclame _004 alhier wel mag voor dit stel hard werkende vakmensenmensen en zie ik ze hier liever dan de gevestigde "BMW orde".
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door HansD »

Ziet er mooi uit (iets teveel logos voor mijn smaak). En, hoe zit het?
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Vandaag voor het eerst even gereden met het zadel. Hoewel ik, zoals eerder aangegeven, geen problemen had met 'de zit' (er is immers ook geen aanpassing gemaakt) voelt het wel beter aan. Glijden op het zadel is nu helemaal over. Het duozadel is aan de achterzijde iets opgehoogd waardoor Jenny's zit iets beter geworden is. Ik heb het overigens laten doen omdat er in het oude dek een gaatje was ontstaan.
HansD schreef:Ziet er mooi uit (iets teveel logos voor mijn smaak). En, hoe zit het?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
tengske
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 aug 2009, 21:32
Type: R1200RT
Bijz: Zumo 660, Cardo Q1, BMW helm, etc;
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg
Locatie: Wittem

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door tengske »

Luitjes met -1200- ,

sinds en aantal weken een Touratech zadel aangeschaft.
Had ik eerder moeten doen. Ervaring met standaard zadel was dat ik al snel
een houten kont kreeg, en dat is nu dus niet meer zo!
Het rijgenot en het houten onderdeel is de prijs meer dan waard!
[groet] Big RT Smile

Martin
[color=#0000BF]r75/6, r 80 rt, r 100 rt, r 1100 rt, r 1150 rt, r 1200 rt (4) [/color]
Gebruikersavatar
Vorie
Berichten: 92
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:41
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Genemuiden

Re: POLL . . . . welk zadel?

Ongelezen bericht door Vorie »

Ik heb een standaard zadel waarvan ik aan de onderkant de twee achterste steunrubbers afgezaagd heb. op die manier schuif ik niet meer naar voren. Ook is het zadel niet naar boven gekomen, zodat ik de ruit nog mooi laag kan houden.

In principe kan ik het rustig anderhalf tot twee uur volhouden, al is dat ook wel het uiterste voordat het zitvlak begint te protesteren... . Me dunkt, dan is het ook wel tijd voor een bakkie of nog beter :mrgreen: . Ondanks dit wil ik nog wel een keer iets anders (al moet dan nog blijken of er niet gelijk een hele andere motor onder zit, maar dit laat ik maar niet aan vrouwlief lezen :D )
groeten, Coen
Plaats reactie

Terug naar “Over: Zitcomfort”