BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Oscar Motorservice Nunspeet
 

Wat is er te doen?

 

Het BMW RT Forum steunt al 11 jaar de CliniClowns

Koppeling en oliekering(versnellingsbak) vervangen van een R1100S

R1100RS - R1100GS - R1100R - R1100S

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
BMW Freak 1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2020, 09:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R1100S Zwart Bouwjaar 1998
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Koppeling en oliekering(versnellingsbak) vervangen van een R1100S

Ongelezen bericht door BMW Freak 1963 »

Goede Dag R1100 Rijders
ik heb de afgelopen tijd bezig gehouden met vervangen van een oliekering en een complete koppeling van een R1100S dat is iets anders dan van een,
R1100RS of R1100RT je moet namelijk iets meer los maken voornamelijk het Sub en Achter Frame ABS unit met ECU Framepje voor de Accu ABS unit,
en ECU en dan is het in grote lijnen het zelfde als met een RS of RT het duurt ongeveer net zolang maar ja je hebt een hobby of niet.
ik was eigenlijk van plan om alleen de Oliekering van de ingaande versnellingsbak as te vervangen om dat ik wat olie bij moest vullen en voor een, versnellingsbak is dat wat raar normaal verbruikt dat nagenoeg niets.
Na een inspectie via de Ruimte die ontstaat als je de Startmotor demonteert zag ik dat aan de Versnellingsbak zijde vet was geslagen en dat was niet,
van de laatste tijd dus helaas de versnellingsbak moest eraf.
Nadat ik de versnellingsbak had gedemonteerd(dat doe je niet 123) en ook de Krukaskering zijde had geïnspecteerd(gelukkig geen lekkage)zag ik dat,
de koppelingsplaat er toch wel vreemd uit zag hij zag er erg rauw uit na demontage zag de drukplaat en behuizing er blauw verkleurt uit het,
frictie materiaal van de Koppelingsplaat was echt verbrand hoewel de dikte nog redelijk was.
De geschiedenis van mijn motor is dat het om een geïmporteerde Duitse Motor ging hij heeft wel een onderhouds historie maar er is flink mee geragd,
helaas.
tja het is een sportour Fiets met nadruk op tour ik denk dat de vorige eigenaar meer dacht aan Sport maar goed hij loopt weer goed.
ik heb nog een Zip bijlage met een Word document erbij gevoegd daar staat mijn project nog beschreven met foto's en een verwijzing naar een Download voor een originele,
Repair manual van BMW R1100S Succes voor degene die dit zien zitten en de Groeten van Peter.
Project BMW R1100S 1998 uitgevoerd op november.zip
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Koppeling en oliekering(versnellingsbak) vervangen van een R1100S

Ongelezen bericht door Baird »

Mooi verhaal, goed gedaan _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Overig R1100 serie”