motor naar eigen hand
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 02 jun 2015, 00:16
- Type: R1100RT
- Bijz: Politie uitvoering
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Limburg
motor naar eigen hand
Hallo mensen . sinds kort ben ik ook trotse eigenaar van een 1100rt . nou valt het me op sinds dat ik de motor heb , dat heel veel het beestje berijden zoals hij uit de fabriek komt .. op een paar schakelaars en knopjes extra , zie ik niet veel mensen die de motor naar eigen idee hebben verbouwd , of ben ik niet goed aan het opletten..?. natuurlijk heb ik de striping van Till wel gezien mooi hoor ...!
zou eigelijk wel eens een rt willen zien die helemaal verbouwd is ....naar bv een groot uitgevallen cafe racer of noem maar eens iets
groetjes
natuurlijk waardeer ik de motor zoals hij is , en ga ik nog niets verbouwen , maar er zullen vast mensen zijn die ook een unieke motor wensen
zou eigelijk wel eens een rt willen zien die helemaal verbouwd is ....naar bv een groot uitgevallen cafe racer of noem maar eens iets
groetjes
natuurlijk waardeer ik de motor zoals hij is , en ga ik nog niets verbouwen , maar er zullen vast mensen zijn die ook een unieke motor wensen
- bmwalter
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
- Locatie: Nijmegen
Re: motor naar eigen hand
Dat je een naked verbouwd of een lelijke motor mooier maakt kan ik me nog enigszins voorstellen. Maar een RT van een ander uiterlijk voorzien dat dan ook nog eens mooier of functioneler is? Lijkt mij gedoemd te mislukken.
Bovendien denk ik dat er heel weinig RT's rondrijden zoals ze geleverd zijn. Volg de draadjes maar eens over schermen, zadels, verlichting, koffers, zitpositie, uitlaten, uitrusting enz enz.
Bovendien denk ik dat er heel weinig RT's rondrijden zoals ze geleverd zijn. Volg de draadjes maar eens over schermen, zadels, verlichting, koffers, zitpositie, uitlaten, uitrusting enz enz.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 02 jun 2015, 00:16
- Type: R1100RT
- Bijz: Politie uitvoering
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Re: motor naar eigen hand
Nou ja kijk, dienares knopjes en extra uitrusting dat snap ik wil ik ook met de mijne doen, in ieder geval genoeg voor zelf een kop koffie te kunnen maken maar het lijkt me dat er genoeg mensen zijn die eens creatief wouden zijn met een oude rt die ze hadden staan. Maar ik kan weinig vinden op internet van voorbeelden .. En natuurlijk geniet ik heerlijk van de machine zoals hij nu is ,en wil ik momenteel ook niets veranderen dan de kleur . . Maar zou zo graag eens wat creaties zien .. Groet Roger
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: motor naar eigen hand
Heeft misschien iets te maken met de gemiddelde leeftijd hier. Het verstand komt met de jaren zeggen ze :lol: .
Ik heb al zoveel motors gezien die verprutst zijn in mijn ogen. Ik heb zelf ok nog een GS550 maar als ik zie wat mensen met die motors doen word ik er gewoon niet goed van. Al die mislukte caferacers. En het ergste is dat ze de frames kapot zagen en tanks aanpassen voorvorken verprutsen zodat er niks goeds meer blijft liggen wat ik misschien nog eens ooit nodig heb. En dan hebben ze uiteindelijk een motor waar je slecht op zit omdat de voetsteunen verschuiven naar de positie van degene die achterop zit. Zonder een fatsoenlijk spatbord en verlichting die niet toegestaan is een uitlaat die ook niet mag en een motor die totaal niet meer goed loopt omdat het standaard luchtfilter verwijderd is. En niet te vergeten een zadel wat slechter zit dan origineel. Dan nog afgewerkt met een paar Chinese schokbrekers die twee kwartjes kosten op de rommelmarkt. En uiteindelijk staat dat ding waar ze hooguit 200km op gereden hebben omdat er niet op te rijden viel op de sloop. Tja misschien is dat de reden dat de motoren er hier redelijk standaard uit zien. Maar als je ze goed gaat bekijken zijn er maar weinig "standaard".
Ik heb al zoveel motors gezien die verprutst zijn in mijn ogen. Ik heb zelf ok nog een GS550 maar als ik zie wat mensen met die motors doen word ik er gewoon niet goed van. Al die mislukte caferacers. En het ergste is dat ze de frames kapot zagen en tanks aanpassen voorvorken verprutsen zodat er niks goeds meer blijft liggen wat ik misschien nog eens ooit nodig heb. En dan hebben ze uiteindelijk een motor waar je slecht op zit omdat de voetsteunen verschuiven naar de positie van degene die achterop zit. Zonder een fatsoenlijk spatbord en verlichting die niet toegestaan is een uitlaat die ook niet mag en een motor die totaal niet meer goed loopt omdat het standaard luchtfilter verwijderd is. En niet te vergeten een zadel wat slechter zit dan origineel. Dan nog afgewerkt met een paar Chinese schokbrekers die twee kwartjes kosten op de rommelmarkt. En uiteindelijk staat dat ding waar ze hooguit 200km op gereden hebben omdat er niet op te rijden viel op de sloop. Tja misschien is dat de reden dat de motoren er hier redelijk standaard uit zien. Maar als je ze goed gaat bekijken zijn er maar weinig "standaard".
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: motor naar eigen hand
Ik geloof niet dat welke van de drie soorten RT's ook zich er erg voor leent om daar nou eens stevig de zaag in te zetten. Simpel gezegd: kijk eens als je het originele kuipwerk er af schroeft, wat voor een triest zieltogend gedrocht er over blijft...
Bert M
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- AGVerheij
- Berichten: 852
- Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
- Locatie: Utrecht
Re: motor naar eigen hand
En als je van een RT een naked bike o.i.d. wil maken, bespaar je jezelf een enorme berg moeite en geld door gelijk een R op de kop te tikken......
Groets, GerbeRT
Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 02 jun 2015, 00:16
- Type: R1100RT
- Bijz: Politie uitvoering
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Re: motor naar eigen hand
Ton1959 schreef:Heeft misschien iets te maken met de gemiddelde leeftijd hier. Het verstand komt met de jaren zeggen ze :lol: .
Hahaha dat kan wel kloppen, ben der 34 . . .dus.... Mijn keuze voor de motor is dan ook gevallen omdat ik er ene wou met verstand..... , en wat groot genoeg was... Mijn vorige hahah idd een omgebouwde café racer die kapot gelopen is door te weinig spatborden en erg stug zat en reed was me les genoeg ene te kopen voor op te blijven rijden bmw smartphone maar,geloof me was wel erg leuk rijden... Voor af en toe
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: motor naar eigen hand
Een tourmotor is niet gemaakt om te verbouwen. Je kan hem hooguit een beetje naar je hand zetten met bv een beter zadel, een hoger scherm, een radio inbouwen (moest je die nog niet hebben) enzovoort. Maar het concept zelf wil je nooit veranderen bij een RT. Anders heb je een verkeerde motorkeuze gemaakt.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: motor naar eigen hand
Wackyboellie schreef:Ton1959 schreef:Heeft misschien iets te maken met de gemiddelde leeftijd hier. Het verstand komt met de jaren zeggen ze :lol: .
Hahaha dat kan wel kloppen, ben der 34 . . .dus.... Mijn keuze voor de motor is dan ook gevallen omdat ik er ene wou met verstand..... , en wat groot genoeg was... Mijn vorige hahah idd een omgebouwde café racer die kapot gelopen is door te weinig spatborden en erg stug zat en reed was me les genoeg ene te kopen voor op te blijven rijden bmw smartphone maar,geloof me was wel erg leuk rijden... Voor af en toe
Tja do foto zegt genoeg. Verprutsen is geen kunst. Maar ik ben al wat ouder hé