Benzine indicator geeft volle tank aan

R1100RS - R1100GS - R1100R - R1100S

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Yamas

Benzine indicator geeft volle tank aan

Ongelezen bericht door Yamas »

Hallo,

Ik heb een R1100RS van 1994. De benzine indicator (LCD) geeft alleen nog maar aan dat de tank compleet vol is. Nu heb ik bijgevoegde post gelezen.
viewtopic.php?t=7423
Nu vraag ik me af of deze vlotterweerstanden 22 jaar later nog verkrijgbaar zijn.

Kan iemand daar wat meer over vertellen?

Alvast bedankt.
Yamas
Gebruikersavatar
white
Berichten: 267
Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:08
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Re: Benzine indicator geeft volle tank aan

Ongelezen bericht door white »

Hoi Yamas.

Ik durf niet te stellen of dat al dan niet zo is.
Even contact opnemen met bv de BMW dealer, de Hobbyist, of Timon Quispel zal je waarschijnlijk een goed antwoord opleveren.
Indien niet meer leverbaar, weet ik zeker dat er alternatieven zijn.
Te vinden via het antwoord van een van bovenstaande, of de diverse Fora.

Succes!
Beamietoo

Re: Benzine indicator geeft volle tank aan

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Yamas schreef:Hallo,

Ik heb een R1100RS van 1994. De benzine indicator (LCD) geeft alleen nog maar aan dat de tank compleet vol is. Nu heb ik bijgevoegde post gelezen.
viewtopic.php?t=7423
Nu vraag ik me af of deze vlotterweerstanden 22 jaar later nog verkrijgbaar zijn.

Kan iemand daar wat meer over vertellen?

Alvast bedankt.
Yamas
Hoi Newby Yamas. Proost in Grieks geloof ik.
Het meest economisch eerst stap is de benzinetank leegmaken en van de motorfiets afhalen. Daarna de pomp/ vlotter unit voorzichtig naar de werkbak brengen. Op de 94 RS is de vlotter unit de aansturing naar de display op de dashboard. Inspecteer de contact van de vlotter naar de spoel en integriteit van de spoel zelf. Wanneer je de arm van de vlotter voorzichtig beweegt en goed kijkt zal je gauw zeen wat ik bedoel. Soms is het probleem dat de klein armpje geen goed contact meer maakt of zelfs afgebroken. Bij slecht contact heel voorzichtig dat dunne armpje iets naar binnen buigen zodat het weer goed aandrukt. Nogmaals doe het voorzichtig want dat armpje is heel fragiel . Inspecteer alle elektrische stekkers en verbindingen en ook de stekker uit de tank. Los of breuk. Ook kan je de stekker bij de RID (rider info display) achter de kuip inspecteren en schoonmaken. Om zeker te weten dat de RID oke is is het makkelijkst om deze even uit te wisselen met een waar je weet dat het goed is. Model motor maakt niets uit zolang de stekker past.
Hoop dat je het vindt en succes ermee !

gr. Kenny
Yamas

Re: Benzine indicator geeft volle tank aan

Ongelezen bericht door Yamas »

Hallo Kenny,

Dank voor je reactie.
Proost in Grieks geloof ik
Je bent de eerste die het opvalt. En ja ik wens iedereen een gezond leven.
Yamas

Re: Benzine indicator geeft volle tank aan

Ongelezen bericht door Yamas »

Hallo White,

Ook jij bedankt voor je reactie.
Ik heb nu wat opties. Werk aan de winkel.

Yamas
Gesloten

Terug naar “Overig R1100 serie”