origineel oliefilter

R1100RS - R1100GS - R1100R - R1100S

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

origineel oliefilter

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Vandaag eens een keer naar Den Bosch geweest om te kijken hoe de BMW dealer daar is en om even een origineel oliefilter te kopen voor mijn R1100R. In Rijen word bij de dealer een oliefilter verkocht met afdichtringen voor motor , cardan en versnellingsbak.
Maar dat was volgens de BMW dealer in de Bosch niet mogelijk. Hij kon alleen bedenken dat die dealer er ze dan zelf bijdoet. En controleerde dit zelf nog na op de onderdelen fiches. Ze wilde me eerst een oliefilter geven van een ander type BMW. Een K model omdat daar wel ringen bijzaten en het filter toch hetzelfde was. Alleen zat daar zelfs een vreemde O ring bij die ik niet heb op mijn motor.
Uiteindelijk toch maar het filter voor een R1100R gekocht en 5 losse afdichtringen. Maar volgens de dealer zit er standaard zelfs geen afdichtring op de aftap van de versnellingsbak. Maar ja bij mij ligt er altijd al een tussen.
Wat was ik blij met de site van MAX BMW. Hierop kan je zien dat BMW wel degelijk het oliefilter kan leveren met afdichtringen. Het staat op dezelfde onderdelen fiche dat je kan kiezen tussen één met en een zonder afdichtringen. En dat motor cardan en versnellingsbak allemaal afdichtringen hebben.
Wel triest dat de BMW dealers al moeite hebben met het lezen van een eenvoudige onderdelen fiche. Dus volgende keer weer een andere dealer proberen.
Gesloten

Terug naar “Overig R1100 serie”